Sportschool beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by frankey;1165135[B
    [/B]]
    Tuurlijk met een goud randje er omheen.. kom op 25 euro all trainen en geen gelul verder

Bij m'n oude gym hadden ze in de hoek een keuken blokje met een kraantje waar je je water kon vullen, in m'n nieuwe gym niet, en dat was toch wel echt tof hoor. Betaalde btw ook 25eu, incl kickboks (rofl)

anyway yw

Comment

Buiten dat mensen niet allemaal ver willen fietsen,durven veel vrouwen niet alleen naar een vaag industrieterrein te fietsen als het donker is.
      Last edited by rain; 09-11-2013, 16:22.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Water vullen kan Tuurlijk en dit is goed verlicht en voor aan en nieuw deel dicht bij de stad
        Een dag niet getraind...

Comment

Veel succes man, klinkt als een simpel maar goed plan. Ben benieuwd waar die komt te zitten, zal wel niet in
          de buurt zijn
          "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Als het in de buurt is schrijf ik me sowieso in, maar ben bang dat het te ver weg is
            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Haha ja dat gaat hem niet worden
              Een dag niet getraind...

Comment

Goed idee man en in ieder geval succes gewenst. Misschien nog wat puntjes:

- Al aan voorschriften gedacht, reglement, voorwaarden? Bijvoorbeeld trainen in tanktop/stringer mag bij veel sportscholen niet en is wel iets voor een hardcore gym. Voorwaarden zijn ook belangrijk, zorg dat je goed ingedekt bent.
                - Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en andere verzekeringen zoals inboedel enz.. Zeker bedrijfsaansprakelijkheid is erg belangrijk, dit kan in de papieren lopen als iemand je aansprakelijk stelt!
                - Supplementenverkoop in de sportschool
                - wedstrijdbegeleiding tegen betaling
                - zorgen bij defecten voor een snelle oplossing, dit kan zorgen voor leegloop! Als je met 2e hands spul werkt kan dit lastig zijn dus reserveer hier een bedrag voor.
                - goed bereikbaar
                - laagdrempelig
                - contracten zeker aan het begin simpel houden, geef mensen eerst de mogelijkheid je sportschool te 'proeven', als ze gelijk een jaarcontract af moeten sluiten kan dit ook tegenhouden tot overstappen
                - eigen website
                - lockers
                - zorg voor een goed urenadministratie (belastingvoordeel) en kloppende gewone administratie voor de omzetbelasting enz..

zal vast nog wel ergens op komen maar voor nu succes!
                'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

oja ook belangrijk, heb je al aan een rechtsvorm gedacht eenmanszaak/vof, BV lijkt me in deze situatie niet interessant. En zorg dat je van te voren alles goed vastlegt, zeker als je het met vrienden doet. Wie brengt wat in in de onderneming. Wie heeft welke verantwoordelijkheden. Keer je jezelf een vast salaris uit, of doe je aan winstverdeling en zo ja in welke verdeling. Betaal je jezelf en je vrienden gelijk vanaf de start of pas later als er geld word verdiend. Dit wil je allemaal van tevoren vastleggen voor als er onenigheid komt onderling.
                  'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Ik zou me die schijt echt niet op mijn nek halen.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik ook niet Kev en ik weet waar ik over praat.
                      Het lijkt allemaal leuk, maar je ziet het gezeik niet achter de schermen.
                      Het gemierenneuk van klanten die denken iets kwijt te zijn wat ze helemaal niet bij zich hadden.
                      N klein ongevalletje wat ze zelf veroorzaken kan uit de hand lopen en jij zit met allerlij piepels over de vloer, want het kon wel eens een onveilige plaats zijn of mede door jouw schuld..
                      En zo ken ik er nog wel n paar..

Maar als het allemaal lukt is het geweldig natuurlijk en helemaal in je straatje.
                      Dit is toch eigenlijk de wens van iedere sporter denk ik dan..

Frankey ik hoop uit de grond van mn hart, dat het je gaat lukken kerel. En dat je er een fijne tijd mag hebben.
                      Veel succes met jullie eigen Gym man.

Comment

Is het bij mij in de buurt ?
                        niet dat ik weg wil hier maar just curious

Comment

Hey,

Top mcvk weer hele goeie punten om weer te verwerken in mijn plan wat ik op papier aan het zetten ben. Voordeel is dat ik dus gegevens heb van die andere sportschool... dus idd vaste lasten van hun is rond de 500 euro.. gas water licht, verzekeringen enz enz. Ik hou idd in de vasten lasten elke maand voor nu 100 euro als er iets stuk gaat. En tuurlijk leggen wij alles goed vast op papier, mijn vader controller bij groot bedrijf en vroeger eigen bedrijf gehad. Dus die kan ons daarin perfect helpen en weet echt elk voordeeltje die we eruit kunnen slepen.

