Media Players

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Media Players

Nu me dvd player het langzaam aan begeven is zit ik te denken een media player te halen. Zo'n apparaatje die via het netwerk aan de PC is gekoppeld. Zodoende kun je dan media files direct op de tv streamen.

Iemand enige ervaring met zoiets? welk model is goed/niet.

Zelf zit ik op moment te denken aan
    Eminent EM7080 prijzen | Electronics | Tweakers.net Pricewatch

Ik heb er toevallig verstand van:

Die zou ik niet nemen. je wilt sowieso 1tje die DTS geluid afspeelt omdat als je .mkv bestanden (1080p, bluray) gaat afspelen die standaard met DTS geluid komen.
    Mijn ervaring is dat popcorn hour toch wel het beste is en blijft. Ik zou dan de a210 nemen. KLIK

Die heb ik ook en bevalt echt uitstekend. Ik heb afgelopen jaren wat goedkopere modellen gehad en dat verschil in kwaliteit zie je. Dat je via je tv de popcorn appz market in kan gaan is echt briljant
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Qua geluid wil ik het gewoon op me huidige home cinema set blijven aansluiten. Enige wat in die schakel verdwijnt is dan de dvd speler voor die media speler. Wil er overigens niet te veel geld voor neertellen. 200euro is het voor mij niet echt waard. Zal eens kijken of er goedkopere versies zijn.

Zit er ook een hdmi kabel in het pakket? Heb die krengen niet bepaald hier rond slingeren en zag dat ze bij sommige Players meegeleverd worden en anderen niet.

Comment

Ja bij de a-210 zit een hdmi kabel

Maar geloof me in deze: op zo'n mediaspeler wil je niet bezuinigen. Je hoeft niet de duurste (600 eurie) te nemen maar 200 moet je er wel voor neerleggen. Anders koop je er eentje van 120 euro en die 80 euro verschil hoor en zie je duidelijk.

Probeer ff te sparen of anders op marktplaats.
        Koop wel geen andere popcorn hour want de oudere zijn wat minder en de duurdere beetje overpriced. Deze is perfect

Comment

Geld is niet zozeer het probleem. Maar zie mezelf dat ding niet vaak genoeg gebruiken om die 200 euro er uit te halen. paar anime series en de enkele film...

Comment

Houdt ibood.nl in de gaten, komt best vaak zo'n ding voorbij voor een goede prijs! Zit er zelf ook over na te denken om een keer een te kopen, maar snap niet helemaal hoe het werkt...
            "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Denk dat er wel een handleiding bij zit ofzo. Meestal zijn die dingen niet zo lastig. Ben wel benieuwd hoe easy het is om in een netwerk te proppen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Geld is niet zozeer het probleem. Maar zie mezelf dat ding niet vaak genoeg gebruiken om die 200 euro er uit te halen. paar anime series en de enkele film...

Heb je goede HD tv? Want dan zal je echt meer gaan kijken.

Ik heb Full HD 102 cm tv en ik vind het prachtiggggg om series of vooral gedownloade blurays te bekijken via mijn mediaspeler. Zo loep en loep zuiver. is echt genot.

Handleiding zit er bij. maar is niet zo lastig. Ik had m binnen 10 mins aan mn wireless gekoppeld.
                maar sowieso;.tegenwoordig zo veel forums en handleiding te downloaden. Als je er niet uitkomt is er altijd hulp

Comment

Heb 1 van de eerste HD tv's van Philips 94-98cm of zoiets. Alleen nog nooit gebruik van gemaakt wegens gebrek aan kabels. Niet eens me xbox of dvd speler maakt gebruik van me hdmi sloten. Maar wil daar wel die media player op gaan aansluiten mits er een kabel bij geleverd wordt.

