nieuw hier :)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Voltex
    replied
    niet_hier ja ik ben nog steeds aan het afvallen (cutten), alleen mijn kracht is er helaas flink op achteruit gegaan. ik zie wel meer definitie op mijn armen.

    ik moet over 3 weken onder het mes, vanwege een lipoom (vetbult) dus ik neem aan dat ik dan 2 weken niet mag trainen.

    zal ik dan carbs omlaag halen, en proteïne omhoog?


    mijn macro's zijn nu: 194p 194k 74v

    op de foto probeer ik vacuüm te doen en belichting speelt ook mee.

    Leave a comment:


  • niet_hier
    replied
    Vergeleken met je openingspost drie maanden geleden ben je dus ongeveer 10 kg afgevallen? Dat is een mooi resultaat. Maar ik denk dat je nog meer kunt bereiken en dus gewoon door moet gaan. Ben je nog steeds aan het afvallen, of heeft je gewicht een plateau bereikt?
    Wat je vetpercentage is is minder belangrijk. Wat je in de spiegel ziet is belangrijker.

    Leave a comment:


  • Voltex
    replied
    Hallo allemaal

    ik heb vanochtend gewogen en ik zit nu op 93kg.

    wat denken jullie dat mijn vet% is?

    en is het realistisch dat ik volgend jaar eind lente op 15% zit? ik eet nu momenteel 2218kcal

    Leave a comment:


  • niet_hier
    replied
    MastaE ik ben het oneens met alle drie de punten die je noemt. Maar dat valt buiten de scope van Voltex z'n introductiepost.

    Leave a comment:


  • MastaE
    replied
    Originally posted by niet_hier View Post
    MastaE krijg jij geld voor deze tests? Bij iedereen is het eerste wat je aanraadt om dit soort tests uit te voeren.
    1. Zonder kennis over je gezondheid kan je geen passende voeding-, trainingsschema kiezen.
    2. Bij verstoorde hormoonhuishouding is onmogelijk om doel bereiken (zonder hormoonhuishouding herstellen)
    3. En in bovengenoemd geval kan fitnessen nog meer kwaad doen.

    Leave a comment:


  • niet_hier
    replied
    Originally posted by MastaE View Post
    Het zou geen stom idee zijn, als je hormonen laat meten. LH, FSH, Testosteron, vrije testosteron, oestradiol, shgb, vrije t3.
    MastaE krijg jij geld voor deze tests? Bij iedereen is het eerste wat je aanraadt om dit soort tests uit te voeren.

    Leave a comment:


  • Voltex
    replied
    Originally posted by MastaE View Post
    Hoe oud ben je?

    Het zou geen stom idee zijn, als je hormonen laat meten. LH, FSH, Testosteron, vrije testosteron, oestradiol, shgb, vrije t3.
    ik ben 22

    ik heb vorig jaar mijn bloedwaardes laten meten maar heb zelf nooit het "papiertje" opgevraagd, mijn huisarts zei via de telefoon dat ze prima waren. (had alleen testosteron opgegeven) ben van plan het binnenkort weer te doen, dit omdat bij mij in de familie 3 mensen schildklier problemen hebben.

    Leave a comment:


  • MastaE
    replied
    Hoe oud ben je?

    Het zou geen stom idee zijn, als je hormonen laat meten. LH, FSH, Testosteron, vrije testosteron, oestradiol, shgb, vrije t3.

    Leave a comment:


  • Voltex
    replied
    Thanks beide! Ik kan er weer even tegenaan!

