handleiding verstandig afvallen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • handleiding verstandig afvallen

    Je ben te dik en wilt een strak lichaam dat ook een beetje gespierd is. Dit is de meest gehoorde insteek van nieuwe leden.

    Je hebt je bij Bodynet aangemeld omdat je hier vragen over hebt. Je bent op de goeie plek! Ik als relatief nieuw lid van bodynet heb in korte tijd veel geleerd en zal proberen een beknopte samenvatting te maken van hoe ik zelf voor mijn gevoel succesvol bovenstaand heb weten te bereiken (nog steeds in progress).


    Drie stelregels:

    1. Je maakt een voedingschema
    2. Je doet aan krachttraining met een degelijk schema
    3. Meet je resultaten

    Ik zal dit hieronder even toelichten:




    voedingschema:

    Bereken wat je basis onderhoud is volgens een calculator Calculate Daily Calories Burned ik heb die uit de http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html (lees deze!) genomen toen ik begon. Voor mij werkte dit prima. Vergeet niet de units op metric te zetten.

    Dit zou een goede indicatie moeten zijn voor je onderhoud. Is dit niet het geval dan kom je daar snel genoeg achter en kun je aanpassingen maken. Haal 500kcal van je totaal af en je hebt een uitganspunt voor je schema. Zorg echter dat deze 500kcal niet meer dan 20% van je totale onderhoud is (dus houd onder de 2500kcal onderhoud, 20% van je totaal aan als vermindering. NIET MEER!!!)

    voorbeeld 1:
    Mijn onderhoud is 2700 kcal.
    2700kcal - 500kcal = 2200kcal heb ik te besteden in mijn voedingschema.

    voorbeeld 2:
    Mijn onderhoud is 1650 kcal
    In dit voorbeeld is 500 kcal duidelijk meer dan 20% van mijn onderhoud dus 1650 x0.2 = 330kcal
    1650 kcal - 330 kcal = 1320 kcal heb ik te besteden in mijn voedingschema

    MAAK EEN SCHEMA MET VOEDSEL DAT JE LEKKER VINDT! En, een schema dat uit schone producten bestaat. Ik zal hier opsommen welke producten handig zijn om aan te denken in je schema en een algemene indicatie voor de beginner hoeveel van elk je kunt gebruiken (dit zijn geen stelregels deze verdeling maar voor de absolute beginner een prima uitgangspunt).

    45% koolhydraten
    35% eiwitten
    20% vetten

    1 gram eiwit = 4 kcal
    1 gram koolhydraten = 4 kcal
    1 gram vet = 9 kcal

    Tips voor:

    eiwit: vis, kip, vlees, eieren, kwark, linzen, soja

    koolhydraten: Brinta, havermout, volkorenbrood, zilvervliesrijst, (zoete)aardappel

    vetten: avocado, ongezouten noten, eieren, vette vis, pindakaas, olijfolie, volle kwark, melk

    Maak nu een schema met 5 - 6 maaltijden. Probeer in al deze maaltijden wat koolhydraten, vetten en eiwitten te stoppen.

    Ik heb een voorstel van drie maaltijden dat je een flink eind op weg helpt namelijk:

    -Ontbijt met 250 - 500ml melk + Brinta of havermout. Ik raad je aan hier een 30gr whey aan toe te voegen. Het komt in heel enge potten maar het is niks anders dan een eiwit supplement, geen zorgen. Dit is echter niet essentieel. Ik drink dit zelf koud weg, het is een heerlijk choco-drinkontbijt op die manier.

    -Als avondeten neem je 75-100 gr zilvervliesrijst met 150-200 gr kip/mager vlees/vis en 200 gram groenten. Weeg alles rauw en ongekookt.

    -Voor je gaat slapen neem je 500gr kwark

    Kijk hoeveel kcal je hiervoor gebruikt en portioneer naar wat je nodig hebt. Je hebt nu een geraamte voor je schema. Vul de rest van de dag met goeie maaltijden en producten die je lekker vindt, probeer je kcal, eiwitten, vetten en koolhydraten kloppend te krijgen. Dit kan even puzzelen zijn maar het kan altijd. Meet dus ALLES dat je in je schema zet en schrijf het uit in grammen, kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten. Je kan hier calorielijst een hoop vinden maar kijk ook op de verpakkingen van producten die je gebruikt.

