Sportschool beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Een nieuwe bestemmingplan kan niet, dat kan pas na 5 of 10 jaar na het maken van het bestemmingsplan als deze wordt 'herzien'. Jullie moeten de functie wijzigen van het pand. Deze functie zal veranderd moeten worden in sportfunctie. Dit kan bij de meeste gemeenten via het omgevingsloket. Zo'n aanvraag duurt gemiddeld 6 weken. ik weet dat omdat vrienden van mij met hetzelfde bezig zijn.

Zij konden het via 2 wegen bewandelen: 1. omgevingsloket en als dat niet lukt of zou worden afgewezen naar de 2de optie en dat is de wethouder en/of burgemeester een brief schrijven. Zij hebben zojuist de aanvraag gedaan voor een functiewijziging.

Het helpt ook als de eigenaar van de pand aan jullie kant staat. Als jullie van hem zwart op wit een toezegging krijgen kan dat zeker van positieve invloed zijn. Wethouders zijn nou eenmaal zeurpieten, dus je kan beter alles getackeld hebben voor dat je daar aanschuift. De gemeente zal geen moeite voor jullie gaan doen omdat leegstand tegengaan hun niet zo heel veel uitmaakt. Dit kost hun tijd, dus als je er voor zorgt dat die tijd zo minimaal blijft hebben jullie een grotere kans.

Schoonvader is een architect en heeft veel te maken met dit soort problemen. Hij zegt dat de kansen van het krijgen van de functie verandering 50/50 is. Het ligt er heel erg aan hoe waterdicht jullie plan is en of jullie overal rekening mee houden. neem dingen als milieu ( hoe regel je je afwatering en aansluiting op riool). Welke overige vergunningen moet je aanvragen? zoals Horeca vergunning als je een 'kantine' wilt realiseren, een vergunning voor een reclame bord op de gevel (ja ook daar moet je een vergunning voor hebben, zucht). Een vergunning voor je alarm en inbraakpreventie. Als jij een anti-ramkraak paaltje voor de overhead deur wilt plaatsen kan dat, maar je zal een vergunning ervoor moeten aanvragen. gemeenteland en hun regeltjes is een jungle en daar kom je alleen uit als je goed bent geïnformeerd.

Dit alles slaat op mijn gemeente, het verschilt natuurlijk per gemeente. maar ik denk dat alles wel in grote lijnen hetzelfde zal zijn.

Ik wens je veel succes en go get them boy!

Comment

Mooi ambitieus plan. De feedback van Dynobet moet je wel serieus nemen wat betreft de commerciele insteek. Het is niet voor niets dat sportscholen als bosjes failliet gaan...

Als jullie een mix willen hebben van jong en oud maar toch enigszins ook willen richten op de ''die hards'' dan zit hier wel een risico aan vast. Denk hier wel heel goed over na.

Persoonlijk denk ik dat je concept het meeste kans van slagen heeft als het vernieuwend is. Dit kan in jou geval zijn een goede balans tussen ruimte voor ''die hards'' en mensen die 1 tot 2 keer per week willen sporten. Maar om je te kunnen onderscheiden zal je wel een accent moeten leggen op een van de twee. Omdat je passie uitgaat naar degelijke sportschool voor de ''die hards'' zou ik daar toch het accent ook op leggen. Dit kan je bijvoorbeeld bewerkstelligen door rekening te houden met de indeling van je sportschool. Bij mij heb je boven alle cardio en beneden alle apparaten en gewichten. Werkt perfect. Boven heb je voornamelijk vrouwen en de sporters die 1 tot 2 keer per week gaan. Beneden meer de mannen die voor gewichten gaan.

Je marketing is dan ook belangrijk hierin om jezelf te onderscheiden van de rest. Kijk bijvoorbeeld ook of een Fit for Free of van die andere troep niet van plan is om binnenkort bij jullie in de buurt zich te vestigen. Dit betekent grote concurrentie. En ook al is je plan en idee veel beter. Tegen dit soort bedrijven concurreren blijft erg lastig.

Comment

Hey,

Top voor jullie feedback mannen, klopt eerst via loket was direct nee. Toen gelijk wethouder aangeschreven en dit verhaal weten we nu.

Opzich concept die wij gaan doen, hebben 2 andere collega's van het werk in een andere stad gedaan en die zijn nu ruim jaar open en zitten over de 500 leden... en daar zaten al 4 sportscholen.

Bij ons zitten er maar 2 en 1 vraag 50 euro per maand a 2000 leden en andere is 15x15 erg klein en niet complete sportschool a 600 a 700 leden en die vraag 18,5 per maand.

Zelfde aantal inwoners als mijn collega's en te weinig inwoner voor een fit for free te starten!

Maar goed plan ligt klaar en we gaan het zien maandag !!

Thx allemaal
        Een dag niet getraind...

Comment

Succes frankey!!!

Persoonlijk ben ik van mening dat een mix prima kan - hardcore hoeft geen illegale tyfus zooi te zijn.
          We weten allemaal ook wel dat alleen hardcore niet draait op de inkomsten van de abo's
          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Zo wat was de wethouder positief zeg!! Nog mail gekregen net deel ervan is dit:

delen wij u mee dat de gemeente Enkhuizen een positief standpunt heeft ingenomen op uw verzoek van 13 november 2013 inzake het mogen starten van een sportschool

Voor de verdere uitwerking van uw voornemen is het van belang dat u (minimaal) het volgende overlegd:
            -Een goed uitgewerkt bedrijfsplan;
            -Wat zijn de openingstijden en/of worden ter plaatse nog evenementen georganiseerd;
            -Of sprake is van een (ondergeschikte) horecavoorziening;
            -Of sprake is van nevenverkoop producten (detailhandel);
            -Plattegrond van de begane grond en mogelijk een inrichtingsschets (hal, natte voorzieningen, kleedruimte, enz.);
            -Hoe om te gaan met parkeren in relatie tot de ruimte op het bedrijfsperceel (rekening houdend met een parkeernorm van 4,8 parkeerplaatsen per 100 m² bedrijfsvloeroppervlak);
            -Het aantal te verwachten verkeersbewegingen.

Dus nog werk aan de winkel!
            Een dag niet getraind...

Comment

Prima, er zit dus schot in de zaak. Er komt nog wat bij kijken maar dat zijn uitdagingen die je wel aan kunt.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

ziet er goed uit frankeyboy

Comment

Da's zeker positief !
                  Als je een beetje opschiet, kan de meet bij jou!
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Top kerel!! lijkt op het puntjes op de i zetten, succes
                    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

• frankey open is een sportschool in mijn wijk:P geen een hardcore gym heb je hier

Comment

• Yes thx allemaal ben erg blij! Welke knapkop hier schrijft even goed compleet bedrijfsplan, betaling kan in natura
                        Een dag niet getraind...

Comment

• Een bedrijfsplan kunnen ze niet eisen.. Die heb je wel nodig voor de bank als je gaat lenen of wanneer je van de gemeente huurt (kunnen ze het eisen). Niet voor een bestemmingsplanwijziging. Ik zou hem hoe dan ook schrijven, maar niet met instanties als de gemeente overleggen. Met name je verdienmodel en concurrentiepositie goed omschrijven en realistisch zijn over je opstartkosten en risico's (personeel).
                          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

• Originally posted by frankey View Post
                            is het van belang dat u (minimaal) het volgende overlegd:
                            Fijn dat die wethouder zo positief is, maar ik had wel correct taalgebruik van hem verwacht.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Je kan ook met vmbo wethouder worden

Comment

• Psst frankey hoe zit je met personeel hehe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X