Eerste logje Malinois: cut & strenght

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by inferno_0666 View Post
    Hoe ziet je schema er normaliter uit? Met alle oefeningen, aantal sets en aantal reps.
    Stronglifts eigenlijk maar licht aangepast en met wat accessory work.

    Training A
    Squat 5x5
    Bench press 5x5 => 2x fail en wil nu overschakelen op 6x4 OF 5x4, hetgeen dat lukt. En anders 4x4 en dan 5x3
    BOR 5x5
    Chin upp double pause (bovenin en onderin) 3x3
    45° grip pull/chin upp double pause (bovenin en onderin) 3x3


    Training B
    Lichte paused squat als opwarming: 2x5x50-70kg
    OHP 5x5=> hier ook 1x fail gehad en wil hetzelfde overschakelen zoals bij de bench press
    Deadlift 3x3
    Rolling triceps extensions 3x8 (als ik de oefening onder de knie heb, nu dus nog niet)
    Chin up double pause (bovenin en onderin) 3x3
    45° grip pull/chin up double pause (bovenin en onderin) 3x3

    Bij training B nooit zware squats aangezien ik dan de deadlifts niet haal. A is dus altijd squat-training voor de benen en B dus de deadlift voor de benen.
    Die pull ups lukken me allemaal nét en zijn een goede extra oefening.

    Met bench press zat ik vast op 5x5x70kg gezet op vorig jaar september. Toen heb ik een paar keren gedeload en extra volume gedraaid maar het kwam er niet van.
    Vorige week wel met een maat getraind en toen 5x5x72kg gedaan en singles opgewerkt: 75kg, 80kg, 85kg (zie ik als 1RM). Dat was wel met spotter bij het unracken wat een hoop scheelt.
    Woensdag wel kunnen verhogen en: 3x5x74kg en 2x4x74kg gedaan (vandaag opnieuw bench press gedaan maar deze was minder goed dan woensdag)
    The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

    Comment


    • Originally posted by Malinois View Post
      Met bench press zat ik vast op 5x5x70kg gezet op vorig jaar september. Toen heb ik een paar keren gedeload en extra volume gedraaid maar het kwam er niet van.
      Vorige week wel met een maat getraind en toen 5x5x72kg gedaan en singles opgewerkt: 75kg, 80kg, 85kg (zie ik als 1RM). Dat was wel met spotter bij het unracken wat een hoop scheelt.
      Woensdag wel kunnen verhogen en: 3x5x74kg en 2x4x74kg gedaan (vandaag opnieuw bench press gedaan maar deze was minder goed dan woensdag)
      Wat jij een deload noemt is eigenlijk een "weight reset" - een stap terug in je WG al dan niet gecompenseerd door een hoger volume te draaien...

      Als je traint nemen zowel je 'fitness" als je "fatigue" toe - het verschil tussen die 2 is hoe goed je op dat moment kan presteren...
      Een echte deload is zoals wat PP nu doet: over de gehele lijn een stap terug in WG én volume: zowel je fitness als je fatigue nemen dan af, maar fatigue zakt sneller dan fitness, zodat aan het einde van de deload het nettoresultaat een beter prestatievermogen zou moeten zijn...

      Omdat jij de lagere WG's tijdens je "deloads" compenseert met een hoger volume heb je geen enkel zicht op wat het resultaat daarvan is op je fitness- en fatigue levels... Vooral ook omdat je terwijl je op 1 oefening "deload" even hard blijft gaan op de andere oefeningen, wat zeker niet gunstig is om je fatigue te doen afnemen...

      Misschien moet je eens een echte deload doen, de week nadien je maxes testen (ik zou voor 5RM's gaan aangezien je nu gewend bent aan 5's) en nadien op basis van je maxes een "percentage based periodized" programma te gaan doen? Of denk je dat er nog veel lineaire noob gains te rapen vallen?

      PS: check pb
      Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

      Comment


      • Originally posted by Malinois View Post

        Stronglifts eigenlijk maar licht aangepast en met wat accessory work.

