Mijn Homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hmm toch wel jammer als het er dan maar een beetje bij ligt en niet gebruikt word.
    Ben bezig met een powerrack. lijkt me geweldig om een beetje een gym thuis te hebben. Elke keer naar de gym heen is ook echt kut. Is nogal een eind weg en moet elke keer met de fiets.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
      Hmm toch wel jammer als het er dan maar een beetje bij ligt en niet gebruikt word.
      Ben bezig met een powerrack. lijkt me geweldig om een beetje een gym thuis te hebben. Elke keer naar de gym heen is ook echt kut. Is nogal een eind weg en moet elke keer met de fiets.
      De spullen die ik tot nu heb liggen heb ik wel al gewoon gebruikt hoor. Alleen ik heb nog niet alles staan wat er zou moeten staan. Homegym is ideaal. Ik zie veel voordelen. Zeker met dit weer enzo is het handig dat je gewoon thuis kan trainen.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Thuis trainen lijkt me erg eenzaam...

Comment

Ja want we sporten echt om in een gym rond te lopen en hele gesprekken met iedereen aan te gaan ipv daadwerkelijk te sporten.

Comment

Thuis trainen lijkt me juist geweldig.
            Altijd open.
            eigen muziek.
            Niemand die je raar aankijkt als je het squat rek gebruikt voor squatten :S.
            En deadliften is ook niet vreemd.
            Ik ben er zelf nu ook mee bezig.
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Thuis trainen is best leuk, maar het kost een hoop geld en daarnaast moet je de ruimte er voor hebben.
              Goede muziek heb ik altijd op de mp3
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Ja want we sporten echt om in een gym rond te lopen en hele gesprekken met iedereen aan te gaan ipv daadwerkelijk te sporten.
                Touché

http://www.helisports.nl/benches/Mar...alterbank.html

Zelf heb ik deze had ik voor mijn verjaardag gekregen.
                Ben der tevreden mee,is makelijk om thuis wat te kunnen doen helemaal met dit weer inderdaad.Succes met je gym vindt het echt een stoer project.

Comment

Merk dat ik toch liever zonder mp3 in me oor train. Als ik elders heen ga om te trainen doe ik het zonder spul in me oor. Die kabeltjes zijn irritant hehe. Gelukkig bij de Strongman training zet iemand gewoon zijn auto vlakbij met knallende metal

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    . Gelukkig bij de Strongman training zet iemand gewoon zijn auto vlakbij met knallende Trance
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                      Ashley solliciteert naar een Verkloot de Quote V3.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                        Ja je hebt eenzaam of hele gesprekken met iedereen.
                        Nogal groot verschil, je hebt ook nog wat er tussen zitten.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                          Merk dat ik toch liever zonder mp3 in me oor train. Als ik elders heen ga om te trainen doe ik het zonder spul in me oor. Die kabeltjes zijn irritant hehe. Gelukkig bij de Strongman training zet iemand gewoon zijn auto vlakbij met knallende metal
                          zo ouderwets die draadjes gewoon via bleuthooth lkkr headsetje op en geen gekut met draadjes, alleen kijkt wel iemand raar aan als ik zit en ik ben aan het bellen zoals vandaag in de kleedkamer (rustig omkleden) en praten met mijn vader

enige wat je mist is een spotter bij vele oefeningen.
                          voor de rest al foto's online jordy van je home gym?
                          Calisthenics / Street workout

Comment

• spotter mis je niet bij veel oefeningen. Alleen bij bench als je meer dan 100kg wilt doen. Alles daar onder kun je nog van je af rollen.

Comment

• Aangezien ik nog thuis woon is een spotter niet zo'n heel groot probleem. Daarnaast heb ik ik ook nog een trainingsmaat die vaker bij mij zal komen trainen als alles af is.

@ Ijsblok: De foto's die tot nu toe 'online' staan, staan alleen in dit topic, moet je ff een paar bladzijdes terug kijken. Dat zijn de enige foto's tot nu toe.

