Buikspieren trainen lukt niet goed.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieren trainen lukt niet goed.

Hey, ik heb een probleempje met het trainen van mijn buikspieren.
    Nadat ik 3 keer mijn setjes van 20 heb gedaan , heb ik niet het gevoel dat ik ze echt goed heb getraind omdat ik het niet voel branden.
    Ik zou graag een foto plaatsen van het toestel waar ik mee train maar daar vind ik er niet direct een van dus ga ik het zo proberen uit te leggen.
    Je zit dus op een klein stoeltje ,en dan heb je van die baren die je omlaag moet trekken ( zoals in een achtbaan) over je schouders, dan zet je je voeten voor je op een kleine baar ( mijn knieën zijn dan ongeveer 90°) en dan moet je je schouders naar je knieën duwen.
    Ik kan trouwens ook geen zwaardere gewichten nemen want dan krijg ik het niet getrokken.
    Ik hoop dat julie m'n uitleg begrepen .

Probeer eens Planks en Rollouts. Dan voel je ze wel!
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Probeer een hanging legraises.

Comment

Ik voelde mn buikspieren ook nooit echt als ik die oefening deed. Het is gewoon een crunch, maar dan op een machine. Tevens train je hiermee amper je onderste buikspieren en de zijkanten train je helemaal niet.

Probeer het eens zonder machines!

Ik doe zelf oefeningen dmv de app genaamd 'Athlean-X' en ik haal er prima resultaten mee. Kost me ongeveer 3 x 5 min per week.

Comment

Dat ding noem ik altijd de achtbaan. Nooit gedaan omdat ik het er onhandig uit vind zien. Zelf train ik mijn abs met barbell rollouts. Probeer dat eens
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

BB Rollouts,(weighted)planks en hang leg raises zijn imo de beste oefening die je voor je abs kan doen, ik zou als ik jou was ook niet alleen op spierpijn of een 'brandend' gevoel afgaan maar gewoon je progressie meten.

Comment

Straks krijg je van die mensen die gaan zeggen dat je je buikspieren niet moet trainen omdat je ze al traint door heavy squats

OT: Die oefening die je beschrijft hebben we ook bij ons. Ik vind die persoonlijk niet goed omdat de meeste mensen heel hard trekken met hun armen om dat ding naar beneden te krijgen zodat je amper wat voelt in je buikspieren.

Gewoon een decline bankje en sit ups doen, kan je nog een gewicht op je buik/borst leggen om het te verzwaren en leg raises voor de "onderste" buikspieren.
              Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by stanleymarclar View Post
                BB Rollouts,(weighted)planks en hang leg raises zijn imo de beste oefening die je voor je abs kan doen, ik zou als ik jou was ook niet alleen op spierpijn of een 'brandend' gevoel afgaan maar gewoon je progressie meten.
                dit+eventueel enkele rechtstaande abs (side bends en dergelijke)
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                  Probeer een hanging legraises.
                  Als je dat kan, dan is het de beste oefening voor je abs.
                  "You are what you eat..."
                  That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                    Als je dat kan, dan is het de beste oefening voor je abs.
                    Heb inderdaad gehoord dat die erg goed moet zijn.
                    Helaas lukt het me nog niet om deze op de juiste manier uit te voeren.
                    Achja oefening baart kunst zeggen ze..

Comment

3 setjes van 20 is ook helemaal niks , voer het is op naar 50 en dan naar 100
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
                        Dat is helemaal niks. Zou je ook je benen of borst trainen met sets van 50 en dan 100 reps?
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by brillant View Post
                          Waarom zou je buik een 100 reps doen en de rest 3-15 (per set)?
                          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Barbell rollout, decline crunches, leg raises zijn prima alternatieven. Anders youtube even buikspierkwartier keuze genoeg.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Dat is helemaal niks. Zou je ook je benen of borst trainen met sets van 50 en dan 100 reps?
                              De theorie dat je abs nauwelijks kan overtrainen, vergeten ze dat als je goeie abs wilt je ze ook tussen 10-15 reps moet trainen.
                              Abs zijn nauwelijks over te trainen vanwege hun functie bij de ademhaling.
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X