griekenland, politiek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by onderhandelen View Post
    haha handel aap t is da k de macboopro 2011 ff aan het uitstellen ben. Hebben heat + fan problm

Herstel> kwestie van tijd.

Hoelang ga je trouwens?
    Laten we daar maar vanuit gaan dan.

Ik ga 3 weken, einde van het jaar 1 maand en tussen door nog een week vissen in spanje. Dus ik heb niks te klagen.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
      Of als je wel zeker wil weten hoe het verder gaat moet je het aan falstyr vragen, die weet zelfs wat voor taal we spreken over een paar honderd jaar.

Die heeft volgens mij betrouwbare bronnen die dat weerleggen.
      weer je onwetendheid tonen door dingen tot het domme door te trekken. Het is gewoon evolutie en feit dat we over paar 100 jaar 1 en dezelfde taal spreken. Welk dat gaat worden, of wat voor nieuwe taal er dankzij mengelmoes teweeg gaat komen weet niemand. Maar gaat blijf jij maar uit je nek lullen. Beetje entertainment kan geen kwaad met je onzin. Misschien dat je toch maar beter een opleiding had moeten afronden. Misschien dat een google zoekopdracht naar Darwin language diversity je hersencellen wakker kan schudden.
      Last edited by Falstyr; 04-07-2011, 16:19.

Comment

Je hebt gelijk, ik ben dom en jij bent slim. Heb jij je zin.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
          Nee nee laatste is idd niet voor u bedoelt maar leg eens uit, ben benieuwd.
          Dat amerika eerst in een crisis kwam heeft natuurlijk direct en indirect te maken met onze economie, maar dat wil niet zeggen dat de koop op afbetaling en creditcard leefstijl van de amerikanen ook onze economie verpest heeft.

Eigenlijk hebben wij het als nederlanders nog helemaal niet zo hard getroffen en is onze economie helemaal niet verpest, we hebben ten opzichte van bijvoorbeeld Ierland / Griekenland relatief minder hoeven te bezuinigen.

We hebben alleen in een recessie gezeten en die was niet zo verschrikkelijk dat er paniek gezaaid moest worden, er moest alleen bezuinigd worden. Daarom heet het ook een recessie: De economie groeit gedurende 2kwartalen of meer minder dan daarvoor.

Het effect van amerika op ons was dat de euro minder aantrekkelijk (duurder) werd. Maar bijvoorbeeld Griekenland heeft het echt zelf gedaan hoor, dat is niet de schuld van de Amerikanen.

Ik zeg alleen dat Amerika niet 100% schuldig is ookal is het daar begonnen.
          Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            weer je onwetendheid tonen door dingen tot het domme door te trekken. Het is gewoon evolutie en feit dat we over paar 100 jaar 1 en dezelfde taal spreken. Welk dat gaat worden, of wat voor nieuwe taal er dankzij mengelmoes teweeg gaat komen weet niemand. Maar gaat blijf jij maar uit je nek lullen. Beetje entertainment kan geen kwaad met je onzin. Misschien dat je toch maar beter een opleiding had moeten afronden. Misschien dat een google zoekopdracht naar Darwin language diversity je hersencellen wakker kan schudden.
            Dan moet er eerst wereldvrede komen... dat zie ik niet gebeuren. Geloof speelt ook een grote rol in taal en die verdwijnen niet.

Comment

Ik heb laatst ook een interessante discussie over die taal gehad. Stel dat we niet ineens in een technologische terugval terecht komen, dan is het inderdaad niet meer dan logisch dat er met een planetaire cultuur één taal komt.

En voor die twee zogenaamde slimme mensen die hebben gestudeerd en hun ´zaakjes´ goed voor elkaar hebben: misschien is het handig om in een discussie wat verder te gaan dan op de man te spelen en in plaats daarvan met een valide weerwoord te komen? Als jullie zo slim zijn, waarom kijken jullie dan niet wat verder dan ´haha, wat is hij dom?´ Het lijkt me zelf zo klaar als een klontje dat we uiteindelijk allemaal één taal gaan spreken. Denk niet binnen 100 jaar, maar wel degelijk binnen 400 jaar. 400 jaar geleden hadden we binnen Nederland ook verschillende talen, dat is door de verbeterde infrastructuur en de macht van onze staat veranderd in één taal, de Nederlandse. Uiteindelijk zal dit ook plaats gaan vinden in Europa. Ons menszijn beperkt zich niet meer tot de 30 kilometer die we in onze eigen omgeving afleggen, het is nu net zo makkelijk om met je buurman te praten als met iemand uit Amerika.

