Het grote Game-Noob Topic
Collapse
X
-
Heb nu zo'n 15uur in CoD:Black Ops 2 zitten. Alleen de Singleplayer, want multi boeit me niet echt in deze game. Daar heb ik andere games voor zoals Nexuiz (arena shooter) en Counter Strike:Global Offense.
Qua singleplayer merk je wel dat er weer meer aandacht aan het story element is besteed. In tegenstelling tot de meeste shooters heb je dus een goed verhaal dat de missies inleid. Nadeel is dat de manier van vertelling via veel cut-scenes gebeurd. En ondanks dat ik ze er goed vind uitzien wordt het na een tijdje vervelend. Ondanks dat de oude Mason zijn verhaal verteld voor de missies in de jaren '70 en '80 krijg je weinig te zien mbt de missies met de zoon van Mason welk in 2025 afspelen. Zo ga je dus van de ene tijdperiode naar de andere zonder al te veel zinnige inleiding. Al met al wordt de badguy Menendez wel redelijk neergezet en ga je hem wel soort van "haten". En het is goed om te zien dat je een aantal keuzes maakt die ook daadwerkelijk effect hebben.
Daarnaast is het niet echt een rollercoaster ervaring. Je hebt niet de afwisseling tussen veel actie en dan even rustig aan beetje ronddwalen en snipen of verkennen. Voor de afwisseling zitten er wel andere geinige dingen in. Zo moet je een russische aanval tegenhouden terwijl je op een paard rijd. Of na wat langs bergen te zwaaien in high-tech gear vervolgens met een winged suit van die berg te springen om vervolgens een paar 100m door de lucht af te leggen naar de vijandelijke basis. Wat dat betreft zit er dus de leuke toevoegingen in om wat af te wisselen. En het is niet storend gedaan.
Stukjes waarin je iemand achter een stuk glas ziet verbranden, mensen in zeecontainer die verscheept werden en meer lugubere stukjes blijven me voorlopig wel bij
Ondanks alles ben ik ook wel te spreken over de pogingen om wat nieuwe game elementen toe te voegen in het statische en saaie FPS-genre. Zo zijn er zij-missies welk uitgevoerd wordt in een Real Time Strategy wijze. Je troepen goed positioneren en gebieden verdedigen. Werkt natuurlijk voor geen meter, maar ze proberen tenminste wat vernieuwingen door te voeren.
BlackOps 2 voelt meer aan als een interactief verhaal dan een actie game wat dan weer jammer is. Maar het verhaal is best goed dus kan er wel mee leven. Redelijk goede game. Voor het eerst sinds CoD3 dat ik weer van een game in deze franchise geniet.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Posttypisch dat je het met me eens bent en dan met voorbeelden ala Halo en GTA durft te komen. Je ondermijnt jezelf door voorbeelden te noemen die mijn standpunt juist bevestigen.BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Franchises met meerdere games worden uiteindelijk producten die uitgemelkt worden. Het maakt dan niet uit of een nieuw deel elk jaar uitkomt of om de paar jaar.
Call of Duty had een verhaal en was meer dan alleen raggen. Deel 1 t/m 3 ging, zoals de meeste shooters in die tijd, over de Tweede Wereldoorlog. Niet echt super diepgaand, maar het was echt niet oppervlakkig geknal. Dat kreeg je er na pas. En met Black Ops hadden ze weer een goed verhaal welk verder uitgediept wordt in Black Ops 2. En eindelijk worden weer nieuwe dingen in BO2 geintroduceerd zodat we weer eens verder gaan dan het domme simpele gedoe als de vele andere shooters.
Halo's verhaal was ook niet bepaald diep. En kan niet zeggen dat het echt dieper geworden is. Het eerste deel was leuk, omdat het vernieuwend was. Je kon in voertuigen en dergelijke rond dwalen en knallen. Iets wat alleen de Battlefield series had. Maar kom op...na deel 2 hebben we het wel weer gezien. Steeds dezelfde dingen met weinig noemenswaardige vernieuwingen. Het is wat dat betreft net zoals de Fifa serie. Elk jaar nauwelijks noemenswaardige upgrades. Een franchise waarin je 1x per 4-5 delen weer eens een nieuw deel zal kopen. Puur omdat dan de vernieuwingen opeens genoeg zijn om op te merken.
GTA vond ik sinds deel 1 al niks dus verder nooit gespeeld en kan er dus niks over zeggen.
The Elder Scrolls speel ik sinds het Dos tijdperk. Geloof dat Daggerfal de eerste windows game in de franchise was, maar weet het niet zeker. Elder Scrolls was apart omdat het om 5 profetische scrolls gaat. Elke game speelt zich af op een ander continent met zijn eigen scroll. Wij hebben nu alle 5 de games gehad met de 5 scrolls. Het verhaal is ten einde. Met als resultaat dat we nu een MMORPG gaan krijgen die ergens in een vroeger stadia van de scrolls plaatsvindt. Maar een nieuwe singleplayer in deze franchise zal er dus niet meer komen. Tijd voor Bethesda om een nieuwe franchise te ontwikkelen die net zo goed zal zijn.
