Bekijk resultaten enquête: Welke noten gebruik jij in je voedingsschema?

Aantal stemmers
30. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Amandelen

9 30,00%
  • Cashewnoten

19 63,33%
  • Pinda's

6 20,00%
  • Walnoten

9 30,00%
  • Hazelnoten

3 10,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
    Member
    Deze banner verdwijnt als je lid wordt van Bodynet! Meldt je nu snel en gratis aan!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sports Nuts Bekijk bericht
    Alle producten zijn bij ons naturel oftewel rauw.Vanuit onze eigen ervaring en omgeving zijn rauwe pinda's en bijvoorbeeld ook cashewnoten niet rauw te krijgen in de supermarkten. Daarbij komt dat wij graag de meest kwalitatieve noten willen aanbieden.

Alle noten kunnen gemakkelijk minimaal 3-4 maanden bewaard blijven mits deze in een trommel, lege eiwitpot of blik worden bewaard met deksel. Alle grote noten leveranciers kopen namelijk 1x per jaar de noten in als de nieuwe oogst er is.

Bepaalde noten zijn inderdaad momenteel erg duur en in 2jaar flink gestegen door weinig goede oogsten.

Kijk gerust rond op onze website en lees eens de voedings-weetjes door.
    Ik vind het raar dat onbewerkte noten duurder zijn dan bewerkte noten. Normaal zou dit andersom moeten zijn.

Senior Member Maasproductions's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Demandi Bekijk bericht
    ik kom nooit bij de bas, maar bij de c1000 zijn ze ~3 euro voor 200gram?! mss toch maar eens een kijkje nemen..
    2,50 voor 250gram bij de c1000, paarse zak.
    Goede cashewnoten ook nog, bijna niks verbrand etc en ziet er hetzelfde uit als de duurdere merken.

Banned
    Ik zou eigenlijk niet weten waar je anders ongebrande noten kan halen.
    Veel plantaardige vetten oxideren bij 160 graden, toch? Op welke temperatuur zou er gebrand worden dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefDK Bekijk bericht
    Ik vind het raar dat onbewerkte noten duurder zijn dan bewerkte noten. Normaal zou dit andersom moeten zijn.
    Langer houdbare melk (dus meer bewerkt) is anders ook goedkoper dan verse.

VROUW Beaudien's schermafbeelding
    Ik ga geen noten via internet kopen. Elke week staat er een kraampje in het dorp waar ze heerlijke, verse en ongebrande noten verkopen.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Banned
    ik ga wel naar de sligro

Bodynet Moderator dynobet's schermafbeelding
    bij mij in de buurt verkopen ze noten van goede kwaliteit voor een zeer zachte prijs (alles ongezouten, en cashews en pindas ongebrand verkrijgbaar):

amandelen: 9,20 per kilo
    walnoten: 11,50 per kilo
    cashewnoten: 9,20 per kilo
    pindas: 5,00 per kilo
    paranoten: 9,20 per kilo

aangezien ik op dit moment tot wel 200g noten per dag eet, heb ik een aantal kilos ingeslagen. (vooral amandelen en walnoten vind ik heerlijk).

Ik geloof best dat jullie noten van voortreffelijke kwaliteit zijn. maar bij jullie moet ik bestellen, terwijl ik ze ook hier om de hoek kan kopen. goedkoper als bij jullie, en qua kwaliteit ook goed.

ik houd jullie site gewoon goed in de gaten, en mocht en binnenkort een mooie aanbieding voorbijkomen, dan wel ik best wel eens jullie noten proberen. en mochten deze nou echt van veel betere kwaliteit zijn. dan ben ik ook best bereid om daar iets meer voor te betalen

Senior Member
    Ik koop mijn amandelen voor 8 euro per kilo op de markt

Gezondheidsexpert KeepItReal's schermafbeelding
    Heb een account bij Holland Pharma, een groothandel.

Daar koop ik biologische ongebrande noten en zaden in bulk in. Extreem hoge kwaliteit en goede prijzen.

De site die je hebt gemaakt vind ik erg mooi, en een goed initiatief. Ik zou echter ook graag biologische noten zien.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Bodynet Moderator
    Moet ook maar is naar de markt gaan :P
    Tranquilo! Mzzl =)

Junior Member
    Bedankt voor alle reacties!

Extra informatie over noten voor degene die meer willen weten. Zie ook onze voedings-weetjes op www.sportsnuts.nl waar veel heldere informatie wordt gegeven over het branden van noten e.d.

De reden dat in de supermarkten gebrande noten voornamelijk te krijgen zijn en de pinda's en cashewnoten vaak goedkoop zijn is omdat deze in grote hoeveelheden gefrituurd worden in olie. Bij 160 graden waar noten minimaal op gebrand worden gaan inderdaad bepaalde (per noot verschillend) voedingsstoffen verloren. Daarbij komt dat de goedkope gebrande noten waar sommige naar verwijzen eigenlijk in de notenbranche vogelpinda's zijn, kleiner van formaat en door ze te branden en eventueel gezouten aan te bieden is een 'echte' pinda smaak weinig aanwezig. Als deze pinda's niet zo bewerkt zouden worden zouden deze namelijk voor de meeste mensen niet zijn weggelegd. Als je kijkt op de markt bij je in de buurt zie je dat er bijna altijd dezelfde prijs wordt gehanteerd tussen ongebrande en gebrande noten. Tot zover even een kleine informatie aanvulling.

Sports Nuts
    Real Food | Real Results

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 January 2011, 12:46
  2. Nieuw schema vanaf maandag beginnen.
    door LittleMofo in forum Trainingsschema's
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 8 February 2010, 13:46
  3. 1kg aankomen per maand veel?
    door nakata in forum Dagelijkse voeding