sportschool vrees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sportschool vrees

ik ben 14 jaar, 1.66cm lang en weeg 60kg. ik ben nogal dik en ben bang dat mensen naar me gaan kijken in de sportschool. ik heb een flinke hoeveelheid vet aan me buik hangen. en wou er dus wat aan doen. hebben jullie ervaringen ofzo?
    zo ja? weten jullie een goeie sportschool in de buurt van Den Helder of Julianadorp? want ik ken er 1 en daar zijn maar een paar krachtoestellen. veel meer cardio.

Gr. Max

ey man

ik woon ook in den helder, eigenlijk julianadorp..
    ik train bij clasic gym en dat is een goeie sportschool voor krachtpatsers maar nog beter voor mensen die willen fit worden of afvallen of dat wat met cardio te maken heb(zoals jij). en je hoeft echt niet bang te zijn dat je uitgelachen word want er lopen meer mensen met extra gewicht.
    85 BP. 110 DL. 135 SQ.

Comment

hey gast, ik ken er geen 1 want kom niet uit de omgeving.
      Maar gewoon maling aan hebben, iedereen komt er om aan zijn lichaam te werken. Iedereen heeft bijna hetzelfde doel. Dus gewoon kop omhoog en borst vooruit de sportschool instappen.

Comment

oke, das wel goed om te weten dat er nog iemand in julianadorp woont!
        ik deed toen ik 10 was daar kinder nog wat training. een paar vrienden gaan daar ook heen dus ik denk dat ik eerst ff met hun meega en daarna een abbo daar aanvraag. een voedingschema maak en dan ben ik er klaar voor!

GR. max

Comment

bedankt!
          ik zal er zeker voor gaan

Comment

Dag Max,

Je zult niet de enige zijn in de sportschool met overgewicht. Laat je er ook niet door weerhouden, iedereen moet toch ergens beginnen? Je kunt natuurlijk wel rekening houden met de kleding die je draagt: ik ben ook bezig om overgewicht weg te trainen dus ik zorg voor lange, ruimzittende kleding. Dat je niet half in je blote buik ligt op het moment dat je op een bankje ligt, dat is bij mij ook tamelijk minder elegant.

Wat ik in jouw geval zou gaan doen is eerst een aantal zaken doornemen en voor jezelf op een rijtje zetten. Ik lees dat je 14 bent, ga dan eens kijken naar de sticky "tienertraining", daar staan goede tips in voor de mensen die al op jonge leeftijd willen beginnen. Begin ook met het lezen van de zomersticky, daarin worden een aantal zaken kort en bondig samen gevat. Verder is voeding belangrijk: je wilt precies weten wat je verbrandt op een dag. Hier kun je je vetpercentage inschatten: Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage en op deze site kun je de laatste formule gebruiken voor een berekening van je dagelijkse behoeftes: Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding Op basis daarvan kun je een voedingsschema maken en kun je je voeding aanpassen. Overleg bijvoorbeeld eens met je ouders of er gezonder gekookt kan worden en bereken eens welke porties je neemt.

Veel succes!
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

als jij gemotiveerd bent, je oefeningen goed uitvoert. en laat zien dat je wilt zul je meer respect afdwingen dan de mongooltjes van 14 die stoer doen met 30 kg bankdrukken. en met 14 kg cheat curls voor de biceps staan te maken... iedereen komt in de gym voor zichzelf. en voro de rest hebben mijn mede leden je al aardig gemotiveerd

Comment

Originally posted by MCEverhardus View Post
                ik ben 14 jaar, 1.66cm lang en weeg 60kg. ik ben nogal dik en ben bang dat mensen naar me gaan kijken in de sportschool. ik heb een flinke hoeveelheid vet aan me buik hangen. en wou er dus wat aan doen. hebben jullie ervaringen ofzo?
                zo ja? weten jullie een goeie sportschool in de buurt van Den Helder of Julianadorp? want ik ken er 1 en daar zijn maar een paar krachtoestellen. veel meer cardio.

Gr. Max
                Beter overgewicht dan ondergewicht
                Gewoon hard trainen de rest komt goed wanneer ik was begonnen was ik 48kg nu ben ik 70kg aan lekkere spiermassa moet je na gaan naar 1.5 jaar of hard work kan je alles bereiken wat je wilt. En we zijn hier allemaal klaar om je te steunen met vragen maar wel de stickies eerst lezen

Comment

Originally posted by Ellie View Post

Je zult niet de enige zijn in de sportschool met overgewicht.
                  lol, alsof deze jongen overgewicht heeft

Comment

Ach Max, zoals in mijn onderschrift ook staat;
                    "elke reis begint met de eerste stap.............." dus ook jouw reis naar een betere body.

En ben je echt zo dik dan, 1.66 m' en 60 kilo........? Volgens mij valt dat nog best mee, toch!
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Idd gewoon gaan jongen! Je bent er tenminste!
                      "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

idd, volgens mij valt 1.66m en 60 kilo reuze mee! Toen ik naar de sportschool ging was ik 1.74 met 90kg! Nu zit ik gelukkig op 1.76 met 76 kilo en veel spier opgebouwd. Gewoon schijt aan mensen hebben. Je bent daar voor jezelf om aan je lichaam te werken. En niet om voor andere stoer te doen met je lichaam of iets dergelijks. Ik heb zelf respect voor mensen met veel overgewicht die de sportschool in komen, die willen ten minste iets eraan doen i.p.v. zichzelf vol te vreten. Zo zullen er meer mensen zijn die zoals mij denken. Gewoon gaan joh, heeft alleen maar voordelen
                        Building to a better me

Comment

Als je eenmaal de pomp gevoeld hebt in je spieren tijdens het trainen is die vrees zo weg, dan ben je er verslaafd aan geraakt (in positieve zin natuurlijk). Niemand weerhoudt je er dan nog van om lekker te trainen, te werken aan je lichaam.

Het is jouw lichaam, jouw leven en jij bepaalt zelf wat jij doet

Succes.
                          "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X