De maatschappij

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

buiten de dichtnabijliggende landen van duitsland zijn er alleen maar andere volken. Die andere landen zullen dan niet ingenomen worden denk ik.... Verzin zelf maar wat wel.

I live to end the game

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (Adonis @ Apr. 02 2004,16:21)]
      Originally posted by [b
      Citaat[/b] (Shannasse @ Apr. 02 2004,16:14)]Weet je wat pas echt een groot verschil zou maken?
      Het geloof afzweren. En dan uiteraard wel de hele mensheid tegelijkertijd hé.
      Dat is hetgene wat al zo vreselijk lang zorgt voor oorlogen, haat en onverdraagzaamheid, niet iets simpels als huidskleur...
      ik weet niet of dit sarcastisch is bedoeld. Maar ben het hier niet mee eens. Ik ben zelf gelovig, ga niet meer naar de kerk, maar ben er wel zeker van dat god bestaat.
      Een geloof is meestal de reden om het uit te voeren(rechtvaardigen), maar in mijn ogen nooit de echte oorzaak.
      vb. Bij het zuid-oosten en het westen komt het door het geven van een eigen staat aan de israeliers.
      Was niet sarcastisch bedoeld Adonis, wel extreem vergezocht uiteraard daar ben ik me van bewust.

Het is trouwens zeer zeker niet als een aanval op welk geloof dan ook bedoeld hoor, ik ben helemaal voor vrijheid van geloof.
      Behalve op zondagochtend als er weer eens een Jehova getuige voor mijn deur staat trouwens...  

Maar die opmerking was dus zuiver theoretisch.
      Het ligt uiteraard niet aan de geschriften of de overtuigingen zelf maar aan de mensen die er hun eigen uitleg aan geven, maar het feit blijft wel staan dat een heel groot deel van de ellende in de wereld gerelateerd is aan geloof.
      Bijna alle oorlogen en veel van de haat en onverdraagzaamheid van mensen is hier op terug te voeren.

Nogmaals, het is absoluut niet bedoeld als een aanval op welk geloof dan ook of op wie dan ook!
      Alleen een zuiver theoretische en van een afstand bekeken redenering.

Comment

neem het je ook niet kwalijk hoor Wou alleen zeggen dat ik het er niet mee eens ben

Stel dat sinds mensenheugenis er geen geloof zou zijn. Zouden er volgens mij evenveel oorlogen zijn geweest. Dan wel om rassen, kapitalisme/imperialisme, etc.

Het is de aard van de mens oorlog te voeren. Maar wat je zei mensen die er hun eigen uitleg aan geven is het probleem.
        I live to end the game

Comment

Vreemd wel dat in een land waar alles kan en mag en zo tollerant is Nazi s niet welkom zijn.. dat vind ik hypocriet blijktbaar word toch ergens een lijn getrokken en dan ook nog eens een lijn die nadeling voor onszelf is.. beetje dom

maar goed ik ga wat Wolfenstein ET online spelen LEKKER ALS AXIS ( nazi's voor die het niet wiste ) Ammies afknallen :P Moet kunnen vind ik.. op een spelletje he...
          beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

JUIST omdat Nederland tolerant is zijn nazi's niet welkom Rodg.
            Tolerantie houdt namelijk in 'leven en laten leven', iets waar nazi's nu eenmaal niet erg sterk in zijn...

Enne, dat die lijn die getrokken wordt nadelig zou zijn voor 'ons' of zelfs maar voor jou persoonlijk waag ik te betwijfelen hoor.
            Ik denk dat jij een wel erg idealistisch beeld hebt bij een maatschappij zoals Hitler die gewild zou hebben, het zou je allemaal wel eens heel erg vies tegen kunnen vallen.

Om een voorbeeldje te noemen, wat jij nu hier doet is namelijk een mening verkondigen die tegen de algemene opinie indruist. In de door hem gewenste samenleving had je waarschijnlijk al een kogel in je kop of longen vol gas gehad...

