Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
Ga terug   Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums > Training > Trainingsschema's > Trainingslogjes

Welkom op Bodynet, het ultieme Bodybuilding & Fitness forum van de Benelux!
Als je op berichten wilt kunnen reageren is registratie vereist.
Klik op bovenstaande link om te registreren. Registratie is GRATIS en tevens kunt u van alle extra privileges gebruik maken die Bodynet u te bieden heeft.

Trainingslogjes Hier kun je verslag doen van je trainingen.

Reageren

LinkBack Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 22:08   #1 (permalink)
Member

dfuse's schermafbeelding

Post dfuses trainingslogje

ook is beginnen met een logje, om er bij te horen en voor mijn eigen vooruitgang bij te houden
stats: 28j, 1.96m, 78-80kg
doel: oefeningen onder de knie krijgen, en stillekesaan (spier)massa bijkrijgen

ben nu een maandje bezig met het fullbody schema uit de sticky met een aantal oefeningen die de gast van de gym de eerste maal veranderd heeft wegens 'too advanced en gevaar voor de rug'
namelijk:
  • deadlift -> prone leg curl
  • chin ups -> lat pull down, met smalle grip
  • bent over barbell row -> seated cable row
nu ik de basis van de squat wat begin te kennen, ben ik wel van plan om de deadlift er binnenkort bij te pakken, hoewel ik de prone leg curl werkelijk geweldig vind om mee af te zien. bijna op de grond sukkelen omdat je benen niet meer willen heeft zo zijn charmes

tot vandaag altijd 2x15 gedaan, maar vandaag overgeschakeld naar 4x10, waarvan 't eerste een opwarmerke met weinig gewicht. was wat zoeken naar welke gewichten ik dan moest pakken, en ben nog altijd wat voorzichtig om niet teveel te pakken, concentreer me vooral op vorm en uitvoering (veel youtube gezien de laatste weken ). toch wel pakken plezanter als 2x15 zene.

squat: 45kg
prone leg curl: 25kg
lat pulldown: 35kg
seated cable row: 35kg
bench press: 15kg + barbell in smith (weet ni hoeveel die weegt)
standing military press: 2 dumbells van 7kg elk (had de trainer ook veranderd)
shrugs: 2 dumbells van 14kg elk
side raise: 2 dumbells van 5kg elk
sitting calf raise: 40kg
triceps extensions: 15kg (laatste setje met 20 geprobeerd maar uitvoering was niet meer goed)
dumbell curl: 7kg
hanging leg raise: bw, almost puked

geen indrukwekkende stats, maar zoals gezegd, concentreer me echt op een correcte uitvoering, en heb al wat vooruitgang geboekt tov in 't begin. sommige polokes beginnen al te spannen rond de armen dus er moet toch al iets gebeurd zijn het enige waar ik echt totaal nog niks vooruitgang heb geboekt is de benchpress, enig idee waarom? kun je daar veel bij fout doen? doe em in de smith na een klein gevechtje met een barbell die me wou uitleggen wat zwaartekracht nu juist weer was
dfuse is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 22:20   #2 (permalink)
Naturel Bodybuilder

jordy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfuse Bekijk bericht
het enige waar ik echt totaal nog niks vooruitgang heb geboekt is de benchpress, enig idee waarom? kun je daar veel bij fout doen? doe em in de smith na een klein gevechtje met een barbell die me wou uitleggen wat zwaartekracht nu juist weer was
Ja, meer dan je denkt. Verder zou ik je adviseren om een spotter te zoeken en gewoon los te benchen.

Still getting bigger.
jordy is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 22:29   #3 (permalink)
Member

dfuse's schermafbeelding

Standaard

thanks, spotter is al geregeld, had het advies al eens gekregen hier maar tot nu toe kwam het door omstandigheden nooit uit om samen met men maat in de gym te geraken, moet vanaf nu nrml gezien wel lukken
dfuse is offline  
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 00:09   #4 (permalink)
Member

dfuse's schermafbeelding

Standaard

Een weekje rust achter de rug, had gelezen dat dat wel aangeraden is na een tijd trainen. Heb me gewoon lui en dik gevoeld, keek er naar uit om terug te gaan trainen! Zoals ik hier al schreef (ervaringen met rippetoe's schema?) ben ik van het fb schema uit de sticky overgeschakeld naar het rippetoe schema voor beginners.

