personal trainers.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Tja, het blijft moeilijk om een goede PT te vinden omdat die erg schaars zijn. De meesten kunnen je uitleggen hoe een machine werkt en hoe je biceps moet trainen en daar houdt het mee op. Behoorlijk squatten kunnen zij vaak niet eens en deadlifts vinden zij maar eng.

Een PT die PL gericht is zal wel nog schaarser zijn. Vandaar ook dat ik denk dat jou beste optie waarschijnlijk een PL gerichte sportschool bij jou in de buurt is, als jij daar meer van wilt leren.

Je zou ook een bericht kunnen plaatsen in het Kracht/PL/Strongman segment van het forum om te vragen of je een keer mee kunt trainen met iemand.

aangezien jij echt traint op kracht vroeg ik me af of je ook aan wedstrijden doet.
    en ken je deze trainer, hij is trainer bij mij op de sportschool en schijnt erg goed te zijn
    Trainingseducatie
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      aangezien jij echt traint op kracht vroeg ik me af of je ook aan wedstrijden doet.
      en ken je deze trainer, hij is trainer bij mij op de sportschool en schijnt erg goed te zijn
      Trainingseducatie
      ik ben nog maar een beginnend krachtsporter, en doe dus nog geen wedstrijden. echter wil ik dit in de toekomst wel gaan doen, maar daarvoor moet ik eerst nog een heel eind groeien.
      de trainer waar jij over spreekt, zijn naam heb ik wel eens voorbij horen komen, maar verder ken ik hem niet.

Comment

Trainingseducatie
        nog nooit van gehoord maar als je het leest moet hij er wel verstand van hebben.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Trainingseducatie
          Ik ben geen powerlifter en doe dus niet mee aan wedstrijden. Krachttraining doe ik als hobby om mezelf in conditie te houden. Wel heb ik een achtergrond in mechanica en anatomie.

Let wel, deze Remco Eenink is gewichtheffer en geen powerlifter.

Als ik het zo lees dan heeft deze man er zeker verstand van. In Duitsland is gewichtheffen een serieuze sport en dat kun je wel merken aan de manier waarop ermee wordt omgegaan; de trainers moeten een bepaald niveau hebben, men moet aan een bepaalde standaard voldoen. Op die manier filter je er een hoop troep uit.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Ik ben geen powerlifter en doe dus niet mee aan wedstrijden. Krachttraining doe ik als hobby om mezelf in conditie te houden. Wel heb ik een achtergrond in mechanica en anatomie.

Let wel, deze Remco Eenink is gewichtheffer en geen powerlifter.

Als ik het zo lees dan heeft deze man er zeker verstand van. In Duitsland is gewichtheffen een serieuze sport en dat kun je wel merken aan de manier waarop ermee wordt omgegaan; de trainers moeten een bepaald niveau hebben, men moet aan een bepaalde standaard voldoen. Op die manier filter je er een hoop troep uit.
            dit is dus wel iets apparts, hoe komt het dat er in duitsland zoveel meer geëist word aan een pt'er dan in nederland?

Comment

Originally posted by mratos View Post
              dit is dus wel iets apparts, hoe komt het dat er in duitsland zoveel meer geëist word aan een pt'er dan in nederland?
              Dat zegt ie toch? Het is een veel serieuzere/grotere sport in Dld en dus ook proffesioneler en wordt er beter gelet op dat soort dingen.

Comment

Originally posted by SDGooner View Post
                Dat zegt ie toch? Het is een veel serieuzere/grotere sport in Dld en dus ook proffesioneler en wordt er beter gelet op dat soort dingen.
                pt'er staat nu even los van de sport, ik vind dat ook al is de groep hier kleiner dat het toch net zo professioneel moet zijn als waar dan ook.

Comment

OOrspronkelijk moesten de trainers en instructeurs in Nederland ook aan strengere ervaringseisen en eigen vaardigheid voldoen, maar dat was via de KNKF. Nu gaat zo'n beetje alles aan cursussen op basis van de FITVAK en da's fitness....cardio o o o o o.......jongetjes en meisjes die het woordje dumbell nog niet kunnen spellen en zelf nooit een echte krachtsport oefening hebben uitgevoerd.

Examen eis bij KNKF: squat, deadlift, benchpress en nog wat. En moest goed uitgevoerd worden met redelijk gewicht ook nog. En wat moet je nu kunnen om te slagen? Formule van Karvonen moet je weten, maar zelf knap een paar oefeningen doen (met serieus gewicht) hoeft niet.

