Discussie kans berekeningen %

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by nibor76nl View Post
    je 5 lege kamer heb getroffen het onvermijdelijk is dat dan de 6e keer daadwerkelijk 100% kans geef dat je deze keer wel de kogel tref..
    D0h, dan heb je maar één mogelijkheid. Maar be my guest om de roulette empirisch te onderzoeken. Je maakt het wereldgemiddelde weer wat slimmer dan.

Verder geef ik het op met je, je bent óf een complete retard en/of hebt mijn stuk niet gelezen, óf je zit hier wat te trollen.

Maar gen, gooi alsjeblieft een slotje op dit topic, ik zit me hier practisch de haren uit te trekken van ergernis :')
    Last edited by scoobydoo; 04-04-2012, 13:42.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      @ Nibor
      Je denkgangen zijn die van een kleuter in deze. De kans op een royal flush bij pokeren zijn toch zeker geen 50/50 bij jou of wel dan? Empirisch onderzoek van wat voor gok ook, had je al moeten laten inzien dat er geen standaardkans is voor alles van 50/50. Overigens was de man van de wel/niet Bernouille.
      waarom zou dit kleuter denken zijn?

iedereen aan de poker tafel heeft evenveel kans op een royal flush...
      of ze hebben hem wel....of niet... zo simpel is het nou..

en trouwens... soms denken volwassenen te moeilijk in vergelijking met een "kleuter"

Comment

Originally posted by seanl94 View Post

Maargoed, terug naar kansberekening. De som (het totaal) van alle kansen samen moet ALTIJD 100%, of zoals in de statistiek uitgedrukt: P=1 zijn. Voldoe je hier niet aan, moet je nog een catagorie toevoegen. Bijvoorbeeld het aantal keren dat het vliegtuig een wormgat is ingevlogen en op terecht is gekomen in een ander universum.
        Geniaal!
        Train hard or go hormone

Comment

Nibor, heb jij toevallig gewoon niet moeite met het gebruik van het woord 'kans' in deze context (zoals meerdere mensen)? Dat het niet intuïtief is?

Kun je deze twee vragen beantwoorden:

Als ik morgen naar Amerika vlieg, hoe groot is dan de kans dat mijn vliegtuig neerstort?

en:

Als ik morgen naar Amerika vlieg, hoe waarschijnlijk is het dat mijn vliegtuig neerstort?
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Wut, staat er ergens een 'Als Pinada post dan posten we dubbel' regel in de code?
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hey Nibor, zullen we samen een staatslot kopen? Met jou heb ik 50% winkans. Of we gaan samen pokeren! Ik ongekende oneindige opties opdoemen!

Comment

Pinada, plaats jij alles dubbel zodat de kans 50% is dat Nibor het leest, of ga je daarmee voor 100%. Ik raak wel de draad een beetje kwijt zo....

Comment

of je wint de loterij ..of niet!! dus geen kans van 1 op 100.
                  Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                    Pinada, plaats jij alles dubbel zodat de kans 50% is dat Nibor het leest, of ga je daarmee voor 100%. Ik raak wel de draad een beetje kwijt zo....
                    De kans blijft 50%, de waarschijnlijkheid wordt wel groter (echter wel kleiner dan 100% want het is nog steeds geen zekerheidje)

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                      Nibor, heb jij toevallig gewoon niet moeite met het gebruik van het woord 'kans' in deze context (zoals meerdere mensen)? Dat het niet intuïtief is?

Kun je deze twee vragen beantwoorden:

Als ik morgen naar Amerika vlieg, hoe groot is dan de kans dat mijn vliegtuig neerstort?

ik zeg 50%.

en:

Als ik morgen naar Amerika vlieg, hoe waarschijnlijk is het dat mijn vliegtuig neerstort?

Dit is anders dan kansberekenen..
                      Je zou zeggen dat het niet waarschijnlijk is dat je neerstort..
                      Maar er kan van alles gebeuren.

dus tja... het is niet waarschijnlijk ,maar er blijft 50% kans dat er wat gebeurt..

P.s. als ik zou zeggen dat 1+1 5 is dan ben ik aan het trollen of simpelweg dom en niet goed wijs..

Dus dit is geen troll topic om het nogmaals duidelijk te maken !!!

Comment

Hey Nibor, zullen we samen een staatslot kopen? Met jou heb ik 50% winkans. Of we gaan samen pokeren! Ik ongekende oneindige opties opdoemen!
                        helaas... die 50% kans dat ik verlies of geen geld win ,maar wel mijn geld kwijt ben is het mij niet waard..

Comment

helaas... die 50% kans dat ik verlies of geen geld win ,maar wel mijn geld kwijt ben is het mij niet waard..
                          Ergens ben je dan toch wel weer verstandig. Ga zo door.

Comment

Durf jij wel op reis gaan met een vliegtuig als je zo denkt?

Durf jij wel naar de winkel gaan? want de kans dat het plafond op je kop valt is toch ook 50% volgens jou?
                            (of is dat al eens gebeurd? lijkt er wel op)
                            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Ergens ben je dan toch wel weer verstandig. Ga zo door.
                              toch wel hé

ik ben geen gokker.

Comment

P.s. als ik zou zeggen dat 1+1 5 is dan ben ik aan het trollen of simpelweg dom en niet goed wijs..

Dus dit is geen troll topic om het nogmaals duidelijk te maken !!!
                                Aan je antwoord te zien (de antwoorden op mijn vragen, die niet meekomen in de quote omdat je mijn quote had verkloot) heb je dus gewoon moeite met de semantiek rondom kans en waarschijnlijkheid. Hebben meer mensen. Is niet heel vreemd.

Het zou erger zijn geweest als je had gezegd dat de waarschijnlijkheid ook 0.5 zou zijn.

Hoe dan ook, in de Neerlandsche taal wordt het woord kans gebruikt voor datgene dat jij als waarschijnlijk zou beschrijven. Semantische discussie dus. Om begrepen te worden door de rest van Neerland is het handig het woord kans te gebruiken voor dat wat jij als waarschijnlijkheid ziet danwel vantevoren duidelijk aan te geven dat je het er niet mee eens bent en aan te geven hoe je het dan wel noemt.

Last edited by Pinada; 04-04-2012, 14:00.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X