5 oefeningen die je lichaam verneuken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Toph View Post
    @ Haaske, omdat ik het woord mijns inziens heb gebruikt zal ik maar reageren:

    Het is niet nergens op gebaseerd, maar de toevoeging mijns inziens betekent wel dat het deels gebaseerd is op mijn mening.
    Was niet specifieck voor jou Toph of iemand anders, was eigenlijk meer een algemene opmerking in deze discussie maar ook in andere discussies. Dat jij toevallig ook m.i. gebruikt....Maar je moet het met me eens zijn dat als je aangeeft...m.i. dat je dan ook aangeeft waar die mening op gebaseerd is.....maar heel vaak wordt gezegd m.i. en wordt verder gezwegen en moeten we het maar aannemen...omdat???

    En de argumenten moeten dan wel steek houden, maar soms wordt een foto weergegeven of een filmpje en dat moet dan als het ultieme bewijs gezien worden???

    Dat was mijn hele punt in deze omdat 90% van de mensen hier veel meer weten dan ik, maar ik wel graag discussies zie die op argumenten die te verifiëren zijn zodat ik zelf een afweging kan maken. That was all...

    @Marnop... graag gedaan hoor...ere wie ere toekomt....
    In manibus vestris victoria est.....Homo sapiens non urinat in ventum

    Comment


    • #77
      Leg extensions kunnen in mijn opzich wel een toegevoegde waarde leveren aan een training.


      wat als je een probleem hebt met je rug waardoor het niet verstandig is om te squatten, maar je wil wel je quads trainen met verschillende oefeningen. Kunnen legpresses en leg extensions dan niet samen gebruikt worden om gespierde benen te krijgen?

      Wat als ik drie oefeningen wil doen voor de quads, omdat ik een zeer hoog volume voor quads nodig heb, omdat ik ze maar 1x per week train. Mijn eerste oefening doe ik squats en daardoor is mijn onderrug zeer vermoeid geraakt. Als tweede oefening doe ik leg presses. Kunnen leg extensions dan geen rol spelen als derde oefening?

      zoals ik al eerder aangaf zijn squats (en ook leg presses) beter geschikt om zware gewichten te gebruiken. Leg extensions kunnen ook veilig gedaan worden mits het gewicht dat genomen wordt, niet te zwaar is.

      Als eerste oefening die je zeer zwaar wilt uitvoeren, zal een leg extension dus niet geschikt zijn. Maar stel ik ga eerst squatten. ik doe 4 sets met 5-8 reps. maximum gewicht binnen de gestelde reprange:
      opwarmen
      8x100
      7x100
      6x100
      5x100

      Vervolgens doe ik leg presses voor de quads.
      12x140
      11x140
      10x140
      10x140

      de quads zijn nu al zo ver voorvermoeid. Waar men voorheen wellicht 100 kilo nodig had om op leg extensions de spieren zwaar genoeg te belasten, is nu wellicht 35-40 kilo al voldoende (omdat je hem doet als derde oefening en dus al flink voorvermoeid bent, en omdat je op iets hogere reps traint. In een range waar wel nog hypertrofy kan plaatsvinde). en je doet daarom leg extensions:

      15x40
      14x40
      12x40

      Kan dit geen goede aanvulling op de training zijn?
      ----------------------------------------

      Net als dat de meesten beter niet de 50 kilo dumbells pakken, en daar flys mee uitvoeren. Eerst doe jij bijvoorbeeld bankdrukken, vervolgens incline bankdrukken, en misschien dat je daarna flys gaat doen. Een laag gewicht is dan al vaak genoeg stimulatie om de spiervezels verder te vermoeien, en het gewenste effect te bereiken.

      dat is hetzelfde principe als schemas waarin men eerst zwaar gaat op de main oefeningen, en vervolgens de spieren afmaakt op de assists. de assists kun je ook minder zwaar en doe je in een hogere reprange.
      --------------------------------
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

      Comment


      • #78
        Shrugs with Shoulder Roll
        die zou ik nou is nooit doen.

