Wie werkt in de logistiek?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie werkt in de logistiek?

Ik zit nu op een opleiding mediavormgeving, die duurt 4 jaar lang, ik zit nu in de 1ste van het MBO.

Ik wil er mee stoppen want ik heb er geen interesse meer voor, en ik leer niet echt veel op deze school.

Dus ben ik naar andere opleidingen op internet gaan kijken, en logistiek medewerker leek me wel wat. Heeft iemand ervaring met deze opleiding, of werk je zelf misschien in de logistiek? Vind je het een leuk vak etc?

Ik werk al 10 jaar in de Logistiek.
    bevalt mij prima, ik heb de opleidingen. Logistiek medewerker, Logistiek Teamleider, Logistiek Planner, en ben sindskort bezig met de opleiding Logistiek Management.
    Maar omdat mij het bevalt wil natuurlijk niet zeggen dat jij het ook leuk vind. Ik werk dan ook al 10 jaar bij dezelfde baas en zou hier voorlopig niet weg willen. Wel genoeg werk te vinden in de Logistiek ook wel belangrijk. Wat zou jij willen doen in de logistiek? Logistiek heeft zoveel verschilende takken.
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Werk 10 jaar in de logistiek. Sinds me 18e al weer...damn wat vliegt de tijd. Leuk, afwisselend, maar lastig om er nu werk in te vinden.

Comment

Werk 10 jaar in de logistiek. Sinds me 18e al weer...damn wat vliegt de tijd. Leuk, afwisselend, maar lastig om er nu werk in te vinden. Opleidingen niet echt gedaan toentertijd. Gewoon er in gerold en gebleven.

Planning van allerlei transporten. Vrachtwagens, Treinen, containers.
        Operationaal logistiek gebeuren
        Weegbrug gewerkt
        Administratief logistiek werk verricht.

Van alles wat en dan de afgelopen jaren wat korte cursusjes. Het gaat meer om inzicht en intellect dan dat die opleidingen echt wat toevoegen. In mijn ogen blijft logistiek een vak dat je gewoon aldoende moet leren. Enige wat je op school kunt leren qua zinnigs zijn het soorten documenten en wat je er mee moet doen. Inhoud van wagen en welke soort wagens er zijn...flikker toch op zeg.

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
          Ik werk al 10 jaar in de Logistiek.
          bevalt mij prima, ik heb de opleidingen. Logistiek medewerker, Logistiek Teamleider, Logistiek Planner, en ben sindskort bezig met de opleiding Logistiek Management.
          Maar omdat mij het bevalt wil natuurlijk niet zeggen dat jij het ook leuk vind. Ik werk dan ook al 10 jaar bij dezelfde baas en zou hier voorlopig niet weg willen. Wel genoeg werk te vinden in de Logistiek ook wel belangrijk. Wat zou jij willen doen in de logistiek? Logistiek heeft zoveel verschilende takken.
          Hallo fitnessfreak,

Ik wil om te beginnen logistiek medewerker worden. Het verzendklaar maken etc van de goederen, Ik ben niet echt een leidinggevend type, ik houd het liever bij werken voor een leider.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Werk 10 jaar in de logistiek. Sinds me 18e al weer...damn wat vliegt de tijd. Leuk, afwisselend, maar lastig om er nu werk in te vinden. Opleidingen niet echt gedaan toentertijd. Gewoon er in gerold en gebleven.

Planning van allerlei transporten. Vrachtwagens, Treinen, containers.
            Operationaal logistiek gebeuren
            Weegbrug gewerkt
            Administratief logistiek werk verricht.

Van alles wat en dan de afgelopen jaren wat korte cursusjes. Het gaat meer om inzicht en intellect dan dat die opleidingen echt wat toevoegen. In mijn ogen blijft logistiek een vak dat je gewoon aldoende moet leren. Enige wat je op school kunt leren qua zinnigs zijn het soorten documenten en wat je er mee moet doen. Inhoud van wagen en welke soort wagens er zijn...flikker toch op zeg.
            Haha ja inderdaad, de opleiding die ik dan zou moeten volgen duurt 1 jaar, waarbij je maar 12 dagen naar school hoeft in het gehele jaar. ik denk dat het beter is om gewoon te werken en zo te leren hoe alles in elkaar zit zoals je aangeeft.

Comment

Logistiek medewerken...verzendklaar maken van pakketjes...kan je dan niet gewoon in een magazijn gaan werken? Ben je vaak eigenbaas, kun je alles zelf inrichten. Hebt wel eerder te doen met de technische afdeling binnen een bedrijf. Boertjes, bouten andere dingen regelen kopen en versturen dus.