        Training A
        Squat 5x5
        Bench press 5x5 => 2x fail en wil nu overschakelen op 6x4 OF 5x4, hetgeen dat lukt. En anders 4x4 en dan 5x3
        BOR 5x5
        Chin upp double pause (bovenin en onderin) 3x3
        45° grip pull/chin upp double pause (bovenin en onderin) 3x3


        Training B
        Lichte paused squat als opwarming: 2x5x50-70kg
        OHP 5x5=> hier ook 1x fail gehad en wil hetzelfde overschakelen zoals bij de bench press
        Deadlift 3x3
        Rolling triceps extensions 3x8 (als ik de oefening onder de knie heb, nu dus nog niet)
        Chin up double pause (bovenin en onderin) 3x3
        45° grip pull/chin up double pause (bovenin en onderin) 3x3

        Bij training B nooit zware squats aangezien ik dan de deadlifts niet haal. A is dus altijd squat-training voor de benen en B dus de deadlift voor de benen.
        Die pull ups lukken me allemaal nét en zijn een goede extra oefening.

        Met bench press zat ik vast op 5x5x70kg gezet op vorig jaar september. Toen heb ik een paar keren gedeload en extra volume gedraaid maar het kwam er niet van.
        Vorige week wel met een maat getraind en toen 5x5x72kg gedaan en singles opgewerkt: 75kg, 80kg, 85kg (zie ik als 1RM). Dat was wel met spotter bij het unracken wat een hoop scheelt.
        Woensdag wel kunnen verhogen en: 3x5x74kg en 2x4x74kg gedaan (vandaag opnieuw bench press gedaan maar deze was minder goed dan woensdag)
        Heb je hier wel eens een clip geplaatst waarin je een BP set uitvoert? En toen je het gewicht had verlaagd om een nieuwe aanloop te nemen, met hoeveel verhoogde je het gewicht toen en verhoogde jij het gewicht per training of per week?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • Originally posted by steffie268 View Post

          Wat jij een deload noemt is eigenlijk een "weight reset" - een stap terug in je WG al dan niet gecompenseerd door een hoger volume te draaien...

          Als je traint nemen zowel je 'fitness" als je "fatigue" toe - het verschil tussen die 2 is hoe goed je op dat moment kan presteren...
          Een echte deload is zoals wat PP nu doet: over de gehele lijn een stap terug in WG én volume: zowel je fitness als je fatigue nemen dan af, maar fatigue zakt sneller dan fitness, zodat aan het einde van de deload het nettoresultaat een beter prestatievermogen zou moeten zijn...

          Omdat jij de lagere WG's tijdens je "deloads" compenseert met een hoger volume heb je geen enkel zicht op wat het resultaat daarvan is op je fitness- en fatigue levels... Vooral ook omdat je terwijl je op 1 oefening "deload" even hard blijft gaan op de andere oefeningen, wat zeker niet gunstig is om je fatigue te doen afnemen...

          Misschien moet je eens een echte deload doen, de week nadien je maxes testen (ik zou voor 5RM's gaan aangezien je nu gewend bent aan 5's) en nadien op basis van je maxes een "percentage based periodized" programma te gaan doen? Of denk je dat er nog veel lineaire noob gains te rapen vallen?

          PS: check pb
          Met dat schema lijkt het me sterk dat er sprake is van zo'n mate van vermoeidheid dat hij een deload zou moeten inlassen. Een deload heeft nut wanneer de persoon in kwestie gevorderd is en traint op een zwaarder schema. Daar is in dit geval geen sprake van.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

          Comment


          • Originally posted by inferno_0666 View Post

            Heb je hier wel eens een clip geplaatst waarin je een BP set uitvoert? En toen je het gewicht had verlaagd om een nieuwe aanloop te nemen, met hoeveel verhoogde je het gewicht toen en verhoogde jij het gewicht per training of per week?
            Ik heb nog geen clip geüpload sinds ik in één van de deloads/resets hier hard aan heb gewerkt.

            Eerst verlaagd naar 62kg en toen een 7x5 gedaan (setsxreps) en dan per 1 kg verhoogd elke training en gewoon gekeken hoeveel volle sets van 5 reps ik kon maken. En gewoon A B A en B A B gedaan gelijk SL het voorschrijft.
            6x5x65kg
            6x5x67kg
            5x5x68kg
            5x5x69kg
            5x5x70kg
            en toen daar weer 2x vastgelopen op de 71kg

            Maar nu dus kunnen doorstoten naar 5x5x72kg en 3x5x74kg +2x4x74kg.
            Ik vermoed dat het beste nu gewoon gaat zijn om sets van 4 reps te doen en proberen 5-6 sets te halen. Normaal moet ik 5x4x74kg wel halen. Hopelijk die 6de set ook. En dan de training erna weer 1kg verhogen. En als geen 5x4 lukt een 6x3 te doen, etc. Want vorige keer met volume kwam ik er ook niet.
            Ik moet wel zeggen dat de OHP nu ook wel wat zwaar geworden is (fail op 5x5x54kg). Hier zit ik wat in hetzelfde straatje. Woensdag nog eens proberen om te halen en anders ook een 6x5/5x4, etc..