Vind het echt leuk, vooral omdat ik geen 2 uur meer moet doen om alles afgerond te krijgen. Nadeel is dat ik me niet zo afgepeigerd meer voel, ging frisser naar buiten als ik binnen kwam! Maar goed, we zien wel wat het geeft na een maandje. Kap nu ook rond de training een fles volle chocomelk achterover (die bio van de delhaize is superlekker!) op aanraden van falstyr, ook rippetoe is grote fan van (choco)melk (Wit and Wisdom of Mark Rippetoe - Starting Strength Wiki) om te groeien, mijn frigo zit al vol!

stats: nog steeds 1.96m en 28jaar, gewicht nu tussen de 80 en 82kg.
squat 3x5 60kg
benchpress 3x5 45kg
deadlift: 1x5 60kg

alle oefeningen werden voorafgegaan met een opwarming in de vorm van setjes met minder gewicht. uiteindelijk toch een uurtje over gedaan met dit schema.

dan nog dips, deed ik voor het eerst, moest er eigenlijk 2x8 doen, maar is eerder 1x8, 1x5, 1x1 geworden. squatten gaat nu ook een pak beter om dat ik men grip verbeterd heb, had voordien last van mijn polsen, zo erg dat ik gewoon moest stoppen terwijl mijn benen nog verder konden. nog wat rippetoe gelezen en ontdekt dat ik mijn duimen verkeerd zette. ze moeten namelijk over de barbell, net zoals de andere vingers (heeft prolly een naam die grip), ik hield men duimen onder de barbell, zoals bij bench press, waardoor mijn polsen een veel te scherpe hoek maakten en dat icm met mijn ellebogen die naar onder wezen ipv naar achter maakte dat ik al het gewicht op mijn polsen droeg.

ook bench pressen is verbeterd, had namelijk voor het eerst een spotter die me er direct op wees dat ik mijn handen te kort bij mekaar zette waardoor de barbell all richtingen uitging behalve omhoog, en waardoor ik ook minder gewicht aankon. helpt ook wel zo'n spotter om net dat beetje meer te gaan als je zelf zou gaan.

ik kijk al uit naar de volgende keer!
dfuse is offline  
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 11:39   #5 (permalink)
Junior Member

Emagix's schermafbeelding

Standaard

Gaat lekker vooruit zo te zien, zowel met gewichten als met techniek!
Emagix is offline  
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 11:43   #6 (permalink)
Member

Fistful of Steel's schermafbeelding

Standaard

Rippetoe rules, je zult er zeker geen spijt van krijgen
Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 21:01   #7 (permalink)
Member

dfuse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emagix Bekijk bericht
Gaat lekker vooruit zo te zien, zowel met gewichten als met techniek!
moeilijk te zeggen eigenlijk mits ik van 4x10 naar 3x5 ben gegaan, ik hoop het