On topic: ik ben enorm cynist op het moment, volgens mij is het allemaal schijt en moeten we ophouden met de ´grote verhalen´.. Ze hebben allemaal gruwelijk gefaald, op misschien religie na, maar daar komen we achter als we dood gaan. Wees gelukkig met je nieuwe puppie en probeer ervoor te zorgen dat je eigen omgeving het goed heeft. Maar mensenrechten? Gelijkheid voor iedereen? Democratie? Allemaal mooie woorden, maar te ver van mijn bed show. Laten we eerst maar is proberen deze utopie te realiseren in Nederland voordat we over onze grenzen gaan kijken.

Comment

ik heb een nieuwe oplossing.
                omdat euro moet blijven ivm problemen die je krijgtl...
                2 valuta handhaven. net als turkije nu. euro en lires ofzo. elk land zn eigen valuta en de euro. zo kan een griek moeite doen euro's te bemachtigen voor veel drachmen en ze kunnen ze dus alleen kopen met hun eigen munt, dus zijn ze zelf verantwoordelijk hoeveel euro's ze kunnen kopen, want hoe sterker de drachmen, hoe goedkoper de euro. en zo dus ook onze gulden. dan blijkt de gulden stabieler dan de drachmen en dat is eerlijk verdeeld. handel kan gewoon in euros blijven doorgaan. volgens mij is dat nog niet zo'n dom idee. kwam zo in me op.
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Bruce, niet alleen spieren, maar ook nog hersenen!!
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Gaat hem niet worden Bruce. Het enige wat je daar mee krijgt is dat mensen guldens in plaats van euro's in hun portemonnee stoppen. Net zoals dat er veel mensen nu opeens goud kopen ipv euro's. Maar dat heeft totaal geen invloed op de standaard die gebruikt wordt internationaal. Opeens een tweede munt terug invoeren zal helemaal niks oplossen en zal er ook niet voor zorgen dat je opeens uit de gevaarlijke hoek bent.

Denk je soms dat de munt de EU maakt? De EU qua handel en economie bestond er al ver voordat de EU officieel in het leven geroepen werd. Landen hadden al invloed in grote mate op elkaar voordat de EU en de euro er waren. Vroeger stuurde andere landen ook geld naar elkaar in de vorm van staats leningen en verhandelen van staats obligaties. Enig verschil nu is dat we belasting betalen zodat de EU 1 pot heeft van 400miljard om die zaken te regelen ipv dat elk land het afzonderlijk doet.

Met twee munten heb je altijd dat er 1 sterker is dan de ander en elkaar in stand houden. Maar een nationale munt heeft totaal geen invloed op de international/wereld munt. De enige andere munten die invloed hebben op de euro is de Dollar en de chinese munt. De andere wereldmunten bengelen er onder aan mee. Het is de nationale economie die de national munt als lires en gulden beïnvloed. Wederom een reden waarom je idee niet zal werken.
                    Last edited by Falstyr; 16-07-2011, 11:22.

Comment

Ik stel voor dat we alle landbouwgrond opeisen en verdelen. Voor iedereen een stukje. Welke onverlaat heeft ooit uitgevonden dat grond kon toegeëigend zijn (gekocht kon worden) aan een persoon?! We zijn allemaal schapen geweest toen grote koningen en 'heren' grond zomaar opeisten en verdeelden aan de edelen, wiens families het dan op hun beurt te gelde hebben gemaakt door de eeuwen heen. Landbouwgrond voor iedereen, weg met de zorgen!

En dat we dan meteen ook ruilhandel invoeren voor goederen en arbeid.

Hmm .. misschien is de rebelse stelling niet voor dit topic

Comment

Als je niet weet waar je het over hebt hou dan gewoon je mond. Het is beter dat er een paar man het grond in bezit hebben en onderverhuren anders zou je constante oorlogen over grondgebieden hebben. Want dat is wat er toen was en dat is wat er nu weer zou gebeuren. Geen regels, geen orde dus dan kun je constant zonder enige consequenties de een grond bezitter doden en het grond eigen kunnen maken. En om dan te zorgen dat jij er lekker warm bij gaat zitten en niet al te veel werk wilt ga je het onderverhuren in ruil voor goederen of iets anders. Oh wacht dan kom je in dezelfde cirkel die al duizenden jaren gaande is. De "onverlaat" die het verzonnen heeft was degene met het grootste leger en de grootst vergaarde rijkdommen. Zelfs heden ten dage worden er nog oorlogen gevoerd voor grondbezit van iemand anders omdat die andere persoon grondstoffen bezit die de ander wilt hebben. Maar dat snap jij overduidelijk niet.

