Als je iets doet, is 'overdrijven' goed?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Als je iets doet, is 'overdrijven' goed?

Hallo allemaal!
    Dit is mijn situatie:

Sinds ik een voedingsschema heb gemaakt, heb ik meteen een heleboel geschrapt. Ik eet geen chocola meer, wat eerst nog een gewoonte te noemen was, drink geen alchohol meer (in geen enkele gelegenheid) en vermijd alle soorten van snacks (behalve als het zo uitkomt in het avondeten of een kleine hoeveelheid noten).

Het gaat eigenlijk prima en ik zou dit ook goed vol kunnen houden, heb ik het idee. Als ik dieet doe, doe ik het dus goed. Of is het overdreven?
    Hoe pakken jullie dat aan?

Edit: Dit had misschien beter op zijn plaats geweest bij ''dagelijkse voeding''.

op je voeding letten is altijd goed,je kan 1x in de week een junk food dag in lassen doen de meesten!
    een x biertjuh is nie erg hoor,als het maar geen gewoonte word.
    je moet namelijk ook nog leven,ok bodybuilding is een leven.
    je moet je zelf ook eens met iets lekkers belonen als je een goeie prestatie heb gedaan b.v sportschool.
    zo blijf je je zelf ook nog eens goed aan moedigen met een lekkere beloning.
    doe je de volgende x weer zo goed je best,ik hoop dat je hier iets mee kunt
    Greatz
    Last edited by michel1981; 05-03-2007, 07:54.

Comment

Ik heb alles geschrapt!
      mijn ervaring is dat als je een klein beetje snackt dan wordt het steeds meer.
      Ik heb daarom gekozen om minimaal 6 dagen in de week niet te snacken en me strak aan mijn schema te houden. Alleen op zondag laat ik het een beetje vieren en kan ik mezelf wel een snackattack veroorloven.

Soms stoor ik me wel aan opmerkingen uit mijn omgeving van mensen die er geen hol van snappen van waar je mee bezig bent.

De manier waarop ik het aanpak werkt voor mij wel aardig. Al is het niet altijd even makkelijk, maar dan denk ik aan de doelen die ik wil bereiken en dan gaat het weer goed!

gr

Comment

Ik eet lekker snoep, chocola, taart, friet, doner kebab noem maar op. Ik kom toch amper aan, en kan de kcal wel gebruiken.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
          Ik eet lekker snoep, chocola, taart, friet, doner kebab noem maar op. Ik kom toch amper aan, en kan de kcal wel gebruiken.
          lekker halal zeg maar.

gr

Comment

@David: Ja, daar heb je gelijk in je komt er niet door aan. Ik heb nu echter de instelling dat ik heel die ongezonde vetten zo veel mogelijk wil beperken en dat soort dingen daarom schrap. Ik deel de mening met Erik, als je er eenmaal aan begint, dan herinner je jezelf eraan wat je eigenlijk mist, zo zou ik het willen omschrijven.

@Erik: Haha, ja fantastisch die opmerkingen van mensen om je heen! Mijn moeder is er eigenlijk van overtuigd dat sommige dingen die ik doe eerder ongezond zijn dan gezond. En mijn vriendengroep vraagt bij alles wat ik eet of het eigenlijk wel gegeten mag worden. Op school kunnen ze het ook niet laten om even te lachen als we naar de Mac Donalds en ik mijn water en brood met ontbijtkoek uit mijn tas tover. Op dit moment zijn mijn ouders er zelfs met mijn tante over in gesprek! ik kan er wel om lachen.

Comment

Ik vind het gewoon lekker Tot mijn 30ste kan ik waarschijnlijk alles nog lekker eten, dus dat doe ik dan. In principe is eten een van de plezieren in het leven.

Mijn vrienden vragen automatisch alle voedingswaarde bij dingen die ik eet. Als ik even een dove caramel in me handen heb, vragen ze gelijk: "En? krijg je daar spieren van? hoeveel eiwitten zitten erin?" pffff.. maargoed, eerlijk = eerlijk, ik kijk ook hoeveel eiwitten erin zitten

Grtz

Comment

Originally posted by Pupil_Teacher View Post
                Op school kunnen ze het ook niet laten om even te lachen als we naar de Mac Donalds en ik mijn water en brood met ontbijtkoek uit mijn tas tover. Op dit moment zijn mijn ouders er zelfs met mijn tante over in gesprek! ik kan er wel om lachen.
                En als dan de temperatuur er weer naar is om je shirt uit te trekken....
                dan heb jij wat te lachen!

gr

Comment

@ david. Geniet er nog maar even van dat je alles zo maar kan nemen. Ik train sinds mijn 17e en at ook alles wat los en vast zat naast mijn voedingsschema.