    Vermijd suikers en varkensvlees.


    krachttraining:

    Dit is essentieel. Om het heel kort door de bocht te zeggen als je te weinig eet, hetgeen we basicly doen met bovenstaand voedingsplan gaan we zowel vet als spieren verbranden. Deze spieren wilen we terug hebben, die verbranden namelijk veel caloriën en zorgen ervoor dat ons lichaam niet pleps uit gaat zien als we eenmaal afgevallen zijn maar sterk en strak. We willen dus ons zogenaamde metabolisme intact houden. Daarnaast zorgt de training zelf voor een goed en langdurig verbruik van caloriën.

    Ik heb http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post420179 gebruikt en kan het iedereen aanraden (en dat doe ik dus bij deze ook) die begint met krachttraining. Je kunt als je wat weken bezig bent altijd wat anders nemen maar ga hier maar eens een maand of twee mee aan de slag dan zijn we al een heel eind!


    Resultaten meten:
    -Je startpunt op de weegschaal in kg (meet jezelf altijd om dezelfde tijd, in de ochtend na toiletgang, voor je ontbijt)
    -Lees dit Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage en meet 1 x per week direct na het wegen
    -Maak foto's van jezelf voor de spiegel in je ondergoed, doe dit iedere maand en kijk naar je voortgang



    Tot slot:
    Maak afspraken met jezelf en houd je hier aan! Zie je training en je voeding als zaken waar je aan gebonden bent. Als je 's ochtends wakker wordt heb je ook niet altijd zin om naar je werk te gaan maar je zult toch moeten, zo simpel is het. Dit geldt vanaf nu ook voor je voeding en je training. Voor wat hoort wat Maak er daarnaast een sport van zoveel mogelijk over voeding en training te leren als je kunt. Als je bovenstaande zaken toepast en je onderhoud klopt, succes gegarandeerd, ongeacht alle smoesjes die mensen kunnen verzinnen voor zichzelf waarom ze anders zijn en dat het voor hun niet werkt. Bullshit.

    Met een basis als dit kun je, als je vragen hebt, gedetailleerder posten en krijg je waarschijnlijk ook een veel betere respons omdat veel leden het idee hebben dat je er bewust mee bezig bent en dat ze hun tijd niet verdoen met je te helpen. En geloof me er zit hier bereidheid, kennis en ervaring zat, je moet alleen op de juiste manier graven!

    Succes!
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?


  • #2
    Even opgeschoond en sticky gemaakt!
    In adaptation we trust

    Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

    Mijn trainingslog

    Comment


    • #3
      Ok, zie nog wel wat spelling- en stijlfouten maar wat maakt dat uit
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

      Comment


      • #4
        Originally posted by pescatore View Post
        Ok, zie nog wel wat spelling- en stijlfouten maar wat maakt dat uit
        Niet alleen spelling en stijlfouten
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

        Comment


        • #5
          Voel je vrij om verbeteringen aan te brengen Robbie....
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

          Comment


          • #6
            Bovenstaande werkt voor mij niet hoor.
            Ben in augustus begonnen met één ding: gewoon niet meer snoepen en snacken.
            Dus geen snoep, chocola, kaas, borrelnoten en chips en bier.
            Wat ik wel bleef doen was gewoon goed eten.
            Je kan van mij niet verwachten om op een kipfiletje en een bordje broccoli om mijn krachttraining te doen.

            Ik train thuis, heb dus geen apparaten.
            Heb een complete kamer ingericht, dus ik kan vrijwel alle oefeningen doen.
            Ik doe een dag borst/biceps, met daarnaast de benen en een dag rug/triceps, met ook daarnaast de benen.
            Na de training doe ik 5 rugoefeningen die ik van de fysio mee heb gekregen.
            Volgens hem heb ik een "domme kracht"-rug, maar ik heb wel last van pijn onderin, maar dat schijnt weer aan wat anders te liggen..afijn: ik doe mijn ding.