Comment

extreme moslims... blanke afknallen.. wel welkom in nederland maar goed boeiuh je hebt wel gelijk miss S.
              misschien als je zelf veel klote dingen hebt meegemaakt door de samenleving dat je meer in mijn richting zou kijken..

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Rodg @ Apr. 02 2004,16:56)]extreme moslims... blanke afknallen.. wel welkom in nederland  maar goed boeiuh je hebt wel gelijk miss S.
                misschien als je zelf veel klote dingen hebt meegemaakt door de samenleving dat je meer in mijn richting zou kijken..
                En waarschijnlijk zou jij mijn standpunten ook een stuk meer waarderen als je in mijn schoenen stond...
                Is wel een kenmerk van meningen hé, dat ze gebaseerd zijn op iemands persoonlijke situatie.

Wat niet wegneemt dat ik vind dat je in alle gevallen respect dient te behouden voor mensen.
                En dat het wegvallen daarvan alleen gebaseerd mag zijn op ervaringen met individuele personen, nooit zomaar voor het gemak generaliseren en hele groepen op één hoop gooien dus.

Comment

Dat hitler zijn eigen volk uitroeide ben je dan ook vergeten, kinderen die toen geboren werden en niet blond waren en blauwe ogen hadden werden direct ten dienste van de medische wereld gezet (vermoord dus) . Heb jij in je leven al eens iets gestolen Rodg, denk het wel ieder kind doet dat wel eens, een snoepje ofzo,dan was je als hitler aan de macht zou zijn je vinger of hand kwijt geweest, want zo ging hitler om met dieven. Je weet niks van die man af je hebt niet geleefd in de tijd dat hij aan de macht was, het enige wat je weet is het gene wat je gelezen hebt dat geschreven is door mensen met dezelfde geloofsovertuigingen, zelfde mensen die de holocoust afgezworen hebben als een nooit gebeurt feit. Je hebt al problemen met de politiekers van nu en nu kan je nog kiezen maar als maar één man aan de macht zou zijn zou je geen problemen hebben en die blindelings volgen. Ik heb geen enkel probleem met marokanen of turken of één andere buitenlander, er zitten bij ons net zoveel profiteurs, criminelen en wat nog allemaal als bij de allochtonen gemeenschap enkel wanneer deze iets uitspoken wordt dit in het groot en breed op tv gezegd, als iemand van onze eigen bevolking iets doet wordt dat in alle talen verzwegen. Dat marokaanse vrouwen die hoofddoek willen dragen en onderdanig willen zijn aan hun man is hun probleem en zijn wie zeker niet degene die daar moeten over oordelen.

grtz
                  stil growing

Comment

rodq: een discussie starten kan natuurlijk altijd. Maar je zal je toch moeten aanpassen aan de politiek hier in Nederland. Een dictatuur zal hier niet zo snel komen.

Turken en marrokanen zijn ook niet mijn vrienden. Ik ga met sommigen wel om, en dat gaat prima. Maar door dingen in het verleden heb ik toch bepaalde vooroordelen over die noord afrikaanse volkeren. Maar uilatingen hierover doe ik niet, omdat ik niet iedereen over 1 kam kan scheren.
                    Iedereen krijgt een nieuwe kans, en ik probeer met een heldere visie te denken. Maar die vooroordelen krijg ik niet zomaar meer weg.
                    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (snipke @ Apr. 02 2004,17:05)]Dat hitler zijn eigen volk uitroeide ben je dan ook vergeten, kinderen die toen geboren werden en niet blond waren en blauwe ogen hadden werden direct ten dienste van de medische wereld gezet (vermoord dus) . Heb jij in je leven al eens iets gestolen Rodg, denk het wel ieder kind doet dat wel eens, een snoepje ofzo,dan was je als hitler aan de macht zou zijn je vinger of hand kwijt geweest, want zo ging hitler om met dieven. Je weet niks van die man af je hebt niet geleefd in de tijd dat hij aan de macht was, het enige wat je weet is het gene wat je gelezen hebt dat geschreven is door mensen met dezelfde geloofsovertuigingen, zelfde mensen die de holocoust afgezworen hebben als een nooit gebeurt feit. Je hebt al problemen met de politiekers van nu en nu kan je nog kiezen maar als maar één man aan de macht zou zijn zou je geen problemen hebben en die blindelings volgen. Ik heb geen enkel probleem met marokanen of turken of één andere buitenlander, er zitten bij ons net zoveel profiteurs, criminelen en wat nog allemaal als bij de allochtonen gemeenschap enkel wanneer deze iets uitspoken wordt dit in het groot en breed op tv gezegd, als iemand van onze eigen bevolking iets doet wordt dat in alle talen verzwegen. Dat marokaanse vrouwen die hoofddoek willen dragen en onderdanig willen zijn aan hun man is hun probleem en zijn wie zeker niet degene die daar moeten over oordelen.