            Ik kan niet eeuwig blijven resetten/deloaden, de beginnergains stoppen ook een keer. Echter zit ik wel nog altijd in de cut (en boven/op onderhoud zitten zie ik momenteel niet zitten )
            The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

            Comment


            • Ik zou in deze fase inderdaad je repsxsets geleidelijk aan verlagen indien nodig. Zoals Aldo en Inferno het ook doen. Als je weer verder kan, weer verder.

              Filmpje posten van bench kan misschien wel wat positief opleveren. Als ik naar mezelf kijk heb ik tussen afgelopen maart en nu enorm veel winst op de BP behaald door techniekverbetering.
              Food is an important part of a balanced diet.
              ~Fran Lebowitz

              Comment


              • Originally posted by Malinois View Post

                Ik heb nog geen clip geüpload sinds ik in één van de deloads/resets hier hard aan heb gewerkt.

                Eerst verlaagd naar 62kg en toen een 7x5 gedaan (setsxreps) en dan per 1 kg verhoogd elke training en gewoon gekeken hoeveel volle sets van 5 reps ik kon maken. En gewoon A B A en B A B gedaan gelijk SL het voorschrijft.
                6x5x65kg
                6x5x67kg
                5x5x68kg
                5x5x69kg
                5x5x70kg
                en toen daar weer 2x vastgelopen op de 71kg
                Elke training verhogen kan soms teveel zijn. StrongLifts is voor de grote massa gemaakt en is een prima programma. Maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen optimaal is en dan moet je soms een beetje experimenteren wanneer een reguliere reset niet het gewenste resultaat levert.

                Begin komende week met werksets van 60kg en verhoog het na elke 2 trainingen met 2,5 kg. De komende weken ziet je BP schema er dan zo uit:

                Training 1 en 2
                • 15x20
                • 5x35
                • 4x40
                • 3x50
                • 1x60
                • 1x70
                • 5x5x60kg


                Training 3 en 4
                • 15x20
                • 5x35
                • 4x40
                • 3x50
                • 1x62,5
                • 1x70
                • 5x5x62,5kg


                Training 5 en 6
                • 15x20
                • 5x40
                • 4x50
                • 3x60
                • 1x65
                • 1x72,5
                • 5x5x65kg


                Training 7 en 8
                • 15x20
                • 5x40
                • 4x50
                • 3x60
                • 1x67,5
                • 1x72,5kg
                • 5x5x67,5kg


                Training 9 en 10
                • 15x20
                • 5x40
                • 4x50
                • 3x60
                • 1x70
                • 1x75kg
                • 5x5x70kg


                Training 11 en 12
                • 15x20
                • 5x45
                • 4x55
                • 3x65
                • 1x72,5
                • 1x77,5kg
                • 5x5x72,5kg


                Training 13 en 14
                • 15x20
                • 5x45
                • 4x55
                • 3x65
                • 1x75
                • 1x80kg
                • 5x5x75kg

                Last edited by inferno_0666; 11-06-2017, 22:12.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

                Comment


                • 12/06/17 (note: kleine blessure op 01/06/2017)
                  Wat oefeningen aangepast om blessure zo goed mogelijk te ontzien aangezien het precies niet zo goed geneest.


                  Squat
                  unracken en extra strak trekken om bovenlichaam (vooral schouders + t-spine) op te warmen:
                  bar
                  50kg
                  70kg


                  Bench press
                  2x10xbar
                  5x40kg
                  5x60kg
                  3x70kg


                  6x4x74kg (3min)
                  Ging best goed eigenlijk.. Relatief gezien.
                  Wat extra aandacht besteed aan opwarmen van de heupen en alle spieren daarrond.


                  BOR-> Pendlay Row
                  Pendlay row om de blessure te ontzien omdat ik denk dat BOR het toch wat belast.
                  5x60kg

                  7x5x70kg (90s)
                  Ging lekker


                  Dumbell bench press
                  Licht gewicht, stabiel en trager op techniek
                  3x12x12kg


                  Chin upp double pause (bovenin en onderin)
                  3x3 1min rust


                  48° pull/chin upp double pause (bovenin en ondering)
                  6x3 1min rust
                  1x2.75 waar ik vast heb gehouden zolang ik kon.
                  Heel tevreden mee!