            Na elke dag training heb ik een dag rust.
            Ben ongeveer 3 kwartier bezig.
            Op de sportschool was ik anderhalf uur bezig vroeger, maar schijnbaar lulde ik erg veel met mensen daar.

            Ik begon met 116,7 kilo als aanvangsgewicht in augustus en 1 september woog ik 112.
            Ik heb geen enkele dag honger gehad.
            Nu moet ik wel toegeven dat ik de laatste 3 weken constant op 112 blijf steken.
            Ik denk aan een "vreemdgangers"-dagje, dus dat ik maar weer eens wat slechts ga eten, misschien dat ik mijn lichaam een boost geef?

            Tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat ik met de gewichten in die maand tijd er al weer 10 kilo bij op gegooid heb.
            Ik begon in augustus met 60 kilo (3 series van 15) voor borst, en met de curlstang gebruikte ik 30 kilo voor de biceps oefeningen.
            Rug ook 60 kilo, en de tricepsoefeningen met touw op een gewicht van 30 kilo.
            Alles 3 series van 15 herhalingen.
            Nu in september dus 70 kilo en de curlstang zit op 35 kilo nu, de triceps op 35 kilo.
            Voor de oefeningen slik ik 3 tabletten Creatine Ethyl Ester, na de training drink ik een Whey Proteine shake (met 300 ml magere melk).
            Ik doe dit omdat ik bang ben dat ik anders afval door spierafbraak.
            Volgens mij is dit niet het geval.


            Op de dagen dat ik niet train, slik ik niets en neem ik ook geen shakes.
            Ik eet wel optimel 0% vla op die dagen, ik eet graag kip, garnalen, rijst.
            Neem ook dagelijks mijn kruidvat multivitamine tablet.
            Behalve de weekenden.
            Mijn lichaam raakt er anders aan gewend o.i.d.
            Geen idee waarom, maar dat voelt beter.

            Ik vraag me echt af of ik goed bezig ben.
            Moet ik op de rustdagen hele rustige cardio doen?
            Moet ik afstappen van mijn dagelijkse 4 volkoren boterhammen als ontbijt (met als beleg ham), 4 volkoren boterhammen als lunch (altijd met 30+ kaas), 2/3 stuks fruit of soms zelfs 2 komkommers en een paprika en wat tomaten (soms geen fruit meer)...?
            Moet ik minderen in avondeten?
            Ja, ik heb een vol bord.
            Nee, het is nooit vet gekookt.

            Ik drink dagelijks anderhalve liter water gedurende de dag.

            Moet ik nu nog meer doen, want ik kijk toch naar die k*t weegschaal, en zie er gewoon niets meer op gebeuren qua gewicht.

            Ik wil het echter ook leefbaar houden.
            Ik onthoud mij al van al het lekkers wat er is...nog meer inleveren hou ik mijn leven lang niet vol.

            Tips please!

            Comment


            • #7
              p.s. ik geef de moed niet op..maar nu wel 5 weken goed bezig denk ik.

              Comment


              • #8
                je mindset is niet juist om flink af te vallen.
                je wilt geen kip en broccolietje en het eea ook leefbaar houden.

                wat je moet doen is je onderhoud uitrekenen, een voedingschema maken voor jou doelen en je daar aan houden. overdag kan je mischien "weinig"eten maar s'avonds een bordvol zegt jou en ons helemaal niks.
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

                Comment


                • #9
                  Mss moet je gewoon eens een voedingschema maken en je trainingen plaatsen. Het ziet er allemaal als een zooitje uit dus maak even een topic aan voor jezelf waarin je je training- en voedingschema laat beoordelen.

