Welkom op Bodynet, het ultieme Bodybuilding & Fitness forum van de Benelux!
Als je op berichten wilt kunnen reageren is registratie vereist. Klik op bovenstaande link om te registreren.
Registratie is GRATIS en tevens kunt u van alle extra privileges gebruik maken die Bodynet u te bieden heeft. | Afslanken Je hebt overgewicht of je vind jezelf te dik? Je wilt droger worden? Hulp nodig bij het afslanken?
Alles over afslanken kun je hier bespreken. Help elkaar. |  | |
7 februari 2010, 12:47
|
#21 (permalink)
| | Senior Member
| Ik heb het gevoel dat je iets vergeten bent, dat eventueel een rol gespeeld kan hebben. 7 kg aan vet is 49000 kcal aan energie, dat je dus al minstens te veel had moeten eten in 1 maand. Komt neer op 1580 kcal overschot per dag. Als ik het zo bekijk, is dat net dat wat je per dag binnen krijgt. Dus dat kan niet, of je behoefte moet 0 kcal per dag zijn.
Misschien eet je wel te weinig en is je lichaam in spaarstand gegaan en slaat nu alle overschotten meteen op. Of je sport minder en dus gebruik je minder energie. Misschien is het een combi van beide. Of je sport op een totaal andere manier, waardoor je toch nog enig spiermassa erbij hebt gekregen.
Ik vind het in ieder geval een heel raar verhaal. |
| |
7 februari 2010, 13:30
|
#22 (permalink)
| | De Topic Vervuilert
| Als je in deze mate blijft aankomenm zonder goede verklaring, dan zou ik maken dat je bij de doctor komt. Misschien heb je wel problemen met je thyroid (schildklier). Dat is echt het laatste wat je wil.
__________________ The most important body part is the mind. With the will and know-how, you can perform near miracles. |
| |
9 februari 2010, 00:40
|
#23 (permalink)
| | Junior Member
| 1580 kc eet ik echt niet ope en dag, mijn porties zijn kleiner dan dat. Ik houd zo rond de 100-125 aan per maaltijd, veel te weinig dus maar van meer kom ik helemaal aan. Maar voor de rest heb ik niks veranderd, aan eet- of beweegschema. Zou eerder zeggen dat ik meer verbrand omdat het koud is buiten, m'n hart klopt ook aanzienlijk sneller dan normaal en m'n bloeddruk is hoger.
Er is trouwens weer 3 kg bijgekomen nu en m'n benen zien er echt belachelijk uit nu (geen wijvengezeik hoor, ik bekijk mezelf objectiever dan dat). Schildklier is onlangs nog getest, ik moet wel zeggen dat ik begon met aankomen toen ik multivitaminen met jodium ging slikken maar die heb ik maar een week gebruikt... toen ik merkte dat ik aankwam ging ik weer terug naar de andere die ik al jaren gebruik. |
| |
9 februari 2010, 00:44
|
#24 (permalink)
| | Senior Member
| Lijkt me eerder dat je lichaam in spaarstand staat, je zult echt je voedingsschema moeten posten want klinkt echt als belachelijke onzin wat we hier te lezen krijgen. Lees ook de zomersticky maar, zelfs als je denkt dat je voeding klopt ik heb echt idee dat je op chrashdieet zit en alles tegendraads werkt wat je nu doet.
Niet negatief bedoeld, maar je doet gewoon iets fout en zonder open kaart te spelen kunnen wij ook niks. |
| |
9 februari 2010, 00:54
|
#25 (permalink)
| | Junior Member
| True, dat weet ik... ik had ook al wel een zwaar vermoeden ja dat ik in de spaarstand stond aangezien ik al zo lang op hetzelfde gewicht bleef met een groot calorietekort, maar zolang ik stabiel bleef vond ik het nog niet zo erg. Nu wel.
En al zou ik wel boven m'n behoefte eten, ik heb niks veranderd aan zowel voeding als aan beweging, dus dan zou het alsnog raar zijn als ik eerst stabiel bleef en nu aankwam. Dat was ook eigenlijk mn vraag, waarom nu ineens terwijl ik nog steeds een evengroot calorietekort heb.
Ik heb nu dode vingers dus typen gaat wat lastig, schema inclusief ekv zal ik morgen posten dan. |
| |
9 februari 2010, 00:59
|
#26 (permalink)
| | De Topic Vervuilert
| In het begin, als je weer boven je behoefte (of in ieder geval meer dan nu) gaat eten zal je wat aankomen. Dat komt omdat je metabolisme niet gelijk mee veranderd. Je krijgt dus meer binnen dan je (nu, met een ingekakt metabolisme) nodig hebt. Dit zal na een tijdje minder worden. Zodra je metabolisme weer op volle toeren brand (door genoeg voer) zal je mischien zelfs merken dat je weer afvalt. Dat metabolisme brandend houden is regel #1 van afvallen. Daar gaan heel veel mensen de mist in met hun Sonja Bakker en Atkins en weet ik veel whatever meer. Krachttraining en net iets minder voer dan je nodig hebt en de kilo's (vet ipv spieren) zullen er van af vliegen.
__________________ The most important body part is the mind. With the will and know-how, you can perform near miracles. |
| |
9 februari 2010, 09:15
|
#27 (permalink)
| | Senior Member
| Je eet al tijden minder dan 1500 kcal? 6 eetmomenten per dag. Je zei dat je 100 a 125 kcal per maaltijd eet. Dat is dus tussen de 600 a 750 kcal per dag.
Nou raar zeg die te hoge bloeddruk en je hart die sneller slaat. Wil niet weten wat voor een tekorten je dan allemaal hebt. Hoe dun ben je? Ik kan me nog van die uitgehongerde kinderen herinneren, die toch "dik" lijken, omdat ze op een gegeven moment meer vocht vast houden. Ik weet niet hoe dat ontstaat, misschien dat dat hier ook het geval is.
Ik weet je lengte verder niet, maar als je niet wil dat je je lichaam verneukt, letterlijk, dan zou ik maar snel normaal en meer gaan eten!
Laatst gewijzigd door Misterfit; 9 februari 2010 om 09:19 |
| |
9 februari 2010, 22:32
|
#28 (permalink)
| | De truienvuller
| Dat zie je wel inderdaad, jij zal waarschijnlijk doelen op "afrika kindjes" (uit reclames enzo) met opgeblazen buikjes.
Verder, @ ts: Als je op ~ 1500 kcal aankomt doe je echt iets goed fout of heb je iets goed fout gedaan. Sowieso 1 van de 2. Aan jou vooral om uit te zoeken waar het aan scheelt.
__________________ It doesn't matter what everbody else says. Just never give up your dreams.
Still getting bigger. |
| |
Soortgelijke discussies | | Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht | | trainingssschema na maand | gripmaster | Trainingsschema's | 2 | 17 november 2008 21:00 | | 1 maand | 023- | Afslanken | 10 | 3 juli 2008 09:25 | | 1x per maand! | Kiki27 | Ziekten en aandoeningen | 82 | 8 april 2008 10:26 | | Vordering na 9 maand | killershark | Foto's van leden | 1 | 18 januari 2008 20:21 | | Om de maand? | Frederiek | Trainingsschema's | 5 | 6 augustus 2004 15:58 | | |