Gr
                          Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                            Ik ook niet Kev en ik weet waar ik over praat.
                            Het lijkt allemaal leuk, maar je ziet het gezeik niet achter de schermen.
                            Het gemierenneuk van klanten die denken iets kwijt te zijn wat ze helemaal niet bij zich hadden.
                            N klein ongevalletje wat ze zelf veroorzaken kan uit de hand lopen en jij zit met allerlij piepels over de vloer, want het kon wel eens een onveilige plaats zijn of mede door jouw schuld..
                            En zo ken ik er nog wel n paar..

Maar als het allemaal lukt is het geweldig natuurlijk en helemaal in je straatje.
                            Dit is toch eigenlijk de wens van iedere sporter denk ik dan..

Frankey ik hoop uit de grond van mn hart, dat het je gaat lukken kerel. En dat je er een fijne tijd mag hebben.
                            Veel succes met jullie eigen Gym man.

Haha ja klopt aan elke kant ziet negatieve dingen, maar is ook hoe je er mee om kan gaan. Mijn sportschool doen 2 broers heb al jaren daarvoor hun vader, eigenlijk hebben zei nog nooit echt problemen gehad. Je bent verzekerd voor ongevalletjes enz voor de rest is alles op eigen risico.

Maar als we net zoals in emmeloord binnen jaar op 350 leden zitten, wat helemaal geen gek idee is.. dan hebben in dat jaar al onze eigen geld al terug. Als het alleen bij 100 leden blijft verliezen misschien beide 5.000 euro als we dan stoppen ermee en alles verkopen. Als je nooit wat probeert gebeurd er ook nooit iets...
                            Een dag niet getraind...

Comment

Jou schijt zou ik wel op me nek willen hebben
                              Een dag niet getraind...

Comment

Je denkt met je hart, vanuit de liefde voor deze sport. Je denkt echter niet commercieel. Hardcore Gym = voornamelijk hardcore leden. Leden die 4 a 5 maal per week komen trainen. Weinig slapende leden. Dit is vanuit commercieel oogpunt niet zeer aantrekkelijk.

Door je voornamelijk te richten op het "harcore" publiek, zul je tegelijkertijd ook een bepaalde uitstraling / naam bouwen, waardoor je een groot deel van het algemene publiek gaat mislopen. Ikzelf train al meerdere jaren bij fit all day en heb ook een aantal jaren gewerkt bij een health center achtige gym. Je wilt niet weten van hoeveel, mannen, vrouwen en ouderen ik gehoord heb hoe verschrikkelijk ze fit all day wel niet vonden. Alleen maar van die te gespierde mannen die trainen met hele zware gewichten en die veel geluid maken. Velen voelen zich tussen een dergelijk publiek niet op hun gemak en zullen niet lid worden bij jouw gym. Denk eraan dat velen de bredere mannen als intimiderend zullen ervaren en zich gewoon niet prettig zullen voelen om hiertussen te trainen.

Als ik heel eerlijk kijk, dan gebruiken 1-2% van leden dumbells van meer dan 40 kilo. Waarom zou je je op deze 1-2% gaan richten door dumbells tot 50 of zelfs 60 kilo aan te schaffen?. Dat loont zich commercieel gezien niet.

Ik ken één goed voorbeeld van een sportschool waar een hardcore / bodybuilding publiek succesvol samen wordt ondergebracht met het "algemene fitness" publiek. Dit komt voornamelijk door de combinatie van een luxe verzorgde uitstraling. Vooraan in de buurt van de balie cardio en een aantal apparaten die opgesteld zijn voor voornamelijk vrouwen/beginners. apparaten zoveel mogelijk uit dezelfde lijn / van het zelfde merk. lounge gedeelte met luxe bankstel. sauna / zonnebank. Groepslessen etc. achterin (ver achterin) het gedeelte waar dumbells van 10-50 kilo gaan. Bankdrukken, squatrek, etc etc.

Ik wens je echt heel erg veel succes en hoop uit de grond van mijn hard dat dit goed uitpakt voor jou. Maar denk er echt heel erg goed over na wie je binnen wilt halen in je sportschool. Welke uitstraling je naar buiten wilt dragen. Dit bepaalt namelijk ook wie er in de toekomst wel of juist niet lid zullen worden.
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X