                  Momenteel probeer ik ook de blessure te ontzien (BOR vervangen voor Pendlay Row) aangezien de genezing precies niet goed vooruit gaat. Enkel de bench press is eigenlijk slecht aangezien de heupen toch redelijk open getrokken worden en de benen opgespannen zijn.
                  Na 2 dagen rust voelt het eigenlijk nog hetzelfde als vrijdag. Deze week nog afwachten en anders dinsdag eens naar de huisarts. Ik word redelijk gek dat ik geen benen kan trainen.
                  The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                  Comment


                  • Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Elke training verhogen kan soms teveel zijn. StrongLifts is voor de grote massa gemaakt en is een prima programma. Maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen optimaal is en dan moet je soms een beetje experimenteren wanneer een reguliere reset niet het gewenste resultaat levert.

                    Begin komende week met werksets van 60kg en verhoog het na elke 2 trainingen met 2,5 kg. De komende weken ziet je BP schema er dan zo uit:
                    Ik apprecieer het heel erg dat je me wilt helpen maar ik denk niet dat ik het (momenteel) ga volgen. Laat me even verduidelijken:
                    Bij dit schema zou ik pas na 13 weken een PR kunnen halen wat ik momenteel eigenlijk te lang vind en een heel stap terug vind. Ik wil eigenlijk het gewicht verhogen en de sets/reps aanpassen wat meer in het novice gedeelte valt.

                    Ook aangezien ik in augustus op vakantie ga voor 10 dagen en dus maar 1x kan trainen in 2 weken tijd waarbij ik hierna toch terug ga moeten opbouwen. Tot die tijd kan ik even wat zwaarder trainen.

                    Mogelijk zat ik wat te lang te gapen op 5x5 waarbij ik nu denk dat het eens tijd wordt voor andere sets-/rep- ranges. Een veel voorkomende fout bij SL.

                    Nu ik wat geblesseerd ben aan mijn bovenbenen/heupen heb ik ook veel meer energie om upper body oefeningen te doen waardoor er nu normaal gezien meer te halen valt. Want de squat nam altijd een groot stuk energie weg voor het bankdrukken.

                    En toch niet onbelangrijk: ik ben al anderhalf jaar 5x5 bezig, voor mij begint het nu stilletjes aan ook wel genoeg te worden. Zeker aangezien ik moet resetten over een lange tijd om een klein beetje winst te maken (van september tot vorige week 2kg winst op 5x5)

                    The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                    Comment


                    • 14/06/17 (note: kleine blessure op 01/06/2017)

                      Vandaag alleen op OHP voluit gegaan, deze nacht moeten werken en ik daar ook zwaar gecrasht tegen de morgen aan. Heel slappe en knikkende benen had ik en gewoon leeg/suf. De laatste tijd veel aan het werken in volcontinue ploegensysteem en goed aan het trainen is voelbaar. Nog een paar dagen werken en dat is het terug normaal.
                      Bij het opstaan was het al veel beter, maar in de mate je je kan voelen na een nachtdienst. Dus vandaag rustiger getraind (op OHP na) aangezien morgen maar 4u slapen overdag wordt en dan 's avonds er opnieuw in voor een 8u te slapen waarna een nieuwe training volgt. Die wil ik dus goed doen.


                      OHP
                      10xbar
                      5x40kg
                      2x50kg


                      3x5x54kg
                      4x54kg
                      3x54kg
                      Nog een maal proberen en anders rep/set veranderen.


                      Yates row
                      10x bar
                      3x10x50kg


                      Rolling Triceps Extension
                      3x12x6kg: techniek


                      Chin up double pause (bovenin en onderin)
                      3x3 1min rust


                      45° pull/chin up double pause (bovenin en onderin)
                      3x3 1min rust
                      The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                      Comment


                      • 16/06/17 (note: kleine blessure op 01/06/2017)
                        Wat oefeningen aangepast om blessure zo goed mogelijk te ontzien aangezien het precies niet zo goed geneest.


