Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Twee schoolvoorbeelden van goede turbomotoren zijn de Subaru Impreza WRX sti en de Mitsubishi Lancer Evo VI of VII of VIII. Dit zijn beide 2.0 turbomotoren. De subaru bijvoorbeeld heeft zijn maximum koppel reeds op 4.000 toeren, nl. 343 nm. Ik ben er zeker van dat de gtv, net als andere wagens met atmosferische motoren hun maximumkoppel op een hoger toerental hebben.
Een atmosferische motor zou theoretisch op een lager toerental beter moeten gaan dan een turbomotor op datzelfde toerental (zolang de turbo nie aanspringt), maar als je met een wagen met turbo optrekt, dan zorg je er gewoon voor dat de wagen vooraleer je vertrekt al op het toerental zit waarop de turbo aanspringt. Dus in de praktijk heeft de wagen met turbo vanaf de start al direct ongeveer zijn maximumkoppel ter beschikking en dit in elke versnelling. Wagens met 4x4 in combinatie met een turbomotor die schieten dus uit de startblokken als het ware (dit is wel niet gezond voor de koppeling).
De power van een wagen hangt af van volgende zaken: koppel (nm), vermogen (pk), gewicht, wrijving.
Turbo's van dieselmotoren springen vrijwel steeds op een lager toerental aan dat turbo's van benzinemotoren en hebben verhoudingsgewijs ook meer nm dan benzinemotoren. Maar turbodieselmotoren hebben dat hoge koppel nooit in een breed toerenbereik ter beschikking. Een turbodieselmotor heeft het bij een 5.000 toeren wel ongeveer gehad, terwijl een atmosferische benzinemotor dikwijls makkelijk kan doorgaan tot 7.000 toeren of meer.
Citaat[/b] (brecht @ Sep. 13 2004,23:42)]Twee schoolvoorbeelden van goede turbomotoren zijn de Subaru Impreza WRX sti en de Mitsubishi Lancer Evo VI of VII of VIII. Dit zijn beide 2.0 turbomotoren. De subaru bijvoorbeeld heeft zijn maximum koppel reeds op 4.000 toeren, nl. 343 nm. Ik ben er zeker van dat de gtv, net als andere wagens met atmosferische motoren hun maximumkoppel op een hoger toerental hebben.
MOTOR
aantal cilinders 6, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2959 cm3
boring x slag 93,0 x 72,6 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 162 kW (220 pk)
6300tpm
max. koppel 270 Nm
5000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
Zijn de gegevens zoals de wagen standaard is. Deze is getuned maar wat dat exact aan verschil in Nm geeft bij welk toerental weet ik niet. Pk wel dat is nu 245 geworden.
Wat je zegt klopt dus inderdaad en nog beter ik heb weer wat bijgeleerd..
ik zou zeggen arie
post es een foto van jullie bijde!!
dan kunnen wij een onafhankelijk oordeel geven over wie van jullie nou de knapste is ja toch??
Quantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
The capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
It is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
Gary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...
Comment