        Comment


        • #79
          Originally posted by dynobet View Post
          Leg extensions kunnen in mijn opzich wel een toegevoegde waarde leveren aan een training.


          wat als je een probleem hebt met je rug waardoor het niet verstandig is om te squatten, maar je wil wel je quads trainen met verschillende oefeningen. Kunnen legpresses en leg extensions dan niet samen gebruikt worden om gespierde benen te krijgen?

          Wat als ik drie oefeningen wil doen voor de quads, omdat ik een zeer hoog volume voor quads nodig heb, omdat ik ze maar 1x per week train. Mijn eerste oefening doe ik squats en daardoor is mijn onderrug zeer vermoeid geraakt. Als tweede oefening doe ik leg presses. Kunnen leg extensions dan geen rol spelen als derde oefening?

          zoals ik al eerder aangaf zijn squats (en ook leg presses) beter geschikt om zware gewichten te gebruiken. Leg extensions kunnen ook veilig gedaan worden mits het gewicht dat genomen wordt, niet te zwaar is.

          Als eerste oefening die je zeer zwaar wilt uitvoeren, zal een leg extension dus niet geschikt zijn. Maar stel ik ga eerst squatten. ik doe 4 sets met 5-8 reps. maximum gewicht binnen de gestelde reprange:
          opwarmen
          8x100
          7x100
          6x100
          5x100

          Vervolgens doe ik leg presses voor de quads.
          12x140
          11x140
          10x140
          10x140

          de quads zijn nu al zo ver voorvermoeid. Waar men voorheen wellicht 100 kilo nodig had om op leg extensions de spieren zwaar genoeg te belasten, is nu wellicht 35-40 kilo al voldoende (omdat je hem doet als derde oefening en dus al flink voorvermoeid bent, en omdat je op iets hogere reps traint. In een range waar wel nog hypertrofy kan plaatsvinde). en je doet daarom leg extensions:

          15x40
          14x40
          12x40

          Kan dit geen goede aanvulling op de training zijn?
          ----------------------------------------

          Net als dat de meesten beter niet de 50 kilo dumbells pakken, en daar flys mee uitvoeren. Eerst doe jij bijvoorbeeld bankdrukken, vervolgens incline bankdrukken, en misschien dat je daarna flys gaat doen. Een laag gewicht is dan al vaak genoeg stimulatie om de spiervezels verder te vermoeien, en het gewenste effect te bereiken.

          dat is hetzelfde principe als schemas waarin men eerst zwaar gaat op de main oefeningen, en vervolgens de spieren afmaakt op de assists. de assists kun je ook minder zwaar en doe je in een hogere reprange.
          --------------------------------
          Je zult mij voorlopig niet in een leg press machine betrappen, maar leg presses kunnen zeker van nut zijn en het wordt ook door professionele sporters gebruikt. Bijvoorbeeld, leden van het Britse Olympisch wielrenteam gebruiken de leg press naast de squat en deadlift om prestaties te verhogen. De kwaliteit van de machine is uiteraard van groot belang.

          Als na squats last hebt van een vermoeide onderrug dan zou je wellicht een paar front squat sets kunnen doen ter afsluiting van je benen sessie. Dat is een betere aanvulling en je hebt er veel meer aan. Doordat je romp tijdens deze oefening rechter staat t.o.v. de ondergrond wordt je onderrug minder belast vergeleken met reguliere squats.

          Vanwege de aard van de oefening is het wel aan te raden om sets van niet meer dan 4 repetities te doen. Je vorm gaat namelijk vrij snel achteruit bij deze oefening omdat je schouders vermoeid raken, ellebogen omlaag gaan, etc. Met front squats kun je beter het volume vergroten door meerdere sets te doen van 3 of 4 reps in plaats van minder sets van veel reps.*

          *Dit is natuurlijk geen vaste regel. Als je meerdere repetities kunt
          doen tijdens een set en je wilt het graag op die manier doen, ga er
          dan voor.


