genetische manipulatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Ontdek het gen dat gorilla's hebben. Die apen zijn 1,5m hoog geloof ik en wegen 150kg aan, zonder vet te zijn en dat voor namelijk van blaadjes en planten eten..

Wij ons maar gek eten aan die eiwitten. Zij gaan dus beter om met de eiwitten uit plantaardig voedsel..

Zoek dat gen en inplanteer het in eens mens en je hebt Mr. Olympia 2012 .
    De anatomie van een gorilla verschilt nogal met die van ons. Omdat zij veel planten eten is hun dikke darm is veel groter dan die van een mens. Er zitten bacterien in die onverteerbare plantenvezels omzetten in enkelvoudig onverzadigde vetzuren. Daardoor hebben zij die dikke buik. Nu zijn er al een hoop bodybuilders die als zwangere vrouwen over het podium waggelen. Met die genetische aanpassing wordt het alleen maar erger!
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Heb je ook filmpjes van die bb met die dikke pensen, want deze foto's lijken wel gefotoshopped?
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ik heb zelf genexpressie toegepast in mijn afstudeer onderzoek van Biomedische Wetenschappen (paar jaar terug). In vitro (in de reageerbuis) is het niet zo moeilijk. Je zet het gen in kwestie in een bacterie en zoekt uit of de DNA code helemaal goed is. Dan laat je die bacteriën groeien. Dan zorg je dat je het gen in een leeg virus krijgt. Gooi dat lege virus bij levende cellen en je krijgt een aantal cellen die "geïnfecteerd" worden met het gen wat je wil onderzoeken. Dan kan je zien wat het effect is op andere genen.

Probleem van gentherapie is:
        Gen wordt random in het DNA ingebouwd, dus ook eventueel midden in de cel, en dus potentieel kan het schadelijk zijn voor de cel.
        Je lichaam bestaat uit vrij veel verschillende cellen. Hoe krijg je ze naar specifieke cellen?
        etc.

Zag laatst wel een Windhond op tv met een genetische mutatie waardoor die dubbele spieren had. Website - windhonden.net Wendy ‘The Incredible Hulk of Hounds’ Dat beest is ripped!
        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
          Zag laatst wel een Windhond op tv met een genetische mutatie waardoor die dubbele spieren had. Website - windhonden.net Wendy ‘The Incredible Hulk of Hounds’ Dat beest is ripped!
          Holy shit, het boeit me niet wat het baasje zegt, voor dat beest loop ik een blokje om. Vooral omdat 'als het fout gaat' je een beer van je af moet slaan.

Overigens heeft genetische manipulatie (denk ik) ook zijn voordelen op mensen. Maar dan moet je vooral denken aan erfelijke ziektes. Als je weet dat beide ouders heterozygoot zijn voor bijvoorbeeld pompe, zou je in theorie de eicel en/of zaadcel kunnen modificeren zodat alleen nog het goede allel in het genenpakket zit. Op die manier hebben de ouders toch een kind wat van hun is, maar dan zonder de zorgen voor bijvoorbeeld de ziekte.

Het grote probleem is alleen: waar trek je de grens? Want wat nu, als de kennis zo ver reikt dat het ook mogelijk is om de intelligentie of lengte te vergroten, en men bij private instellingen in het buitenland kan aankloppen? Je wilt het liefste een zo goed mogelijke toekomst voor je kind, maar als iedereen dit denkt, zullen de ouders met het meeste geld een zogenaamd superras kweken in de loop der jaren/eeuwen. En het is de vraag of dat nog ethisch te verantwoorden is tov de mensen die dit niet kunnen.

Btw toph: je zegt dat je biomedische wetenschappen hebt gestudeerd. Nu wil ik daar komend jaar ook aan beginnen op de uni in maastricht. Kun je me misschien wat vertellen over de richting die je hebt gekozen (moleculair, biologisch, of bewegingswetenschappen?) en wat je daar precies voor een onderwerpen kunt verwachten? Want ik begin er liever vandaag dan morgen aan, maar het valt me toch nog wat tegen qua informatie die je voorgeschoteld krijgt.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Hitler deed echt vage shit met lui daar in die concentratiekampen. Ik vermoed dat daar hele grote passen vooruit zijn gezet in de genwetenschap waar wij nooit achter zullen komen. Althans de eerste tijd niet.

The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Hetzelfde geldt voor het toepassen van bepaalde medische ingrepen er zijn daar allerlei verschrikkelijke ingrepen uitgevoerdt, maar deze hebben wel bijgedragen aan een enorme hoeveelheid kennis. De patienten troffen het echter minder, want zij overleefde het vaak niet..
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                Hitler deed echt vage shit met lui daar in die concentratiekampen. Ik vermoed dat daar hele grote passen vooruit zijn gezet in de genwetenschap waar wij nooit achter zullen komen. Althans de eerste tijd niet.
                Hoe erg het ook klinkt, maar dankzij die experimenten is onze medische kennis toegenomen. Zo weten we dankzij die experimenten veel beter hoe we onderkoeling aan moeten pakken, en dat heeft best veel levens gered. In die zin ben ik als kind van deze tijd er dus wel blij mee. Verwar dit niet met het feit dat ik vind dat het herhaald moet worden.
                edit: zoals waterpoloboy dus vertelde.