                  Wat betreft "ik eet gewoon goed" dat is heel relatief. En voor de meeste onervaren mensen is het heel moeilijk in te schatten wanneer ze goed eten om hun doelen te bereiken. Je kunt je afvragen of je op de hoogte bent van wat goede of slechte voeding is. Wat betreft je laatste zin, verwacht van niemand begrip te krijgen, als je je doelen wilt bereiken zul je wat dingen moeten opofferen. Ik snoep ook nooit meer en drink nog heel sporadisch, 2 dingen waar ik van hou. Het is echter het een of het ander, maak een keuze wat je wilt en zeur er daarna niet meer over, dat leidt alleen maar tot frustratie, zoals je ziet...
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                  Comment


                  • #10
                    Allereerst mijn complimenten aan Pescatore voor dit stuk wat voor veel nieuwe mensen weer een goed handvat biedt om te beginnen.

                    Als ik naar mijzelf kijk, heeft deze manier van eten en trainen mij gered van een jaar doelloos te trainen en eten, waardoor ik geen reet afviel.
                    Deze manier van leven, zoals ik het noem, is zeer prettig als je doel is om af te vallen of juist massa te winnen of als je gewoon gezond wilt leven.
                    Je behaalt niet alleen je doelen op een vele betere manier, maar je brengt ook een structuur aan je leven die voor een stukje rust zorgt.

                    Als ik naar mijzelf kijk en mijn manier van sporten eten en werken ben ik vrij eentonig, maar op een goede manier.
                    Ik doe 4 dagen in de week aan krachttraining, maandag/dinsdag/donderdag en vrijdag. Hierdoor weet mijn vriendin dat ze niets moet plannen op deze dagen, want ik kan dan niet vanwege training.
                    Mijn eten is elke dag hetzelfde en hierdoor hoef ik me nooit druk te maken over wat ik eet en wanneer ik eet in tegenstelling tot mijn collega's die zich elke dag moeten bedenken waar ze wat gaan bestellen. Daarnaast heb ik kunnen regelen dat ik mijn vis, kip, rijst, kwark en eieren kan declareren bij mijn werkgever.

                    Op 6 mei ben ik begonnen met terug te gaan naar de basis, zodat ik weer helemaal opnieuw ben begonnen.
                    Ik startte met 100,4 kg en ben op en neer gegaan, totdat ik uiteindelijk 102 kg woog na de vakantie eind juni maar met een aardig vetpercentage. Door me strikt te houden aan mijn voedingschema en krachttraining LB/UB schema weeg ik nu 94kg maar verlies ik geen spiermassa, maar vet. Ik wordt elke week weer sterker en mijn lichaam krijgt eindelijk een normale vorm van een man die hard aan het sporten is.
                    het gaat allemaal iets langzamer dan ik zou willen, maar met een flinke dosis geduld en doorzettingsvermogen kom ik er wel en dat geld voor iedereen, zolang je het maar echt wilt.
                    I'm in transformation mode!!!!

                    Comment


                    • #11
                      Tnx Ramon, idee was gewoon een heel beknopt effectief overzicht te maken. Als je mensen kunt overtuigen dat schoon eten en met regelmaat trainen gewoon werkt dan ben je al een heel eind. Het is maar een start maar als mensen zo enthousiast kunnen worden en wat resultaten boeken, kunnen ze met die basis zichzelf wellicht gaan ontwikkelen op dit gebied. Als ik terugkijk naar voor dat ik me een beetje had ingelezen denk ik ook: -hoe dom was ik toen- maar ergens is dit onzin. Het is gewoon zaak de juiste motivatie te hebben en een stukje wil, dan komt het allemaal wel in orde, zoals wij beiden nu weten.
                      Het is heel normaal voor mensen die zich nog nooit met krachttraining en voeding hebben beziggehouden om allerlei aannames in hun hoofd te hebben die niet kloppen. Ik weet dat als geen ander. Ipv dit af te schieten probeer ik mijn steentje bij te dragen door mensen op weg te helpen als soort van karma-wederdienst voor de moeite die mensen hebben gedaan om mij te helpen . Als ik morgen met een automonteur een motor uit elkaar ga schroeven zal hij ook met baby-steps dingen moeten uitleggen. Zo is het met alles dus ook met voeding en training imho
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                      Comment


                      • #12
                        Dat is den kik ook voor veel mensen de reden om zich aan te melden op deze website.