                        Bench press
                        2x10xbar
                        5x40kg
                        3x60kg
                        2x70kg

                        6x4x75kg (3min)
                        Da's mooi! Bij de 3de set had ik het zwaar, een beetje te nonchalant geweest. Vanaf set 4 terug goed herpakt.
                        Mogelijk volgende week een setje minder.


                        Paused bench press
                        4x5x60kg 3min


                        BOR-> Pendlay Row
                        3x70kg

                        6x5x75kg (90s-120s)
                        Ging lekker


                        Chin up double pause (bovenin en onderin)
                        3x3 BW+2.5kg 1min rust


                        45° pull/chin up double pause (bovenin en onderin)
                        3x3 BW+2.5kg 1min rust
                        3x2 BW+10kg 1min rust
                        1.75x BW+10kg en zo lang mogelijk gehouden

                        Zeer tevreden van deze training, de woensdag goed naar mijn lichaam geluisterd
                        The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                        Comment


                        • Fijn dat de blessure over aan het gaan is
                          Food is an important part of a balanced diet.
                          ~Fran Lebowitz

                          Comment


                          • Originally posted by ProudPizza View Post
                            Fijn dat de blessure over aan het gaan is
                            Eigenlijk niet, daarom ga ik aankomende woensdag eens naar de dokter.
                            Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik mogelijk wat erdoor zat door het vele werk (+veel stress daar) en het cutten en trainen. Maar woensdag niet zo hard gegaan en naar bed gegaan om 8u te kunnen rusten/slapen (waar mogelijk).
                            The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                            Comment


                            • Originally posted by Malinois View Post

                              Eigenlijk niet, daarom ga ik aankomende woensdag eens naar de dokter.
                              Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik mogelijk wat erdoor zat door het vele werk (+veel stress daar) en het cutten en trainen. Maar woensdag niet zo hard gegaan en naar bed gegaan om 8u te kunnen rusten/slapen (waar mogelijk).
                              Ah wat naar zeg... Laat er maar even goed naar kijken dan. Wellicht is het iets anders dan wat je in gedachte hebt waarvoor gerichte behandeling gegeven kan worden.
                              Food is an important part of a balanced diet.
                              ~Fran Lebowitz

                              Comment


                              • 19/06/17 (note: kleine blessure op 01/06/2017)
                                Wat oefeningen aangepast om blessure zo goed mogelijk te ontzien aangezien het precies niet zo goed geneest.


                                Bench press
                                2x10xbar
                                5x40kg
                                3x60kg
                                2x70kg

                                6x4x76kg (3min)
                                Klein beetje aan de set up gewerkt: voeten vooraf planten en dan pas de set up doen: levert meer stabiliteit op (en ook een iets grotere arch vermoed ik).
                                Neerwaartse beweging als een row: ik moet toegeven dat ik dat wat was vergeten.. Daarom dat het vandaag ook beter ging dan vorige week . Het zakken van de bar is allemaal rug/armen nu, van de borst gaat ook explosiever en beter nu. Het is makkelijker om door een mogelijk sticking point te drukken.
                                Wat nu in het hoofd zit: row en press (pull en push is voor mij iets anders, denk ik meer aan OHP). Zal er vanaf hangen wat er in het koppeke meespeelt zeker .
                                Alles ook gedrukt met veel zelfvertrouwen, leuk!


                                BOR-> Pendlay Row
                                3x70kg

                                6x5x76kg 90s
                                Ging lekker, goed gerowd met de middelvingers


                                Chin up double pause (bovenin en onderin)
                                3x3 BW 1min rust


                                45° pull/chin up double pause (bovenin en onderin)
                                3x3 BW 1min rust


                                Seated dumbell shoulder press
                                4x12xdumbell is 6.5kg denk ik.


                                Commentaar: zeer tevreden van de nieuwe set up bij het bankdrukken, de eerste 3 sets kon ik doen met 1 ademteug en de andere sets was na 3 reps een nieuwe teug en dan de 4de rep finishen.
                                Trainingsduur was 2u maar wel goed opgewarmd en gestretcht (15-20min). Het bankdrukken duurt met voorsprong het langste, de rest ging/gaat goed vlot. Bij de pull ups was het vandaag misschien wat te weinig, misschien hier en daar een setje bijdoen ofwel weighted..
                                De laatste paar dagen ook gezien dat ik op tijd ging slapen of ging slapen zodat ik ongeveer 8u slaap had (normaal 6u). Dus dat zal ook wel meegeholpen hebben...
                                The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X