milon cirkel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik ben nu al een poosje bezig maar doe het maar een maal in de week en ik doe na de cirkel ook nog eens oefeningen. in combinatie met andere oefeningen heb ik door de milon toch wel meer resultaat geboekt.

Comment

Dat hebben ze bij ons ook. Daar komt altijd de bejaardenclub op af. Nah dat vind ik geen aanbeveling om het ook eens te proberen. Zeker niet gezien hun 'progressie' na al die jaren.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        is gewoon een standaard circuitje. alleen nu opgepikt door de fitness gasten die alles in machines proppen. ik vind het niks. lijkt op de zoveelste hype creatie in de fitness branche waar je niet vrolijk van wordt, maar wel nieuwe klanten trekt met de illusie van innovatie.
        Helaas heb je gelijk, ik heb recent bij deze firma geinformeerd over de trainingsprincipes waarmee ze denken te werken en hoe deze dan geimplementeerd zijn.
        Helaas kwam er geen antwoord op mijn kritische vragen.
        Gezien hun verdere voorlichitn die ze geven op internet en hun homepage kan ik helaas niet anders concluderen dat milon cirkel de zoveelste hype is.
        Gebaseerd op wat vage connecties met bestaande trainingsprincipes.
        Ik raad mensen deze training af gezien het aspcifieke en infunctionele karakter van de training.

Om gewoon een keer lekker te bewegen is het natuurlijk prima, maar verwacht geen wonderen en verwacht al helemaal geen goed onderbouwt trainingsschema of begeleiding.

groeten Fysiobest

Comment

Originally posted by NoNickName2 View Post
          Ik ben sinds maart bezig met Milon, doe het 2 keer in de week.
          In de eerste 3 maanden niets afgevallen, wél ben ik in die periode 40% zwaarder gaan trainen dus sterker geworden. Inmiddels ben ik ook 4 kilo afgevallen van 96 naar 92.
          Het is niet zomaar een circuitje, het geheim zit hem in het negatief trainen, hierdoor heb je meer resultaat.
          Ik vind niets aan fitness, maar vroeger zat ik 3 keer anderhalf uur per week iets te doen wat ik niet leuk vond, nu ben ik met anderhalf uur per week klaar en mijn tegenzin is ook een stuk minder nu!
          Met Milon zal ik zeker zo snel niet stoppen
          het is onwaarschijnlijk dat je in 3 maanden 40% zwaarder kan gaan trainen waarschijnlijk ben je te laag ingestapt en dan boek je al snel veel progressie natuurlijk.
          het negatief(excentrisch) trainen heeft veel voordelen echter ook veel nadelen.
          gelukkig vind je het wel leuk, waarschijnlijk kun je nog veel sneller resultaat boeken en zit je nu nog niet op het juiste niveau te trainen voor je doel ( als dat al gesteld is door jou en je sportschool.) lekker blijven trainen echter als je er plezier in hebt.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Wat een superspontane gebruikerservaring zeg, die is vast heel betrouwbaar
            Ook een goed onderbouwde negatieve ervaring kan betrouwbaar zijn, ik hoor hem/haar niet zeuren slechts waarschuwen.
            Ik heb ook negatieve ervaringen hierover, maar het verhaal wat milon tracht te verkopen snijdt gewoon geen hout.
            Zag vandaag in de krant dat homeopatische middelen niet meer mogen zeggen dat ze ergens goed voor zijn(bv tegen griep/verjoudheid) omdat ze het gewoon niet kunnen bewijzen.
            Hopelijk komt er ook zo'n code voor dit soort programma's denkende aan Slim Belly/legs en alle tv-apparatuur.

Comment

Hebben ze sinds kort ook bij ons, zit te twijfelen. Volgens mij heb je er als krachtsporter niet veel baat bij.

Comment

Dat past er niet eens meer bij bij ons, gelukkig maar, anders nog meer huis moeders.

Comment

Mij laten ze deze Milon cirkel 2x 2x/week in de fitness doen. Ik lees er hier niet echt veel goeds over en zit dus met een dubbelgevoel. Is deze manier van trainen eigenlijk wel zinvol voor een beginner (pas vorige week begonnen) zoals ik?
                  "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Originally posted by Max Gainz View Post
                    Mij laten ze deze Milon cirkel 2x 2x/week in de fitness doen. Ik lees er hier niet echt veel goeds over en zit dus met een dubbelgevoel. Is deze manier van trainen eigenlijk wel zinvol voor een beginner (pas vorige week begonnen) zoals ik?
                    Ik denk dat je beter een full body schema kan doen als beginner
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Max Gainz View Post
                      Het is misschien geen hele verkeerde manier om mee te beginnen, om een beetje feeling te krijgen met fitness. Je zal ongetwijfeld wel vooruitgang merken in het begin. Maar na een tijdje zou ik toch overstappen naar een (zoals Guusd zegt) fullbody schema, omdat je daar meer aan hebt.
                      Nothing is over until you stop trying!

Comment

Vind het maar niks, bij mij in de sportschool hebben ze ook zo'n cirkel staan. Persoonlijk noem ik het graag de 40+ cirkel..
                        Just trying hard

Comment

De Milon cirkel is op de sportschool waar ik train uitermate populair bij zestig-plussers.

Comment

Originally posted by Dvxx View Post
                            Vind het maar niks, bij mij in de sportschool hebben ze ook zo'n cirkel staan. Persoonlijk noem ik het graag de 40+ cirkel..
                            ^

Nu moet ik zeggen voor mensen onder de 40 met zwaar overgewicht is dit ook een optie, met de circel word het tempo hoog gehouden en is er geen ruimte om te slacken.
                            Voor krachtsporters heeft het weinig toegevoegde waarde en ben je beter af met een goed trainingschema vind ik.

Comment

Vergrijzing, allerlei luie babyboomers die nooit een stap in een sportschool hebben gezet moeten nu heel nodig hun lichaam gaan restaureren. Daar is dat cirkeltje natuurlijk super geschikt voor; je zou mensen kunnen uitleggen hoe het lichaam werkt en waarom ze wat moeten doen, maar je zou ze inderdaad ook als een stel schapen een reeks apparaten af laten gaan.
                              Vind het sowieso een vooruitgang; het is in ieder geval beter dan ze doelloos op een loopband of tredmolen laten hobbelen. Daar is dat Milon goed voor, lekker in een groepje, want intrinsieke motivatie is ze volkomen vreemd. Eigenlijk vinden ze zelfs dat de overheid maar moet zorgen dat ze vet verbranden.
                              Misschien dat er nog 1 of 2 uit dat groepje spontaan een keer een barbell oppakt. Pure winst.

Comment

Originally posted by Thierry View Post
                                Het is misschien geen hele verkeerde manier om mee te beginnen, om een beetje feeling te krijgen met fitness. Je zal ongetwijfeld wel vooruitgang merken in het begin. Maar na een tijdje zou ik toch overstappen naar een (zoals Guusd zegt) fullbody schema, omdat je daar meer aan hebt.
                                Ik ga die milon tot eind volgende week doen, wat feeling opdoen zoals Thierry zegt en daarna vraag ik een deftig fullbody schema. Bedankt voor de raad bros!
                                "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X