Bankdruk techniek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Thanks, hier heb ik wat aan

Comment

Ondanks dat dit filmpje gericht is op PL ben ik het wel met al z'n punten eens.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

ik heb het wel allemaal geprobeerd denkik die technieken, geen enkele lukt me.. Ik blijf altijd hangen op 50Kg. Ik heb het dan ondertussen ook opgegeven om nog verder tijd te steken in de bench press.
        Momenteel doe ik machine press en dumbel presses als vervangende oefeningen. hopelijk haal ik de resultaten die ik op het oog heb met deze oefeningen uit te voeren.
        Als jullie nog een andere vervangende oefening weten mag je het me altijd zeggen.
        Mijn log: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58954-road-to-be-tha-pussymagnet.html

Comment

Originally posted by cetn View Post
          ik heb het wel allemaal geprobeerd denkik die technieken, geen enkele lukt me.. Ik blijf altijd hangen op 50Kg. Ik heb het dan ondertussen ook opgegeven om nog verder tijd te steken in de bench press.
          Momenteel doe ik machine press en dumbel presses als vervangende oefeningen. hopelijk haal ik de resultaten die ik op het oog heb met deze oefeningen uit te voeren.
          Als jullie nog een andere vervangende oefening weten mag je het me altijd zeggen.
          je geeft zelf al aan waarom je niet voorbij de 50kg komt

1. je eet niet voldoende/goed
          2. je doet allerlei nutteloze kut oefeningen met de verkeerde set/rep opzet en voert ze hoogstwaarschijnlijk ook niet consequent uit.

Er zijn wel meer hier op het forum die altijd smoesjes hadden dat ze geen aanleg hadden om te benchen. En toch maken Bodybuilder en Igiuana de laatste maanden gewoon winst door hun schema's op te schonen en consequent te blijven ook al vinden ze de trainingen niet altijd even leuk.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            je geeft zelf al aan waarom je niet voorbij de 50kg komt

1. je eet niet voldoende/goed
            2. je doet allerlei nutteloze kut oefeningen met de verkeerde set/rep opzet en voert ze hoogstwaarschijnlijk ook niet consequent uit.

Er zijn wel meer hier op het forum die altijd smoesjes hadden dat ze geen aanleg hadden om te benchen. En toch maken Bodybuilder en Igiuana de laatste maanden gewoon winst door hun schema's op te schonen en consequent te blijven ook al vinden ze de trainingen niet altijd even leuk.
            Smoesjes? Vind je reactie wat ver gaan eigenlijk.

1. als ik indd niet voldoende/goed eet zoals 'jij' zegt had ik op die andere (gelijkaardige) toestellen men doel ook niet bekomen.
            2. die kutoefeningen die jij noemt zijn dumbell press en chest press, telkens 3*10 + 1*20.

De uitvoering van die kutoefeningen werden naar behoren uitgevoert, want dat heb ik uitdrukkelijk gevraagd aan een fitness medewerker.

+ met die kutoefeningen uit te voeren heb ik ook nooit meer last van men polsen wat ik bij de bench wel had.
            Mijn log: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58954-road-to-be-tha-pussymagnet.html

Comment

Last van je polse is omdat jke ze niet recht houdt, dus je techniek

Comment

kortom smoesjes allemaal. gewoon kappen met die kut oefeningen op machines. die stellen niks voor en hebben totaal geen enkele vergelijkbare overdacht naar bench press. wat je doet is niks meer dan symptoom bestrijding ipv het echte probleem aan te pakken. maar je denkt het zo goed te weten dus zoek het lekker zelf uit jochie.

Comment

Originally posted by cetn View Post
                  Smoesjes? Vind je reactie wat ver gaan eigenlijk.

1. als ik indd niet voldoende/goed eet zoals 'jij' zegt had ik op die andere (gelijkaardige) toestellen men doel ook niet bekomen.
                  2. die kutoefeningen die jij noemt zijn dumbell press en chest press, telkens 3*10 + 1*20.

De uitvoering van die kutoefeningen werden naar behoren uitgevoert, want dat heb ik uitdrukkelijk gevraagd aan een fitness medewerker.

+ met die kutoefeningen uit te voeren heb ik ook nooit meer last van men polsen wat ik bij de bench wel had.
                  Dat geklungel met machines is helemaal geen gelijkwaardige oefening.

Je hebt last van je polsen omdat je techniek niet in orde is. Het valt trouwens op dat die "fitness medewerker" jou wel heeft kunnen uitleggen hoe je een oefening met een machine moet uitvoeren, terwijl hij dat niet heeft kunnen doen voor het bankdrukken.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

heb gevraagd aan een vriend of hij me vrijdag eens wil begleiden bij de bench press, aangezien jullie allemaal denken dat het er iets mis is met mijn techniek.

Comment

onderarmen recht onder de stang waardoor onderarm, pols en stang in het verlengde van elkaar zijn. Zodra je onderarm of pols niet meer recht is dan zit je in de verkeerde bewegingsbaan en dus slechte techniek. Dat is een basisbeginsel en de meest gemaakte fout.

Comment

Mark Rippetoe: Intro to the Bench Press

http://www.youtube.com/watch?v=iMq1rTaErMc

http://www.youtube.com/watch?v=Kauc-9Dl4fc&NR=1
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Mark Rippetoe: Spotting the Bench Press

http://www.youtube.com/watch?v=Mygns0H6Ok4

http://www.youtube.com/watch?v=GmM9yxbYLc0&NR=1
                          - Dave Tate

Comment

Ik ben absoluut geen fan van Rippetoe, maar ik heb deze filmpjes al eens gezien, hij legt het hier wel allemaal duidelijk uit. Heeft het ook over verschillende manieren en doelen van benchpresses.

Hier nog wat aardige filmpjes:
                            Alleen in 1 filmpje wordt aangeraden de voeten op het bankje te zetten.....dat kan je beter nooit doen, dan is namelijk alle stabiliteit gewoon weg en de veiligheid dus ook. Gewoon voetjes op de grond.

Originally posted by MartinNoppert' pid='61415' dateline='1313255750
                            Dit filmpje zit dicht bij de manier die ik prettig vind, ik leg zelf wat minder nadruk op de arch en de schouderbladen in de bench drukken.
                            http://www.youtube.com/watch?v=LnhpK...el_video_title
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

wat ik hier zie is dat ieder film zijn eigen manier heeft van bankdruken

Comment

Originally posted by ram1969 View Post
                                wat ik hier zie is dat ieder film zijn eigen manier heeft van bankdruken
                                Het allereerste filmpje, de filmpjes van Elite Fitness en de filmpjes van Rippetoe zijn de beste. Die gebruiken in feite allemaal zo'n beetje dezelfde techniek die veilig is en de kans op schouderblessure vermindert.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X