Vernieuwingen in de Elder Scrolls games...eerlijk gezegd vond ik dat we enorm veel konden en mochten in de eerste drie games. Vervolgens werd het steeds minder en minder dus ipv vooruit ging het met elk deel eerder achteruit. Enige vooruitgang is dat we opeens markers hadden die alles aangaven. Dat we in tegenstelling tot Morrowwind geen diepgaande cults/sektes en andere groeperingen hadden. Dat alles voorgekauwd was. En dat het enige positieve was dat de graphics beter werden en de controls intuitiever. Kan niet echt zeggen dat deze franchise uitgemelkt wordt. Zoals GTA, Halo en CoD... Maar zoals je ziet zijn er overduidelijk andere negatieve overeenkomsten.
ps. Op moment ben ik helemaal verslaafd aan XCom: Enemy Unknown. Remake van de originele en met wat vernieuwingen her en der zeker een aanrader als je van turn-based tactische gevechten tegen aliens houdt.
En nu ga ik Faster Than Light eens proberen. Kleine indie game. Tactische in de ruimte en zo.Last edited by Falstyr; 20-11-2012, 16:03.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Postwordt steeds uit de game gegooid vlak voor de eerste oefenwedstrijd :S"GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."
Comment
-
Vind Skidrow zowiezo steeds minder. Zeker nu met hun Budha.dll waar 9 van de 10x een trojan in zit. Jammer dat de andere grote release groepen gestopt lijken te zijn.
Trouwens op Steam is er Autumn sale tot de 26e november.
Xcom:enemy unknown is 33% gekort en kost nu 33,49
The Walking Dead 50% korting en kost 12,49
Darksiders 2 gekort voor 66% en kost nu 16,99
Rage 75% en kost 4,99
The Witcher 2 60% naar 11,99
Borderlands 2 25% naar 37,49
Dishonored 25% naar 37,49
Portal 2 50% naar 9,99
Dragon Age Origins ultimate edition 50% naar 14,99
Deadlight 25% naar 8,99
Toppers voor koopjes. Games die je als fervent gamer gewoon moet hebben wat mij betreft.
De meeste in die lijst heb ik recentelijk gekocht voor de volle prijs. Dat is altijd weer het nadeel van deze dingen hehe. Rage en Darksiders 2 nog aan me lijstje toevoegen en dan kan ik weer voorlopig tegen aan
Comment
-
Haha goed bezig, ik heb denk 5 van dat lijstje al gespeeld.
Wat betreft FM13, ik zit een beetje dat forum van skidrow af te struinen. In eerste instantie hadden ze het cracken van FM op een laag pitje gezet, omdat de game te bugged was, ze wachtte dus op een goede update. Alleen die schijnt nu dus al 2 dagen uit te zijn en nog doen ze geen moer.
Hopelijk komt de crack dit weekend, kan ik tenminste spelen =) Ik twijfelde nog om hem gewoon te kopen, maar als die dus zo bugged is als maar kan zijn, dan zoekt SI het maar lekker uit en krijgen ze geen euro.
Van Razor en Reloaded inderdaad al een tijdje niks meer gezien. Zou erg jammer zijn als we nu afhankelijk zijn van alleen Skidrow, vreemd. En btw ik koop ook zat spellen, maar af en toe games downloaden is prima, zeker als ze dan helemaal niks voor mij blijken te zijn ben ik blij dat ik ze niet gekocht hebt."GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."
Comment
-
Voorheen was ik vrij kieskeurig met wat ik wel en niet kocht. Nu Steam elk seizoen koopjes heeft...en zo ook elk weekend...ik koop echt veel games tegenwoordig. Ook veel indie, kleinere games waar ik nooit van gehoord had zoals Deadlight en Bastion die dan super leuk blijken te zijn voor een paar eurotjes. Van de 24 games die geinstalleerd zijn op me PC is er maar 1 illegaal en dat is Call of Duty Black Ops 2. Dat soort games is me geld gewoon niet waard. Veel games die ik illegaal had en ontzettend leuk vond zijn in het afgelopen jaar vervangen met de originele versies in Steam.
Heb zojuist Rage en Dragon Age Ultimate editie met alle DLC/uitbreidingen gekocht voor nog geen 20euro samen. Heb nu de hele lijst die daar staat op Darksiders 2 na.
Sommige kortings packs zijn echt geweldig. Kocht zo in de Summer sale Dungeon Siege 3 met 20% korting en kreeg toen meteen deel 1 en 2 er ook bij.
De Steam library werkt geweldig. Heb heel veel game doosjes weggegooid en vervangen met een digitale versie mocht ik de game ooit nog eens willen spelen. Zo ontzettend veel ruimte aan me muren opeens ipv plankjes vol met pc games.Last edited by Falstyr; 22-11-2012, 12:37.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostDarksiders 2 gekort voor 66% en kost nu 16,99"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
BO2 staat nu nog op 59,99 met AC3 op 49,99, maar zal 1 van de komende dagen ook wel een kleine korting van 20-25% krijgen. Steam geeft zulke games dan een Flits Korting voor 24 uur waar je snel bij moet zijn dus. Het zijn wel allemaal PC games. Dus als je een console versie wilt heb je pech.
Fallout 3 GOTY editie is nu 4,99 dankzij een 75% korting :O
Had hem al gekocht met een korting toen het its van 10 euries was half jaar terug.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door tim87If you're looking for a reliable solution to address erectile dysfunction, buy Cenforce 100mg. This oral medication is just what you need. Known for its...12 uur geleden
-
door justinsmith07Reiki Healing is such a transformative practice! Unlocking the power of energy healing can bring balance and harmony to life. If you want to deepen your...16 uur geleden
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 weken geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 85kg 1x
Paused safety bar squat:
- 90kg 4x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 weken geleden
-
Antwoord op The big data analytics coursedoor macautherUnlock the power of AI within your Salesforce exam questions ecosystem and propel your career forward with the Salesforce Certified AI Associate certification....
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment