Originally posted by Fistful of Steel
View Post
PL vs BB
Collapse
X
-
Denk nog dat jullie PL beetje fout defineren, PLer gaat in eerste instantie voor een maximale BP/SQ/DL score. Kracht zeker weten het grootste deel daarvan, maar is niet voor niks dat bij merendeel van de competitions ze rondbanjeren in squat/bp suits met een zo minimaal mogelijke ROM, strongman is dan wel weer puur IMO. Maja ieder zo ze mening
Vind wel dat er tegenwoordig een veel te erge tweestrijd is tussen BB en PL, vind nogsteeds belachelijk dat mensen die beginnen "op massa trainen" terwijl ze langszaam aan het benchen zijn met 50kg en ja nu kies ik benchen omdat bijna iedereen zo begint lol.
Zelfde verhaal bij SQ's, mensen die zeggen op massa te trainen en dan voor 8-12 reppers gaan en beweren dat je op low reps niet groot wordt, respect dat ze in iedergeval al squatten, maar PL's hebben vaak insane leg devellopment (vooral hammies) en die komen op burnout sets na amper boven de triples. Zelfde verhaal voor olympic lifters die sicke druppels hebben en vaak doubles pakken op FSQ's.
Denk dat belangrijkste is dat je gewoon progressie boekt, welke reprange of methode je hanteerd. Of je ontbijt uit donuts of havermout staat bepaald je looks, maar uiteindelijk wordt je overal groot van.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Onzin. Er zijn meer dan genoeg Raw powerlift wedstrijden. Dus insinueren dat ze allemaal suits gebruiken is bullshit van de bovenste plank.
Powerlifters hebben geweldige hamstring ontwikkeling. Gewichtheffers enorme quadriceps ontwikkeling. Beiden laten een bodybuilder in zijn hempie staan met zijn "skinny" beentjes. En zowel PL'ers als Gewichtheffers trainen met relatief lage reps.
PL'ers hebben nog assist oefeningen waarbij ze 12-20rep a 3-5sets doen na de low rep sets. Eerst zorgen dat je centraalzenuwstelsel en alles zoveel mogelijk werk deed. Dan afronden met hoge reps en relatief laag gewicht zodat de belasting van het CZS minimaal is, maar wel de spiervezels naar de klote gaan. Dus daarom hebben PL'ers zowel kracht als massa ontwikkeling. Idem voor Gewichtheffers en Strongman.
Bodybuilders trainen in een beetje vast trainings patroon qua reps/sets en hebben relatief weinig kracht. En qua massa ontwikkeling zijn ze nu ook niet zoveel beter. Kijk maar naar de sterke atleten nadat ze hun vet% eens even laten dalen. Kan menig BB'er nog een puntje aan zuigen.
Comment
-
Onzin. Er zijn meer dan genoeg Raw powerlift wedstrijden. Dus insinueren dat ze allemaal suits gebruiken is bullshit van de bovenste plank.
niet voor niks dat bij merendeel van de competitions ze rondbanjeren
Bodybuilders trainen in een beetje vast trainings patroon qua reps/sets en hebben relatief weinig kracht
Vind dat overigens nogal crappy naar PL bias verwoord, uiteraard hebben PL's meer kracht per kg massa, maar van de naturel mensen die op deze planeet rondbanjeren kan ik bijna met zekerheid zeggen dat, genetische wonders uitgezonderd, de breedste gasten vaak, danwel bijna altijd, ook de sterksten zijn. Dan heb ik het niet over een BP met 10cm ROM als test, maar overalle vergelijking over alle vlakken.
Heb overigens niks tegen PLers, vind hun joke echt focking vetThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Ik ben zowel geinteresseerd in powerlifting, strongmen als in bodybuilding. Echter, als je me zou vragen of ik een bodybuilder ben of een powerlifter zal ik wel antwoorden dat ik een bodybuilder ben. Wel is het zo dat ik naast massa ook een grote hoeveelheid kracht op wil bouwen. Wil dus het beste van twee kanten. En zoals inderdaad al eerder gezegd, wie groot is moet ook sterk zijn. Kiezen voor massa kweken of sterk worden.. Waarom niet gewoon allebei?