                        Als ik naar mijn eigen omgeving kijk, voel ik me soms iemand van een andere planeet, omdat ik totaal anders denk en doe als alle andere mensen die ''op dieet'' zijn.

                        Mijn moeder, zus en ik hebben altijd te maken gehad met overgewicht en nu ben ik degene die hier het minst last van heeft. Mijn moeder en zus zijn gewoon dik, want ze eten heel slecht en onregelmatig, maar het lukt ze maar niet om de discipline te krijgen die ze nodig hebben om af te vallen. Ik maak me ook vaak zorgen over hun gezondheid. Ik daarentegen ben zo ontzettend gemotiveerd om gezond te zijn en af te vallen. De reden daarvoor is voor een groot gedeelte dit forum, omdat ik hier veel inspiartie vandaan haal.

                        Het ergste vind ik de mensen die afvallen op de crashmanier.
                        Op mijn werk heb ik een collega die tegelijkertijd met mij is begonnen met ''dieeten'' en hij is meer afgevallen dan ik, zegt hij!! Hij doet de bouillonsoepjes en afvalshakes en hij is inderdaad veel afgevallen, maar hij heeft wel nog spek en totaal geen spiermassa. Laatst vroeg ik hem zijn biceps eens aan te spannen en dat te vergelijken met die van mij.

                        Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik en vele met mij hier op het forum het via de gezonde en juiste weg doen, waardoor het misschien qua afvallen wat langzamer gaat, maar toch behoren wij bij degene die raar worden aangekeken als je je tupperwarebakje opendoet en daar hetzelfde eten als de dag ervoor in zit.
                        I'm in transformation mode!!!!

                        Comment


                        • #13
                          Mooi is dat he, ook van die mensen die dan op serieuze toon je "helpen" en uitleggen hoe het wel moet en met de gekste manieren op de proppen komen. Goed bedoeld natuurlijk, maar nu het het plaatje van voeding wat beter snapt zo raar eigenlijk dat die mythes en methoden nog steeds zo populair zijn.

                          Ik heb zelf nooit echt overgewicht gehad en ben altijd al heel sportief geweest, de laatste 2-3 jaar ben ik echter heel sneaky meer dan 10 kg aangekomen. Toen kreeg ik er gewoon last van en heb ik een besluit genomen: nu is het basta, dit wil ik niet, dit ben ik niet, en zo gaat het niet verder... And here we are. Nog wel lange weg te gaan voor mijn gevoel hoor maar ik heb mijn doelen ook wel scherp gezet vooral conditioneel en qua vetpercentage. Die massa zien we dan wel weer, maar dat enthousiasme begint ook steeds meer te komen. First things first though
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pescatore View Post
                            Mooi is dat he, ook van die mensen die dan op serieuze toon je "helpen" en uitleggen hoe het wel moet en met de gekste manieren op de proppen komen. Goed bedoeld natuurlijk, maar nu het het plaatje van voeding wat beter snapt zo raar eigenlijk dat die mythes en methoden nog steeds zo populair zijn.

                            Ik heb zelf nooit echt overgewicht gehad en ben altijd al heel sportief geweest, de laatste 2-3 jaar ben ik echter heel sneaky meer dan 10 kg aangekomen. Toen kreeg ik er gewoon last van en heb ik een besluit genomen: nu is het basta, dit wil ik niet, dit ben ik niet, en zo gaat het niet verder... And here we are. Nog wel lange weg te gaan voor mijn gevoel hoor maar ik heb mijn doelen ook wel scherp gezet vooral conditioneel en qua vetpercentage. Die massa zien we dan wel weer, maar dat enthousiasme begint ook steeds meer te komen. First things first though
                            Dat enthousiasme is het belangrijkste.
                            Ik kan elke dag doen wat ik leuk vind en dat is sporten/krachttraining.
                            En ik leef ook nog eens erg gezond, dat is toch geweldig
                            I'm in transformation mode!!!!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ramon1983 View Post
                              Dat enthousiasme is het belangrijkste.
                              Ik kan elke dag doen wat ik leuk vind en dat is sporten/krachttraining.
                              En ik leef ook nog eens erg gezond, dat is toch geweldig
                              Amen
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X