    Leave a comment:


  • niet_hier
    replied
    Originally posted by Voltex View Post

    is dat ook mogelijk/ dat ik bijv aleen spiermassa afval en geen vetmassa?

    en hoe kan ik dit vaststellen? 5 punts meting?
    Als je gewicht verliest is het altijd een combinatie van zowel spiermassa als vetmassa. Het is vrijwel onmogelijk om alleen maar vetmassa, of alleen maar spiermassa, te verliezen. Maar natuurlijk wil je het gewichtsverlies zodanig voor elkaar krijgen dat je zoveel mogelijk vet verliest, en zo min mogelijk spiermassa. Om te achterhalen wat er daadwerkelijk gebeurt is het inderdaad nodig om je vetpercentage te meten, zoals je zelf al suggereert. Krachtverlies is ook een indicator dat je spiermassa verliest, zoals ProudPizza al aangeeft.

    Leave a comment:


  • ProudPizza
    replied
    Originally posted by Voltex View Post

    is dat ook mogelijk/ dat ik bijv aleen spiermassa afval en geen vetmassa?

    en hoe kan ik dit vaststellen? 5 punts meting?
    Veel krachtsverlies is een vrij goede indicatie van spierverlies. Maar als jij gewoon doortraint en niet je trainingsgewichten verlaagt dan is spierverlies nihil.

    Als je lichaamscompositie zich aanpast (met cutten dus minder vet), verandert je kcal-behoefte ook mee inderdaad.

    Ga lekker 400-500 kcals onder onderhoud zitten. Als dat stagneert, bv ruim een week lang, haal je er weer 100 kcals vanaf.

    Edit: verwar krachtsverlies niet met energie. Sommigen, incl mezelf, hebben gewoon minder energie tijdens het training in een cut. Dan moet je meer moeite doen om het einde van je training te halen. Dit is dus geen krachtsverlies.

    Leave a comment:


  • Voltex
    replied
    Originally posted by niet_hier View Post
    1000 kcal onder onderhoud eten is inderdaad een beetje veel. Vaak wordt aangeraden om een paar honderd kcal (tot aan ongeveer 500) onder onderhoud te zitten.
    Dat gezegd hebbende, zolang je nog aan het afvallen bent gaat het goed. Als je niet verder afvalt kan het inderdaad zijn dat je metabolisme vertraagd is. Dan hoef je niet meteen 1000 kcal meer te gaan eten, want dat is wel erg veel.
    Wat echter veel belangrijker is, is om vast te stellen of je vetmassa aan het verliezen bent, of spiermassa. Als al je gewichtsverlies veroorzaakt wordt doordat je spiermassa aan het verliezen bent, ben je verkeerd bezig.
    is dat ook mogelijk/ dat ik bijv aleen spiermassa afval en geen vetmassa?

    en hoe kan ik dit vaststellen? 5 punts meting?

    Leave a comment:


  • niet_hier
    replied
    1000 kcal onder onderhoud eten is inderdaad een beetje veel. Vaak wordt aangeraden om een paar honderd kcal (tot aan ongeveer 500) onder onderhoud te zitten.
    Dat gezegd hebbende, zolang je nog aan het afvallen bent gaat het goed. Als je niet verder afvalt kan het inderdaad zijn dat je metabolisme vertraagd is. Dan hoef je niet meteen 1000 kcal meer te gaan eten, want dat is wel erg veel.
    Wat echter veel belangrijker is, is om vast te stellen of je vetmassa aan het verliezen bent, of spiermassa. Als al je gewichtsverlies veroorzaakt wordt doordat je spiermassa aan het verliezen bent, ben je verkeerd bezig.
    Last edited by niet_hier; 09-07-2017, 02:32.

    Leave a comment:


  • Voltex
    replied
    is het zo dat als je over een langere periode van bijv 1/2 maanden 1000 kcal onder je onderhoud eet, je onderhoud ook omlaag gaat ivm langzamere metabolisme? bij mij in de gym raden ze nu aan om een "pauze" in te lassen van 3 weken en dan op onderhoud te eten.

    mijn onderhoud is nu namelijk 2892 kcal

    en zit nu op 1892 kcal dus vandaar
    Last edited by Voltex; 08-07-2017, 22:38.

    Leave a comment:


  • Voltex
    replied
    nu ben ik weer wat gemotiveerder thanks allebei!

    Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X