Het grote Game-Noob Topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gisteravond 2 uurtjes Tombraider gespeeld. Best entertaining. Kan het dusver niet echt een game noemen, maar meer een interactieve film met al die quick time events. Van wat ik begrepen heb wordt dat na de eerste paar uur gelukkig minder. Sommige QTE's kan ik wel mee leven zoals degene in Sleeping Dogs. Maar als je met de left stick heen en weer moet raggen om je te bevrijden of de bovenste trigger knoppen om en om snel in te drukken om een natte helling te beklimmen dan...kreeg oude nachtmerries. Wie kent er hier de oude NES olympsiche sport games waar je op knoppen ragde tot je blaren had en dan nog als laatste eindigde? Zo'n gevoel heb ik bij de manier hoe QTE's in de meeste games worden toegepast. Alles behalve leuk dus.

Graphics, verhaal, snelle reacties om bepaalde gevaren te ontwijken...erg meeslepend en positief dusver

Comment

• Ik ga het straks ook wel weer even spelen. Tot nu toe nog niet echt de Tomb Raider vibe gekregen ervan, maar het is wel een prima spel voorlopig.

Dat QTE hoort er echt bij tegenwoordig. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Nu lijken spellen wel erg snel op elkaar. Tomb Raider -> Uncharted -> Heavy Rain. Vooral de eerste 2 dan, die laatste was alleen maar QTE en een ander genre. ^^

Haha die oude olympische spelen games waren echt te ziek. Button bashen en met je stick heen en weer rossen.
      "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

• Ik vind het wel veel weg hebben van de eerste twee oude Tombraider games. Veel klauteren, puzzles en af en toe knallen.

Qua Quick Time Events (QTE) viel het gelukkig mee. De negatieve uitvoering er van bleef beperkt tot 3-4 momenten. Voor de rest is het best aardig uitgewerkt. Ik blijf bij de mening dat QTE's heel snel slecht uit kunnen pakken. Lastig om ze goed te gebruiken. Net zoals bij Sleeping Dogs heb je constant tekst dat zegt wat je moet doen en je bij het handje neemt als het ware. Weinig uitdaging als gevolg. Het valt me op dat recente games die hier gebruik van maken meer een cinematische ervaring neer zetten dan een echte game experience. Allebei entertaining daar niet van. En op zijn tijd is het wel verfrissend om even geen echte game te spelen.

De omgevingen vind ik erg mooi en goed uitgewerkt qua sfeer. Lineaire verkenning valt op zich nog wel mee. Je gaat van map naar map, maar op die map kun je allerlei kanten op. Tenzij je toevallig een toren moet beklimmen dan kun je uiteraard maar 1 kant op. Er zijn mysterieuze tombes te verkennen. Je vindt overal relikwien zoals oude munten, oude boeken die een achtergrond verhaal vertellen, shrines die je kan doen oplichten en meer. Dit speelt zeker in op de archeologische achtergrond van Lara en geeft ook meer diepgang aan het eiland waar je op zit. Nadeel is dat ik daarom in elke kamer op de LB knop druk om alles van belang in de omgeving te doen oplichten. Haalt het tempo er een beetje uit. Gelukkig kun je fast travel gebruiken tussen je kampvuurtjes. Dit stelt je in staat om oudere gebieden opnieuw te doorlopen voor al die extra's. Of je wacht op het eind en dan krijg je ook free-roam over het hele eiland volgens andere die ik er over heb gehoord.

De puzzles zijn op zich vrij simpel. Beklim een bepaalde muur met je axe als houvast, spring op bepaalde objecten en zet specifieke dingen in de fik om zo verder te komen. Tussen kamer met gas vol laten lopen om dan een gaslamp er in te gooien om dan een mooie explosie te zien. Even kijken en opletten en je hebt de oplossing zo. En die, beperkte, interactie zie je ook terug in tactische mogelijkheden.

AI is redelijk. Schiet je een ontvlambare barrel aan kloten en je hebt een explosie. Je ontruimd dan de hal, maar de explosie trekt wel de aandacht van een lading andere criminelen. Wat dat betreft kun je het zo spannend maken als jezelf wilt. Met shotgun, semi-automatische rifle of pistool alles kapot schieten maakt lawaai en trekt aandacht. Om maar te zwijgen over de beperkte munitie op het eiland. Stel je gaat meer de Orcs and Men route, waarbij Styxx eerst alles met stealth uitmoord, dan maak je het jezelf makkelijker. Lara kan met haar pijl en boog van afstand iemand neerschieten. Of naar iemand toe sluipen en ze dan verstikken met haar boog. Moet alleen de tegenstanders op het juiste moment in de juiste volgorde doden om overal langs te glippen.

Op moment stop ik de meeste punten in de Survival tree. Krijg je meer salvage en experience als je caches en lijken plunderd. Waardoor je dus sneller je items kunt upgraden en sneller meer punten kunt investeren in skills.

