Hardlopen in de bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hardlopen in de bulk

Goedeavond alweer bijna,

Ik zit nu midden in de bulk en vind het lekker om naast me 4daagse krachttraining ook 1 of 2 keer per week 8, 10 of 12 km hard te lopen aan 1 stuk. Hierbij verbrand ik dus veel calorieën. Maakt dit uit omdat ik bulk, moet ik op die dagen dan nog meer calorieën tot me nemen? En heeft dit negatieve gevolgen voor me spiergroei?

meer kcal nemen en klaar.

Comment

ja gewoon bijhouden hoeveel je verbruikt en eet dat er met veel gezonde carbs weer aan.
      ik loop ook veel hard en zit ook in de bulk.
      soms loop ik wel 50 km per week naast KT.

heel simpel aantal gelopen kilometers* lichaamsgewicht = verbruikte energie.

ik neem deze hoeveelheid verbrande energie direct nadat ik gelopen heb weer in met havermout, fruit en magere yoghurt. is snel en makkelijk weg te krijgen na het hardlopen.

pas wel op als je te lange afstanden loopt zit je lichaam heel lang in een verhoogde naverbranding, deze houdt soms wel meer een dag aan waardoor je nog een stuk meer verbrand dan je eigenlijk denkt.
      Last edited by maar7en8; 10-03-2011, 19:36.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Okee bedankt voor de antwoorden ik weet genoeg

Comment

Ik loop savonds hard maar dan is het toch niet goed om nog dingen zoals brinta en brood te eten om de verbranden calorieren bij te vullen?

En kan ik de dag na het hardlopen me benen trainen? Of krijgen ze dan niet genoeg rust?

Comment

Originally posted by Massaman11 View Post
            En kan ik de dag na het hardlopen me benen trainen? Of krijgen ze dan niet genoeg rust?
            Denk dat je dat moet aanvoelen, aangezien je verschillende spiertypes aanspreekt met hardlopen en met KT. Ikzelf kan iig al moeilijk sprinten na een KT dag, maar sprinten en de volgende dag KT, geen probleem..
            "Straight outta gym"

Comment

Ik zou het zelf lekkerder vinden om eerst krachttraining te doen en volgende dag hardlopen, dit is enkel een eigen gevoel.
              Als jij goed kan trainen na je hardloopdag zou ik het gewoon doen.
              Calisthenics / Street workout

Comment

ik loop vaak ook hard op KT dagen wel in de ochtend.

en over eten na het hardlopen, zorg dat je glycogeen vooraad vol zit voordat je gaat hardlopen en neem dan na het hardlopen nog wat, je hebt heel veel energie verbruikt en dan maakt een beetje brinta echt niks uit op dat tijdstip maar is zelfs hard nodig in de bulk.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  ja gewoon bijhouden hoeveel je verbruikt en eet dat er met veel gezonde carbs weer aan.

ik neem deze hoeveelheid verbrande energie direct nadat ik gelopen heb weer in met havermout, fruit en magere yoghurt. is snel en makkelijk weg te krijgen na het hardlopen.

pas wel op als je te lange afstanden loopt zit je lichaam heel lang in een verhoogde naverbranding, deze houdt soms wel meer een dag aan waardoor je nog een stuk meer verbrand dan je eigenlijk denkt.
                  Is dat echt zo makkelijk??? Gewoon je verbranding meer eten? Iemand anders met een mening hierover? Ben hier wel benieuwd na. Even bevestiging. En moet je het alleen in KH's nemen, ook vetten, eiwitten? Een extra bordje havermout met yoghurt lijkt mij op zich wel oke?
                  Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Juist niet meer gaan eten. Je doet je cardio juist om je bf% onder controle te houden, beetje dom bezig als je je dan weer extra gaat volvreten.......

Als je al wat extra neemt dan is het eiwitten en eventueel een beetje vetten.
                    Maar liever niets extra. Je hebt in een bulk al een overschot waar je niks mee doet, wat dus alleen maar extra vetopslag wordt.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Juist niet meer gaan eten. Je doet je cardio juist om je bf% onder controle te houden, beetje dom bezig als je je dan weer extra gaat volvreten.......

Maar liever niets extra. Je hebt in een bulk al een overschot waar je niks mee doet, wat dus alleen maar extra vetopslag wordt.
                      Ik probeer altijd 1x per week te hardlopen, om mijn conditie een beetje op peil te houden. Ik bulk zelf 4 dagen per week, als je dan de voeding niet opvoert op die cardio dag, waar je zon 500-600 cals verbrand, doet dat je bulk dan teniet? Uiteindelijk, zou je zeggen: nee, want je hebt nog steeds een overschot op de eindbalans. Maar goed, het kan de vooruitgang beinvloeden? De massa en kracht gains? Of zou je zeggen, het is wel goed om op een rustdag wat cardio te doen, ook al zit je in de bulk, om uiteindelijk minder vet te gainen tijdens je bulk?
                      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

je moet minder koolhydraten gaan eten. dus meer gezonde vetten en eiwitten en natuurlijk koolhydraten maar niet teveel. dus beperk het een beetje.
                        Never send a boy to do a mans job!

Comment

Moet je het aantal gelopen km x+of min doen het lichaamsgewicht??

Comment

Originally posted by marnop View Post

dat snap ik niet!!
                            je onderhoud is bijvoorbeeld 3000kcal per dag, als je gaat bulken op 3500kcal per dag en je dan cardio gaat doen en 500 kcal extra verbrand zul je die er toch aan moeten eten in de bulk??

anders eet je op onderhoud en bulk je dus niet.
                            dan kom je dus ook niet aan!!

Comment

dat snap ik niet!!
                              je onderhoud is bijvoorbeeld 3000kcal per dag, als je gaat bulken op 3500kcal per dag en je dan cardio gaat doen en 500 kcal extra verbrand zul je die er toch aan moeten eten in de bulk??

anders eet je op onderhoud en bulk je dus niet.
                              dan kom je dus ook niet aan!!
                              iemand

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X