Serieuze powerlifters hebben vaak inderdaad ook al een behoorlijke fysiek. Maar over het algemeen zien bodybuilders er op een vergelijkend niveau toch wel beter uit.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Originally posted by jordy View PostIk ben zowel geinteresseerd in powerlifting, strongmen als in bodybuilding. Echter, als je me zou vragen of ik een bodybuilder ben of een powerlifter zal ik wel antwoorden dat ik een bodybuilder ben. Wel is het zo dat ik naast massa ook een grote hoeveelheid kracht op wil bouwen. Wil dus het beste van twee kanten. En zoals inderdaad al eerder gezegd, wie groot is moet ook sterk zijn. Kiezen voor massa kweken of sterk worden.. Waarom niet gewoon allebei?
Serieuze powerlifters hebben vaak inderdaad ook al een behoorlijke fysiek. Maar over het algemeen zien bodybuilders er op een vergelijkend niveau toch wel beter uit.
Helemaal mee eensThe internet, SERIOUS business!
Comment
-
Originally posted by Yawgmoth View Post
Denk dat belangrijkste is dat je gewoon progressie boekt, welke reprange of methode je hanteerd. Of je ontbijt uit donuts of havermout staat bepaald je looks, maar uiteindelijk wordt je overal groot van.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostAls het goed is traint iedereen in de eerste plaats voor zichzelf. En iemand die anders beweerd liegt dat ie barst.No means Try Again
Comment
-
Ik snap je hele punt niet fistfull? Als hun mager nou mooier vinden dan is dat toch hun visie? Leg uit..
Om je vorige vraag te beantwoorden: Is niks moois gesproken aan, het is gewoon zo, als ik trainen niet leuk vond was ik er een tijd geleden al mee gestopt? Hoe ik nu train is hoe ik merk dat ik vooruit ga, ik heb geen speciale doelen mbt 1 van de sporten.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Goh veel hoef ik daar nie echt over uit te leggen, wou alleen maar zeggen dat ze alleen maar magere meiden tonen op de catwalk waardoor een iets meer met vlees gedekt meisje zich vaak minder goed zal voelen in wat ze doet en zo vind ik dat terug in het bb-en
Het is natuurlijk zoals je zei dat als je het niet graag doet sowieso niet volhoudt
Heb je dan totaal geen doel, zelfs stiekem niet ??No means Try Again
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostDat is ook zo, maar je moet niet vergeten dat je lichaam overal aan went dus je zult af en toe moeten switchen van tactiek of reprange om progressie te blijven boeken. Als je niet regelmatig switcht reageert je lichaam op geen enkele trainingsprikkel meer. Trust me, I know!
Suc6 nog met je trainingen DSO ben benieuwd wat resultaat van je 12 weken schema wasThe internet, SERIOUS business!
Comment
-
Originally posted by Fistful of Steel View Post...
Heb je dan totaal geen doel, zelfs stiekem niet ??
Tuurlijk heb ik wel een doel, wat ik wil is gewoon op alle oefeningen elk jaar een kg of 5 tot 10 erbij zonder veel zwaarder te worden. Doelstelling is ook dat m'n taille blijft zoals hij nu is.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by adon1s View PostOk duidelijk!
Tuurlijk heb ik wel een doel, wat ik wil is gewoon op alle oefeningen elk jaar een kg of 5 tot 10 erbij zonder veel zwaarder te worden. Doelstelling is ook dat m'n taille blijft zoals hij nu is.
@Mark, wat er ook gebeurt ik blijf fan, je bent enen van de grotere hier op het forum en 200% clean !!No means Try Again
Comment
-
Originally posted by Fistful of Steel View PostVind ik wel goeie instelling en hou je het ook leuk voor jezelf.
@Mark, wat er ook gebeurt ik blijf fan, je bent enen van de grotere hier op het forum en 200% clean !!
Maar toch bedankt! Het motiveert wel!Geniet, en drink met maten!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
19 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-