Welkom op Bodynet, het ultieme Bodybuilding & Fitness forum van de Benelux!
Als je op berichten wilt kunnen reageren is registratie vereist. Klik op bovenstaande link om te registreren.
Registratie is GRATIS en tevens kunt u van alle extra privileges gebruik maken die Bodynet u te bieden heeft. | | Geestelijke gezondheid, psychologie en verslaving Alles over geestelijke gezondheid, psychologie en verslaving. Hier kun je bijvoorbeeld dingen als ADHD, autisme, borderline, eetstoornissen en narcisme bespreken. Maar ook verslavingen in het breedste zin van het woord. |  | |
6 november 2009, 07:15
|
#1 (permalink)
| | Banned
| Psychische klachten tijdens het cutten He,
Tijdens een cut eet ik tussen de 3000 - 3600 kcal. Toch krijg ik langzaam maar zeker de volgende klachten (zwart gekleurd): - Depressieve klachten
- Prikkelbaarheid
- Nervositeit
- Emotioneel labiel zijn
- Je sociaal terug trekken
- Interesseverlies
- Géén of minder zin in seks - Concentratiestoornissen
- Fixatie op voeding
Hoe kan ik die klachten verminderen zonder het cutten te moeten stoppen? Doordat ik me emotioneel dus zwakker voel, voelde ik me toch echt geneigd om wat meer te eten de afgelopen twee weken, en ben dan ook in BF gestegen (aangekomen op billen, wangen, buik, bovenbenen) Want ik heb nu gewoon steeds last van vreetkicks en een soort van mieterige angst weer te moeten leven met die lastige emotionele labiliteit, waardoor ik het cutten steeds weer uitstel.
Buiten vermoeidheid en mindere concentratie, hebben er meer mensen last van dit soort klachten? Ik vind het namelijk moeilijk om er mee te leren leven, en ben benieuwd naar hoe jullie hierover denken... |
| |
6 november 2009, 07:30
|
#2 (permalink)
| | Passief lid
| Ik heb de volgende klachten ervaren tijdens mijn zwaarste cut van 20% naar 10%:
- oververmoeidheid
- sociaal teruggetrokken
- concentratieproblemen
- prikkelbaar
- depressie
Ik sliep ook bijna 13 tot 15 uur aan een stuk. Ook overdag deed ik dutjes omdat ik gewoon zo vermoeid was!
__________________ Voorlopig even niet meer actief op bodynet |
| |
6 november 2009, 08:09
|
#3 (permalink)
| | Banned
| Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de sterkste ophaler Ik heb de volgende klachten ervaren tijdens mijn zwaarste cut van 20% naar 10%:
- oververmoeidheid
- sociaal teruggetrokken
- concentratieproblemen
- prikkelbaar
- depressie
Ik sliep ook bijna 13 tot 15 uur aan een stuk. Ook overdag deed ik dutjes omdat ik gewoon zo vermoeid was! | Sjonge, dat is toch vreselijk?
Je leven wordt er niet echt beter van, en ben je naderhand nog aangekomen?
Is het niet mogelijk om te cutten zonder al deze cut bijwerkingen? |
| |
6 november 2009, 09:11
|
#4 (permalink)
| | Member
| [quote=Mindgamer;595465]He, Tijdens een cut eet ik tussen de 3000 - 3600 kcal. Toch krijg ik langzaam maar zeker de volgende klachten (zwart gekleurd): cut of bulk?
Cutten op 3300 lijkt me niet?
__________________ Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90 |
| |
6 november 2009, 09:16
|
#5 (permalink)
| | Yeeaah Buddy!
| [quote=Spank;595505] Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindgamer He, Tijdens een cut eet ik tussen de 3000 - 3600 kcal. Toch krijg ik langzaam maar zeker de volgende klachten (zwart gekleurd): cut of bulk?
Cutten op 3300 lijkt me niet? | Waarom dat niet? Als je intensief werkt ofzo zou dat gerust kennen.
__________________ Live Strong, Die Ripped And Leave A Huge Fucking Corpse. |
| |
6 november 2009, 10:15
|
#6 (permalink)
| | Member
| [quote=Spank;595505] Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindgamer He, Tijdens een cut eet ik tussen de 3000 - 3600 kcal. Toch krijg ik langzaam maar zeker de volgende klachten (zwart gekleurd): cut of bulk?
Cutten op 3300 lijkt me niet? | Eh ja waarom niet ?
__________________ <------ BB Gun doet auw! |
| |
6 november 2009, 10:23
|
#7 (permalink)
| | Rampaging Bull
Geregistreerd: 13 september 2007 Locatie: In de omgeving van Rotjeknor
| Wil ik ook wel weten. Heb een onderhoud van 3600kcal. Dus met 3300kcal val ik al af in vet - Depressieve klachten (geen last van. bij mij is het meer seizoens gebonden. Ik haat de zomer en wil dan niks doen en kom meer tot leven tijdens de wintermaanden)
- Prikkelbaarheid (nope geen last van...niet meer dan anders)
- Nervositeit (geen last van)
- Emotioneel labiel zijn (ik ben geen emo dus nee) - Concentratiestoornissen (alleen als ik langer dan 2 weken minder dan 60gr carbs per dag eet)
- Fixatie op voeding (heb ik altijd wel...zeker mbt chocola)
Als ik zo de meeste klachten zo, en voorgaande topics van de topic starter krijg ik het idee dat hij beter maar gewoon naar een sociaal werker/psychiater kan gaan voor mentale evaluatie.
__________________ Destroy everything and decimate the weak so that new life can be born
-------------------------------------
DL 1x210kg - SQ 1x210kg - BP 1x150kg - PP 1x110kg |
| |
6 november 2009, 10:27
|
#8 (permalink)
| | Yeeaah Buddy!
| Je hebt ADHD.
Mischien heeft dat er ook wel mee te maken.
__________________ Live Strong, Die Ripped And Leave A Huge Fucking Corpse. |
| |
6 november 2009, 14:13
|
#9 (permalink)
| | Banned
| Ik irriteerde mij het meest aan dat emotionele labiele, en heb net gelezen op een psychologenforum dat dit ligt aan kleine en grote littekens die ik in het leven heb opgelopen. Ik moet dus naar een psycholoog toe om hiermee te leren omgaan, maar helaas zijn er lange wachttijden heb ik net gehoord toen ik instanties had langs gebeld.
Bedankt voor de antwoorden |
| |
6 november 2009, 15:26
|
#10 (permalink)
| | Member
| Hey Mindgamer, hoe ziet dat psychisch labiele er bij jou uit dan?
Ik weet niet hoe het precies bij jou zit, maar bij mij werkte het om even iets anders te gaan doen, even met je gedachten er weg van zijn. Als je de mogelijkheid hebt, ken natuurlijk je situatie niet, maar als ik even down ben dan kijk ik een serie, lost ofzo, of ik ga lezen.
Na een tijdje ging dat goed, daardoor ging ik soms ook de uitdaging aan met een stemmingswisseling, na een tijdje namen die in zijn geheel af.
Laat even weten of je dat kunt proberen. |
| | | |