Het grote Game-Noob Topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• @Gen
    Normaal zou ik je gelijk geven. Maar er is nu de laatste maanden een beweging gaande waarin ontwikkelaars zich los willen breken van publishers. Althans de manier waarop publishers nu werkzaam zijn en hun afspraken maken. Reden is dat de Publishers de opzet gebruiken die decennia geleden in de muziekbranche werd gebruikt. Het mag duidelijk zijn dat dit totaal achterhaald en niet specifiek genoeg is in de snel groeiende games industrie.

Natuurlijk zullen er nog steeds veel belovende kleine ontwikkelaars opgekocht worden door de groten. Zou me verbazen als het niet zo was. En ik zie Ouya niet de volgende grote console worden naast Nintendo, Sony en Microsoft. Ook al zal het qua hardware zeker niet onder doen in de loop der jaren. En net zoals Linux nu zal Ouya uiteindelijk waarschijnlijk voor een (behoorlijk grote) niche zijn. Maar het trekt ook een totaal ander soort games en ontwikkelaars aan dan de grotere consoles. Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet dat er consoles gemaakt worden. Neem een mini-tower met pc hardware, leg het op zijn kant en je hebt iets beters dan een console met precies hetzelfde gemak. Dom volk die console "gamers".

Zoals we constant zien is dat de innovatie niet bij de grote spelers ligt. De grote studio's kopen IP's en brengen sequels uit met minimale verbeteringen. Logisch aangezien ze het risico niet willen nemen om zo stockholders e.d. tegen de haren in te strijken. Bij de kleine/indie ontwikkelaars zie je nog de echte passie en liefde voor games. En daar zie je regelmatig nieuwe aparte design voorbij komen. Ze nemen het risico en maken dat waar ze van houden. Een Ouya speelt hier ook perfect op in wat dat betreft door ook zulke innovatieve kleine ontwikkelaars hun eigen platform te geven. Want op moment worden ze geweerd door de groten. Je moet aan zoveel absurde regeltjes voldoen om uberhaupt een kans te krijgen en dan ben je nog Microsoft's of Sony's voetslaafje. Met een Ouya kunnen ze hun gang geen en dat heeft dus qua innovativiteit ook een positief effect op wat er ontworpen wordt op de anderen.

Dat een Triple-A game meer kost om te produceren maakt het niet bepaald een betere game. Het is een marketings truc en het grote deel van de mensen koopt het. Maar die kan ik niet meer in de ogen aankijken en als gamers bestempelen. Dat soort "gamers" zijn meer de figuren die vroeger gezelschaps bordspelletjes speelden....geen gamers. Ja ik weet het... Elitair van mij. Maar ik begin wel steeds meer te begrijpen waarom kenners van bijvoorbeeld films en muziek zich terug trekken naar bepaalde sub-culturen en tegen de mainstream shit aan trappen. In de games wereld wordt het er ook niet bepaald beter op zo. Nog even en we krijgen net zulke domme games als dat er domme films zijn.

Comment

• Vergat helemaal dat ik wat games gespeeld heb de laatste tijd.

1. Omerta:City of Gangsters
      Had er enorm naar uit gekeken. Had de site, hun forum en artikels gevolgd. Het beeld dat geschetst werd was een soort XCom game. Tactische turn-based gevechten. Aangezien je een Italiaanse immigrant in de jaren '20 speelt verwachtte ik dus gevechten tegen politie en andere bendes/families. Ook verwachtte ik de mogelijkheid tot uitbreiden van de basis wat begint als een klein krot en uitgebreid wordt naar een villa waar een Don zich thuis kan voelen. En zulke upgrades zou natuurlijk gepaard moeten kunnen gaan met onderzoeks mogelijkheden naar nieuwe wapens.

Helaas was ik, en vele anderen, enorm misleid. De statistieken van je personages stellen niks voor en lijken niet echt effect te hebben. Als er een bende-lid sterft is hij niet verloren zoals in XCom het geval is. De missies zijn statisch en je wordt aan het handje vast gehouden om alles te doen. Een zware domper dus.

2. Deadspace 3
      Ik heb Deadspace 1 kort gespeeld. Vond het niks. 2 niet eens geprobeerd. En dit deel wilde ik dan toch een kans geven. Op de PC natuurlijk gespeeld en wat me meteen opviel is dat de grafichs een stuk minder was dan wat ik had verwacht. Dus ik ging de menu's en en ja hoor...alles stond gewoon op max. Vraag me af of ze deze game wellicht gewoon geport hebben van een console game, want het ziet er niet bepaald geweldig uit. Niks dat wat settings in me NVidea en SweetFX niet kan fixen.

Het verhaal speelt ook lekker weg en ben zeer benieuwd hoe het verder gaat. Alleen heb ik totaal geen zin meer om de game te spelen vanwege 1 aspect. De controls. In deel 1 vond ik het al irritant. En blijkbaar is het er niet beter op geworden. De laatste keer dat ik een game onspeelbaar verklaarde vanwege de controls is met Undying. En dat was eigenlijk ook de enige keer dat ik het deed en deze game is de tweede. Kan begrijpen dat ze een sfeer neer willen zitten waarin je op moet letten. Je kan dus niet overal rond rennen en alles neerknallen. Logisch.

