Mijn Homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uhu. en het gekke is als ik curl doe ik het met de 2,20m stang :P MichaelP gebruikt de 1.80 stang voor zijn oefeningen terwijl ik de 2.20 bezet hou heh

De 2.20m stang is het prettigst voor squats en bench presses vanwege de ribbels en ringetje dat er op zit.

Comment

• 2.20 en 20kg is gewoon standaard%2
      Last edited by jordy; 07-01-2010, 22:28.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

• jordy hoe staat het met je gym schiet het een beetje op ? ben wel beniewt , ben zelf ook met een gym bezig zal in deze dagen wel een topic openen met wat foto's .
        Mind is everything.

Comment

• Nou, ben zelf ook met een home gym bezig.
          Eerst maar klein beginnen.

Ik heb al wat dingetjes op het oog. maar twijfel of het voldoende is.

zoiezo een power rack. (met dip bars)
          barbell met 120kg aan gewicht.
          dumbbel bars waar ik gewoon schijven aan kan hangen.
          en een bankje. maar weet echt nog niet welke. er is nogal wat prijsverschil tussen die dingen.
          nog een ezbar erbij denk ik.

Verder heb ik nog niet echt verder gekeken.
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

• Originally posted by resike View Post
            jordy hoe staat het met je gym schiet het een beetje op ? ben wel beniewt , ben zelf ook met een gym bezig zal in deze dagen wel een topic openen met wat foto's .
            Nope. Doe dat zie post hieronder:

Originally posted by jordy View Post
            Er is eigenlijk zo goed als niets veranderd sinds de laatste keer dat ik hier postte. In februari kap ik met het werken op zaterdag zodat dat eindelijk weer een keer een vrije dag word voor mij. Die dag zal ik dan dus gaan gebruiken om aandacht te besteden hier aan.
            Originally posted by laurann View Post
            Nou, ben zelf ook met een home gym bezig.
            Eerst maar klein beginnen.

Ik heb al wat dingetjes op het oog. maar twijfel of het voldoende is.

zoiezo een power rack. (met dip bars)
            barbell met 120kg aan gewicht.
            dumbbel bars waar ik gewoon schijven aan kan hangen.
            en een bankje. maar weet echt nog niet welke. er is nogal wat prijsverschil tussen die dingen.
            nog een ezbar erbij denk ik.

Verder heb ik nog niet echt verder gekeken.
            Zou meer gewicht aanschaffen. 120 Kg is echt veel te weinig. 200 Kg is echt niet overbodig. Zelfs niet als je dat nog niet eens lift. Je moet gewoon sowieso een bepaald aantal schijven van alles hebben. Snap dat je niet alles in 1x wilt doen maar 120 kg kan je gewoon weinig mee. Zorg dat die dumbells, barbells, schijven allemaal 50mm zijn. Is de meest logische maat. Mocht je nog ideen hebben kan je later altijd nog uitbreiden. Verder zou ik nog wel zorgen voor een chin/pull up bar. Dan heb je alles bij elkaar al een vrij mooie start.
            Last edited by jordy; 18-01-2010, 23:25.

Comment

• Ja schijven zoiezo 50mm boring.
              Dat is geen discussiepunt.
              Chinnen kan ik aan het rack dus dat zit al goed .
              En meer gewicht is misschien geen overbodige luxe nee.

Dan heb ik nog een vraag die dumbbels. sommige mensen vinden ze totaal niet handig.
              Maar volgens mij traint falstyr er ook mee wil ik wel wat ervaring over lezen eigenlijk.
              Niet dat er een andere optie mogelijk is.

Comment

• Ja, het is wel zo, als je vaste dumbells gewend bent is het wel ff wennen omdat ze toch wat anders zijn. En bij oefeningen zoals DB bench press kan ik het me voorstellen dat je het niet helemaal geweldig vind. Maar opzich went dat wel. En daarom zeg ik, je kunt later nog eventueel uitbouwen. Zo gebruik ik zelf ook 30mm dumbells. Bij oefeningen zoals DB Row pak je dan de 'grote' 50mm en bij dumbell drukken, schouder drukken, bicep curls etc. de 30. Maar zou dat later pas doen. Die basis oefeningen zijn toch veel belangrijker als isolatie werk enzo dus. Het is wel zo dat sowieso grote 20 kg schijven op die dumbells niet echt super handig is. Bij DB Borren gaat het opzich nog wel maar wil je DB Benchen etc dan word het al vrij onhandig en krijg je veel gekloot. En daarom kom je onder andere dus ook al weer terug op de hoeveelheid gewichten, je moet dan dus een voorraad hebben van 10 en 5 kg schijven om die dumbells mee te kunnen vullen. En niet dat je na 20 kg moet stoppen omdat je schijven op zijn.
                Last edited by jordy; 18-01-2010, 23:44.