          ===============================================

          Originally posted by GeneralIx View Post
          Bb'ers willen gewoon niet horen dat de oefeningen die ze al jaren doen voor niks zijn geweest, of niet optimaal, net zoals je een christen niet hoeft uit te leggen dat god niet bestaat.
          Oh, is het jou ook opgevallen?
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

          Comment


          • #80
            Hehehe, je hebt geen idee. Heb eens de fout gemaakt IF te verdedigen tegen een vrouwelijke bb'er, en haar erna erop gewezen dat kcals kcals zijn. Alsof ik hoogstpersoonlijk het lont in Enschede had afgestoken zeg.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

            sigpic

            "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

            Comment


            • #81
              Niet zo gek he Atta, de ene cal bron is de andere niet. cal uit eiwitten zijjn niet de cal uit koolhydraten.
              Van de ene bron wordt je minder snel vet dan van de andere bron.(geldt ook voor verschillen in EKV verhoudingen en wat je aan voeding tot je neemt)
              mbt IF, ik heb dat al vaker gezegd, je lichaam werkt niet zo dat het per 24uur de balans opmaakt, maar gewoon de gehele dag door en per keer dat je voeding tot je neemt wordt het teveel opgeslagen als vet.
              De IF aanhangers willen heel graag geloven dat het lichaam per 24 uur bekijkt of het wel of niet teveel heeft gegeten en dan besluit of er wel of geen vet wordt opgeslagen, maar helaas zo werkt het niet.

              Je organen, (spier)weefsels en cellen hebben beperkte opname capaciteit per tijdseenheid, de vetcellen niet.
              Last edited by marnop; 17-11-2011, 07:58.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

              Comment


              • #82
                Originally posted by dynobet View Post
                zeg vriend wil je mij nou vertellen dat god niet bestaat?






                sarcasm..
                Ik schrijf mee, dus.....ik besta
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

                Comment


                • #83
                  leuk om te lezen, en leerzaam wat allemaal wel en niet goed zou zijn.
                  toch zie ik een aantal dingen staan die de "oude" rotten van het vak, de prof`s van toen (en vaak ook nu nog) doen. Ik zou daarom denken dat ze wel goed zijn, mede daarom juist zo leuk om te lezen waarom niet.

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by nibor76nl View Post
                    Lijkt mij toch dat je met legextension toch aardig wat spiervezels prikkel...

                    Als ik kijk naar wat er allemaal beweegt en wordt aangespannen.

                    http://www.youtube.com/watch?v=jaCFA...feature=fvwrel
                    Dan zou je ook je rug trainen als je military press doet, ik zie namelijk altijd mijn lats flink naar buiten komen in het positieve deel van de beweging.

                    Originally posted by marnop View Post
                    Niet zo gek he Atta, de ene cal bron is de andere niet. cal uit eiwitten zijjn niet de cal uit koolhydraten.
                    Van de ene bron wordt je minder snel vet dan van de andere bron.(geldt ook voor verschillen in EKV verhoudingen en wat je aan voeding tot je neemt)
                    mbt IF, ik heb dat al vaker gezegd, je lichaam werkt niet zo dat het per 24uur de balans opmaakt, maar gewoon de gehele dag door en per keer dat je voeding tot je neemt wordt het teveel opgeslagen als vet.
                    De IF aanhangers willen heel graag geloven dat het lichaam per 24 uur bekijkt of het wel of niet teveel heeft gegeten en dan besluit of er wel of geen vet wordt opgeslagen, maar helaas zo werkt het niet.

                    Je organen, (spier)weefsels en cellen hebben beperkte opname capaciteit per tijdseenheid, de vetcellen niet.
                    Onzin, om vet aan te zetten zijn enzymen nodig. En net als bij ieder proces zijn deze enzymen niet oneindig. Het is fysiek niet mogelijk om een kilo vet op een dag aan te zetten, net als dat het fysiek niet mogelijk is om kilo vet per dag te verliezen.
                    'Half men, half animal, all dead!'

