Waar sport jij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Revius View Post
    Ik heb nu echt al een tijdje geen dumbbell aangeraakt en maak de gains van me leven (niet dat ik dumbbells slecht vind of overbodig, maar met zware barbells kan je genoeg)
    Ben ik met je eens hoor. Misschien denk ik nu zo omdat mijn huidige gym zowel geen losse barbels heeft als dumbels die zwaarder zijn dan 22 kilo. Push press moet ik dus met dumbels doen en vanuit dat oogpunt ben ik wat gewend geraakt aan die dumbels.

Maar inderdaad als een gym losse barbells/squatrek hebben dan zouden mij die dumbells (denk ik) ook niet meer zo boeien.

Maar doe jij wel eens lateral raises dan?

Comment

• Originally posted by jordy View Post
      Dat weet ik. En daar heb ik nu juist problemen mee. Met dat wat jij nu zegt. Who cares dat je geen behoefte hebt aan db's vam 50 kg? Ze liggen in een dumbellrack. Als je ze niet nodig hebt kun je ze toch gewoon laten liggen? Dus, waarom zou je ervoor betalen als je ze niet gebruikt of waarom zou een commerciƫle instelling die dingen kopen als ze bijna niet gebruikt worden? Je bent echt niet verplicht om ze te gebruiken hoor. Waarom zou een hardcore sportschool moeten afschrikken? Omdat daar serieuze gasten lopen die werken voor hun doel en weten hoe ze fatsoenlijk moeten trainen? Feit Enigste reden die ik dan kan bedenken Dan zou ik nog maar eens goed nadenken is dus dat mensen er niet naartoe willen omdat ze er aan herinnerd worden dat ze trainen als een pussy en nooit progressie gaan boeken, maakt verder niet uit wat hun doel is. Volgens mij ga je nu echt te ver, omdat jij zo 'hardcore' bent moet iedereen daar zo over denken? Stap eens ff in de realiteit zou ik zeggen, de wereld draait niet om bodybuilding. En een fitness centrum is er niet primair voor bodybuilders. Dat willen ze liever niet onder ogen zien en daarom zou zo'n gym afschrikken. Kan geen andere reden bedenken. Als mensen denken dat daar alleen maar beesten lopen te brullen en hun gaan lastig vallen ofzo, ja dan ben je mijn inziens gewoon een idioot. Mijn inziens ben je zelf een idioot als je zo bekrompen kan denken Mensen vergeten waar het om gaat. Een sportschool daar ga je naartoe om te sporten. Als die huisvrouwtjes dus samen met andere huisvrouwtjes willen 'sporten', maar dan niet gaan sporten maar merendeels kleppen zijn ze gewoon op het verkeerde adres, klaar. Dus jij bepaald wat sporten is? Ga dan na het trainen een potje lullen. Ik train zelf ook altijd alleen. Praat niet tussen de setjes door en als iemand tegen me begint te praten als ik met een setje bezig ben krijg je ook echt geen antwoord terug. Fatsoenlijke gym en afschrikken is gewoon onzin van de bovenste plank. Geef me maar eens 1 goede reden waarom zo'n gym zou moeten afschrikken voor bepaalde groepen mensen.
      Even voor alle duidelijkheid ik erger me ook aan huisvrouwen maar het is wel hun goed recht om te sporten, ik denk dat je jezelf eerder moet aanpassen omdat jij andere eisen stelt aan een gym dan de rest van Nederland en het ook nog gek vind ook.

Comment

• Originally posted by The Phoenix View Post
        Maar doe jij wel eens lateral raises dan?
        Sporadisch, gebruik dumbbells af en toe voor hammer curls, incline curls etc.
        Groeten

Comment

Sporadisch, gebruik dumbbells af en toe voor hammer curls, incline curls etc.
          wat pak jij dan als alternatief voor de lateral?

Comment

• Check me log dan zie je wat ik doe. :P
            Groeten

Comment

Check me log dan zie je wat ik doe. :P
              Zal vanavond thuis een kijken!

Comment

• @ Tommy: Of ik bepaal wat sporten is? Dat laat ik even in het midden. Denk dat je niet helemaal begrijpt waar ik naartoe wil. Kijk, dat er steeds meer health centers komen daar heb ik helemaal geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb, is dat daardoor steeds meer mensen daar naartoe verhuizen. Vraag me verder niet waarom. Gevolg daarvan is dat de sportscholen die sommigen als 'hardcore' beschouwen, steeds schaarser worden en langzaam aan gewoon verdwijnen. Sporters die toch op wat hoger niveau bezig zijn, want ja dat is gewoon een feit dat mensen die daar trainen verder zijn dan dan mensen die trainen in een health center, krijgen dan minder mogelijkheden om te trainen. En bij een health center worden ze afgeweerd, omdat ze hen niet willen hebben. Bovendien al zouden ze lid worden, ze hebben daar niets te zoeken. Een squatrack en db's van 20+ kg zijn gewoon een pre voor gevorderde krachtsporters.