Comment

• [quote=jordy;623199]Nope. Doe dat zie post hieronder:

quote]

Ahw...
                  Mind is everything.

Comment

• [quote=resike;623215]
                    Nope. Doe dat zie post hieronder:

quote]

Ahw...
                    Ahw...? Eeh? Wat bedoel je?

Comment

• [quote=jordy;623217]
                      Originally posted by resike View Post

Ahw...? Eeh? Wat bedoel je?
                      had niet verwacht dat je zo antosjast zou reageren
                      Mind is everything.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                        Ja, het is wel zo, als je vaste dumbells gewend bent is het wel ff wennen omdat ze toch wat anders zijn. En bij oefeningen zoals DB bench press kan ik het me voorstellen dat je het niet helemaal geweldig vind. Maar opzich went dat wel. En daarom zeg ik, je kunt later nog eventueel uitbouwen. Zo gebruik ik zelf ook 30mm dumbells. Bij oefeningen zoals DB Row pak je dan de 'grote' 50mm en bij dumbell drukken, schouder drukken, bicep curls etc. de 30. Maar zou dat later pas doen. Die basis oefeningen zijn toch veel belangrijker als isolatie werk enzo dus. Het is wel zo dat sowieso grote 20 kg schijven op die dumbells niet echt super handig is. Bij DB Borren gaat het opzich nog wel maar wil je DB Benchen etc dan word het al vrij onhandig en krijg je veel gekloot. En daarom kom je onder andere dus ook al weer terug op de hoeveelheid gewichten, je moet dan dus een voorraad hebben van 10 en 5 kg schijven om die dumbells mee te kunnen vullen. En niet dat je na 20 kg moet stoppen omdat je schijven op zijn.
                        Nee ik ga niet aan de 30mm, tenminste nu zeker niet.
                        Ja ik moet zoiezo nog wat schijven erbij bestellen. Maar ik denk dat dit wel goed gaat komen. Het is gewoon een leuk thuis projectje.

Comment

• [quote=resike;623219]

had niet verwacht dat je zo antosjast zou reageren
                          Hahaha, sorry man. Het was niet zo slecht bedoeld als dat het lijkt. Maar goed, kwam er op neer geen zin had opnieuw dat verhaaltje te vertellen. :P Maar wat betreft die foto's, plaats ze maar eens. Ben wel benieuwd namelijk.

Comment

• [quote=jordy;623223]
                            Originally posted by resike View Post

Hahaha, sorry man. Het was niet zo slecht bedoeld als dat het lijkt. Maar goed, kwam er op neer geen zin had opnieuw dat verhaaltje te vertellen. :P Maar wat betreft die foto's, plaats ze maar eens. Ben wel benieuwd namelijk.
                            Is ook soms behoorlijk irritant kan het me voorstellen.
                            Hij is nog niet af ben nog op zoek naar spiegels. Zag dat ze behoorlijk prijzig waren.
                            En een vloertje van die mooie rubben platen die jij hebt zijn ideaal!
                            Mind is everything.

Comment

• [quote=resike;623227]

Is ook soms behoorlijk irritant kan het me voorstellen.
                              Hij is nog niet af ben nog op zoek naar spiegels. Zag dat ze behoorlijk prijzig waren.
                              En een vloertje van die mooie rubben platen die jij hebt zijn ideaal!
                              Klopt, heel ideaal. Maar zijn ook heel duur hoor. Was eerst is bij de gamma enzo gaan kijken en schrok gewoon van de prijs man. Wat je voor 1 zo'n ding al betaalt. En dan heb je ook nug van dat rubber met van die gaten er in, doet het ook best goed en kan je gewoon vloerbedekking over heen leggen als je dat prettig vind. Maar goed ik had zelf het geluk dat een kennis van mij die voor niets mee kon nemen dus. Gewoon van de werkplaats mee genomen waar ze het toch niet nodig hadden.

Comment

• Voor spiegels kun je beter naar Ikea gaan en een paar van die losse kopen die je naast elkaar hangt. Scheelt in prijs.

En die DB's werken goed genoeg. Alleen bij OH Tricep Extention en hammer curl etc moet je die dingen goed aandraaien anders vallen de schijven er af. En DB Curls kun je maar beter vergeten vanwege de uiteinden en gewoon met de barbel doen. Een preacher curl kun je wel gewoon doen omdat dan de uiteinden niet tegen je benen komen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X