Het is geen rebelse stelling. Het is gewoon een idiote stelling die nergens op slaat. Dat betekend dat we weer 1600-2000 jaar terug in de tijd gaan met alles en de hele ontwikkeling/evolutie opnieuw moeten doormaken. Nogmaals...als je het niet snapt zeg dan gewoon niks.

Comment

Originally posted by Skien View Post
                          Ik stel voor dat we alle landbouwgrond opeisen en verdelen. Voor iedereen een stukje. Welke onverlaat heeft ooit uitgevonden dat grond kon toegeëigend zijn (gekocht kon worden) aan een persoon?! We zijn allemaal schapen geweest toen grote koningen en 'heren' grond zomaar opeisten en verdeelden aan de edelen, wiens families het dan op hun beurt te gelde hebben gemaakt door de eeuwen heen. Landbouwgrond voor iedereen, weg met de zorgen!

En dat we dan meteen ook ruilhandel invoeren voor goederen en arbeid.

Hmm .. misschien is de rebelse stelling niet voor dit topic
                          dit is bij de franse begonnen en dat gebruiken we nog steeds hoor. Alles hier is namelijk van de regering. En dat wonderlijke rebelse idee van je is al heel lang doorgevoerd want iedereen koopt ook ze eigen stukje grond, dit noemen we een huis. Dus weet niet wat dit te maken heeft met crisis Stap 1 hebben we al wat was je volgende stap in dit geniale plan

Comment

ik weet dat je vroeger de handel in euro's al had, maar ook in dollars. toen ik net begon te werken kon je ook nationaal al 2 jaar kiezen of je in eu of guldens wilde betalen. vandaar dat ik never geloofde toen een snackbar vertelde dat zijn inkopen ook zo duur waren geworden, toen bleek dat in 1 dag een frikandel van 1,75 gulden naar 1,10 euro ging oid.
                            je had de dollar en elk land kon failliet gaan aan zn eigen munt. maar vooral wat ik wil zien: de koopkracht binnen eigen land. zaken niet op orde? dan heb je dus weinig te makken. sterk land, dan heb je hard geld. en natuurlijk de mensen die euro's op voorraad houden voor als het minder gaat, die noem ik dan economisch wat snuggerder. jah, ik heb je verhaal gelezen, fally, maar ik zou het wel es willen zien gebeuren. (helaas is het een utopie)
                            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
                              ik hoor steeds van dat klere nieuws over grieken die staken en niet eens zijn met hun bezuinigingen.

maarrrr... Wij moeten dat betalen (van onze hoge vrienden in de financiele raad) terwijl de grieken zelf een potje ervan hebben gemaakt met vroegtijdige pensioenen, enzo.

de grieken zelf willen volgens mij niet eens steun van europa. dus de oplossing: griekenland UIT de eu.

ik weet niet zeker of dat de juiste oplossing is, maar ik ben benieuwd naar allerlei invalshoeken. het ligt midden in europa, dus het is lastig, maar om mensen te betalen uit een ander land zodat die kunnen chillen en wij krom liggen lijkt me niet de bedoeling.

brand maar los
                              Buiten dat Griekenland niet midden in Europa ligt? is het denk ik voor de armere Grieken absoluut beter als het land failliet gaat. De omslag naar de euro heeft een anabole economie gemaakt waar Griekenland nooit meer uitkomt. Landen als Spanje en Griekenland waren aantrekkelijk omdat het er goedkoop was.. Dat enige voordeel dat ze hadden zijn ze binnen een jaar door de euro kwijtgeraakt en nu is er dus bijna niks meer. Het zal onmogelijk zijn om dertig jaar achterstand op ons en duitsland (etc.) in te halen. De enige rede dat wij geld blijven stoppen in die bodemloze put is omdat we op dit moment niks anders kunnen doen omdat alle fondsen en banken diarree poepen mocht Griekenland dus failliet gaan. Politiek gezien speelt Griekenland natuurlijk door zijn ligging wel een heel belangrijke rol binnen Europa: Churchill was bijna nergens zo bang voor dan het verlies van Kreta en de doortocht voor zijn oorlogschepen die daarmee verloren zou gaan.
                              Om de Grieken te helpen moeten we ze uit de Euro lazeren om onszelf te helpen moeten we ze nog heel lang laten bungelen. En dat is precies andersom dan we hier meestal krijgen voorgeschoteld!

Comment

Concept akkoord lekt, opeens schieten beurz(en) in de +, lol

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                                We like it
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X