Zoals ik al zei, zie zelf vrijwel alleen maar voordelen van je eigen gym.

1. Het is jou gym, je kan doen wat je wil. Als je wil smijten met barbells, dumbells, gewichten etc. doe je dat gewoon. Je hoeft niet perse voorzichtig alles neer te leggen want het zijn niet een ander zijn spullen. Het zijn jouw spullen dus jij bent verantwoordelijk. Mocht er toch iets kapot gaan ofzo dan is dat jouw probleem. Oftewel lekker de gewichten laten vallen.

2. Je bepaalt zelf de muziek. Of dat nu operah is of death metal, maakt allemaal geen reet uit, jij kiest. Hoef ook niet te kloten met oordopjes, ik hang gewoon speakers op enzo dus ideaal.

3. Je bent niet gebonden aan bepaalde hygiene eisen/regels. Geen gezeik van verplichte handoeken en dat soort dingen. Als ik het dus bijvoorbeeld fijn vind om in me onderbroek te trainen is er niemand die me tegen houd.

4. Niemand die me in de weg loopt. Ik kan altijd squatten, bankdrukken, wat dan ook, hoef nooit te wachten.

5. Ik hoef me niet te storen aan betweterende arrogante beachboys die wel 90kg kunnen drukken, maar nog niet eens hun bodyweight squatten. En natuurlijk allerlei andere storende mensen, betweters enzo. De ijzerzaal is voor mij alleen en uiteraard personen die toestemming krijgen om er te mogen trainen zoals bijv. trainingspartner.

6. Of het nu kerstmis is of allerlei andere onzin, als ik wil trainen kan dat. De gym is altijd open. Of het nu onweert, vriest wat dan ook, niets kan je tegen houden. Je zit dus ook niet aan bepaalde tijden vast.

En zo zijn er vast nog wel wat voordelen.

Mogelijke nadelen:

Geen spotter, maar dat valt op te lossen. Ofwel m'n pa/broer/trainingsmaat inschakelen of zorgen voor vangers. Is eigenlijk alleen nodig bij bankdrukken. En ben sowieso al meer een voorstander van dumbell drukken daar ik voor massa ga. Verwacht daar dus niet zo heel erg veel problemen mee.

Waarom ik er expres Mogelijke nadelen bij heb gezet is het volgende: er zijn namelijk mensen (zoals rakker aangaf) waarbij het geval kan zijn dat ze het onprettig vinden wanneer ze de enige zijn. Dat is niet vervelend bedoeld ofzo, klinkt voor mij best logisch, want ik kan me voorstellen dat je zeker als beginner het toch handig vind als er meer ervaren mensen rondlopen waar je tips aan kan vragen. Maar daarom ben ik ook van mening dat je wel tot op zekere hoogte kennis moet hebben voordat je aan een homegym kan beginnen. Ok, tuurlijk, je hoeft geen expert te zijn, maar als je geen idee hebt van wat je doet moet je er sowieso niet aan beginnen. Maar verder, als ik wil socializen/kletsen ga ik wel naar het cafe ofzo, of naar andere daarvoor bestemde gelegenheden. Forums bijvoorbeeld.
                              Maar in de gym zul je mij niet zien lullen. Ik kom om te trainen en geen andere onzin.

Zo dat was ff mijn zegje.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

• Kan het alleen maar beamen. Home Gyms rule. Als ik naar een gym ga om te sporten voel ik me stuk minder in het element om te kunnen "knallen". Op een meet is het dan meer lullen, kijken en beetje sub-maximaal aanmodderen hehe.

Helaas is mijn gym op de 4e verdieping in een flat. Dus gewichten laten vallen uit me handen zit er helaas niet in. Zou het wel graag doen om met deadliften het gewicht gewoon uit me handen te dumpen in plaats van energie te verspillen het weer neer te moeten leggen. Dit zou ook stuk prettiger zijn om wat olympische oefeningen te gaan doen met bumper plates wat nu niet kan.

Hoop ooit een woning met kelder of garage te hebben waar alles in kan en dan uitbreiden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X