genetische manipulatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• genetische manipulatie

BN'ers

Zijn er gevallen bekend waarbij men genetische manipulatie toepast op mensen?? bestaan hier docu's over ofzo lijkt me wel interesant om in dat onderwerp is op te gaan... Zou je het zelf laten doen moest het mogelijk zijn

Originally posted by koenv91
    wat denk je dat er gebeurd als je steroiden, hgh , slin of igf in je lichaam douwt?
    Het toedienen van hormonen valt niet onder genetische manipulatie. Er is immers geen sprake van veranderingen binnen het genetisch materiaal van de persoon in kwestie.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by koenv91
      wat denk je dat er gebeurd als je steroiden, hgh , slin of igf in je lichaam douwt?
      Dan heb je steroiden, hgh, slin, igf in je lichaam gedouwen maar geen genetische manipulatie ondergaan.... Ik heb het echt over het veranderen van het gen zodat je bvb een ras supermensen zou kunnen ontwikkelen... Zoals ze in de docu bigger faster stronger bij die stier hadden gedaan...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
        Dan heb je steroiden, hgh, slin, igf in je lichaam gedouwen maar geen genetische manipulatie ondergaan.... Ik heb het echt over het veranderen van het gen zodat je bvb een ras supermensen zou kunnen ontwikkelen... Zoals ze in de docu bigger faster stronger bij die stier hadden gedaan...
        die stier was toch puur door een toevallige mutatie in zn gen? was toch niks van menselijke inbreng? of heb ik dat nou verkeerd
        Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
          die stier was toch puur door een toevallige mutatie in zn gen? was toch niks van menselijke inbreng? of heb ik dat nou verkeerd
          Klopt, zit in het gen van dat ras dat ze zo gespierd zijn.

Zou ik het doen? Mss wel ja .

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
            Helemaal correct, die mutatie is op natuurlijke wijze tot stand gekomen. Er is sprake van een defect in een gen en deze wordt in stand gehouden door selectief te fokken.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Geen idee.

Maar wordt dat eigenlijk bij mensen gedaan? Aangezien het zelfs bij dieren nog redelijk in de kinderschoenen staat?

Comment

wel ..

95% van de genetische manupilaties houden in dat de (meestal) plant of dieren resistent gemaakt worden vs sterke insecticides, fungicides en herbicides. Dan kan de teler die sterkere bestrijdingsmiddelen gebruiken en aldoende minder vraatschade, minder schimmels of minder onkruid hebben die zijn teelt verpest, aldoende heeft ie dus een hogere opbrengst. Ze zoeken zich nog altijd suf naar nieuwe soorten planten die resistent tegen het een of ander bestrijdingsmiddel zijn om dat gen te plakken in een teeltsoort.

Men kan een gen wel definiëren en knippen om te plakken in het genetisch materiaal van een andere soort ..MAAAAAR men kan dat niet knippen tot tegen dat ene gen. Men neemt dus een KLEINE CLUSTER genen en zet die over. Dan bekomen ze inderdaad een overdracht van genen en niet van 1 gen. Ze weten dus wel goed welk gen ze willen hebben, kunnen die overzetten, maar nemen daarbij NOG andere genen mee die ze meestal NIET kennen. Superstom! Ze veranderen een andere soort, maar ze kennen maar 10% van de verandering die ze teweegbrengen.

Maar het zal hun een zorg wezen, ze hebben wat ze moeten hebben ..

Genetische manupilatie .. rommel als je't mij vraagt ..enige oplossing is "minder mensen op deze bol"

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat op mensen wordt toegepast in van die afgesloten labo's...

Comment

Hitler wilde dit doen

Comment

Originally posted by Skien View Post
                    wel ..

95% van de genetische manupilaties houden in dat de (meestal) plant of dieren resistent gemaakt worden vs sterke insecticides, fungicides en herbicides. Dan kan de teler die sterkere bestrijdingsmiddelen gebruiken en aldoende minder vraatschade, minder schimmels of minder onkruid hebben die zijn teelt verpest, aldoende heeft ie dus een hogere opbrengst. Ze zoeken zich nog altijd suf naar nieuwe soorten planten die resistent tegen het een of ander bestrijdingsmiddel zijn om dat gen te plakken in een teeltsoort.