                    Comment


                    • #85
                      @ marnop
                      Je lichaam behoeft x aantal kcals per dag. Als je dan dus de hele dag niks eet en 's avonds die x kcals heeft je lichaam het tekort lopen stoken uit je vetreserve en glycogeen, wat daarna weer aangevuld wordt met die maaltijd. Omgekeerd als je al die kcals 's ochtends eet, gaan al die kcals naar je glycogeen en vet, en wordt dit gedurende dag weer opgestookt.

                      Netto blijf je dus waar je was. Daarnaast leidt een kortstondige vasttoestand tot een verhoging van je T3, waardoor je dus zelfs iets meer zou kunnen consumeren dan wanneer je 7x per dag eet, maar het is zeer de vraag of deze kleine verhoging tot een merkbaar verschil leidt.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                      sigpic

                      "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                      Comment


                      • #86
                        Another study at the University of Oslo by Therese Fostervold Mathisen showed better increases in muscle mass with 3 meals vs. 6 meals given the same caloric intake and macronutrients.
                        Øyvind Hansen, Fostervold Mathisen Therese, Raastad Truls, The effect of meal frequency hum Wed body composition 12 weeks of strength training. 12th Annual Congress of the ECSS, 11-14 July 2007, Jyväskylä, Finland
                        -------------------------------------

                        THE EFFECT OF MEAL FREQUENCY ON BODY COMPOSITION DURING 12-WEEKS OF STRENGTH TRAINING
                        Hansen Øyvind1, Fostervold Mathisen Therese2, Raastad
                        Truls 2
                        (Institute of Basic Medical Sciences, University of Oslo1,
                        Norwegian School of Sport Sciences2, Norway)

                        Human trials on the effect of meal frequency on body composition are scarce. Short-term studies show increased rate of protein synthesis immediately after intake of amino acids [1], and frequent meals are shown to aid in the preservation of lean body mass when dieting [2].

                        Consequently it could be hypothesised that in response to strength training, more frequent meals will give larger muscle mass accumulation and lower fat mass (FM) than fewer meals. The purpose of this study was to compare the effects of 3 vs. 6meals per day on changes in body composition in young men and women performing strength training over 12 weeks.

                        Men (n=33) and women (n=15) aged 21 to 35 with at least one year of previous strength training experience were randomly assigned to either a 6 meals a day group or a 3 meals a day group. The prescribed total dietary intake in both groups was equal and calculated to give a positive energy balance of approximately 1200 KJ/day, a protein intake of 1.5-1.7 g/kg/day and a carbohydrate intake of 5-7 g/kg/day. During the training period the dietary intake was controlled by repeated 24-hours recalls. All participants performed the same strength training program, training four times per week, giving each muscle group one heavy session and one light session per week. In the heavy sessions, training intensity varied between 10 and 3 RM sets, and 3-6 sets were performed in each exercise.
                        Determination of body composition was performed with DEXA at the beginning of and immediately after the training period. A total of 16 men and 11 women completed the project.

                        After multiple regression analysis the 3 meal group had a significant greater gain in lean body mass (LBM) than the 6 meal group when adjusted for gender and energy intake (p=0.04), when adjusted for gender and protein intake (p=0.03), and when adjusted for gender, protein intake, carbohydrate intake and fat intake* (p=0.01). (*: Fat intake in g/kg body weight/day showed significance on LBM, p=0.03). No significant differences in regional changes in LBM were observed, although there was a tendency towards a greater gain in the three meal group. There were no significant differences in change in fat mass (FM) between the groups, but a tendency towards a greater gain in the three meal group, 7.33% (-5.23, 19.90), p=0.24. The three meal group had a 2.87%(0.62, 5.12) larger weight gain than the six meal group, p=0.01.The participants had a 2.31% (0.83, 3.79), gain in bone mineral density of the spine during the twelve weeks of strength training, p<0.01, but there were no differences between the groups.

