externe harde schijf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fitness-maniak View Post
    ff een ander vraagje over een externe harddisk (geen zin in nieuw topic opene)
    k heb een tablet pc met windows 7 starter, die heeft een accuduur van zo'n 4u, k ben nu van plan om ook een externe hd te kopen (meer ruimte minder geld vergeleken met usbstick)
    Gaat dan mijn accuduur flink omlaag bij het gebruik van een externe hd?
    ik wil eentje zonder ac adapter, is gwn onhandig zo'n stroomkabel
    Kan je vertellen welk merk en type harddisk je op het oog hebt en wat de technische specificaties zijn? Ook is het handig om te weten welk merk en type tablet pc je gebruikt.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Western Digital My Book World Edition 1TB productreviews | Core | Tweakers.net Pricewatch

hier staan een aantal negatieve lezer reviews, maar kijk even wat die bovenste zegt. Hij zegt dat wanneer je de bijgeleverde cd krijgt, je problemen kan verwachten. Ik weet niet in hoeverre jij verstand hebt van computers en software maar ik denk dat er nog wel aardig wat bij komt kijken bij het juist installeren van dit apparaat

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
        Kan je vertellen welk merk en type harddisk je op het oog hebt en wat de technische specificaties zijn? Ook is het handig om te weten welk merk en type tablet pc je gebruikt.
        mijn tablet is de Archos 9 PC Tablet... hier de officiele link ARCHOS
        specs, windows 7 starter, 60gb harde schijf, 1024mb(1gb) RAM
        grafish geheugen weet k niet, wel weet ik de grafische chipkaart, intel GMA500
        een intel atom 1.2ghz processor, batterijduur 3a4 uur met flink hd video kijken of zware sites bezoeken zoals youtube. gwn wat bn-nen en wat dingen opzoeken 4-5uur batterij.

gewenste harddisk: samsung s2 640gb 2,5''
        usb 2.0 voeding, usb 2.0 overdracht. (geen firewire)
        5400RPM
        8mb cache buffer

Comment

Wat er op die reviews geschreven staat gaat over mensen die de schijf gebruiken voor NAS, Network Attached Storage. Dat is een heel ander verhaal.

@TS, dit is gewoon plug en play. Als jij vista of 7 heb als Windows versie worden de drivers zelfs automatisch voor je gedownload.

En dit ding werkt ook gewoon op XP, dat weet ik bijna wel zeker.

Drivers op de CD heb je niet eens nodig.

Bron: Zit zelf in de IT.
          You can be part of my meal tonight.

Comment

ik meen te hebben gelezen dat TS de schijf ook voor netwerk wil gebruiken?

Comment

De HD zou zo rond de 20 watt vreten vermoed ik. Ik weet het totaalverbruik van dat ding niet. Mocht hij nu 100 watt gebruiken, dan heb je met de hd een verbruik van 120 watt. Wat inhoudt dat hij 40 minuten minder lang mee gaat. Weet je zo het verbruik van je tablet pc?

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                mijn tablet is de Archos 9 PC Tablet... hier de officiele link ARCHOS
                specs, windows 7 starter, 60gb harde schijf, 1024mb(1gb) RAM
                grafish geheugen weet k niet, wel weet ik de grafische chipkaart, intel GMA500
                een intel atom 1.2ghz processor, batterijduur 3a4 uur met flink hd video kijken of zware sites bezoeken zoals youtube. gwn wat bn-nen en wat dingen opzoeken 4-5uur batterij.

gewenste harddisk: samsung s2 640gb 2,5''
                usb 2.0 voeding, usb 2.0 overdracht. (geen firewire)
                5400RPM
                8mb cache buffer
                Ik ben op Internet op zoek gegaan naar de technische specs van zowel je Archos als de harddisk, maar kan helaas niet vinden wat ik zoek. Ik was op zoek naar de capaciteit van de batterij in de Archos (uitgedrukt in Ah) en het stroomverbruik van de harddisk (meestal uitgedrukt in mA). Het enige wat ik kon achterhalen is dat een device maximaal 100 mA stroom mag verbruiken om USB2.0 compliant te zijn. Maar dat getal alleen is niet echt voldoende.
                Zolang je de AC adapter van de Archos gebruikt is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht. Echter, als je die niet gebruikt dan zal de harddisk energie verbruiken uit de batterij van de Archos en zal die sneller leeg zijn dan wanneer de harddisk niet met de Archos verbonden is. Je kan deze invloed natuurlijk verminderen door de USB kabel los te halen als je de harddisk niet gebruikt, maar dat is nogal omslachtig.

Comment

ik ben niet van plan om de harddisk ergens mee naar toe te nemen, k wil hem gebruiken voor mijn pc en voor mijn tablet, gwn thuis dus
                  dat tablet neem ik zoiezo bijna nergens mee naar toe, dus onderweg is een usb stick goed genoeg
                  in de handleiding van me tablet staat dat hij niet gebruikt mag worden terwijl hij oplaad.
                  kan ik die accu dan gwn eruit halen en me tablet op netstroom laten werken als ik de externe Harddisk gebruik?

Comment

fuck ik haat topic hijackers. Je moet juist je accu eruit halen tijdens het werken op netstroom omdat je anders je accu vernaggelt. Dus als je accu vol is moet je hem eruit halen en pas weer erin stoppen als je geen netstroom hebt.

Comment

Ik ben het met STED eens.

Comment

Vandaag een telefoontje gekregen over de staat van mijn externe HD. Helaas kan er niets uitgehaald worden. Weg alles. klote dus. Gelukkig had ik alle foto's ook op de schijf staan. Maar de rest is weg . Ik ga het nu anders doen zodat ik alles 2 x heb.
                        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Ja, het zijn inderdaad dit soort ervaringen wat er voor zorgt dat je altijd backups gaat maken. Heb er ervaring mee...

Comment

Originally posted by kees View Post
                            Vandaag een telefoontje gekregen over de staat van mijn externe HD. Helaas kan er niets uitgehaald worden. Weg alles. klote dus.
                            Thats fuckt up.

Weet je wat de oorzaak is van kaduke hd?
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                              Ja, het zijn inderdaad dit soort ervaringen wat er voor zorgt dat je altijd backups gaat maken. Heb er ervaring mee...
                              Ik kon volgende week bij je in de buurt. hahhaaa

@ helaas weet ik niet de oorzaak
                              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kees View Post
                                Ik kon volgende week bij je in de buurt. hahhaaa
                                Oh ja? Hou er rekening mee dat er hier nog steeds een hittegolf gaande is: iedere dag zo'n 34 - 35 graden in de schaduw. Goede reis.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X