Comment

Originally posted by K-94 View Post
                Haha ja inderdaad, de opleiding die ik dan zou moeten volgen duurt 1 jaar, waarbij je maar 12 dagen naar school hoeft in het gehele jaar. ik denk dat het beter is om gewoon te werken en zo te leren hoe alles in elkaar zit zoals je aangeeft.
                Logsitiek medewerker is makkelijk, is MBO niveau 2.
                Maar ik neem aan dat jij niet je hele leven orders wilt picken en vrachtwagens laden en lossen voor €1200 p/mnd? Waar wil je die opleiding gaan doen dan? Als het via NCOI is dan is het een officieel erkend diploma. 12 dagen school daar ben je er niet mee he vergeet dat niet. Dit is een een BBL opleiding en wordt je verplicht om honderden uren stage te lopen. Ik weet zo de exacte uren niet precies + dat je natuurlijk de rest van de theorie thuis moet uitwerken. Het is bedoeld voor werkendende mensen.

Comment

Ik zit nu op een opleiding mediavormgeving, die duurt 4 jaar lang, ik zit nu in de 1ste van het MBO.

Ik wil er mee stoppen want ik heb er geen interesse meer voor, en ik leer niet echt veel op deze school.

Dus ben ik naar andere opleidingen op internet gaan kijken, en logistiek medewerker leek me wel wat. Heeft iemand ervaring met deze opleiding, of werk je zelf misschien in de logistiek? Vind je het een leuk vak etc?
                  Heb zelf ook een media opleiding gedaan en niets op school geleerd.
                  Als het goed is brengt dit je naar een stage waar je netwerk opdoet en dan begint het pas echt.

Wat was je verwachting van de opleiding en je doel in het leven?
                  Ssssmoking

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                    Logsitiek medewerker is makkelijk, is MBO niveau 2.
                    Maar ik neem aan dat jij niet je hele leven orders wilt picken en vrachtwagens laden en lossen voor €1200 p/mnd? Waar wil je die opleiding gaan doen dan? Als het via NCOI is dan is het een officieel erkend diploma. 12 dagen school daar ben je er niet mee he vergeet dat niet. Dit is een een BBL opleiding en wordt je verplicht om honderden uren stage te lopen. Ik weet zo de exacte uren niet precies + dat je natuurlijk de rest van de theorie thuis moet uitwerken. Het is bedoeld voor werkendende mensen.
                    Welke opleiding zou ik dan het beste kunnen kiezen?

Comment

Welke opleiding zou ik dan het beste kunnen kiezen?
                      Je kan wel gewoon beginnen met Logistiek medewerker, helemaal als je nog niets in de logistiek gedaan hebt. Dit is een beetje een basis opleiding. Maar welke vervolg opleiding je daarna wilt doen hangt natuurlijk af van welke richting je op wilt.
                      wat lijkt je leuk in de logistiek dan?

Comment

Originally posted by Marv View Post
                        Weet niet hoe anderen er tegen kijken, maar van een opleiding verwacht ik inhoud. Niet dat je netwerkbeheerder niveau 4/a+ doet en ze beginnen met: "om een programma af te sluiten druk op het kruisje rechtsbovenin". Serieus. Als je een opleiding doet heb je er een affiniteit mee en mag er verwacht worden dat de mensen in hun vrije tijd de basis kennis al opgedaan hebben.

Als je grafische vormgeving doet val je toch ook achterover als de leraar begint met hoe je een nieuwe layer in photoshop moet aanmaken :S

Comment

Mee eens. Dat is zeker de beste manier..hoewel...hoe hoger je op de ladder in de logistiek wilt werken des te meer je hebt aan een degelijke (of meerdere) opleidingen.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Marv View Post
                            Heb zelf ook een media opleiding gedaan en niets op school geleerd.
                            Als het goed is brengt dit je naar een stage waar je netwerk opdoet en dan begint het pas echt.

Ik heb nog echt niks geleerd op deze school over mediavormgeving, en ik wil niet voor een opdrachtgever allerlei dingen presenteren ik wil wat meer zelfstandiger werken of met een team in de logistiek.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Weet niet hoe anderen er tegen kijken, maar van een opleiding verwacht ik inhoud. Niet dat je netwerkbeheerder niveau 4/a+ doet en ze beginnen met: "om een programma af te sluiten druk op het kruisje rechtsbovenin". Serieus. Als je een opleiding doet heb je er een affiniteit mee en mag er verwacht worden dat de mensen in hun vrije tijd de basis kennis al opgedaan hebben.

Als je grafische vormgeving doet val je toch ook achterover als de leraar begint met hoe je een nieuwe layer in photoshop moet aanmaken :S
                              Ik kreeg les in hoe je je beeldbuis moet solderen als ie stuk is.
                              Wilde films, docus of tvprogrammas leren maken.
                              We grapten toen al dat als er ooit een monitor stuk is we wel een incompetente leraar zouden inhuren om hem te fixen.

Krijg nu vaak de vraag of ik film of mediaacademie heb gedaan.
                              Nee Google zeg ik dan. Hoe hoger de opleinding, hoe langer op school, hoe groter de bek, hoe minder werk!
                              Ssssmoking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X