Hoe ver kan je naturel komen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Uiterlijk interesseert me niet zoveel. Mijn trainer zegt 50% van je lichaam kun je aan gewichten aan. Klopt dat zo'n beetje?

Comment

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...nt-log-10.html
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Lieneke View Post
        Uiterlijk interesseert me niet zoveel. Mijn trainer zegt 50% van je lichaam kun je aan gewichten aan. Klopt dat zo'n beetje?

Geen idee wat je daarmee bedoelt...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Oh sorry...ik bedoel: 50% van je eigen lichaamsgewicht.

Comment

Oh sorry...ik bedoel: 50% van je eigen lichaamsgewicht.

Ja maar hoe bedoel je '50% van je eigen lichaamsgewicht aankunnen'?

Comment

50%? Voor welke oefeningen? Heb het idee dat voor oefeningen als squat en deadlift dat nog geen eens opwarm setjes zijn en je wel 100+ % mag rekenen. Voor Bench Press zou het rond de 70% liggen.

Je moet gewoon gewicht pakken en elke keer meer reps of gewicht pakken en je grenzen verleggen. Als je elke keer dezelfde sets met soort gelijk gewicht doe boek je geen vooruitgang en is het bezigheids therapie.

Vrouw van 70-ish kilo kan in een powerlift wedstrijd ook rond de 130-150kg drukken en degene die AS gebruiken zitten 200+ kg. Dat bewijst dat vrouwen veel meer aan kunnen dan ze denken. En nee je wordt niet meteen breed. Werk sets rond de 80kg voor een vrouw met Bankdrukken is dan niet eens zo vreemd. Flowergirll op Dutchbodybuilding doet ook zoiets en ziet er niet enorm breed/onvrouwelijk uit.

Comment

Voorbeeldje:
                Ik weeg 58 a 59 kilo. Als ik bankdruk dan zou ik dus een kleine 30 kilo kunnen liften.
                Ondertussen zit ik op 32 kilo die ik 10 keer kan drukken. Van te voren heb ik dan 2 keer 27 kilo 12 keer gelift.

Maar als ik jouw log bekijk...dan is er nog heel veel meer mogelijk!

Comment

Voorbeeldje:
                  Ik weeg 58 a 59 kilo. Als ik bankdruk dan zou ik dus een kleine 30 kilo kunnen liften.
                  Ondertussen zit ik op 32 kilo die ik 10 keer kan drukken. Van te voren heb ik dan 2 keer 27 kilo 12 keer gelift.

Zie post Falstyr.

En er is natuurlijk nogal een verschil tussen een biceps curl en een deadlift, vandaar dat ik je 'gewicht aankunnen' niet duidelijk vond.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    50%? Voor welke oefeningen? Heb het idee dat voor oefeningen als squat en deadlift dat nog geen eens opwarm setjes zijn en je wel 100+ % mag rekenen. Voor Bench Press zou het rond de 70% liggen.

Je moet gewoon gewicht pakken en elke keer meer reps of gewicht pakken en je grenzen verleggen. Als je elke keer dezelfde sets met soort gelijk gewicht doe boek je geen vooruitgang en is het bezigheids therapie.

Vrouw van 70-ish kilo kan in een powerlift wedstrijd ook rond de 130-150kg drukken en degene die AS gebruiken zitten 200+ kg. Dat bewijst dat vrouwen veel meer aan kunnen dan ze denken. En nee je wordt niet meteen breed. Werk sets rond de 80kg voor een vrouw met Bankdrukken is dan niet eens zo vreemd. Flowergirll op Dutchbodybuilding doet ook zoiets en ziet er niet enorm breed/onvrouwelijk uit.
                    * Slik* Wat doe ik nog hier achter de pc!?! I've got some work to do!

Comment

32kg kan nog veel meer. Elke training opbouwen en je grenzen verleggen.

Flowers log
                      nog een logje als voorbeeld

Comment

Bedankt voor de reacties!!! Bij een ander forum kreeg ik maar geen duidelijk antwoord...

Comment

Wij zijn gewoon goed

Comment

Voorbeeldje:

Lulkoek. Ik weeg 96 en kan 185 kg deadliften. Da's zowat dubbel mijn gewicht en ik gebruik ook niks illigaals.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Maar jij bent een man. Hij zei dat mannen getrained hun eigen gewicht konden liften. Maargoed, ben er al achter...kan dus allemaal nog veel gekker

Comment

Maar jij bent een man. Hij zei dat mannen getrained hun eigen gewicht konden liften. Maargoed, ben er al achter...kan dus allemaal nog veel gekker
                                Nonsens, dat ik een man ben zou geen verschil moeten maken. Ook vrouwen kunnen sterker worden. het zou voor een vrouw net zo goed mogenlijk moeten zijn om naturel 2 x hun lichaamsgewicht te deadliften en zonder al te veel moeite hun lichaamsgewicht te bankdrukken. En allemaal zonder chemische ondersteuning. Jij zou na een maand of 3 training in staat moeten zijn om 60 kg te bankdrukken als je je er helemaal op toe legt! Misschien zelfs wel 70 of 80 kg als je er echt hard voor gaat!
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X