Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
    Moderator snipke's schermafbeelding
    Deze banner verdwijnt als je lid wordt van Bodynet! Meldt je nu snel en gratis aan!
    Nergens maar dan nergens heb ik vet teveel buiten aan mijn buik en taille daardoor kan mijn wasbordje niet duidelijk worden,graar suggesties voor deze weg te krijgen, cardio lijkt mij geen oplossing daar ik dan misschien ook elders massa ga verliezen.
    stil growing

Junior Member
    Bekend probleem, heb er zelf ook last van.
    Het is zo dat mannen vaker vet opslaan op hun rug, buik en de borststreek. Bij vrouwen is dit iets anders, vnl. armen, benen, billen en buik maar zij zitten sowieso met een hoger vet% opgescheept
    Je zult toch behoorlijk moeten gaan lopen, fietsen e.d. en enorm op je voeding gaan letten. Ga lager in je koolhydraten, gooi je eiwitten omhoog om spiermassa te sparen en je vetten mogen behouden blijven (wel opletten, enkel onverzadigde meervoudige als het even kan) zoals lijnzaadolie, olijfolie e.d.
    Als het op percentages komt komt het neer op ongeveer 25%KH
    45%prote´nen 30%vetten
    Neem eventueel extra L-glutamine en vitamine C, deze zorgen voor een minimale aanspraak op spierweefsel tijdens vetverbranding. Cardio is eigenlijk niet het goeie woord. Cardio is meer op uithouding gericht, verbrand je ook wel Kcal mee maar niet zo veel als vetverbranding-gerichte training.
    Blijf ongeveer op 60% van je max. hartslag tijdens het lopen, fietsen,... . Formule: Max. hartslag = 220- leeftijd (en daarna 60% van nemen)
    Ga voor het ontbijt lopen (jaja :P) gedurende een half uur, werkt heel goed, neem daarna je ontbijt.
    Massaverlies is onvermijdelijk maar je kan het wel heel laag houden met de tips die ik je gaf.
    Ga zo ongeveer een 4 keer per week lopen of fietsen.

mzzl

Junior Member
    Oh ja, nog iets...bereken je Kcal inname en experimenteer er wat mee. Pen, papier, een spiegel en doorzettingsvermogen is alles wat je nodig hebt

Thnx vince ga ik zeker proberen maar volhouden zal iets anders zijn.Nog even iets over die eiwitten moet je eiwitten enkel nemen als je getraind hebt of elke dag (ik bedoel suplement niet de gewone voeding)
    stil growing

Junior Member
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [b
    Citaat[/b] (Vince @ aug. 26 2002,21:40)]Oh ja, nog iets...bereken je Kcal inname en experimenteer er wat mee. Pen, papier, een spiegel en doorzettingsvermogen is alles wat je nodig hebt
    Yep, zie de calorie calculator op Bodynet.nl

Junior Member
    Citaat[/b] (snipke @ Aug. 26 2002,22:26)]Thnx vince ga ik zeker proberen maar volhouden zal iets anders zijn.Nog even iets over die eiwitten moet je eiwitten enkel nemen als je getraind hebt of elke dag (ik bedoel suplement niet de gewone voeding)
    Probeer zoveel mogelijk je eiwitten te halen uit je gewone voeding.
    Als je aan je totalen komt voor eiwitten met gewone voeding dan zou ik het zo laten. Is het wat lastig dan zou ik een shake gebruiken.
    Zorg dat je elke dag aan 2gr/kg vetvrije massa komt, dan zit je goed.

mzzl

PS. Zoveel mogelijke eiwitten met volledige aminozuurketens zoals vlees, eieren en vis.

vetvrije massa : hoe bereken je dat
    ik weeg 70 kilo en heb een vetpercentage van 10% denk ik
    stil growing

Member
    Hmm, vind 2 gr. aan de lage kant hoor Vince.

Geurt-G

Junior Member
    Citaat[/b] (snipke @ Aug. 30 2002,22:44)]vetvrije massa : hoe bereken je dat
    ik weeg 70 kilo en heb een vetpercentage van 10% denk ik
    Vul bij de caloriecalculator op Bodynet in :

Gewicht: 70
    verpercentage: 10

Druk dan op bereken en je krijgt o.a. je vetvrije massa te zien:

Van uw totale gewicht (70 kg) heeft u 7 kg dat bestaat uit vet-massa.
    Uw vetvrije massa bedraagt 63 kg

Volgens onze berekeningen heeft uw lichaam dagelijks minimaal 1886 calorieŰn per dag nodig als u geen activiteiten beoefend die dag

Junior Member
    bf 10% is toch vrij laag en dan toch niet je abs zien mijn bf is 16/18% en abs zijn redelijk te zien ik denk dat je je bf verkeerd inschat en je zal toch cardio moeten doen op hardslag circa120/125 je verbrand dan wel minder kalc dan als je bv hard zou gaan lopen maar je breekt op die manier wel vet af.je lichaam heeft zuurstof nodig om vet af te breken en als je hard loopt dan eist je spieren al je zuurstof op en gaat de vet af braak veel trager en lever je spier massa in,en dan je dieet nog he!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Buik
    door Aleccy in forum Trainingsschema's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 26 January 2010, 19:37
  2. Onderrug+buik
    door philip in forum Oefeningen
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 January 2005, 11:52
  3. Atletische buik of bb-buik?
    door Wimpy in forum Afslanken