                        In this study, three meals per day resulted in larger muscle gain from strength training than six meals per day over a period of twelve weeks. The reason why 3 meals a day was superior to 6 meals a day in this study needs further investigation. More long-term studies are needed to determine the optimal meal frequency for gain in LBM from strength training.
                        Er zijn ook onderzoeken die iets anders hebben waargenomen. Dit komt wellicht door de gekozen producten en samenstellingen van maaltijden. En wanneer men minder frequent eet is wellicht een andere samenstelling en productkeuze beter als wanneer men 6x per dag eet.

                        Ik zie het niet heel zwart wit dat het een beter is als de ander. Ik zie voor verschillende omstandigheden verschillende aanpakken die kunnen werken. Afhankelijk van de persoonlijke voorkeur kiest men voor een van deze aanpakken. En deze aanpakken hebben allen hun eigen voor en ook nadelen.

                        zo heeft 6x per dag eten zijn voor en nadelen, maar ook IF heeft zo zijn voor en nadelen. Als een individu de voordelen voor hem persoonlijk afweegt tegen de potentiele nadelen, dan kan hij zelf een keuze maken voor hetgeen het beste bij hem past en daarom dus ook het beste voor hem werkt.

                        6x per dag eten kan goed werken. 3x per dag eten ook. en IF kan dat ook. Afhankelijk hou een compleet protocol van eten en trainen op elkaar wordt afgestemd kunnen beiden zeer effectief zijn en goed werken.

                        Dit onderzoek bewijst iig het tegendeel van wat veel mensen denken.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by dynobet View Post
                          Øyvind Hansen, Fostervold Mathisen Therese, Raastad Truls, The effect of meal frequency hum Wed body composition 12 weeks of strength training. 12th Annual Congress of the ECSS, 11-14 July 2007, Jyväskylä, Finland
                          -------------------------------------



                          Er zijn ook onderzoeken die iets anders hebben waargenomen. Dit komt wellicht door de gekozen producten en samenstellingen van maaltijden. En wanneer men minder frequent eet is wellicht een andere samenstelling en productkeuze beter als wanneer men 6x per dag eet.

                          Ik zie het niet heel zwart wit dat het een beter is als de ander. Ik zie voor verschillende omstandigheden verschillende aanpakken die kunnen werken. Afhankelijk van de persoonlijke voorkeur kiest men voor een van deze aanpakken. En deze aanpakken hebben allen hun eigen voor en ook nadelen.

                          zo heeft 6x per dag eten zijn voor en nadelen, maar ook IF heeft zo zijn voor en nadelen. Als een individu de voordelen voor hem persoonlijk afweegt tegen de potentiele nadelen, dan kan hij zelf een keuze maken voor hetgeen het beste bij hem past en daarom dus ook het beste voor hem werkt.

                          6x per dag eten kan goed werken. 3x per dag eten ook. en IF kan dat ook. Afhankelijk hou een compleet protocol van eten en trainen op elkaar wordt afgestemd kunnen beiden zeer effectief zijn en goed werken.

                          Dit onderzoek bewijst iig het tegendeel van wat veel mensen denken.
                          Het zijn uiteraard interessante onderzoeken, maar de vraag is alleen of het in de praktijk goed toepasbaar is voor juist die groep voor wie het kweken van extra spiermassa zo van belang is. Ik heb het dan over bodybuilders. Neem bijvoorbeeld Phil Heath, die per dag meer dan 9000 kcal consumeert:

                          ONE-DAY TOTALS


                          CALORIES 9,394

                          PROTEIN * 910

                          CARBS * 881

                          FAT * 239

                          * in grams

                          bron: http://forum.bodynet.nl/alles-over-p...lijk-phil.html
                          Volgens mij wordt het een beetje lastig om dat over 3 maaltijden te verdelen. Hij verdeelt het over 8 maaltijden.