grtz
                      jij hebt ook niet indie tijd geleefd, dus weet jij ook niks van die man af en zou jij dus ook niet kunnen zeggen of het goed of slecht is... vind ik een slecht standpunt. over die dieven das inderdaad een beetje hard, maar dat zou vast losser zijn geworden... nu knalt een of andere mohamed je vrouw neer en krijgt die 4 jaartjes ofzo dat ken ook niet. Natuurlijk zijn er veel vooroordelen maar hoe goed ken je een persoon? veel is gebaseerd op vooroordelen

Comment

ik wou me er eigenlijk niet mee bemoeien maar ik vind dit niet echt het board voor deze discussie.

Ben het in grote lijnen eens met Miss S.

en criminaliteit is er over al is het niet door blanken dan wel door kleurlingen

Tolerantie

Iemand heeft ooit gezegd: 'verdraagzaamheid is de grootste gave van de geest'. En wie het ook was, hij had waarschijnlijk gelijk. Uiteindelijk zijn er in de geschiedenis talloze voorbeelden van hoe de mens weigert enig gedrag, geloof, gebruik of zelfs ras te accepteren of toe te staan waar hij tegen gekant is.

Slavernij, bijvoorbeeld, was al in zeer vroege tijden een belangrijk maatschappelijk verschijnsel. Slaven werden ontdaan van al hun rechten, titels en zelfs hun identiteit. Tussen 1450 en 1900 werden naar schatting 20 miljoen zwarte Afrikanen naar Amerika verscheept, om als goedkope arbeidskrachten op de plantages te werken. Het was een van de grootste gedwongen deportaties uit de geschiedenis. In de ruimen van de schepen opeengepakt als sardines, lieten miljoenen tijdens de overtocht het leven. En, hoewel slavernij in de 19e eeuw officieel werd afgeschaft en in de gehele wereld onwettig werd verklaard, gaan officiële schattingen er van uit dat, op dit moment, meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd --waaronder miljoenen kinderen-- nog steeds in slavernij leven.

Een groep vervolgden die in de afgelopen eeuw redelijk met rust is gelaten, zijn de heksen. Van de 14e tot de 17e eeuw was in Europa de angst voor hekserij zo groot dat vele vrouwen op verdenking van zwarte magie op de brandstapel ter dood werden gebracht. Het is de angst voor het satanische, voor de Duivel, die verantwoordelijk is voor de wreedheid en omvang van de heksenjacht. Hekserij was een verbond met Satan en diende met wortel en tak te worden uitgeroeid. Vrouwen werden gemarteld tot zij bekentenissen aflegden en betaalden vervolgens met hun leven.

De lijst schendingen van mensenrechten is eindeloos. De Twintigste Eeuw bracht de vernedering en onderdrukking van de noordamerikaanse Indianen. De Tweede Wereldoorlog voegde een nieuwe betekenis toe aan de begrippen racisme en discriminatie: volledige uitroeiing. De Sovjetunie onder Stalin zag de gedwongen verhuizing van etnische groeperingen, zoals de Wolgaduitsers, de Krimtataren, de Chechens, verscheidene andere volkeren uit de Kaukasus en vele anderen. Kambodja, Kashmir, Nicaragua, Afghanistan, Libanon, de Filippijnen, Indonesië...het is een bijna eindeloze opsomming. Op Europees grondgebied was het de voormalige Republiek Joegoslavië die een uitbarsting van gruweldaden beleefde die we, na Hitler's dood, niet meer hadden verwacht.