Met een toetsenbord/muis is het frustrerend om te spelen. Een aantal menu's willen niet openen. Als je met Tab een menu opent zie je pijltjes die aangeven dat je in dat scherm naar de andere menu's kan. Maar geen knop die het doet. Beweging, bukken en schieten gaat erg stroef en niet vloeiend. En dat vloeiende zou toch wel belangrijk zijn lijkt mij aangezien je de Makers niet met een headshot neer kan knallen. Je moet precies mikken op ledematen zodat ze verzwakken eer ze sterven. Veel plezier daar mee. Want naast de stroeve besturing moet je aardig wat knoppen gebruiken op het toetsenbord dus je handen zijn overal en nergens. Niet gebruiksvriendelijk en leidt alleen maar tot meer frustratie.

Toen dacht ik laten we eens de xbxo controller in de USB propper en opnieuw beginnen. De beweging is iets soepeler, maar nog steeds niet geweldig. De knoppen maakt het minder chaotisch om je personage tot bepaalde acties te forceren, maar het is nog steeds niet helemaal intuitief te noemen. En in gevechten wordt duidelijk waarom je shooters niet op een console met een controller moet spelen. Het werkt zo fucking traag! Eer dat de corsair op de Maker is gerecht ben je al 2-3x geraakt. Laat staan om nog eens precies op bepaalde ledematen te moeten richten.

Echt de controls moeten flink onder handen genomen worden eer ik het ga spelen. Het maakt me niet uit hoe goed een verhaal e.d. is. Ik heb geen zin om urenlang gefrustreerd te zijn omdat alles in het spel voelt alsof het je tegenwerkt. Ik irriteer me al mateloos als ik me poppetje in PoE de opdracht geeft te bewegen zodat het een aanval ontwijkt. Maar dankzij server-latency te traag reageerd en sterft. En dat is nu in Deadspace ook het geval. Als ik sterf wil ik dat het komt vanwege een zelfgemaakte fout. Niet omdat het personage te traag reageert op wat ik zeg dat het moet doen.

3. Blaat
      Wel jammer dat Omerta zo'n tegenvaller was. Keek er naar uit. Deadspace 3 had ik geen interesse in en de ervaring heeft vervolgens een reden gegeven om het ook daadwerklijk niet te spelen. De 19e komt Metal Gear uit. Tot die tijd maar wat achterstallige games weg spelen

Borderlands 2 nooit uitgespeeld en ben daar af en toe mee bezig. Lvl32 en aan het eind van het verhaal. Daarna newgame+ en ++ als het goed is. Vervolgens kijken om die DLC's aan te schaffen.
      Last edited by Falstyr; 07-02-2013, 12:27.

Comment

• @Ivy
        Dit youtube kanaal is wellicht handig om wat economie tips op te pakken.

Items To Buy & Pick Up In PoE - YouTube

What It Takes To Get A Good Item - YouTube

Flasks & Potions In PoE - YouTube

Understanding The PoE Economy - YouTube

Comment

• Thanks man!
          Geen woorden, maar daden.

Comment

• lol
            heb eindelijk Borderlands 2 uitgespeeld. Laatste battle was wel saai. Gewoon bij ingang blijven staan en je geweer leeg laten lopen op The Warrior voor 10-15mins.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
              lol
              heb eindelijk Borderlands 2 uitgespeeld. Laatste battle was wel saai. Gewoon bij ingang blijven staan en je geweer leeg laten lopen op The Warrior voor 10-15mins.
              The Warrior was idd een makkie. Heb je die arena wel gedaan? Dat was veel moeilijker
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Ik ben een semi-completionist dus heb dat gedaan ja.

Comment

• Ik ben ook een completionist, speel ook altijd ng+. Een spel waar ik nu al sinds januari 2012 mee bezig ben is Xenoblade Chronicles. Spel is alleen voor de Wii en heb speciaal zon normale controler er voor gekocht. Ik ben op dit moment al in de 300 uur bezig met alle sidequests erbij. Ik ben bijna op het einde inmiddels maar wil het niet uitspelen. Eerst dacht ik dat ik me goed zou voelen als die helemaal klaar was, maar het staat stijf bovenaan als beste jRPG ooit!

Comment

• Maar goed, zo nog ff questen en dan hopelijk snel cruel

Comment

• PS4 gaat volgens geruchten toch iets van 300/350 kosten? Vind het wel meevallen gelukkig, dat de PS3 uitkwam was echt duur. Ik koop hem wel, ondanks dat ik nauwelijks game, niet direct na de release denk maar meestal duurt het echt een jaar voordat die wat goedkoper is en zolang kan ik niet wachten denk.

Comment

• speel nu een leuk spel op de galaxy s3
                        dungeonhunter 3 ziet er vet uit vooral voor een tel-spel
                        Chaka Chaka Boy

Comment

• Ik ben blij dat ik niet meer game, was behoorlijk addicted Vooral die 6 jaar runescape (klote spel achteraf lol) Tijd voor andere dingen nu

Comment

• Originally posted by Giele View Post
                            Ik ben blij dat ik niet meer game, was behoorlijk addicted Vooral die 6 jaar runescape (klote spel achteraf lol) Tijd voor andere dingen nu
                            Je eerste post op dit forum gaat niet over Bodybuilding/Fitness of in ieder geval een sport?!

Comment

• Minecraft Fireworks Show - Part 2: The Show - YouTube

Comment

• WL2 First Look 720 on Vimeo
                                awesome game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X