Straps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Straps

Wie gebruikt ze? Hoe? en Waarom?
    Ik heb ze gekocht om eens te kijken of het helpt, normaal train ik met handschoenen met polswraps.

Vrijdag dus met straps getraind maar ik vind het helemaal niet lekker, heb het gevoel dat ik ze verkeerd gebruik:
    Lusje gemaakt met de strap hand erdoorheen, losse gedeelte paar keer strak over de stang geslagen daar vastgepakt en toen begonnen met deadliften.

Op de één of andere manier vind ik het zonder straps minder zwaar, iemand een idee of dit zo goed is? (duidelijk filmpje wellicht, niet degene die op internet staat)
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Naar mijn idee gebruik je ze goed ...kan idd net zo zijn alsof het minder zwaar is zonder omdat je dan je eigen kr8 gebruikt (mede onderarmen) om die stang vast te houden en niet leunt op die straps.

En anders mss wat strakker vastmaken!

Comment

Vind ze nutteloos. Achteraf gezien hebben ze niks bijgedragen aan het verbeteren van me grip en een betere rug training. Sinds ik ze niet meer gebruik gaat alles stuk beter.

Comment

Gebruik ze altijd, behalve als ik specifiek grip wil meepakken wat eigenlijk nooit me bedoeling is vandaar. Opwarmsetjes zonder, zware sets met voel meer me rug werken, biceps worden minder belast en ik kan meer omdat me grip geen factor is. Ik kom naar de gym om rug te trainen, straps zorgen dat ik me meer kan focussen op rug dus voor mij is vrij simpel. Onderarmen doe ik apart en chins zonder gewicht doe ik ook zonder, ga ik echter meer dan 20kg aan me hangen dan pak ik ook straps voor chins aangezien ik ze in de smith doe en ik gladde gedeelte van de bar moet pakken.

Voor deadlift intresseert me niet of mensen vinden dat die niet telt omdat ik straps gebruik, deadlift voor mezelf niet voor mensen die zeggen jah in PL meets mag het niet, want nou guess what daar ga ik niet naar toe. Om en om grip krijg last van bicep en hook grip is fijn tot het echt zwaar wordt dan sterven me duimen af van zero bloedttoevoer, straps zijn dan gewoon lekker. Bij BOR overhand is form beter als ik thumbless grip doe, das allemaal mooi maar na 80kg is dat voor mij ook onmogelijk, dus straps zeker omdat ik daar 10+ reps doe en grip daar zowiezo de limiterende factor is voor mij.

Komt gewoon neer op preferentie, wil je je focussen op rug met risico dat je grip achterloopt of wil je wat minder specifiek trainen met minder gewicht zodat je voorarmen meegaan, voor mij is wel duidelijk. T-bars enzo doe ik zonder dat dan weer wel
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik deadlift altijd met straps, ik heb alleen andere. Ik heb een armband zeg maar die je met klittenband vastmaakt en aan de binnenkant van je hand zit dan een strook dikke stof.

Waarom gebruik ik ze? Nou euhm... Aanvankelijk gebruikte ik handschoentjes (ook bij deadliften) omdat ik het zat was om van die eeltbonken op mijn handen te hebben. Maar ik vind handschoentjes zwaar kut deadliften, dus toen een keer straps geprobeerd en dat vind ik heerlijk.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik gebruik ze bij het chinnen... Ideaal bij sommige oef. voor de rug als handschoendjes me niet genoeg grip geven..
            NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Comment

Ik vind het gewoon niet handig, die 200 kilo deadlift PR was met alleen handschoenen geen straps. Met straps verlies ik mijn grip na 4 herhalingen als ik sets met 150 doe. Terwijl met handschoenen 6x160 goed gaat.
              Go heavy or go home!

Comment

Ik gebruik ze ook sindskort, vanwege onderarm blessures in het verleden... qua gripkracht heb ik ze niet nodig, maar gebruik ze puur voor ontlastig van mijn onderarmen op een pulldag.

Comment

Gebruik ze voor mijn stretches.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Gebruik ze ook meestal, voor mn rug.

Als ik ze al niet vergeet
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Gebruik ze nooit. Grip is sterk genoeg voor de gewichten die ik hanteer.
                      AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

Comment

Originally posted by AlphaMuscles View Post
                        Gebruik ze nooit. Grip is sterk genoeg voor de gewichten die ik hanteer.
                        Kan 2 dingen betekenen. Of je heb een sterke grip of je traint niet zwaar genoeg
                        Go heavy or go home!

Comment

Ik heb deze voor mijn polsen en deze gehaald bij XXL. Vandaag binnen gekregen en even geprobeerd.. super.

Straps heb ik nooit geprobeerd.

Comment

Ooit eens gekocht ,vind het maar onhandig.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                              Ik vind het gewoon niet handig, die 200 kilo deadlift PR was met alleen handschoenen geen straps. Met straps verlies ik mijn grip na 4 herhalingen als ik sets met 150 doe. Terwijl met handschoenen 6x160 goed gaat.
                              Sla je ze niet de verkeerde kant op om de stang heen dan?

Inprincipe moet je met 2 vingers kunnen liften.
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X