Licht gevoel in hoofd na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Thanks voor de tips! Dit moet dus duidelijk anders (meer koolhydraten voor training) en zorgen dat ik aan voldoende kcal kom over de dagen verdeeld voor herstel en energie.

Comment

Originally posted by Reberry View Post
      Thanks voor de tips! Dit moet dus duidelijk anders (meer koolhydraten voor training) en zorgen dat ik aan voldoende kcal kom over de dagen verdeeld voor herstel en energie.
      Yep, dat klopt, dat is alles wat er nodig is.
      Maar niet alleen voldoende cal he, ook letten op welke cal je neemt in de juiste EKV verhoudingen. Een pondje suikers is heel iets anders dan een pondje eiwitten. Er is zelfs een groot verschil tussen snelle en trage koolhydraten. Goede en slechte vetten, enz.
      Last edited by marnop; 28-12-2010, 10:36.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Ja natuurlijk maakt dat wel uit, voor of na de training. Denk eens na.
        Probeer jij het ook af en toe eens met de auto. Als je nog 10 liter in je tank hebt ga dan eens lekker naar Parijs heen en weer rijden zonder vooraf te tanken, btw we komen je niet ophalen onderweg.

Om goed te presteren(te sporten) moet je je lichaam in anabole toestand brengen dus ruim voldoende eten overdag richting je training.
        Als je 600cal nodig hebt om te sporten dan moet je dat extra hebben bovenop de hoeveelheid cal die je nodig hebt de rest van je dagelijkse bezigheden.

Als je zoals Resike je wil doen geloven die 600 cal ook lekker na je trainen kan nemen dan krijg je een probleem tijdens de training.
        Je komt dus niet in Parijs aan, maar zal stranden net over de grens van België.

Als je licht in je hoofd wordt door trainen dan heb je gewoon te weinig energie in je gehad om goed te trainen of je intensiteit was ook te laag om vet als energiebron aan te spreken. Dus had je voor de training meer moeten eten.
        Er zijn mensen echt flauw gevallen bewusteloos geraakt dus door te weinig energie tijdens een zware training.
        Maar ja dan heb je altijd grapjassen die zeggen, ..na de training eten......Ja daar heb je wat aan tijdens je training waar je neerstortte.

Een uurtje voor de training een beetje eten heb je ook niets aan, moet een uur of 2 voor de training zijn en ruim voldoende.
        Dus je werkt met je voeding naar de training toe en niet achteraf.
        Jij heb het over de gehele dag, wat ik dus bedoelde, maar we hadden het hier over vlak voor de training en vlak na de training.
        Als glycogeen vooraad gevuld is voor de trianing zit je goed (normaal voedingschema) , of je nu 1 2 3 uur voor de training eet maakt niet uit. Als je maar voldoende hebt binnen gekregen.
        Vervolgens vul je deze na je training weer aan.
        Wanneer je DAT doet, ligt er maar net aan hoe lang en intensief je bezig bent geweest.
        Het is belangrijk dat je over de geheledag genoeg binnen krijgt en niet alleen vlak voor of na de training , wat ik bedoelde.
        Last edited by resike; 28-12-2010, 12:42.
        Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
          Jij heb het over de gehele dag, wat ik dus bedoelde, maar we hadden het hier over vlak voor de training en vlak na de training.
          Als glycogeen vooraad gevuld is voor de trianing zit je goed (normaal voedingschema) , of je nu 1 2 3 uur voor de training eet maakt niet uit. Als je maar voldoende hebt binnen gekregen.
          Vervolgens vul je deze na je training weer aan.
          Wanneer je DAT doet, ligt er maar net aan hoe lang en intensief je bezig bent geweest.
          Het is belangrijk dat je over de geheledag genoeg binnen krijgt en niet alleen vlak voor of na de training , wat ik bedoelde.
          Okee, dat begreep ik niet uit je verhaal. Maar als je het zo bedoelde, dan interpreteerde in het anders dan je bedoelt.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Reberry: ik ben een tijdje geleden out gegaan in de sportschool. Oorzaak was waarschijnlijk te weinig gedronken. Tijdens de training drink ik normaal 1/2 tot 1 liter water. Ik had toen niks gedronken (waterflesje vergeten...) en voor de rest was er niks anders aan de training dan andere dagen.
            Dus maybe vocht tekort.

Comment

Ja morgen ga ik weer trainen. Ik zorg voor een grote maaltijd (bak kwark met veel muesli en nog boterham) en voor de training nog een banaan.

@Janneke, ja ik heb me flesje ook te weinig bijgevuld.. had hele tijd dorst maar ben niet opnieuw gaan vullen. Volgende keer kan ik ook wel een literfles ofzo meenemen!

Ben benieuwd of het morgen beter gaat.

Comment

Ga straks beginnen, heb nu zo een 125 gr koolhydraten rond (dus voor en na) training geplaatst. Vroeg me alleen wel af.. mijn ontbijt is normaal zo'n 55 gr muesli, nu 65 gedaan + banaan maar is dat dan de koolhydraten die ik tel (65) of de extra (10?).

Na training pakje chocomel en 2x roggebrood.

Het is allemaal logischer wanneer ik 's middags train, dan verdeel ik die extra 100 gr kh gewoon voor 60 % ervoor en 40 % er na.

Comment

Misschien zie ik het te ingewikkeld allemaal ook

Comment

Zorg dat je ook drinkt tijdens de training, als ik een vocht tekort heb ga ik me ook licht in mijn hoofd voelen. En ook zorgen dat je genoeg energie hebt maar alles daarover staat al in de posts hierboven.
                    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

misschien adem je niet goed tijdens je workout ? dan krijg je ook een lichtgevoel in je hoofd ikke dan.
                      what doesn't kill me makes me stronger!

Comment

Bloeddruk checken.
                        Face your demons...........

Comment

Ademhaling gaat goed, moet ik wel op letten. Heb laatste twee keren meer gegeten voor training en meer water gedronken tijdens. Merkte wel verschil, maar kan iemand mij vertellen hoeveel ik aan kh moet eten NA mijn training als ik vroeg op de middags train bijv. Want lees hier af en toe dat mensen na hun training alleen eiwitten nemen..

Comment

Na de training allereerst snelle suikers, beste is dus dextrose, kan je in kilozakken kopen zo'n 0,4-0,5g per lichaamsgewicht. Hierna pas eiwitten in vorm van shake ofwel stevige maaltijd.
                            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Geen licht gevoel meer gehad in mijn hoofd na een training. Ik weet wel bijna zeker dat dit komt omdat ik meer eet en achteraf ook niet zo een groot hongergevoel heb. Eet zilvervliesrijst met groente en vlees of havermout met melk/kwark voordat ik ga trainen.

Zoek nog snelle eiwitten voor na mijn training die in voeding zit, maar heb nergens kunnen vinden waar dat in zit. Alleen dus in whey.

Comment

Dat is goed om te horen! Ga zo door.
                                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X