Vetpercentage verminderen AUB help!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by elias89 View Post
    De gedachte hierachter is dat ik dan alles 2x per week getraind heb. (behalve benen dan)
    Ook die ik met FB minder herhalingen. Dus ik zie het een beetje als een dag om alles bij te houden.
    De andere dagen focus ik me wel afzonderlijk op 2 groepen.

Ik denk dat het alleen niet helemaal werkt zoals je het bedoeld. Zelf zou ik er dan voor kiezen om op zaterdag de volgende training can de splitroutine op te pakken. Wanneer je een een 3 daagse split traint pak je op trainingsdag 4 de 1e training weer opnieuw. Hierdoor train je steeds na 5 dagen de spiergroepen weer opnieuw.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
      Ik denk dat het alleen niet helemaal werkt zoals je het bedoeld. Zelf zou ik er dan voor kiezen om op zaterdag de volgende training can de splitroutine op te pakken. Wanneer je een een 3 daagse split traint pak je op trainingsdag 4 de 1e training weer opnieuw. Hierdoor train je steeds na 5 dagen de spiergroepen weer opnieuw.
      Dankjewel erik1982. Ik begrijp volkomen wat je bedoelt.
      Ik ga het aanpassen in mijn schema.

gr.

Comment

Originally posted by elias89 View Post
        Bedankt voor je reactie Marclux.

Nee sorry, dat heb ik verkeerd gezegd. Ik train per dag 2 spiergroepen.

Maandag: Borst en Bicep, +buik
        Woens: Schouders en triceps. +buik
        Vrijdag: rug en benen. +buik
        Zaterdag: Full body

Voor iedere spiergroep doe ik 4 verschillende oefeningen.
        Ongeveer 4maanden geleden deed ik wel FB training maar dat was toen ik net begonnen was.

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weken qua spieren (en kracht) heb ingeleverd. Maar mijn vetpercentage is er niet veel minder op geworden. Ook bij trainingen voel ik mezelf zwakker dan voorheen.

Ik heb even mijn voeding even in een schema gezet.
        [ATTACH=CONFIG]15966[/ATTACH]
        oh, zo duidelijk,

zou idd zoals Erik schrijft split door laten lopen, danwel een UB/LB split aanhouden (verschil zit hem dan on 72-96 uur herstel of 120 uur hestel, denk dat je in het begin niet zoveel herstel nodig hebt en dus sneller groeit met 2x UB, 2 LB per week) maar dat kan je zelf het beste aanvoelen.

Denk dat op 2400 Kcal al een stuk meer in de richting komt om je sportdoelen te verwezenlijken. Kijk gewoon wat er gebeurt maar het zou mij niet verbazen als dit ook te weinig blijkt te zijn (ik zit zo rond de 4500 Kcal op onderhoud met 88 Kg en met een vergelijkbare sportbelasting denk ik). Je kan met 2400 beginnen en zolang je niet optimaal energie hebt, twee wekelijks 200 Kcal toevoegen per dag totdat je optimaal bent, kom je enorm aan (meer dan wat je aan spieren zou kunnen aankomen) verlaag je het weer naar je vorige niveau.

kwark kan je idd beter net voor het slapen gaan nuttigen ipv voor de training. Als je hetzelfde gewicht wilt blijven behouden en met de massa toename je vet% wil verlagen hangt dit heel erg samen met getraindheid, bij beginnersgains is dit mogelijk. En het hangt samen met je huidige vet% (hoe lager hoe moeilijker dat gaat worden zoniet onmogelijk).

Verder zou ik de reps wel wat omlaag brengen naar rond de 8 ofzo omdat dit meer in het bereik zit van lokaal uithoudingsvermogen ipv volume krijgen.

Comment

Ik ben niet ervaren, maar lees wel veel op dit forum. Zover ik weet kan je het best een bestaand schema pakken zoals UB/LB van Dybonet. Bij deze trainingsschema's is gelet op supercompensatie en zijn de staan de (vooral compound) oefeningen op goede volgorde wat ook belangrijk is. Dit natuurlijk i.c.m. een goed voedingsschema. Ik weet niet zeker op het klopt maar ik denk in de goede richting te zitten en je hiermee geholpen te hebben.

Comment

Dynobet natuurlijk!

Comment

Originally posted by Housten View Post
              Ik ben niet ervaren, maar lees wel veel op dit forum. Zover ik weet kan je het best een bestaand schema pakken zoals UB/LB van Dybonet. Bij deze trainingsschema's is gelet op supercompensatie en zijn de staan de (vooral compound) oefeningen op goede volgorde wat ook belangrijk is. Dit natuurlijk i.c.m. een goed voedingsschema. Ik weet niet zeker op het klopt maar ik denk in de goede richting te zitten en je hiermee geholpen te hebben.
              Thanks. Ik ga me er eens even in verdiepen.

Comment

Is het een ramp als ik in mijn voedingsschema meer eiwitten binnenkrijg dan berekend is voor me.

Mijn behoefte is namelijk 132gr eiwit per dag.
                Terwijl ik op dit moment op 217 eitwitten zit.

Bij mn Koolhydraten zit ik weer hieronder. Namelijk ik zit op 260 terwijl ik via voedingsbehoefte.nl 330 binnen moet krijgen.

Comment

Het overschot aan eiwit plas je weer uit, en bij minder koolhydraten val je meer af maar heb je ook minder energie en zal je spieropbouw belemmeren. Ik zou gewoon zoveel eten als dat aangegeven staan. Immers kan je daar ook aangeven of je wilt cutten/bulken of op onderhoudsniveau doelt. Wel zorgen dat de meeste koolhydraten eerder op de dag gepland staan. Nogmaals, ben niet ervaren dus er kan iets niet kloppen maar dit is wat ik heb gelezen hier.

Comment

Niet alles geloven van wat je op internet tegen komt Housten. Veel bro science en papagaailogica.

Een overschot aan eiwitten plas je niet direct uit, wordt grotendeels weer afgebroken tot koolstofskeletten en verbrand. Zeker als je ook nog laag in koolhydraten zit.
                    Gebrek aan energie hoeft niet persee spieropbouw te belemmeren. Je bent opgebouwd uit eiwitstructuren en niet uit suikers.

Comment

Weet ik weer wat nieuws! Vanwege dit heb ik er ook bij vermeld dit het niet kan kloppen. Echter kan dit ook bro science zijn

Comment

Heren.

We zijn nu anderhalve maand verder. En ik moet zeggen dat ik een goede vooruitgang heb geboekt!!!!!
                        Ben super tevreden. Namelijk van 14.7% BF naar 11.7% BF.

Echter is er nu weer een procentje bij. Dat komt door een weekje vakantie denk ik.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
                        10procent BF is bijna in zicht!!!

Groetjes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X