snel/traag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• snel/traag

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik train nu 7 maanden, ik doe mijn herhalingen altijd langzaam. Ik zat te denken, is het misschien voor de afwisseling ook een keer goed om snelle herhalingen te doen? Wat heeft jou voorkeur?

groet!

afwisseling doet groeien.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

ja dat is waar. Dat ben ik zeker met je eens. Maar kijk eens naar puur het snelle reps of trage?

Comment

like i said. En dat geld dus ook voor snelle of trage reps.
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Afwisseling. Bij borst traag zakken en explosief omhoog. Idem bij biceps traag zakken maar dan weer explosief omhoog. Of beide traag. Tot 3 tellen neerwaartse beweging en dan tot 2 tellen opwaarts.

Zou zeggen proberen en afwisselen.

Succes!
          Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

veel of weinig gewicht is het zelfde
            verandring doet de beste groei!
            doe zelf nu best wel snel maar dan kan ik wel wat meer reps halen dan als ik ze heel langzaam doen.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Ik ben een voorstander van een eXplosieve concentrische fase. Maar explosief wil niet altijd zeggen dat je het gewicht snel verplaatst!

Je verplaatst het zo snel mogenlijk, maar als je zwaardere gewichten gebruikt (voor hypertrofie 75-85% 1RM) dan is de daadwerkelik beweging relatief langzaam
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Explosief! Traag vind ik niks. Als je zwaarder gaat wil je gewoon snel eruit komen als je beneden bent bij bv Bench en Squat.

Comment

Om echt zwaar te gaan heb je explosieve kracht nodig. Fuck slow-mo uitvoeringen. Wordt je onnodig moe van hehe. Ga ik liever hard and fast waardoor ik moe wordt.

Comment

volgens mij zijn hier idd veel uit een lopende studies over (verbeter mij indien nodig) en zijnde uitkomsten erg verschijden. hoor in iedergeval vaak verschillende adviezen over dit onderwerp. ben er zelf dus ook niet precies over uit wat de beste metode is. een ding is in de fitness echter zeker afwisseling kan nooit geen kwaat:P dus dat pas ik dan ook maar toe. Verder vind ik de midden weg het fijnste werken. dus geen slow-moo maar maar ook niet snel.

Comment

OK, ik ga volgende week eens proberen een snelle week te doen. Bedankt!
                      Laat wel weten hoe het me bevallen is!

groet!

Comment

Studies lopen niet echt uiteen. Rode draad is train op de intensiteit en explosiviteit zoals die terugkomt in je sport. Ben je een sprinter, train explosief. Ben je alleen een bodybuilder, dan maakt het weinig uit. Explosieve concentrische fase heeft als voordeel dat je meer MU's recruteert, en voornamelijk van het spiervezeltype 2.

Train nu zelf explosief concentrisch, traag excentrisch. Train UB DC style, LB eigen training. Benen krompen van DC style, dus dat was gauw klaar.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Studies lopen niet echt uiteen. Rode draad is train op de intensiteit en explosiviteit zoals die terugkomt in je sport. Ben je een sprinter, train explosief. Ben je alleen een bodybuilder, dan maakt het weinig uit. Explosieve concentrische fase heeft als voordeel dat je meer MU's recruteert, en voornamelijk van het spiervezeltype 2.

Train nu zelf explosief concentrisch, traag excentrisch. Train UB DC style, LB eigen training. Benen krompen van DC style, dus dat was gauw klaar.

Dus als ik het goed begrijp:

Snel naar je toe en langzaam terug?

Comment

Originally posted by pokkel View Post
                            Dus als ik het goed begrijp:

Snel naar je toe en langzaam terug?

Probeer nou gewoon allerlei verschillende technieken uit(langzaam,snel,explosief,super langzaam)en kijk wat jij het lekkerst vindt.Heb je eenmaal jou techniek gevonden gebruik die dan lekker en gooi er af en toe een andere techniek doorheen.Afwisselen,afwisselen,afwisselen.

Comment

Af en toe moet je gewoon explosief trainen. Daar wordt je sterker van waardoor je meer gewicht kunt pakken en dus ook beter zult groeien. Ook de aanmaak van testosteron en groeihormoon door het eigen lichaam nemen toe en je zult door de continue verhoogde hartslag ook meer vet verbranden en dus ook droger worden.
                              Conclusie: Lekker explosief trainen.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X