Comment

Goeie tip die popcorn
                    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                    We like it
                    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      Ik heb er toevallig verstand van:

Die zou ik niet nemen. je wilt sowieso 1tje die DTS geluid afspeelt omdat als je .mkv bestanden (1080p, bluray) gaat afspelen die standaard met DTS geluid komen.
                      Mijn ervaring is dat popcorn hour toch wel het beste is en blijft. Ik zou dan de a210 nemen. KLIK

Die heb ik ook en bevalt echt uitstekend. Ik heb afgelopen jaren wat goedkopere modellen gehad en dat verschil in kwaliteit zie je. Dat je via je tv de popcorn appz market in kan gaan is echt briljant
                      Sorry hoor, maar waar heb je verstand van?
                      Als je een hdmi receiver heb, waarom heb je dan zo duren mediaspeler nodig, tenslotte doe je receiver alle beeld en geluid door sturen, en dan heb je ook alle geluid sporen.
                      Maar uiteraard moet je wel een hdmi receiver hebben.
                      Gewoon server maken op je pc en gaan met die films.
                      Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Originally posted by Tonic View Post
                        Sorry hoor, maar waar heb je verstand van?
                        Als je een hdmi receiver heb, waarom heb je dan zo duren mediaspeler nodig, tenslotte doe je receiver alle beeld en geluid door sturen, en dan heb je ook alle geluid sporen.
                        Maar uiteraard moet je wel een hdmi receiver hebben.
                        Gewoon server maken op je pc en gaan met die films.
                        Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Kan je zinnen niet helemaal volgen.

Maar een HTPC (pc speciaal gebouwd voor je tv) is natuurlijk het beste. Maar dan ben je nog meer geld kwijt. Een popcorn is niet zo duur hoor in vergelijk met de rest. Wat je met HDMI bedoelt begrijp ik ook niet zo goed. Falstyr wil via zijn netwerk en zijn pc films etc op zijn mediaspeler bekijken. Dat gaat gewoon wireless (of via kabel). het afspelen ervan gaat echter via een hdmi kabel ja. HDMI is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm.Omdat het onbewerkt is, is het in beste kwaliteit.

En tja,..of ik er veel verstand van heb. Tja;..genoeg om falstyr iig te adviseren. Het is een hobby van me.

Comment

Jij zegt tegen fal, neem een mediaspeler die DTS ondersteunt,
                          dit is niet nodig als je een hdmi receiver heb.
                          Dus heb je aan een simpele media speler zat.
                          Even een kleinen uitleg wat een hdmi receiver is:

AV-Receiver
                          The Range
                          De SR5005 levert 7 maal 100 W rms, en wordt geleverd met decoders voor standaard audio en Dolby TrueHD en DTS HS Master Audio, evenals vier HDMI1.4a-ingangen - waarmee hij helemaal is voorbereid op 3D-video. Moeiteloos brengt hij de meest veeleisende actiescenes op uw scherm en dankzij de geavanceerde audiotechnologieën van Marantz geeft hij muziek weer in ongeëvenaarde kwaliteit. Om bij weergave van gecomprimeerde muziekbestaden van uw iPod de best mogelijke geluidskwaliteit te garanderen is de SR5005 uitgerust met de M-DAX2: de Marantz Dynamic Audio eXpander, versie 2. Deze extra functionaliteit optimaliseert tegelijk ook de kwaliteit van MP3-bestanden die vanaf CD worden afgespeeld of die via de optionele Bluetooth-ontvanger RX101 binnenkomen. Al uw muziek klinkt helderder, gedetailleerder en levendiger. Om het geheel te completeren wordt de SR5005 geleverd met een reeks aan gemaksfuncties, zoals de 'automatische configuratie' met Audyssey MultEQ en Dynamic Volume, multiroom met multisource-flexibiliteit en een video-off-stand - alles gemaakt zodat u in ware, dynamische Marantz-stijl van uw films en muziek kunt genieten. Daarnaast laten alle videobronnen (analoog en HDMI) zich via de ABT1030-processor van Anchor Bay upscalen naar 1080p.

En tja het is jouw hobby, maar de mijne ook

Comment

Tja tonic,..ik heb een dure tv en had een simpele WD TV mediaspeler. Maar HDMI reciever pakte het geluid niet. Dus voor DTS moest ik of m elke keer converteren of toshlink kabel kopen.

Maar sowieso;..ik zou altijd in wat meer kwaliteit investeren. Vooral omdat het maar tientjes scheelt

Comment

Dat is inderdaad vervelend, ik zelf heb een
                              Western Digital WD tv Live Hub media player 1 TB

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X