Probleem is dat ik merendeels op de PC game. En sinds 2009 komen er elk jaar meer games voor PC uit. Being van het jaar wordt de lijst met titels die me aanspreekt groter. Als het dan puntje bij paaltje komt is het regelmatig een teleurstelling. De afgelopen anderhalf jaar zaten we ook met het feit dat de next-generatie consoles niet waren aangekondigd. Dus veel studio's wilde nog geen nieuwe franchises ontwikkelen en gingen liever voor vervolgdelen. Ook te maken met de economische crisis natuurlijk. Met de consoles volgend jaar en de economie die aan lijtk te trekken zouden we in 2014 toch weer nieuwe dingen moeten gaan zien lijkt me.
Diablo 3 speel ik sinds patch 1.05 af en toe weer. Heb een weekje intensief gespeeld waardoor me monk van paragon lvl 4 naar 14 is gegaan. Heb paar leuke items gevonden die een upgrade waren. Maar op den duur val je terug in het oude patroon. Het farmen en herhaalde acties is niet het probleem, want dat is normaal bij dit genre. Probleem is alleen dat alle fouten in design zo overduidelijk zijn dat je het gevoel hebt dat alles nutteloos is.
Een game die ik niet heb vermeld in die lijst
Deadlight is een side-scroller van een indie-ontwikkelaar. Een goed verhaal over zombies. Of te wel een survival horror verhaal wat sterk verteld wordt met mooie graphics en sfeervolle omgevingen. Puzzles zijn goed te doen, maar leiden niet af. Obstakels en vallen ontwijken is goed gedaan. Beperkt aantal kogels om zombies te kunnen knallen terwijl je de rest van de tijd rent, springt en andere dingen doet. Zeker een aanrader voor 10 uurtjes fun.
Faster then Light is een simpele tactische sci-fi game. Vond er weinig aan.
Diablo 3 speel ik sinds patch 1.05 af en toe weer. Heb een weekje intensief gespeeld waardoor me monk van paragon lvl 4 naar 14 is gegaan. Heb paar leuke items gevonden die een upgrade waren. Maar op den duur val je terug in het oude patroon. Het farmen en herhaalde acties is niet het probleem, want dat is normaal bij dit genre. Probleem is alleen dat alle fouten in design zo overduidelijk zijn dat je het gevoel hebt dat alles nutteloos is.
Een game die ik niet heb vermeld in die lijst
Deadlight is een side-scroller van een indie-ontwikkelaar. Een goed verhaal over zombies. Of te wel een survival horror verhaal wat sterk verteld wordt met mooie graphics en sfeervolle omgevingen. Puzzles zijn goed te doen, maar leiden niet af. Obstakels en vallen ontwijken is goed gedaan. Beperkt aantal kogels om zombies te kunnen knallen terwijl je de rest van de tijd rent, springt en andere dingen doet. Zeker een aanrader voor 10 uurtjes fun.
Faster then Light is een simpele tactische sci-fi game. Vond er weinig aan.
Comment