Zie dat je in 30mins spelen 4% van het spel kan doorlopen. Dus vermoed dat er circa 12-15 uur plezier in totaal in zit. Tenzij je ook al die extra's gaat doen dan loopt het uit met een paar uurtjes tot max 20 vermoed ik.
        Last edited by Falstyr; 07-03-2013, 12:02.

Comment

• Tomb Raider is een aanrader lads!

Comment

• Heb hem gisteren uitgespeeld en vond het best een leuk tijdverdrijf.
            En idd vond het eigenlijk meer een interactieve film dan een game.
            Zag er verder wel prachtig uit en speelde goed weg.
            Morgen krijg ik Sim City binnen.
            Ben eens benieuwd!
            Al heb ik al veel gehoord over problemen door servers waardoor er veel Rollbacks zijn etc.
            Ben eens benieuwd!

Comment

• Geen idee hoever ik ben op moment. Denk ongeveer halverwege. Heb net die grenade launcher modificatie voor me rifle gehad. Echt epische dingen gezien dusver.

Comment

• Ze is echt stoer. Pijl door haar zij trekt ze er uit. Berenklem...ach even zitten en ga weer verder. Pleurt van een berg, weet op het laatste moment ene parachute te openen. Al halfdood verslaat ze nog steeds een leger aan tegenstanders om in een helicopter op zoek te gaan naar een first aid kistje. Maar dat is er niet. Dus met een aansteker haar pijl punt desinfecteren en de wonden dichtbranden. En de omgevingen waar ze doorheen moet...lading lijken klimt ze overheen. En zwemmen in een rivier van bloed draait ze ook haar hand niet voor om.
                Daarnaast ziet ze er nog steeds goed uit. Echt jammer dat zulke vrouwen niet in het echt bestaan. De meesten janken al als een spin voorbij zien lopen.

Comment

• Heb iemand hier die metal gear rising al gedaan op de revengeance moeilijkheidsgraad ?
                  It's doing me head in
                  Broomstick_bodybuilding op insta
                  F#CK heavy weights

Comment

• Oke, dan ga ik Tomb Raider ook maar eens bestellen, zo te lezen wel een goeie game!

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post

Ze is echt stoer. Pijl door haar zij trekt ze er uit. Berenklem...ach even zitten en ga weer verder. Pleurt van een berg, weet op het laatste moment ene parachute te openen. Al halfdood verslaat ze nog steeds een leger aan tegenstanders om in een helicopter op zoek te gaan naar een first aid kistje. Maar dat is er niet. Dus met een aansteker haar pijl punt desinfecteren en de wonden dichtbranden. En de omgevingen waar ze doorheen moet...lading lijken klimt ze overheen. En zwemmen in een rivier van bloed draait ze ook haar hand niet voor om.
                      Daarnaast ziet ze er nog steeds goed uit. Echt jammer dat zulke vrouwen niet in het echt bestaan. De meesten janken al als een spin voorbij zien lopen.
                      Ik wil ook zo'n vrouw would bang lara croft

Comment

• Originally posted by Faabjan View Post
                        Ik wil ook zo'n vrouw would bang lara croft
                        Denk dat het tijd is voor wat Weird Science. Ga ik met een beha op me kop in het donker in een keldertje zitten. Pentagon hacken en dan via zo'n oude modem komt Lara tot leven rofl

*kuch* ik was bang toen de ontwikkelaars zeiden Lara realistischer te maken. Dat we opgescheept zouden zitten met een tietloos wonder zag ik niet zitten. Maar deze jonge Lara met voorgevel kijk ik graag naar tijdens het rondlopen en klauteren.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                          Denk dat het tijd is voor wat Weird Science. Ga ik met een beha op me kop in het donker in een keldertje zitten. Pentagon hacken en dan via zo'n oude modem komt Lara tot leven rofl

*kuch* ik was bang toen de ontwikkelaars zeiden Lara realistischer te maken. Dat we opgescheept zouden zitten met een tietloos wonder zag ik niet zitten. Maar deze jonge Lara met voorgevel kijk ik graag naar tijdens het rondlopen en klauteren.
                          Rofl!

Ik had inderdaad ook verwacht dat ze haar looks wel weer zouden verpesten. En van het spel had ik ook niet veel verwacht. Maar beide is goed uitgepakt! Al moet ik zeggen, al dat QTE is niet echt aan mij besteed. Ik vind het wel leuk, maar het zit nu in zoveel games. Tomb Raider is nu ook wel erg makkelijk geworden. Ik mis toch wat dingetjes. Zeker wel de moeite waard om te spelen.

Maar deze Tomb Raider blijft mijn favoriet:

PSX Longplay [072] Tomb Raider 2 (Part 1 of 8) - YouTube

Comment

• Aha.. *pakt wat van de grond*

Comment

• Originally posted by dexie View Post
                              aha.. *pakt wat van de grond*

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X