5 gouden regels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by adon1s View Post
    Moro: Minder gewicht is wel per definitie minder intensiteit. Intensiteit = gewicht.

De meeste punten die mensen hier aangeven gaan meer over de gym waar ze trainen dan over het trainen zelf?

-Trek je eigen conclusies, neem nooit zomaar iets aan, zoals bijv. vaste repranges voor een bepaald doel, er zijn zoveel manieren
    -In navolging van bovenstaande: Let niet teveel op anderen, zeker niet op anderen die zelf niet huge zijn of monstersterk, iedereen denkt alles te weten
    -Lift zwaar op de grote compounds, rust op tijd (deload)
    -Pik de juiste oefeningen waarop jij lekker vooruit gaat en niet mierenneuken over bijv. de uitvoering van je triceps pushdown
    Wil net zeggen intensiteit is gebaseerd op %tage van je 1RM niet op hoe zwaar je oefening is

In dat geval

1) Doe wat aan je voeding
    2) Kies de hoofdoefening(en) van je training voor die dag en beat the log or go home
    3) Assist oefeningen zijn precies dat en niks meer

That's all there is to it

4) Zoek uit wat voor JOU werkt, niet voor de pplz op BN
    5) Niet mierenneuken, serieus tis zo vervelend en nodoby fucking cares
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Yawgmoth heeft een paar gouden regels. Enige regel waar ik het niet meer eens ben is zijn laatste. Als een mevrouw er zo uit ziet moet zij namelijk naar mijn gym, niet naar de jouwe.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

1. geen AS gebruik
        2. Let op jezelf en niet op anderen
        3. Het doel is je fysiek;..niet hoeveel je kan tillen
        4. Trek sportkleding aan
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
          1. geen AS gebruik
          2. Let op jezelf en niet op anderen
          3. Het doel is je fysiek;..niet hoeveel je kan tillen
          4. Trek sportkleding aan
          met punt 3 ben ik het niet eens.
          het gaat mij wel om hoeveel ik kan tillen.
          fysiek komt op de tweede plaats.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            met punt 3 ben ik het niet eens.
            het gaat mij wel om hoeveel ik kan tillen.
            fysiek komt op de tweede plaats.
            Geen AS en niet trainen hoeveel je kunt tillen klopt dan niet helemaal.

Als je naturel bent en lift 10x200 ben je groter dan dat je 10x100 lift, op wat dan ook. Dus het is wel degelijk van belang hoeveel je lift. Verder beat the log,is belangrijk. Per training kun je wel focussen op gewicht, zolang je maar progressie boekt in de gym.

Je traint dus wel "om meer te tillen" maar met doel een beter lichaam op te bouwen. Tenzij je met tempo e.d. gaat werken, maar dan nog moet je vooruitgaan danwel door meer gewicht of minder rust/explosiever whatever

"I lift heavy weights for high reps", ~Ronnie

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

hij vroeg toch naar MIJN top 5 ;-)

Comment

daarnaast ben ik het niet mee eens dat je meer gewicht moet tillen om te groeien. Zijn ook genoeg gespierde mannen als voorbeeld van.

Ik denk dat niet alleen de hoeveelheid kilo's uitmaakt,..ook de snelheid waarmee je de oefening uitoefent (TMT; time muscle tension) en hoe jen hem technisch uitoefent. Daarnaast zijn er ook schemas waar je gespierd van kunt worden door met 10 kilo tot failure te gaan. Je kan idd niet breed worden met een soepblikje van 500 gram 1000 keer te tillen. Maar hoeft ook zeker niet 8x150 kilo te zijn

Comment

TUT bedoel je denk ik (time under tension). En het punt dat wordt gemaakt is dat jij breder zult zijn op het moment dat 180kgx8 squat dan wanneer je 90kgx8 squat, los van wat je doel is.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Time under Tension....weet niet meer waar maar een maand terug gelezen dat het eigenlijk bullshit is om dat te doen. Wil je progressie in uiterlijk moet je vooruitgang boeken. Je moet je eigen logboek verslaan. Of meer reps, of meer gewicht of minder rust intervals. Ga je niet op 1 van die 3 onderdelen vooruit...dan ga je gewoon niet vooruit hoe je het ook went of keert.

Daarnaast komt massa ontwikkeling pas na een moment waarin je kracht vooruit ging.

Comment

Ik weet nog niet of ik het met jullie eens ben falstyr en Gen. Ten eerste omdat ik mensen ken die retegespierd zijn geworden met het tillen van weinig kilo. Ten tweede omdat jullie elkaar tegenspreken;..de 1 zegt dat je gespierder kunt worden met verhogen van reps, waar de ander zegt dat je dat bereikt met verhogen van gewicht.
                      en ten derde;..ik merk zelf iets anders
                      Ten vierde;...Vince zegt dat je op 1 van die 3 gebieden vooruitgang moet boeken anders ga je niet vooruit. Maar dat hangt er maar vanaf welke tijdspanning je gebruikt als maat. Moet je elke keer vooruitgang boeken? Elke week, maand jaar? Ik denk dat als je 4 maanden bij hetzelfde gewicht en reps blijft;..je nog steeds vooruitgang boekt.
                      Maar zoals je leest;..ik DENK ...weet niks zeker

Comment

Dat ze gespierd zijn geworden met weinig kracht wil niet zeggen dat ze niet nog groter waren geweest als ze ook nog wat sterker waren geworden.
                        Daarnaast praten we niet in absoluten. Ook die mensen die met weinig kg's gespierd zijn geworden, zijn sterker geworden t.o.v. hun beginpunt, en bewijzen dus het verhaal.

@ Falstyr
                        Ik geloof ook niet in TUT, maar dat was niet de kwestie.

sigpic

Comment

Mensen denken wel vaker....verkeerd.

Daarnaast spreek ik Gen niet tegen. En ja je moet op 1 van de drie onderdelen ELKE training vooruitgang zien te boeken. 2 maanden 10x100kg squat heeft geen ene reet gedaan voor meer massa noch kracht dus kan ook uit eigen ervaring zeggen dat het onzin is.

Comment

Ik denk dat als je 4 maanden bij hetzelfde gewicht en reps blijft;..je nog steeds vooruitgang boekt.

En ik zou graag foto's zien van huge gasten die met 20kg dumbells presses, 50kg t-bars, 100kg dl's en 80kg squats aan het doen zijn

Comment

Krachttoename gaat vooraf aan massatoename. Bovendien groei je niet door gewenning maar door uitdaging van je lichaam. Verder nog 1 heel belangrijk punt: je groei wordt bepaald door je mate van herstel en dus ook supercompensatie. Misschien is je training retegoed maar je voeding ruk. Of misschien kloppen zowel voeding als training maar rust je te weinig of slaap je slecht. Dit kan allemaal je groei belemmeren.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

En ik zou graag foto's zien van huge gasten die met 20kg dumbells presses, 50kg t-bars, 100kg dl's en 80kg squats aan het doen zijn
                                Zucht, ik zal straks een foto van me uploaden

The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X