Spieren niet voelen werken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spieren niet voelen werken

Ben mij de laatste tijd volop aan het focussen op het daadwerkelijk aanspreken van de spier die bij de oefening hoort,moet je natuurlijk altijd doen maar in het begin deed ik dit niet.Mijn techniek en gewicht zodanig aanpassen dat mijn spier voelt dat die getraind word en de muscle-mind connect te krijgen.Nu lukt mij dat aardig behalve bij de pendlay row en deadlift.Mijn rug wordt wel vermoeid maar een specifieke spier(spieren bij de deadlift)voel ik niet.Ligt dit toch aan de techniek of is het besef er niet dat die spiergroepen getraind worden?

-Bij de pendlay kont naar achter,knieén genoeg gebogen dat ik deze niet raak met de barbell,rug strak en recht houden,handen shoulder width en de barbell tot onderkant borst trekken.

-Bij de deadlift duw ik uit de benen(voeten schouderbreedte) alsook rechte rug en bij het boven komen de schouder wat naar achter trekken om de schouderbladen samen te trekken voor de upper back.

Ik let op al deze factoren maar toch moet er mij iets ontsnappen.
    Strength Within, Pride Throughout

Dacht dat je Yates rows deed?

Originally posted by futurekill View Post
    hmzz dus conclussie de yates manier is beter voor massa en vorm van de rug?zal ik vanaf volgende week eens toepassen
    “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Deze week met Falstyr zijn schema begonnen die raad aan dit schema eerst zo goed mogelijk toe te passen vooraleer eraan te knutselen.

Comment

Zoiezo is de Dl meer voor lower back maar hier zou de upper back ook wat moeten meewerken,betreft de pendlay zou de lats optimaal moeten aanspreken.Zal nogwat aan die techniek sleutel moet toch iets misdoen.dit weekend mss eens extra dag inlassen

Comment

Lats voel ik ook nooit zo, maar ze groeien toch. Voel er zeg maar geen burn in, of een echt 'werkend' gevoel zoals je zegt.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
            Lats voel ik ook nooit zo, maar ze groeien toch. Voel er zeg maar geen burn in, of een echt 'werkend' gevoel zoals je zegt.
            inderdaad dat bedoel ik.De dumbell row daarintegen voel ik zeer goed in mijn lats dacht dit te moeten terug vinden in de pendlay

Comment

Gewoon één of meerdere trainingen ervoor uittrekken om oefeningen te voelen (en dan dus niet te zwaar gewicht, zdat je beter/langer kan proberen). Het zijn juist die kleine details die je op de filmpjes niet kan zien, die het grote verschil maken. Jouw houding is net weer anders dan dat van anderen, dus je uitvoering ook. Milimeterwerk kan al het verschil maken
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by BelowZero View Post
                Dacht dat je Yates rows deed?
                Echt, super dat je hem daar aan herinnert, top bijdrage dit

OT: Probeer inderdaad eerst goed de lats te gebruiken bij die oefening, vond ik zelf op het begin ook lastig zeker bij de lats. Kan helpen om op het begin een lege stang te pakken en niet denken aan de stang die je omhoog moet trekken maar aan de spieren die samentrekken. Dan komt de stang vanzelf omhoog, focus dus meer op de spieren dan op de beweging zelf leggen. Zo langzaam gewicht bijschuiven en na een tijdje heb je vanzelf in de gaten hoe je je lats aan moet spannen om ze flink te voelen. Wordt vanzelf een heerlijke oefening voor de rug
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Deadlift voel ik zelf ook meer bovenrug. Pendlay row voel ik ook niets bij, maar dat ligt aan de volume die ik hanteer denk ik. Probeer bij de pendlay alvast spanning te zetten op je lats voor je de bar omhoog trekt.
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Pendlay voel ik vooral in de middle-traps, heb het idee dat deze ook het zwaarste daarvoor is. Waar je deadlifts voelt hangt ook af van waar jouw zwakke schakel ligt.
                    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                      Echt, super dat je hem daar aan herinnert, top bijdrage dit
                      Dank je,ik vond het zelf ook wel een top bijdrage dam merk je toch dat mensen andere dingen doen dan ze hier zeggen.
                      “A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong”. - Mark Rippetoe

Comment

Bij de Deadlift span ik voordat ik de bar optil mijn rug goed aan, zelf vind ik het een kwestie van goed concentreren. Zoals iemand hier al aangaf goed concentreren over de spier die je dus gaat trainen, en niet alleen denken aan de bar optillen. Mja voor iederen weer anders hea :P.
                        "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Comment

Doe de pendlay anders eens met een iets lager gewicht. Ik meende eerst ook niks te voelen, ben toen wat lager gegaan en nu focus ik me meer op het samenknijpen van de spieren tussen je schouderbladen
                          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

weet je bij elke oefening wel welke spier je traint? dat heb ik ook wel eens gehad dan deed ik een oefening en wist eigenlijk niet waar de oefening goed voor was...

mijn tip: focus op je spier die je op dat moment aan het trainen bent

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X