Men kan een gen wel definiëren en knippen om te plakken in het genetisch materiaal van een andere soort ..MAAAAAR men kan dat niet knippen tot tegen dat ene gen. Men neemt dus een KLEINE CLUSTER genen en zet die over. Dan bekomen ze inderdaad een overdracht van genen en niet van 1 gen. Ze weten dus wel goed welk gen ze willen hebben, kunnen die overzetten, maar nemen daarbij NOG andere genen mee die ze meestal NIET kennen. Superstom! Ze veranderen een andere soort, maar ze kennen maar 10% van de verandering die ze teweegbrengen.

Maar het zal hun een zorg wezen, ze hebben wat ze moeten hebben ..

Genetische manupilatie .. rommel als je't mij vraagt ..enige oplossing is "minder mensen op deze bol"

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat op mensen wordt toegepast in van die afgesloten labo's...
                    Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt over genetische manipulatie, gewoon omdat het nog zo onbekend en ongebruikelijk is.... Vroeger dachten de mensen bij veel medische ingrepen dat het rommel was, terwijl blijkt dat het dan toch zijn nut heeft... Bij planten wordt het inderdaad gedaan zoals je zegt, maar zou het bij mensen mogelijk worden/zijn??? Ik denk binnen een paar jaar wel.... Ze hebben wel is een blinde jongen terug doen zien door inbreng van een bepaald gen in het oog... positief punt denk ik dan, maar hoever zou men zo kunnen gaan???

Comment

Ontdek het gen dat gorilla's hebben. Die apen zijn 1,5m hoog geloof ik en wegen 150kg aan, zonder vet te zijn en dat voor namelijk van blaadjes en planten eten..

Wij ons maar gek eten aan die eiwitten. Zij gaan dus beter om met de eiwitten uit plantaardig voedsel..

Zoek dat gen en inplanteer het in eens mens en je hebt Mr. Olympia 2012 .
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Ontdek het gen dat gorilla's hebben. Die apen zijn 1,5m hoog geloof ik en wegen 150kg aan, zonder vet te zijn en dat enkel van blaadjes en planten eten..

Wij ons maar gek eten aan die eiwitten. Zij gaan dus beter om met de eiwitten uit plantaardig voedsel..

als ik het vind, wil jij dan mijn proefpersoon zijn??
                        (ik sta niet in voor de mogelijke bijwerkingen als het ongelofelijk fout afloopt)

Comment

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt over genetische manipulatie, gewoon omdat het nog zo onbekend en ongebruikelijk is.... Vroeger dachten de mensen bij veel medische ingrepen dat het rommel was, terwijl blijkt dat het dan toch zijn nut heeft... Bij planten wordt het inderdaad gedaan zoals je zegt, maar zou het bij mensen mogelijk worden/zijn??? Ik denk binnen een paar jaar wel.... Ze hebben wel is een blinde jongen terug doen zien door inbreng van een bepaald gen in het oog... positief punt denk ik dan, maar hoever zou men zo kunnen gaan???
                          Hehe - ik zou te bescheiden zijn als ik moest zeggen dat ik maar een matig zicht op genetische manupilatie heb Men kan schapen, muizen, whatever manupileren .. mensen zeker ook. Laat het me zo vragen: zou jij graag bij je kindje iets op voorhand erin programmeren: stel maar grote longen ofzo - zonder uitsluitsel wat je nog allemaal verandert eraan? Spannend lijkt me

Over dat oog, bedoel je niet met stamcellen-injectie ipv genetische manupilatie? Want eenmaal het leven begint (bevruchting = start van celdeling) dan kan je dat niet meer genetisch manupileren. Bij sommige insecten wel dmv van warmte (als bij oorwormen) etc.

Comment

als ik het vind, wil jij dan mijn proefpersoon zijn??
                            (ik sta niet in voor de mogelijke bijwerkingen als het ongelofelijk fout afloopt)
                            Nee, bedankt. Zo zwaar hoe ik niet te zijn, maar zo sterk zou geen kwaad kunnen.
                            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              Ontdek het gen dat gorilla's hebben. Die apen zijn 1,5m hoog geloof ik en wegen 150kg aan, zonder vet te zijn en dat voor namelijk van blaadjes en planten eten..

ahaha die beesten doen niet 4x per week een uur oefening ... die doen dat 6 uur per dag.. maar uhu .. er moet iets genetisch beter aangepast zijn voor het blaadjes eten .. lijkt me enkel weer voor de superrijken mocht dat ooit mogelijk te isoleren en over te planten vallen .. bah

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X