Jou eerste stelling vanwege financiele redenen gaat niet helemaal op. Heb je al eens gekeken wat zo'n abo op een health center als bodyline kost? Dat betaal je echt niet bij de gym's waar ik het over heb. Bovendien, en dat is net wat ik probeer te zeggen, als je een gym hebt waar huisvrouwen, 'eenvoudige fitnessers' en serieuze krachtsporters gewoon door elkaar trainen (want ik zie echt niet in waarom dat niet zou kunnen) worden die 50 kg dumbells ook gewoon gebruikt. Nogmaals, nog maar eens goed nadenken? Ik snap echt niet waarom een gym die ik in mijn eigen woorden niet meer dan 'degelijk' noem zou moeten afschrikken voor bepaalde mensen. Echt niet.
                Ik zeg ook helemaal niet dat ik zo 'hardcore' ben. Noem het hoe je het wilt noemen. Strikt en gedreven ben ik wel ja.

Tuurlijk draait de wereld niet alleen om bodybuilding. Dat snap ik ook nog wel. En dat niet iedereen zo traint is ook helemaal geen probleem. Maar ik vind het gewoon vreemd dat je je gaat storen aan iemand die wel keihard traint. Want daar lijkt het toch wel op neer te komen. Als een fitness centrum alleen voor bodybuilders was, dan zou het geen fitness centrum heten.

Maar goed, de meningen zullen hierover toch wel blijven verschillen denk ik.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

• Ik heb zelf wat sportscholen gezien waarbij een mix is van hard trainen en wellness training, laat ik het zo noemen.
                  Dit neemt echt heel veel ruimte in beslag om een goede scheiding te kunnen creeeren waar je elkaar niet in de weg loopt.
                  In de grote steden vind je dit wel, weet niet hoe het in de kleinere steden is, maar ik denk niet dat dit soort plekken financieel aantrekkelijk zijn voor de investeerders.

Als voorbeeld: laatst was ik bij me oude sportschool een keer aan het clean en presses met 70kg, zwaar kreunen, puffen en hijgen, keek een oude oma me echt het stront uit me reet terwijl ze haar triceps en biceps aan het finetunen was. Als iedereen zou trainen zoals ik daar, zouden dat soort types echt niet meer komen, ik zag gewoon dat ze bang was te overlijden ten gevolge van een fail op mijn press.

Als voorbeeld waar het wel kan: ik ken de sportschool LifeLine in Rotterdam, dumbbells tot 36, squat rack, veel oly barbells, goede machines, meerdere benches, shoulder press racks, incline, decline etc.
                  Dit is 1 verdieping, de bovenste Ā“hardcoreĀ“, een verdieping lager heb je meer kabelwerk en buikmatjes etc. Nog een verdieping lager alleen cardio.
                  Als je binnen komt merk je vanzelf hoe groot dat is en dat dat niet mogelijk is om voor een standaard gym te realiseren. Als bodybuilder/powerlifter/strongman of weet ik veel wat heb je nou eenmaal afwijkende eisen waarvoor je waarschijnlijk wat verder om de hoek moet kijken, tenzij die hoek bij jou om de hoek is.

Als je een prof voetballer bent is de kans toch ook klein dat je in je boeren gehucht op niveau kan blijven spelen?
                  Groeten

Comment

• Ik ben ik iederegeval blij met mijn gym, er komt altijd een select groepje jongens die gewoon hard en zwaar trainen. Verder heb je natuurlijk de huisvrouwen en de beachboys etc. We hebben genoeg materiaal, kortom ik kan altijd los squatten of benchen als ik wil. Mensen kijken ook niet raar op, omdat sommigen nog geen eens opwarmen met 100kg. Ook komen er nog 50 toestellen bij, terwijl ik nu geen eens tekort kom, nou beter kan toch niet?

En die eigenaar is gewoon een topkerel, gevaarlijk groot maar je kan er super mee ouwehoeren op zijn tijd. Geeft tips, helpt altijd. Gisteren ook mijn neef en zwager maar meegenomen EN overgehaald. Mijn zwager mag onbeperkt met mij mee tot juli, jeuj heb ik een traininsmaatje. dan word zijn abbo pas opgezegt omdat die er bij genaaid is door dat healtcenter met 20kg dumbells en rood met blaawe plastic benches in een zaaltje van niet overdreven 5bij5 waar als je je standing military wil doen je dwars door het plafond breekt. hehege.

Derks Gym 't Harde
                    onbeperkt 30euro per maand
                    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

• Ik sport bij My HealthClub

Comment

• dit zijn de plekken waar ik train, en ze liggen allemaal in amsterdam, Sportplaza/Uchikomi//Thuis
                        Never send a boy to do a mans job!

Comment

• Fit for Free, maar ik ga denk ik naar de All-In Fitness hier in Utrecht. Daar hebben ze tenminste een squatrack hehe.

Comment

• Fitt All Day, Den Haag! Redelijk groot, soms bijzonder druk.
                            Don't do it L.L. !!!

Comment

• Deze week verhuisd naar Josine in apeldoorn

Comment

• Olympicgym
                                September 2010! There we gooooooo!!!
                                No Rollbacks!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse