Het grote Game-Noob Topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ben benieuwd binnen hoeveel maanden de ps4 nu weer outdated is qua graphics
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

    Comment


    • Speciaal voor Quibus
      Had dit nog liggen om te posten.

      http://elderscrollsonline.com/en/
      The Elder Scrolls Online. Een game die al vaker voorbij is gekomen. Er zijn verscheidene fan kanalen op o.a. Youtube die allerlei stukjes info voorbij laten komen. Zo is het verhaal besproken van de 7 singleplayer Elder Scrolls games waarin de 5 profetische scrollen behandeld worden.

      ESO is daar en tegen geen singleplayer game en speelt in op het verzoek van vele Morrowind fans die een multiplayer mogelijkheid wilde hebben. Bethesda heeft daar nooit gehoor aan gegeven, maar dat betekend niet dat ze de fans in de kou laten. Ze hebben de studio Zenimax ingelijft om aan een nieuwe telg in de massive multiplayer online RPG genre toe te voegen. Met zo'n grote historie en lore verwerkt in de singleplayer games is het grondwerk gelegd. Anderzijds brengt het ook enorm veel druk met zich mee. Elke fout zal door de fans afgestraft worden. Gelukkig heeft Zenimax al ervaring met het maken van dit soort games. Zij zijn namelijk verantwoordelijk van de grote klassieker Dark Age of Camelot welk de laatste serieuze voorloper op World of Warcraft is.

      Nu zijn een hoop gamers bang dat ESO niks meer dan een WoW-clone zal worden. Een game die zelf geen innovatie weet te brengen. Besturing, menu's en graphics die niks meer dan een simpele kopie van het echte werk zal zijn. De grootste angst van velen is waarschijnlijk dat er zoveel qua lore veranderd kan worden in een goed verdienende MMO dat een singleplayer opvolger onmogelijk gemaakt wordt. Gelukkig heeft Bethesda/Zenimax hier rekening mee gehouden. Het verhaal speelt zich namelijk circa een eeuw plaats voor de 5 profetie scrolls behandeld worden. Die singleplayer games bevatte veel geschiedenis en nu is er de mogelijkheid om personages, conflicten en meer uit te werken in de MMO van deze reeks. Het kan dus gezien worden als een grootschalige pre-quel wat betreft het verhaal.

      In de verscheidene verhaallijnen is ook duidelijk dat er drie verscheidene facties in Tamriel aanwezig zijn. Op dit moment is het nog onduidelijk of dit betekend dat je alleen op de landmassa kan spelen van de factie waar je lid van bent of over de gehele wereld kan rond dwalen. Wat wel vermeld wordt is dat er, net zoals in DAoC, een realm vs realm pvp model gebruikt wordt. In dit aspect zie je duidelijk een stuk MMO historie terug komen in een modern jasje. Daar waar je vroeger op een eilandje voor bezit van een kasteel vocht is het nu grootschaliger. In het midden van de drie facties is een grondgebied waar het "koningshuis" in de singleplayers zich bevind. Nu is het zo dat we in deze "pre-quel" gaan strijden om wie er plaats mag nemen op de troon. De map is reusachtig te noemen en brengt vele tactische mogelijkheden met zich mee. Zo kunnen groepen quests doen welk assisteren bij inname van het kasteel. Andere groepen kunnen goederen convooien aanvallen en beroven om zo grondstoffen naar het kasteel stil te leggen en de mensen daar "uit te hongeren". In welke vorm dat uithongeren zal gebeuren is nog onduidelijk. Bij inname van het kasteel moet je het natuurlijk verdedigen en eventuele muren her-opbouwen. Dit brengt veel spanning met zich mee aangezien er drie groepen strijden voor het bezit.

      Mijn persoonlijke gedachten dwalen dan af en gaan verder richting Gildes Politiek. In eerdere MMO's met deze opzet hebben laten zien dat grote gildes samenwerken om hun realm de winst te brengen. Het zal me benieuwen hoe zij in ESO zullen zorgen dat deze oorlog goed verloopt. De grote gildes die de frontale aanval regelen vanwege hun grote getale. Terwijl de kleinere gildes flankeren, convoois aanvallen en andere belangrijke steken leveren. Het zal spanning met zich mee brengen.

      Grafisch gezien kunnen we altijd pracht en praal verwachten. Na het zien van wat screenshots is ook hier weer duidelijk de invloeden van Zenimax te zien. Het eerste idee wat ik had was DAoC!!!! Quests zullen wederom aanwezig zijn. Hier heeft men gekeken naar World of Warcraft:Cataclysm. Iets waar ik persoonlijk een voorstander van ben is een gestroomlijnd verhaal dat je door de omgeving leid. Een verhaal met de nodige quests die elkaar op logische wijze opvolgen. In tegenstelling tot WoW:Vanilla waar je 5-8 levels moest grinden, omdat er geen fuck te doen was en tot frustraties leidde. Daarnaast is het nog maar de vraag of ESO de quest opzet van de singleplayer games met zich mee neemt. Dit houdt in dat je door de gehele wereld kan reizen en op de meest vreemde plekken individuen ontmoette die je iets te melden hadden.

      Het vechtsysteem is ook zeer positief. Veel mensen irriteren zich aan cool downs. Een mechaniek die er voor zorgt dat je een bepaalde skill tijdelijk niet kan gebruiken. In ESO is de enige leidraad om een skill wel of niet te gebruiken je Endurance of Magicka balk. Heb je genoeg er van om je skill te "betalen" dan mag je hem gebruiken. Het is dus gehaal aan de speler of hij een aantal zachte snelle stoten uitdeelt of een paar harde klappen er tussendoor doet. Verder wordt er niet echt gebruik gemaakt van een uitgebreide taakbalk met hotkeys waar je skills en spreuken in staan. Het is net zoals de singleplayer games vechten met je muis knoppen. Al zijn er wel wat hotkey's, maar dat is meer voor je ene ultimate aanval uit te voeren. Of sneller te kunnen wisselen tussen welke spreuken je actief wilt hebben op je muisknoppen. Het is erg vloeiend en naturel. Net zoals in elke MMORPG zal je merendeels in third person perspectief spelen. De reden is dat je hiermee heel de omgeving kunt zien en niet opeens vanachter aangevallen kan worden. Dit is ook meteen waarom singleplayer perspectief slecht is ontwikkeld op dit moment.

      Craften is nog te weinig over bekend. Zelf hoop ik weer dat we terug gaan naar het moment dat niet iedere jandoedel deel uitmaakt van dit game aspect zoals in WoW. Ik zou graag zien dat het weer een game element wordt waar mensen, die een artisan willen zijn, hun eigen items kunnen maken en verhandelen. Dat ze een bonus/beloning van inzet krijgen net zoals andere gamers die liever monsters in elkaar slaan. Craften moet niet een onderschoven idioterie worden zoals in de meeste games.

      Naast het feit dat Elder Scrolls Online terug lijkt te gaan naar de roots van MMORPG's brengen ze ook innovatie met zich mee. De innovatie ligt niet in het gebied van game design, maar in de netwerk infra-structuur. Ze streven er naar om 1 wereld te maken waarin iedereen actief is. Dit zal er voor zorgen dat je bij het maken van je personage geen aparte server hoeft te kiezen om op te spelen. Om vervolgens er achter te komen dat je vrienden op een andere server actief zijn. Het zal er ook voor zorgen dat er maar 1 economie is. Er zullen geen low population servers meer zijn waardoor iedereen ook op langer termijn een rijke levendige wereld zal betreden. Hoe Bethesda en Zenimax dit willen bereiken ben ik wel benieuwd naar. Sinds World of Warcraft het gebruik van "instances" heeft geintroduceerd zie je dit steeds meer terug komen in verscheidene games. Een simpele opzet die er gebruikt kan worden zou een verder uitgewerkte variant van Path of Exile kunnen zijn. Denk hierbij aan steden en soortgelijke omgevingen waar iedereen in rondloopt. Terwijl de omliggende gebieden en dungeons een aparte instance zijn voor je groep/vrienden.

      Raids kan ik niks over zeggen. Maar wat ik dusver heb gezien is erg positief. Toch maak ik wel zorgen over invloedrijke bugs die bij de release nog aanwezig zullen zijn. Zowel Bethesda als Zenimax heeft hier in het verleden een flinke hand in gehad. Maar goed niks wat met een reeks patches gedurende het eerste jaar recht getrokken kan worden.


      image afkomstig van Rock, Paper, Shotgun: Not enough electrum

      Comment


      • Sony Playstation 4

        De afgelopen paar jaar is er al een hete discussie gaande met betrekking tot consoles. Om precies de zijn dat het lange tijd heeft geduurd eer de volgende generatie werd aangekondigd. Verscheidene ontwikkelaars en publishers kwamen met de dooddoener dat de beperkte hardware innovatie in de weg stond. Wat ze werkelijk bedoelde is dat ze op het maximale zaten qua grafische pracht die ze uit de hardware wisten te persen. Nu is het dan eindelijk zover. Sony is degene die het risico neemt om als eerste hun next-gen console aan te kondigen. Daar waar Microsoft nog wacht op de E3 in Juni om hun console te tonen.

        PlayStation 4 announced by Sony - video | Technology | guardian.co.uk

        De Hardware
        News: Full specs: PS4, DualShock 4, PlayStation 4 Eye - ComputerAndVideoGames.com
        Hoofd Processor

        Single-chip custom processor
        Processor : x86-64 AMD "Jaguar", 8 cores
        Grafische kaart : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine

        Werk geheugen
        • DDR5 8GB


        Harde Schijf
        • Ingebouwd. Onbekende opslag capiciteit

        Optische Schijf (alleen lezen)BD 6xCAV

        DVD 8xCAV


        I/OSuper-Speed USB (USB 3.0), AUX


        CommunicatieEthernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)

        IEEE 802.11 b/g/n

        Bluetooth 2.1 (EDR)


        AV outputHDMI

        Analog-AV out

        Digital Output (optical)

        Wat we hier zien is iets wat we al tijden wisten. Consoles worden steeds meer een PC. Ze hebben het licht gezien dat de personal computer nu eenmaal het beste platform is. Iets wat door menig onderzoek ook ondersteund wordt. *kuch* afijn... Aangezien de hardware ontwikkeling niet meer zoals in de jaren '80 en '90 is hoeven we ons niet druk te maken dat het snel verourderen zal. De nieuwste Radeon kaart zal de komende 5-6 jaar in staat zijn om top kwaliteit grafische pracht op onze televisies te toveren.

        Lange tijd is er ook een gebrek aan informatie. Zou er wel of geen harde schijf in de PS4 komen. Verwarring die versterkt werd nadat Sony met Gankai in zee ging. Nu zijn de specificaties duidelijk dat er WEL een harde schijf ingebouwd zal worden, maar weten we niet wat de opslag capaciteit zal zijn. Ik vermoed dat men een kaart in de toekomst als extra's los zal verkopen. Of dat men net zoals bij de PS3 uiteindelijk verscheidene modellen op de markt brengt.

        Wat mij het meest opviel was de controller. Normaliter doet Sony helemaal niks met die dingen, omdat ze gewoon goed werken en in comfortabel in de hand liggen. Met de PS4 komt daar verandering in. Het zal een extra knop bevatten en een schermpje in het midden. De knop is bedoeld om gebruik te maken van een Gaikai functionaliteit. Dat bedrijf is namelijk bekend vanwege zijn sociale online connectiviteit tussen mensen. Met de PS4 zal men in staat zijn om gameplay te streamen via het internet en mobiele apparaten. Dit speelt in op de ontwikkeling dat steeds meer mensen hun game sessies streamen via o.a. Twitch.tv.

        Een ander aspect wat Gaikai aanbied is Cloud service. Dit betekend dat je op een externe lokatie je save games kunt opslaan en benaderen. Maar dat is niet het enige. Het stelt je ook in staat om ala Steam oudere Playstation 2 en 3 games te downloaden en spelen. Je kan natuurlijk op deze wijze ook je oudere hardcopies van games her-beleven. Iets wat redelijk controversieel is aangezien Sony een patent had aangevraagd om twee hands games te verdienen. Wat zou leiden tot je oudere games niet meer te kunnen spelen. Toch enigzins apart dat de eigenaar van Sony Playstation tevens met de opmerking komt dat Gamers hun gekochte games gewoon overal en nergens zouden moeten kunnen spelen. En niet dat we moeten kutten om een cd key en account login gegevens aan elkaar te koppelen.

        Wat ik zelf een zeer briljante zet vind is de ontwikkeling van Blu-ray. De vorige generatie leverde veel discussie op. Het was een strijd tussen HDdvd's en Blu-Ray dvd's. De conclusie was dat HD disc de uiteindelijke winnaar zou zijn, omdat het de meeste steun kreeg. Maar achteraf gezien was het daar helemaal niet om te doen geweest. Sony heeft een briljante zet gedaan. De prijs in de console wars vorige generatie was gelijk. Maar nu is de Blu-ray technologie enorm goedkoop geworden met nog steeds toenemende opslag mogelijkheden. Dit zorgt er voor dat Sony de prijs van toekomstige consoles enorm kan drukken en de concurentie een flink hak te zetten.

        Maar uiteindelijk schaffen we een console aan voor de games. Niet voor een wanna-be PC/multimedia station. En laten we wel wezen...Sony heeft heel wat grote studio's achter zich weten te scharen. Een hoop goede games worden voor de PS4 ontwikkeld. Zelfs Bungie, die voornamelijk exclusief Microsoft steunde, heeft de overstap gemaakt. Qua hardware zal de Playstation 4 en nieuwe XBox 720 elkaar wederom niet veel ontlopen. Helaas is het game aanbod wel een wereld van verschil. Niet alleen zullen we velerlei oude series met sequals op de proppen komen. Ook komen er nieuwe games zoals Destiny en Watch Dogs er aan.

        Ik weet dat ik weer terug ga van de Xbox360 naar PS4

        Media Molecule PlayStation 4 showcase - PlayStation Meeting 2013 - YouTube
        tech demo

        Comment


        • Heb echt zin in die elder scrolls online. Morrowind + uitbreidingen, Oblivion en Skyrim helemaal kapot gespeeld
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

          Comment


          • Guus, je d/c problemen al opgelost?
            Geen woorden, maar daden.

            Comment


            • Originally posted by Guusd View Post
              Heb echt zin in die elder scrolls online. Morrowind + uitbreidingen, Oblivion en Skyrim helemaal kapot gespeeld
              Forum - Technical & Account Support - Common Technical Problems - Path of Exile

              I get an error message and a crash after playing the game for a while.

              EOUTOFMEMORY or Unable to Map File
              This usually occurs when your game file runs out of ram, common on PCs with low ram or running 32bit versions of windows. Running the game with Texture Quality set to Medium usually fixes this, though having less than 4gb of ram will cause problems after changing areas a number of times. We will improve the memory recovery system in future.
              You can also reduce the rate of these crashes slightly by adding -gc 2 to the end of your Path of Exile shortcut target, as shown here:




              A message relating to game files.
              This is often caused by a corrupted pack file. Your first step would be to run the Pack Check. If that fails, you’ll need to remove the content.ggpk file and reinstall the game. If a fresh copy of the game is still having errors, this usually means that your Internet Service Provider (ISP) is sending you a corrupted copy of the game files that they have cached. Downloading the game on another system and copying it over would be your best bet. Please email [email protected] with the name of your ISP, and we'll try and figure out which provider has bad cached copies of the game.
              I get disconnected while running the game

              While changing areas
              Check the message you’re getting after the disconnect. If you get a message about “Terrain Generation is out of sync”, this is an error we’re working on fixing in the immediate future. Ctrl-clicking the door will let you create a new area that doesn’t have this crash.
              This can also happen if your game spends a very long time on a loading screen, more than 40 seconds. You’ll need to lower display settings to let the game load faster.

              At random intervals
              This is a problem with your connection to our servers. Try changing your Gateway between America, Europe and Singapore. If all three are still resulting in disconnects, you’ll likely have to check the state of your router and contact your ISP about your connection problems.


              I’m getting a client crash when I enter a specific area or cast a specific spell.

              Check if other players are reporting the same area as a problem. If not, you have Pack Corruption. Your first step would be to run the Pack Check. If that fails, you’ll need to remove the content.ggpk file and reinstall the game. If a fresh copy of the game is still having errors, this usually means that your Internet Service Provider (ISP) is sending you a corrupted copy of the game files that they have cached. Downloading the game on another system and copying it over would be your best bet. Please email [email protected] with the name of your ISP, and we'll try and figure out which provider has bad cached copies of the game.

              Comment


              • skillz.jpg

                Mannen hoe zit dat nou? Ik hoor iedereen over die build en dat je shit kan upfakken enzo. Ben nu pas level10 dus nog niet teveel verkloot maar zijn er no-go's per ras ofzo? Beetje online gezocht maar niet heel veel kunnen vinden... Ben nu een beetje op armour aan t focussen omdat ik nogal kwetsbaar blijk en redelijk veel moet flasken
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                Comment


                • Dat is de duelist zo te zien? you're fucked
                  serieus dat ben je. gelukkig ga je gedurende het spel zo'n 10-15 respect points verzamelen om het recht te trekken dus niet zo'n probleem.

                  Je had door het midden moeten blijven gaan. Dan breekt het op in 2 rijen per kant zoals je ziet. Daar kies je de reeks die voor jouw wapen van toepassing is. Vervolgens is het zaak alle offensieve dingen uit je gear te halen. In de tree ga je voor zoveel mogelijk Life.

                  Voor de rest kan ik weinig zeggen want weet niet precies wat voor personage je wilt maken verder. Wat voor wapens, speelstijl etc.

                  Comment


                  • Aight, tnx. Duidelijk genoeg iig. Las ook al dat die hybrids niet ideaal zijn. Gaat soepel
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                    Comment


                    • Als je dit als basis doet dan heb je de eerste levels in ieder geval wat te doen. Zodra je speelstijl verder ontwikkeld is kunnen we verder praten wat bij je past. Laat je huidige skills staan zoals je het hebt. Je kan de 2 respec skils gebruiken om 2 van je fouten alvast recht te zetten en te investeren in wat je hoort te hebben. Tijdens het doen van quests zul je in de loop der tijd voldoende respec points verzamelen om beetje bij beetje alles op te poetsen.

                      Ga voor een 2h wapen wat je wilt. Je kan een zwaard, mace of axe gebruiken naar eigen smaak. Zodra je weet wat je het meest bevalt kunnen we dat gaan uitbouwen qua skills.
                      Last edited by Falstyr; 21-02-2013, 19:46.

                      Comment


                      • Passive Skill Tree - Path of Exile

                        wel handig als ik ook de link plaats

                        Comment


                        • Wow. Ziet er idd logisch uit. Snap het al iets beter. Keuzes maken en de rest links laten liggen. Je hebt veel spellen waar alles wel van pas komt maar dat is hier niet het geval kennelijk, dingen als dexterity en one handed heb je idd geen reet aan en kun je beter door-specialiseren als je bijv voor 2 handed kiest.
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                          Comment


                          • Passive Skill Tree - Path of Exile

                            Dus wat je doet is. Je gaat eerst helemaal naar links. Daar heb je een Diamond Skin en life regen, health. Daarna ga je pas de weg naar boven volgen.

                            even voor je uitgebreid. Als je dat hebt dan ben je defensief sterk genoeg. En kun je daarna in andere skills gaan ontwikkelen die je nodig denkt te zullen hebben. Zoals extra armor nodes of specialiseren in Axe, Mace of sword damage etc. Als je kijkt in de omgeving van Blood Drinker heb je van alles wat waar je binnen no time bij kan zijn om uit te breiden.

                            Met een 2hander wil je zorgen dat je strength, zonder buffs en gear, eindigt op 500+. Met gear ga je dan proberen zo dicht mogelijk bij de 1000 te komen. Meer strength betekend niet alleen meer damage, maar ook meer health. Meer health heb je nodig om klappen op te vangen. Gear gebruik je om resistance voor elementen e.d. op te doen. Al zullen we met de passive skill moeten proberen om je 2x een Diamond Skin te geven welk elk +15 resistance alles geven. 1 heb ik al voor je gevonden. De ander is enorm uit de weg.

                            Eigenlijk bestaan alle games in het Hack and Slash genre uit keuzes maken en specialiseren. Het is al sinds Diablo 2 en er voor dat verspreiden voor problemen gaat zorgen.

                            Comment


                            • Fal, heb jij fat stuk over de ps4 zelf geschreven?

                              Comment


                              • Originally posted by Falstyr View Post
                                Passive Skill Tree - Path of Exile

                                Dus wat je doet is. Je gaat eerst helemaal naar links. Daar heb je een Diamond Skin en life regen, health. Daarna ga je pas de weg naar boven volgen.

                                even voor je uitgebreid. Als je dat hebt dan ben je defensief sterk genoeg. En kun je daarna in andere skills gaan ontwikkelen die je nodig denkt te zullen hebben. Zoals extra armor nodes of specialiseren in Axe, Mace of sword damage etc. Als je kijkt in de omgeving van Blood Drinker heb je van alles wat waar je binnen no time bij kan zijn om uit te breiden.

                                Met een 2hander wil je zorgen dat je strength, zonder buffs en gear, eindigt op 500+. Met gear ga je dan proberen zo dicht mogelijk bij de 1000 te komen. Meer strength betekend niet alleen meer damage, maar ook meer health. Meer health heb je nodig om klappen op te vangen. Gear gebruik je om resistance voor elementen e.d. op te doen. Al zullen we met de passive skill moeten proberen om je 2x een Diamond Skin te geven welk elk +15 resistance alles geven. 1 heb ik al voor je gevonden. De ander is enorm uit de weg.

                                Eigenlijk bestaan alle games in het Hack and Slash genre uit keuzes maken en specialiseren. Het is al sinds Diablo 2 en er voor dat verspreiden voor problemen gaat zorgen.
                                Top man! Vanwaar dat knikje naar rechts in het begin naar dexterity trouwens? Kom er net achter dat "ground slam" niet werkt op mijn axe. Sweep erop gezet, nu heb ook ik mana attacks dus ben weer helemaal in mijn nopjes hahaha stumper dat ik ben...
                                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X