En nergens heeft het bloed zo rijkelijk gevloeid als in het werelddeel Afrika. Ruanda, Burundi, Zaïre, Liberia....genocide stak de kop weer op. Het lijkt een eindeloze spiraal van geweld.

Verdraagzaamheid begint niet over de grenzen. Het begint hier, in je eigen buurt: je etnische buren, je transsexuele vriend, je seropositieve zus, je homo broer, je lesbische moeder, je werkloze vader. De gave van medeleven wijst de weg naar meer begrip en naar verdraagzaamheid.
                        "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (Rodg @ Apr. 02 2004,17:22)]
                          Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (snipke @ Apr. 02 2004,17:05)]Dat hitler zijn eigen volk uitroeide ben je dan ook vergeten, kinderen die toen geboren werden en niet blond waren en blauwe ogen hadden werden direct ten dienste van de medische wereld gezet (vermoord dus) . Heb jij in je leven al eens iets gestolen Rodg, denk het wel ieder kind doet dat wel eens, een snoepje ofzo,dan was je als hitler aan de macht zou zijn je vinger of hand kwijt geweest, want zo ging hitler om met dieven. Je weet niks van die man af je hebt niet geleefd in de tijd dat hij aan de macht was, het enige wat je weet is het gene wat je gelezen hebt dat geschreven is door mensen met dezelfde geloofsovertuigingen, zelfde mensen die de holocoust afgezworen hebben als een nooit gebeurt feit. Je hebt al problemen met de politiekers van nu en nu kan je nog kiezen maar als maar één man aan de macht zou zijn zou je geen problemen hebben en die blindelings volgen. Ik heb geen enkel probleem met marokanen of turken of één andere buitenlander, er zitten bij ons net zoveel profiteurs, criminelen en wat nog allemaal als bij de allochtonen gemeenschap enkel wanneer deze iets uitspoken wordt dit in het groot en breed op tv gezegd, als iemand van onze eigen bevolking iets doet wordt dat in alle talen verzwegen. Dat marokaanse vrouwen die hoofddoek willen dragen en onderdanig willen zijn aan hun man is hun probleem en zijn wie zeker niet degene die daar moeten over oordelen.

grtz
                          jij hebt ook niet indie tijd geleefd, dus weet jij ook niks van die man af en zou jij dus ook niet kunnen zeggen of het goed of slecht is... vind ik een slecht standpunt. over die dieven das inderdaad een beetje hard, maar dat zou vast losser zijn geworden... nu knalt een of andere mohamed je vrouw neer en krijgt die 4 jaartjes ofzo dat ken ook niet. Natuurlijk zijn er veel vooroordelen maar hoe goed ken je een persoon? veel is gebaseerd op vooroordelen
                          Ja dat is waar heb in die tijd niet geleefd, maar wel mijn duitse oma die bij het vertellen van de verhalen nog steeds moet huilen.

grtz
                          stil growing

Comment

Ga me niet in deze discussie mengen maar wil wel duidelijk aangeven dat mijn mening(en) en overtuiging(en) hier niet genoemd worden.

Leven en laten leven...
                            Respect voor alles en iedereen die respect toont...

Alles wat te extreem is is op enige manier schadelijk voor anderen.

Greets...
                            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

wijze woorden mr C.

volgende keer ff een disclaimer erbij voor de lol dan he
                              "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

zoo, wat een discussie hier zeg. unbelievable.
                                dr zit onze vriend rodg wel wat dwars dat hij vandaag ineens zoveel posts neerzet. watis er gebeurd, rodg??

btw, wat jullie ook van mij denken, ik kan me erg goed in rodg verplaatsen. alleen dat hitler gedoe is bullsh it.

wat de politiek betreft: die wordt voorgekauwd wat ze moeten zeggen. zeggen ze wat anders, liggen ze eruit. waarom denk je dat fortuin zo op zn ####### kreeg....

affijn... ik vraag me af of hier nog iets nuttigs uit komt.
                                vind het wel apart.
                                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X