Maargoed, back on topic: Voor zover mij bekend is, heeft Hitler alleen fokprogramma's opgezet voor arische mensen, om op die manier een superras te kweken. De chemische structuur van DNA is pas in '51-'53 bekend geworden, dus beweren dat Hitler naast het eeuwenoude fokken nog andere manieren gebruikte om een superras te kweken, is mijns inziens niet meer dan een niet onderbouwde complottheorie.

Comment

Hoi Sean,

Ik ben mijn studie lang geleden begonnen, dus heb het nog afgerond in de doctoraal fase en niet via het Bach/Master structuur. Kon dus gewoon alle vakken kiezen die ik boeiend vond zonder me zorgen te maken om een richting. Jammer dat dat tegenwoordig moet. Ik kan je dus ook niet heel veel info geven hierover

Ik denk enkel aan de voordelen van gentherapie, zoals wat jij zegt, het vervangen van kapotte genen. Cystische Fibrose bijvoorbeeld. Zolang de regelgeving goed is is er niets aan de hand.
                  Train hard or go hormone

Comment

Lengte

Is het mogelijk je bestaande lengte door "middelen" verder te laten groeien, als je je eindgroei al bereikt hebt, wie heeft er ervaring mee en kan mij docu's of info geven.

Comment

ALS ik mij niet vergis was er aantal jaren geleden in Rotterdam bij Erasmus-mc "denk ik" een experiment waarbij het mogelijk was dat ratten 4x ALS normaal spiermassa konden krijgen.

Comment

Originally posted by Shain View Post
                        Is het mogelijk je bestaande lengte door "middelen" verder te laten groeien, als je je eindgroei al bereikt hebt, wie heeft er ervaring mee en kan mij docu's of info geven.
                        Voor zover ik weet is het enige middel eentje wat naar de originele naam 'groeihormoon', oftewel HGH luistert.
                        Maar hormonen zijn de ene kant van het verhaal, als je receptoren niet meer gevoelig zijn (dus na je eindgroei), zul je er geen centimeter langer meer van worden. Andere middelen zijn van fysieke aard. Zo is er een behandeling waarbij de botten in je benen gebroken worden, en deze beetje bij beetje verlengd worden. Je bent een paar maanden aan je bed gekluisterd voor één of enkele centimeters, maar het is volgens mij de enige manier voor als je volwassen bent.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                          Voor zover ik weet is het enige middel eentje wat naar de originele naam 'groeihormoon', oftewel HGH luistert.
                          Maar hormonen zijn de ene kant van het verhaal, als je receptoren niet meer gevoelig zijn (dus na je eindgroei), zul je er geen centimeter langer meer van worden. Andere middelen zijn van fysieke aard. Zo is er een behandeling waarbij de botten in je benen gebroken worden, en deze beetje bij beetje verlengd worden. Je bent een paar maanden aan je bed gekluisterd voor één of enkele centimeters, maar het is volgens mij de enige manier voor als je volwassen bent.
                          Het heeft niet te maken met receptoren maar met de status van de zogenaamde groeiplaten in de botten. Bij volwassenen zijn deze gesloten waardoor groei in de lengte niet meer mogelijk is.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Het heeft niet te maken met receptoren maar met de status van de zogenaamde groeiplaten in de botten. Bij volwassenen zijn deze gesloten waardoor groei in de lengte niet meer mogelijk is.
                            Lijkt mij toch, dat als je inzoomt, je uiteindelijk toch op een receptorniveau van die groeiplaten uitkomt, of zie ik dat verkeerd?

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              Lijkt mij toch, dat als je inzoomt, je uiteindelijk toch op een receptorniveau van die groeiplaten uitkomt, of zie ik dat verkeerd?
                              Groeiplaten bestaan uit kraakbeen en sluiten zo rond 20 jarige leeftijd. De sluiting wordt veroorzaakt door invloed van geslachtshormonen. Het heeft dus niet te maken met receptoren die minder gevoelig zijn geworden voor somatotropine. De groeiplaten zijn immers niet meer aanwezig.
                              - Dave Tate

Comment

Heb altijd begrepen dat GH wel degelijk invloed kan hebben op de botten, echter zal het bot niet normaal in de lengte richting groeien, maar zal er een kromming ontstaan. Echte flinke groei door toedienen van GH kan dan ook aardig pijnlijk zijn.

Er lopen ook nogal wat Bodybuilders rond met kromme botten en bijvoorbeeld vergroeide kaken. Vandaar het welbekende spleetje tussen de tanden. Kaak groeit wel maar tanden groeien uiteraard niet mee.
                                1e Masters Superbody YBF 2011!
                                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X