Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuw hier :)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nieuw hier :)

    hallo allemaal


    Voltex hier

    ik ben op dit moment bezig met cutten en ben nu 3 maanden bezig, ondertussen heb ik er 13 kilo eraf weten te krijgen met iifym.

    het enige "probleem" is dat ik nu blijf hangen op de 103,8... ik eet nu al 2 maanden 2100 kcal, misschien een keer op onderhoud eten om het metabolisme omhoog te gooien?

    ik train 6 keer per week split, dus alle spiergroepen 2x in de week benen soms 3.

    stats:

    178

    103.8kg

    bf 26/28???

    ik hoop dat iemand mij advies kan geven



    Post with 2 views. cutting progress

  • #2
    Welkom. Kan je je voedingsschema eens posten?
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

    Comment


    • #3
      Welkom! Gefeliciteerd met de 13 kilo.

      Als je inderdaad je voedingsschema post en je trainingsschema kunnen we daar even naar kijken.
      Food is an important part of a balanced diet.
      ~Fran Lebowitz

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je 3 maanden geleden begonnen bent met je huidige voedingsschema. En dat je de laatste 2 maanden niet meer afvalt. Betekent dit dat je alleen gedurende de allereerste maand gewicht verloor? En nadien niet meer? Als dat zo is eet je waarschijnlijk te veel.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

          Comment


          • #6
            Je weegt wel alles af? Elke druppel olijfolie/boter waarmee je bakt, elk glas melk/sap, elk snoepje, voedingsmiddelen als ze nog onbereid zijn, etc?
            Food is an important part of a balanced diet.
            ~Fran Lebowitz

            Comment


            • #7
              Lees ik het goed of snap ik het niet?

              je bent dus 13 kilo verloren in de eerste maand? en daarna is het gewicht voor 2 maanden het zelfde gebleven?

              Comment


              • #8
                nee ik heb het verkeerd geschreven zie ik nu, ik bedoel dat ik in 3 maanden 13 af ben gevallen, ja ik weeg alles af met een weegschaal (digitaal) en check ook of de voedingswaarden/kcal kloppen van het etiket. vanochtend woog ik 101.3 dus ben weer wat lichter iig.

                ik was bang dat ik mijn plateau heb bereikt qua afvallen, maar nu ben ik weer wat kwijt gelukkig. IMG_20170626_121308.jpg

                Comment


                • #9
                  Dus je bent nog steeds aan het afvallen? Dan heb je geen probleem. Het is gebruikelijk dat het afvallen in het begin snel gaat. En dat daarna het tempo van afvallen langzamer wordt. Laat je daardoor niet ontmoedigen.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                  Comment


                  • #10
                    Zelf heb ik ook dat ik soms in 4 dagen ineens 0.3kg aankom en dan weer 0.6kg drop als ik aan het afvallen ben. Het is geen liniear proces en het tempo wordt inderdaad wat langzamer.
                    Food is an important part of a balanced diet.
                    ~Fran Lebowitz

                    Comment


                    • #11
                      nu ben ik weer wat gemotiveerder thanks allebei!

                      Comment


                      • #12
                        is het zo dat als je over een langere periode van bijv 1/2 maanden 1000 kcal onder je onderhoud eet, je onderhoud ook omlaag gaat ivm langzamere metabolisme? bij mij in de gym raden ze nu aan om een "pauze" in te lassen van 3 weken en dan op onderhoud te eten.

                        mijn onderhoud is nu namelijk 2892 kcal

                        en zit nu op 1892 kcal dus vandaar
                        Last edited by Voltex; 08-07-2017, 22:38.

                        Comment


                        • #13
                          1000 kcal onder onderhoud eten is inderdaad een beetje veel. Vaak wordt aangeraden om een paar honderd kcal (tot aan ongeveer 500) onder onderhoud te zitten.
                          Dat gezegd hebbende, zolang je nog aan het afvallen bent gaat het goed. Als je niet verder afvalt kan het inderdaad zijn dat je metabolisme vertraagd is. Dan hoef je niet meteen 1000 kcal meer te gaan eten, want dat is wel erg veel.
                          Wat echter veel belangrijker is, is om vast te stellen of je vetmassa aan het verliezen bent, of spiermassa. Als al je gewichtsverlies veroorzaakt wordt doordat je spiermassa aan het verliezen bent, ben je verkeerd bezig.
                          Last edited by niet_hier; 09-07-2017, 02:32.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by niet_hier View Post
                            1000 kcal onder onderhoud eten is inderdaad een beetje veel. Vaak wordt aangeraden om een paar honderd kcal (tot aan ongeveer 500) onder onderhoud te zitten.
                            Dat gezegd hebbende, zolang je nog aan het afvallen bent gaat het goed. Als je niet verder afvalt kan het inderdaad zijn dat je metabolisme vertraagd is. Dan hoef je niet meteen 1000 kcal meer te gaan eten, want dat is wel erg veel.
                            Wat echter veel belangrijker is, is om vast te stellen of je vetmassa aan het verliezen bent, of spiermassa. Als al je gewichtsverlies veroorzaakt wordt doordat je spiermassa aan het verliezen bent, ben je verkeerd bezig.
                            is dat ook mogelijk/ dat ik bijv aleen spiermassa afval en geen vetmassa?

                            en hoe kan ik dit vaststellen? 5 punts meting?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Voltex View Post

                              is dat ook mogelijk/ dat ik bijv aleen spiermassa afval en geen vetmassa?

                              en hoe kan ik dit vaststellen? 5 punts meting?
                              Veel krachtsverlies is een vrij goede indicatie van spierverlies. Maar als jij gewoon doortraint en niet je trainingsgewichten verlaagt dan is spierverlies nihil.

                              Als je lichaamscompositie zich aanpast (met cutten dus minder vet), verandert je kcal-behoefte ook mee inderdaad.

                              Ga lekker 400-500 kcals onder onderhoud zitten. Als dat stagneert, bv ruim een week lang, haal je er weer 100 kcals vanaf.

                              Edit: verwar krachtsverlies niet met energie. Sommigen, incl mezelf, hebben gewoon minder energie tijdens het training in een cut. Dan moet je meer moeite doen om het einde van je training te halen. Dit is dus geen krachtsverlies.
                              Food is an important part of a balanced diet.
                              ~Fran Lebowitz

                              Comment

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X