Kennis oppoetsen / uitbreiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kennis oppoetsen / uitbreiden

Hey BN'ers,

Laatst vroeg Arend-Jan me hoe ik zaken leerde en onderwerpen eigen maakte. Mijn antwoord hierop was, een onderwerp uitzoeken en er een samenvatting / artikel over schrijven. Ik heb er aardig wat geschreven (jaja mijn site is nog down, is snel in orde als het goed is ) en hierdoor veel beter mijn kennis op orde had in mijn hoofd. Lezen is gewoon heel anders dan schrijven voor je hersenen.

Nu lijkt het me leuk, alleen voor mensen die ook serieus hun kennis willen oppoetsen / verbreden, dat we per week een concreet onderwerp kiezen en er vervolgens een artikeltje of een samenvatting over schrijven. Als iedereen zijn ding afheeft kunnen we het posten en vergelijken en discussiƫren.

Wat ik zelf namelijk had voor ik stukjes schreef was dat ik wel ongeveer wist hoe een aantal zaken in elkaar zaten maar als ik mezelf er vervolgens kritische vragen over ging stellen dat ik soms het antwoord schuldig moest blijven. Dat werk je zo weg.

Wel alleen voor mensen die serieus zijn, het heeft geen zin als iedereen iedere keer zegt ja ik had het te druk met aan mijn zak krabben. Het moet natuurlijk ook geen verplichting zijn maar met een beetje prioriteit kom je al een heel eind.

Mss een belachelijk idee maar ik neem de rol van dorpsgek wel op me (kop binnen aub iemand ). Ik denk echt dat veel mensen er veel aan hebben. Kost een beetje tijd maar het maakt je leercurve zo bizar veel steiler. Dus wie game is en een beetje serieus, laat het weten dan gaan we zondag het eerste onderwerp uitzoeken.

Ik moest hier aan denken nadat er weer een "refeed hoe zit dat nou" discussie was. Dit kun je zo uitzoeken en nuanceren.
    Last edited by pescatore; 29-05-2015, 21:32.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Ik vind het een cool plan, maar heb tbh geen zin om er ook daadwerkelijk wekelijks voor te studeren. Ben op zich wel tevreden met oppervlakkige kennis op dit gebied. Doe dus zelf niet (regelmatig) actief mee.

Kan wel heel wat goede stickies voortbrengen, denk ik zo
    Ik doe een gok

Comment

Zoiets als op bodybuilding.com: er wordt een onderwerp genoemd (trainingsroutine oid) en schrijft er een stuk over, degene die volgens lezers / panel het het beste heeft verwoord (qua tekst Ć©n inhoud) krijgt een x-aantal punten te besteden in een shop?
      Wordt het leerzaam voor eenieder.
      Goed idee verder
      Purist
      Verzuren zonder kuren
      ...ilse weet alles...

Comment

Lijkt me erg leuk en leerzaam, komende weken helaas niet zoveel tijd. Misschien dat ik na mijn tentamens nog welkom ben/interesse heb?

Comment

Originally posted by Pren View Post
          Ik vind het een cool plan, maar heb tbh geen zin om er ook daadwerkelijk wekelijks voor te studeren. Ben op zich wel tevreden met oppervlakkige kennis op dit gebied. Doe dus zelf niet (regelmatig) actief mee.

Kan wel heel wat goede stickies voortbrengen, denk ik zo
          Ja denk ik ook dus.

Originally posted by R2D2 View Post
          Zoiets als op bodybuilding.com: er wordt een onderwerp genoemd (trainingsroutine oid) en schrijft er een stuk over, degene die volgens lezers / panel het het beste heeft verwoord (qua tekst Ć©n inhoud) krijgt een x-aantal punten te besteden in een shop?
          Wordt het leerzaam voor eenieder.
          Goed idee verder
          Ik was me daar niet van bewust. Zat ook aan knowledge is your reward te denken

Originally posted by FitnessEcto View Post
          Lijkt me erg leuk en leerzaam, komende weken helaas niet zoveel tijd. Misschien dat ik na mijn tentamens nog welkom ben/interesse heb?
          Ja is vrijwillig he dus kijk maar als je tijd hebt. Bedoel alleen te zeggen als iemand mee doet, doe het wel fatsoenlijk of niet. Anders heeft het allemaal geen zin natuurlijk.

Comment

Leuk initiatief, zelf geen tijd om alles uit te schrijven maar wel leuk.
            Al vraag ik me af of de boel niet verzand in ellenlange discussies.
            Succes iig

Comment

Cool dat je er nog op terug komt! Ik heb zeker interesse om mee te doen. Wil de komende tijd ook weer veel tijd gaan besteden in de materie. Dus komt mij goed uit
              181 cm 85 kg 14%
              Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Goed initiatief. Wil er ook best aan bijdragen. Door zelf mee te schrijven OF meer coƶrdinerend bijdragen. ƉƩn maal per week vindt ik persoonlijk erg veel (liever eens in de twee weken).
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Klinkt als een goede uitdaging om inderdaad iemands kennis toe te passen. Ik zal mijn best doen in ieder geval !

Comment

Om de Week ben ik in! Leuk idee!

Comment

Leuk idee. Ik zal eens kijken of ik in de toekomst iets kan bijdragen hier of daar. Voorlopig niet genoeg tijd, in ieder geval.

En inderdaad iets uitschrijven en uitdiepen is anders dan het enkel lezen. Als je het schrijft blijft het vaak ook veel beter hangen, althans bij mij wel.
                      "Straight outta gym"

Comment

Mooi dat er in ieder geval wat interesse is. Lijkt me een goed plan. Laat het topic maar een weekje marineren, dan kijken we volgende week wie er echt game is en kunnen we over drie weken bekijken wat het oplevert.

@Q ik vind het niet erg als het in discussie verzang, zolang dit inhoudelijk is. Mss wel nog links en rechts wat structuur aanbrengen maar het idee is niet om er een soort wedstrijd van te maken. Eerder een mogelijkheid voor de schrijvers zelf een hoop te leren en dit met andere mensen vervolgens te bespreken.

@Dyno, had me ook al bedacht dat een week wat kort is. 1 onderwerp per maand kan ook prima natuurlijk. 2 weken schrijven, weekje ouwehoeren, weekje rust

Comment

klinkt als een goed plan

Comment

Misschien een leuk idee om dan een soort rangen in te voeren dat als men veel schrijft hoger in rang komt....

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Misschien een leuk idee om dan een soort rangen in te voeren dat als men veel schrijft hoger in rang komt....
                              Nah, dat is alleen bij echte atleten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X