                          Verder is het zo dat veel mensen die 6x per dag eten dit doen omdat het makkelijker is om op die manier meer kcal binnen te krijgen, het is voor hun praktischer. Zij doen dit niet om de 3 maaltijden die zij normaliter consumeren te halveren, waardoor het totale aantal kcal gelijk blijft, het is juist om 3 maaltijden extra in het schema te plaatsen.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Het zijn uiteraard interessante onderzoeken, maar de vraag is alleen of het in de praktijk goed toepasbaar is voor juist die groep voor wie het kweken van extra spiermassa zo van belang is. Ik heb het dan over bodybuilders. Neem bijvoorbeeld Phil Heath, die per dag meer dan 9000 kcal consumeert:

                            Volgens mij wordt het een beetje lastig om dat over 3 maaltijden te verdelen. Hij verdeelt het over 8 maaltijden.

                            Verder is het zo dat veel mensen die 6x per dag eten dit doen omdat het makkelijker is om op die manier meer kcal binnen te krijgen, het is voor hun praktischer. Zij doen dit niet om de 3 maaltijden die zij normaliter consumeren te halveren, waardoor het totale aantal kcal gelijk blijft, het is juist om 3 maaltijden extra in het schema te plaatsen.
                            In mijn reactie gaf ik al aan dat er mesen zijn voor wie dit wellicht in de praktijk niet zo handig is. En dat het afhankelijk is van de persoonlijke situatie en voorkeur van een persoon.

                            Als een individu de voordelen voor hem persoonlijk afweegt tegen de potentiele nadelen, dan kan hij zelf een keuze maken voor hetgeen het beste bij hem past en daarom dus ook het beste voor hem werkt.
                            Jij haalt een bodybuilder die 9000 kcal consumeert erbij als voorbeeld. Dit is natuurlijk absoluut niet representatief voor wat ik in mijn omgeving, op de sportschool of hier op het forum zie.

                            Ik zie voornamelijk mannen die in een cut rond de 2500-3000 kcal eten, en in een bulk rond de 3500-4000. Dit is heel makkelijk in 3-4 maaltijden te verwerken.

                            De bodybuilder eet 6-8x per dag een dikke 1000 kcal per maaltijd weg, omdat hij anders niet komt aan zijn kcal behoefte. Moeten wij daarom ook 6-8x per dag eten? Of kunnen wij net zo goed 3-4x per dag een 750-1000 kcal eten?

                            Veel mensen denken dat ze 6 maaltijden MOETEN nemen, en denken dat dit ten alle tijden beter is. Ik zeg dat dit niet perse het geval is. Het kan in verschillende gevallen beter zijn, maar soms ook niet.

                            Een vrouw met een behoefte van 2000 kcal, die in een cut 1500 kcal eet. moet die dan 6 maaltijden van 250 kcal nemen? ofja kan men iets van 250 kcal uberhaupt een maaltijd noemen? het is dan meer iets als 6 tussendoortjes. Dit is niet praktisch.

                            Zoals ik al aangaf zie ik het niet zo zwart wit.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by dynobet View Post

                              Ik zie voornamelijk mannen die in een cut rond de 2500-3000 kcal eten, en in een bulk rond de 3500-4000. Dit is heel makkelijk in 3-4 maaltijden te verwerken.

                              ...

                              Een vrouw met een behoefte van 2000 kcal, die in een cut 1500 kcal eet. moet die dan 6 maaltijden van 250 kcal nemen? ofja kan men iets van 250 kcal uberhaupt een maaltijd noemen? het is dan meer iets als 6 tussendoortjes. Dit is niet praktisch.
                              In dit soort gevallen is het inderdaad onzinnig om het over 6 maaltijden te verdelen. En ja, te veel mensen die met gewichten stoeien of die denken gezond bezig te zijn zijn gehersenspoeld met de gedachte dat zij 6 maaltijden per dag moeten eten.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

                              Comment


                              • #90
                                @ dyno
                                Sentimenteel word ik bijna van dat soort onderzoeken, zolang geleden is het dat ik die op Br postte.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                                sigpic

                                "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X