Toen ik 22 werd, werd dit heel anders. Ik zette veel sneller vet aan. Dus ik moet mij nu wel aan mijn schema houden anders word ik zo vet als bagger.

@ pupil teacher, je hoeft niet alles te laten. Uiteindelijk hou je dat niet vol. Dus ben ik het eens met michel
                  Groei, Groeier, Groeist

Comment

1 junk dag in de week help bij mij iig wel
                    heb je iig iets om naar uit te kijken
                    Who's the Chef

Comment

Ok, thnx allemaal voor de reacties! Zodra ik het niet meer volhoud is het inderdaad een prima idee om een ''junkdag'' in te lassen.
                      Bedankt voor de tips, ik kan er wat mee! Als iemand anders nog een andere aanpak heeft, laat het me dan weten.

Comment

Ik ben het niet eens met de stelling dat als je het geluk hebt er niet dik van te worden dat je dan maar gewoon alles kunt eten.
                        Naast het dik worden hebben veel van de slechte voedingsproducten natuurlijk nog hele andere nadelen en die gelden wel degelijk voor iedereen, ook voor degenen die het niet direct op de weegschaal terug zien. Komt ook nog eens bij dat de gevolgen ervan veelal niet op korte termijn zichtbaar zijn, tegen de tijd dat je erachter komt wat die rommel met je heeft gedaan kan het wel eens te laat zijn.

Ik ben het zeker wél eens met de stelling dat je ook nog moet kunnen leven en lol moet hebben.
                        En dat dus op zijn tijd 'zondigen' moet kunnen, de vraag is alleen hoe vaak en in welke mate. En natuurlijk ook met welk doel.
                        Hoe vaker en langer je van bepaalde rommel af blijft hoe minder je het gaat missen. Het zijn allemaal dingen die je lichaam helemaal niet nodig heeft en waar het dus ook per definitie minder goed op regaeert dan op goede, gezonde voeding. Het effect daarvan wordt duidelijker naarmate je het minder vaak eet en dan ook goed naar je lichaam luistert als je het een keer wel neemt. Zelfs de smaak van veel dingen kan makkelijker tegen staan als je er maar eenmaal niet meer aan gewend bent.
                        Als je jezelf gaat 'belonen' met junkfood of alcohol ofzo wordt het alleen maar steeds aantrekkelijker, is een psychologische valkuil. De mindere reactie erop wordt dan ook heel eenvoudig verdrongen door het gelukzalige gevoel dat je eindelijk weer iets 'mag'.

Het inlassen van een 'junkdag' kan een uitstekend idee zijn, vooral als je flink aan het bulken bent of streng aan het cutten.
                        De achterliggende gedachte is dan echter meer dat je even de teugels kunt laten vieren en een dagje wat meer of juist minder 'hoeft' te eten, jezelf op die dag volproppen met junkfood e/o snoep of gebak ofzo is juist helemaal niet handig.
                        Ik denk dan ook dat het erg belangrijk is om die dag als een soort rustpauze te zien, maar vooral níet als beloning voor het 'harde werk' van de afgelopen week. Juist dan ben je geneigd het nogal te overdrijven.
                        De bedoeling is om je lichaam even rust te geven of juist te laten 'schrikken', zodat het in de dagen daarna weer kan doen wat je bedoeling is. Als je bijvoorbeeld te lang heel laag in kcal inname zit zakt je verbranding in en zul je dus minder snel vet verliezen, dit kun je gedeeltelijk tegen gaan door een dag meer te eten.

Ik ben dus een groot voorstander van zoveel en zo vaak mogelijk 'schoon' eten, niet alleen vanwege de sport of je doelen maar vooral vanwege de lange termijn gezondheidseffecten op je lichaam.

Comment

mooi stukje info!!!ik bedoel met een x je zelf te belonen niet elke week met zakken snoep en kratten bier! hahaha
                          als je x 1 glas/of flesje bier drinkt in het weekend geen fluit uit maakt,als je het daar maar bij laat-ps ik drink hellemaal niet
                          je moet nee kunnen zeggen tegen je zelf met dit soort zaken!
                          en wat ik zei over de junk dag,ken sommige mensen echt helpen tegen die sleur,maar zit bij de meesten denk ik tussen hun oren
                          zelf geen probleem zo gezond mogelijk te eten,je voelt je dan 10x beter

Comment

ik zie geen gevaar in het eten van snoep, al dan niet elke dag wat. Evenals 2 keer per week een appelflap of stukje taart. En als ik 1 x per week s'avonds met vrienden een grote doner durum ga halen, gaat me dat denk ik ook geen schade oplevere, het is tenslotte vlees, met eiwitte, en salade

Comment

overdrijven is nooit goed hé, jongens
                              Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X