Ben mij de laatste tijd volop aan het focussen op het daadwerkelijk aanspreken van de spier die bij de oefening hoort,moet je natuurlijk altijd doen maar in het begin deed ik dit niet.Mijn techniek en gewicht zodanig aanpassen dat mijn spier voelt dat die getraind word en de muscle-mind connect te krijgen.Nu lukt mij dat aardig behalve bij de pendlay row en deadlift.Mijn rug wordt wel vermoeid maar een specifieke spier(spieren bij de deadlift)voel ik niet.Ligt dit toch aan de techniek of is het besef er niet dat die spiergroepen getraind worden?
-Bij de pendlay kont naar achter,knieén genoeg gebogen dat ik deze niet raak met de barbell,rug strak en recht houden,handen shoulder width en de barbell tot onderkant borst trekken.
-Bij de deadlift duw ik uit de benen(voeten schouderbreedte) alsook rechte rug en bij het boven komen de schouder wat naar achter trekken om de schouderbladen samen te trekken voor de upper back.
Ik let op al deze factoren maar toch moet er mij iets ontsnappen.
-Bij de pendlay kont naar achter,knieén genoeg gebogen dat ik deze niet raak met de barbell,rug strak en recht houden,handen shoulder width en de barbell tot onderkant borst trekken.
-Bij de deadlift duw ik uit de benen(voeten schouderbreedte) alsook rechte rug en bij het boven komen de schouder wat naar achter trekken om de schouderbladen samen te trekken voor de upper back.
Ik let op al deze factoren maar toch moet er mij iets ontsnappen.
Comment