Tijdje aan het trainen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tijdje aan het trainen.

Ben nu een tijdje aan het trainen en merkte in het begin goeie vooruitgang. maar helaas kwam ik erachter dat ik ook striemen begon te ontwikkelen. en nee niet schrikken daar gaat mijn vraag niet over. ik heb er genoeg over opgezocht maar het leek mij verstandig om misschien tijdelijk even wat BF te verliezen en cardio (2maand) te gaan doen om gewicht te verliezen. ( met natuurlijk lichtelijk onderhouden van de spieren) misschien kan ik me huid dan wat meer de tijd geven? zit ik hier goed of fout mee.

dan heb ik nog een punt ik ben dus nu begonnen met cardio alleen lees ik veel dat je rond de 60% van je hartslag moet zitten om goed te verbranden. maar dat is juist raar want dan zweet ik minimaal terwijl als ik hoger ga zitten me hele kop vol staat met zweet. en ik heb altijd gedacht dat zweten gelijk stond aan afvallen kan iemand mij hier informatie over geven!

Thanks mensen!

Voor je striemen zou ik op de plekken waar het opkomend is elke avond en voor trainen even insmeren met een olie die daarvoor bestemd is om zo de huid wat soepeler te houden.

BF verlagen doe je door middel van voeding en niet door cardio.
    Je cardio creƫert alleen een groter behoefte aan kcals dus mag je simpelweg meer eten.

Dat van de 60% van je hartslag is grofweg dit is enkel om zo het meeste verhoudingsgewijs vet te verbranden.
    Ga je hoger tempo cardio doen ga je wat meer glycogeen verbranden (dit zijn opgeslagen koolhydraten in je lichaam we hebben ongeveer een buffer van 400g hiervan) als deze buffer leeg is en blijft veel cardio doen dan is de kans groot dat je zo'n zeer sterke geur gaat ruiken (misschien wel eens geroken in de sportschool het ruikt naar ammoniak).

LIT oftewel die cardio van 60% van je hartslag is een mogelijkheid om wat meer te verbranden maar er zijn effectievere manieren zoals HIIT.
    HIIT is een interval training dit houd in: bijv. een verhouding van 2:1 dus 2sec joggen en 1sec sprinten natuurlijk ga je deze frequentie niet doen dus doen we simpelweg 40sec joggen en 20sec sprinten (kan ook met fietsen, crosstrainer of roeien hoor maar enkel een voorbeeld).
    Naarmate je dit vaker gedaan hebt of je conditie al redelijk in orde is kan je het gaan opschroeven naar een verhouding van 1:1 of nog zwaarder maken.
    Veel mensen beginnen met HIIT 10 minuten lang te doen en bouwen het naar max 20min uit.

Tijdens zulk soort trainingen zal je tijdens je work-out niet meer verbanden dan LIT maar de na verbranding is vele malen hoger.
    Dit houd in als jij thuis op de bank zit dat jou lichaam nog steeds aan het verbranden is van jou work-out, dit is het zelfde met kracht training en adviseer ik iedereen die wilt afvallen ook kracht training gaat doen.
    Hoop dat dit duidelijk is.

Zweten staat niet gelijk aan afvallen het is enkel dat je lichaam te warm word en hierop reageert om de hitte kwijt te raken door middel van zweet.

Als er vragen zijn kan je die gerust stellen het is een hele lap tekst ik weet het maar probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Ben er juist helemaal blij mee omdat ik het volkomen snap. Het is beter dan een uitleg met veel afkortingen waar je soms de helft maar van begrijpt. dus zeker bedankt voor je tijd.

maar nog 1 vraag je denkt dus niet dat afvallen helpt bij het verminderen van striemen. en insmeren deed ik al maar alleen na het douchen! ik zal het nu 2x op een dag doen.

Top ga er zeker gebruik van maken!

Comment

Originally posted by Swolla View Post
        Ben er juist helemaal blij mee omdat ik het volkomen snap. Het is beter dan een uitleg met veel afkortingen waar je soms de helft maar van begrijpt. dus zeker bedankt voor je tijd.

maar nog 1 vraag je denkt dus niet dat afvallen helpt bij het verminderen van striemen. en insmeren deed ik al maar alleen na het douchen! ik zal het nu 2x op een dag doen.

Top ga er zeker gebruik van maken!
        Sommige mensen hebben er nou eenmaal meer last van dan andere, ik heb alleen paar streepjes op mijn bovenbenen.
        Striae hebben ook veel zwangere vrouwen op de buik dus de ene heeft hier wel last van en de ander helemaal niet.

Je huid groeit gewoon te langzaam mee.
        Je kan wat lager in kcal's zitten dat je wat minder snel groeit, hiermee moet jij de keuze maken wat je wilt.
        Wil je snel groeien blijf zo door gaan en lekker knallen, wil je over jaar niet veel striae hebben zal je wat minder moeten eten en zal je ook minder snel groeien.

Als het toch al een wens is om wat droger en betere conditie te hebben kan je best 3x per week HIIT of iets anders doen en zal je ook wat minder snel groeien omdat de kcal overschot kleiner word en kan je het zelfde blijven eten.

Keuzes genoeg dus, bouw aan je eigen lichaam je bent de enigste die dat kan doen.
        Succes
        Calisthenics / Street workout

Comment

helpt niks
          als je droog traint komt je huid ook strakker te staan
          vervolgens ga je weer kracht training doen en scheurt het toch wel.
          insmeren kan de huid soepel houden maar je voorkomt het er niet mee
          mocht je er aanleg voor hebben
          Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X