vandaag workout B gedaan
* squat 3x5 60kg 2x65kg en dan fail, beetje overmoedig. ook wat tips gekregen van iemand die aan't kijken was, voeten verder uit mekaar en opletten dat men hielen niet gaan floaten. weer wat bijgeleerd
* military press, doe ik nog altijd zittend op een bench met de rugleuning recht met dumbells, moest even zoeken naar mijn gewicht mits ik die altijd in 4x10 deed, ben begonnen met 4kg en geëindigd met 3x5 14kg. moet volgende keer dus meer kunnen mits ik eerst al het volledige dumbell rack was afgegaan.
* pendlay rows, what the fuck was da zeg. had over de middag op't werk nog filmpkes liggen zien op youtube, leek me niet zo moeilijk maar eens ik er stond wist ik totaal niet hoe er aan te beginnen. probleem is dat de spiegels zo staan dat ik me er niet langs de zijkant kan in zien. had er totaal geen idee van hoe men schouders staan ten opzichte van men heupen, de kromming van men rug etc. heb er wa geprobeerd met 40kg maar ik voelde het echt overal, men quads, hams, bovenrug, onderrug, buikspieren, schouders, weet ni of da echt de bedoeling is. proberen er de volgende keer iemand bij te halen die kan toezien. heb nu ook een brandend gevoel op men ruggewervel, zo een paar wervels onder mijn nek. niet echt storend of pijnlijk maar vind het toch verdacht.
* chinups: ook eerste maal, heb er vier of vijf kunnen doen, dat was het zowat. weet niet of ik die dips en chinups nog ga doen, ze zijn toch optioneel en veel bak ik er toch niet van.

sidenote: lachen met dikke mensen is niet zo mooi maar iemand zijn buik zien manoeuvreren omdat die anders niet in een apparaat past is wel een komisch zicht
dfuse is offline  
Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 21:02   #8 (permalink)
Member

dfuse's schermafbeelding

Standaard

Oh ja, ook nog wat hanging leg raises, maar men eten komt altijd samen omhoog met men benen als ik die doe dus daar maar een 15tal van gedaan
dfuse is offline  
Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 08:58   #9 (permalink)
Rampaging Bull

Falstyr's schermafbeelding

Standaard

Als je slecht bent in dips en chin ups dan zijn je basis spieren nog onder ontwikkeld. Wil je vooruitgang moet je juist die oefeningen doen waar je slecht in bent. Je gaat ze vanzelf leuk vinden zodra je er beter in wordt.
Falstyr is offline  
Met citaat reageren
Oud 3 september 2009, 10:22   #10 (permalink)
Member

dfuse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Falstyr Bekijk bericht
Als je slecht bent in dips en chin ups dan zijn je basis spieren nog onder ontwikkeld. Wil je vooruitgang moet je juist die oefeningen doen waar je slecht in bent. Je gaat ze vanzelf leuk vinden zodra je er beter in wordt.
Is niet dat ik ze niet graag doe hoor, ik dacht gewoon dat het niet veel zin had mits ik er maar een paar kan van doen. Dacht dat het beter was om men basisspieren met de andere oefeningen te ontwikkelen, maar ik zal ze blijven doen. Thanks voor de tip.
dfuse is offline  
Met citaat reageren
Ga terug   Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums > Training > Trainingsschema's > Trainingslogjes

Reageren

Discussietools

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Xomgeek's trainingslogje Xomgeek Trainingslogjes 108 12 november 2009 11:04
Ook maar eens een trainingslogje bijhouden, niks anders te doen Genjuro Trainingslogjes 21 29 mei 2007 08:18

Actieve Discussies
04:39 Ramadan 2010 bijna..
04:00 Waar sport jij?..
02:28 Boverarmen..
02:04 Ecto + Cardio = sl..
01:18 Besturingsysteem(e..
00:52 The Mr. Olympia 20..
00:49 Wie is dit? (allee..
00:38 Osterich's dagboek..
00:29 Hoe heet deze oefe..
00:27 Doe mij ook zo een..
00:26 Bulken of cutten!..
00:19 Misschien leuke si..
00:15 Eerste kuur ooit :..
00:07 Unexist's Bulk..
00:02 Nieuw op BodyNet!..
00:00 Milestone is going..
23:31 gleke's log..
23:29 Nieuwe 4 daagse..
23:04 Hallo dames/heren..
22:54 2 m Creatine..

Fotogallerij
by webmaster
· · ·
More Than Four in a Photo
1205 photos
17 comments
by webmaster
· · ·
Strongman
586 photos
5 comments
by webmaster
· · ·
Misc Pros
1433 photos
27 comments

Copyright 2002 - 2009 Bodynet.nl
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42