Enzym P450 ( lever ) en Naringin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enzym P450 ( lever ) en Naringin

In sommige ECA-combo's of andere cutmiddelen ( ook legale zoals Drive van AP, of Evoplex ) vind je naringin.
    Stofje dat ook in grapefruits te vinden valt.

In een nutshell is er het volgende mee: het blokkeert/legt gedeeltelijk lam het enzym P450 dat in de lever aan het werk is.
    P450 is een enzym dat in de lever zorgt dat alle "drugs" in je lichaam worden afgebroken e.d. ( Er zijn er meer die dat werk doen, maar P450 geldt als de algemene en grootse blablabla. )

Als P450 niet of minder goed zijn werk kan doen, heb je een hogere concentratie van "drugs" in je lichaam.
    Denk hierbij aan je hooikoortspilletjes, pijnstillers, anti-depressiva, en euh nou noem het maar op.

Ik gok zelf dat je dus ook een stuk strakker zal staan van een dingens als XTC of andere zooi.

I) hou er effe rekening mee
    II) corrigeer me vooral
    III) vul me vooral aan

kusjes.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Heb er weinig aan toe te voegen. Enige vraag die je kunt stellen in hoeverre de gebruikte dosering naringin effect heeft op P450.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

even een aanvulling/correctie

P450 is niet 1 enzym maar een verzamelnaam voor een hoop enzymen, en ze zitten niet alleen in je lever(maar wel hoofdzakelijk).

Grapefruitjuice richt zich vooral op de enzymen CYP3A4 and CYP2C9 (CYP is een andere naam voor P450). CYP3A4 metaboliseert zo'n 50% van alle orale medicijnen waarover het bekend is wat ze metaboliseert. Of dat met AS het geval is, geen id, er was een tijd geleden weinig/geen data over. Ms is dat al verandert. Maar er zijn nog een hele hoop interacties van P450 met AS en het doet nog andere zaken in het lichaam ook.

Iets waar je me aan laat herrineren, nandrolone zou door 1 van die subenzymen gearomatiseerd worden, en mijn lipomen zouden kunnen veroorzaakt worden door een genetisch defect in een subenzyme. Was ik compleet vergeten, moet ik verder onderzoeken als ik meer tijd heb...
      Last edited by Genjuro; 04-06-2010, 11:32.
      the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Heb er weinig aan toe te voegen. Enige vraag die je kunt stellen in hoeverre de gebruikte dosering naringin effect heeft op P450.
        Potent Inhibition of Human Cytochrome P450 3A4, 2D6, and 2C9 Isoenzymes by Grapefruit Juice and Its Furocoumarins.Girennavar B, Jayaprakasha GK, Patil BS.
        Vegetable and Fruit Improvement Center, Dept. of Horticultural Sciences, Texas A &M Univ., College Station TX 77843-2119, U.S.A.

The cytochrome P450 enzyme family is the most abundant and responsible for the metabolism of more than 60% of currently marketed drugs and is considered central in many clinically important drug interactions. Seven different grapefruit and pummelo juices as well as 5 furocoumarins isolated from grapefruit juice were evaluated at different concentration on cytochrome P450 3A4 (CYP3A4), cytochrome P450 2C9 (CYP2C9), and cytochrome P450 2D6 (CYP2D6) isoenzyme activity. Grapefruit and pummelo juices were found to be potent inhibitors of cytochrome CYP3A4 and CYP2C9 isoenzymes at 25% concentration, while CYP2D6 is inhibited significantly low at all the tested concentration of juices (P < 0.05). Among the 5 furocoumarins tested, the inhibitory potency was in the order of paradisin A > dihydroxybergamottin > bergamottin > bergaptol > geranylcoumarin at 0.1 muM to 0.1 mM concentrations. The IC(50) value was lowest for paradisin A for CYP3A4 with 0.11 muM followed by DHB for CYP2C9 with 1.58 muM.
        the one and only tabata overlord

Comment

Dus als je los efedrine neemt en caffeine is er niets aan de hand?
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            Dus als je los efedrine neemt en caffeine is er niets aan de hand?
            Als ik het goed begrijp is de werking dan juist minder?
            Groeten

Comment

dus als ik morgen begin met mn cut cycle, zou ik elke dag een crapefruit erbij moeten nemen om mn supps goed te laten gaan? (winstrol inject gaat toch ook door je lever, en concerta elke dag, een 35mg time released :O )
              een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Daarom ook grapefruit-sap bij het innemen van orals. (d-bol, anavar, winstrol)

Comment

Hey maar b0is, die concerta is afgestemd op bepaalde afgiftewaardes en afbraaktijd enzo.

Als je dat gaat verstoren met dit soort grappen, ga je dan niet de verkeerde kant op?
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                    Daarom ook grapefruit-sap bij het innemen van orals. (d-bol, anavar, winstrol)
                    Goedkoper is gewoon hoger doseren. En voor je lever maakt het niet uit, effectief doseer je even hoog.

@ Ossie
                    Mijn gedachte ook ja.

@ Genj
                    Hele mooie aanvulling. Leerzaam.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Goedkoper is gewoon hoger doseren. En voor je lever maakt het niet uit, effectief doseer je even hoog.
                      Sorry Atta, kun je wat duidelijker zijn.
                      Stel ik neem 40mg winny in met grapefruitsap zeg jij maak er 50mg van en neem water? En dat maakt het goedkoper?

Comment

Ja. En beter te overzien wat je nu doseert.

sigpic

Comment

Ja. En beter te overzien wat je nu doseert.
                          Hm, dat moet ik eens narekenen want volgens mij is grapefruitsap veel goekoper.

Comment

Jewel maar dan weet je dus niet meer hoe de halfwaardetijd e.d. gaat lopen omdat je dat nu net aan het "ontregelen" bent met die P450-shutdown (:P)

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                              Jewel maar dan weet je dus niet meer hoe de halfwaardetijd e.d. gaat lopen omdat je dat nu net aan het "ontregelen" bent met die P450-shutdown (:P)
                              Ontregelen?
                              Als je iedere keer op hetzelfde tijdstip eenzelfde dosering oral met eenzelfde hoeveelheid GFJ inneemt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X