Je zou maar zwemles krijgen van iemand die zelf niet kan zwemmen.........
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

die ervaring heb ik ook.....het gemiddelde deelnemer bij zo'n opleiding kan helemaal niks!!!

je leert een schema maken...maar verder....oefeningen juist uitvoeren??
                    losse oefeningen??? daar wordt bijna niet naar gekeken.

erg vreemd...

maar behalve dat zijn er natuurlijk ook uitzonderingen. Mijn fitnesstrainer is een schatje...pure hobby voor hem...veel kennis...geeft tips...helpt altijd...
                    begeleidt echt goed(tenminste...als hij ziet dat je ECHT wil...).
                    Het is geen pt-er...maar zo voelt het wel....
                    lucky me )

Comment

De opleiding die deze Remco Eenink heeft gedaan is niet voor PT, maar echt voor coach die topsporters begeleidt. Dat is toch weer heel wat anders dan PT. Deze mensen moeten gewichtheffers begeleiden die meedoen op nationaal en internationaal niveau.

Duitsland doet tijdens de Olympische spelen altijd mee met deze sport en zijn altijd kanshebber voor een gouden medaille. Deze sport heeft daar ook aanzien en heeft ook de geschiedenis mee.

Maar nogmaals, het is dus geen opleiding tot PT.

Originally posted by regenboog1986 View Post
                      Mijn fitnesstrainer is een schatje...pure hobby voor hem...veel kennis...geeft tips...helpt altijd...
                      begeleidt echt goed(tenminste...als hij ziet dat je ECHT wil...).
                      Het is geen pt-er...maar zo voelt het wel....
                      lucky me )
                      Je kunt wel merken dat de lente is begonnen.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

check dit:
                        Remco is de enige gewichtheftrainer in Nederland die in het bezit is van
                        een Duitse A licentie. Dit staat gelijk aan een Bachelor degree in weightlifting en is de hoogste trainerslicentie in Duitsland die door de Duitse bond wordt afgegeven. De opleiding voor deze licentie duurt in totaal 7 jaar
                        Last edited by dynobet; 26-03-2012, 19:31.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik ben gestart met een gratis PT'er. Zij was in opleiding en had een "slachtoffer" nodig. Ze heeft me enigszins op gang kunnen helpen maar uiteindelijk bleek dat ze toch weinig kennis had van krachttraining en amper kennis van voeding. Ik denk dat je veel kan hebben aan een PT'er maar die moet wel ervaren zijn.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            check dit:
                            dat is natuurlijk erg lang, maar ik bedoel een cursus van 4 dagen daar tegen over is dan wel weer heel erg kort.

persoonlijk vind ik dat je als pt'er toch wel een x aantal jaar aan studie mag volgen, hoeft natuurlijk geen 7 jaar te zijn, dan zouden niet veel mensen pt'er willen worden. maar toch zeker wel meer dan 4 dagen!

Comment

dat is natuurlijk erg lang, maar ik bedoel een cursus van 4 dagen daar tegen over is dan wel weer heel erg kort.

persoonlijk vind ik dat je als pt'er toch wel een x aantal jaar aan studie mag volgen, hoeft natuurlijk geen 7 jaar te zijn, dan zouden niet veel mensen pt'er willen worden. maar toch zeker wel meer dan 4 dagen!
                              Dit is nou juist het mooie, je kan zelf beslissen of je een bepaalde pt'er wel of niet wilt inschakelen. Ik denk dat opleiding er niet zo heel veel toe doet, het is meer de ervaring die belangrijk is. Voor je bezig gaat met een pt'er zou ik wel eerst flinke research doen voor ik uberhaubt met deze persoon in zee ga.

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
                                Dit is nou juist het mooie, je kan zelf beslissen of je een bepaalde pt'er wel of niet wilt inschakelen. Ik denk dat opleiding er niet zo heel veel toe doet, het is meer de ervaring die belangrijk is. Voor je bezig gaat met een pt'er zou ik wel eerst flinke research doen voor ik uberhaubt met deze persoon in zee ga.

dat is een ding wat zeker is, echter vind ik dat die titel toch ook wel een bepaalde status zou moeten hebben en dat niet iedere boere *** zich maar pt'er mag noemen na 4 daagjes cursus

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X