Benen trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benen trainen?

Beste bodybuilders,

Ik ben 15 jaar en fitness nu ongeveer anderhalf jaar, ik heb nooit me benen getraind omdat ik dacht dat voetbal wel genoeg was.
    Maar daar wou ik nu toch maar mee beginnen, wat is het best om mee te beginnen?
    Squatten? Of normale oefeningen van de circuit training?

Squat, deadlift, lunges, leg curl, leg press, dat zijn de bekendste
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Calf raise heb je ook nog.
      Geen woorden, maar daden.

Comment

wat heeft je sportschool in huis, is handig om te weten
        SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by IvySection View Post
          Calf raise heb je ook nog.
          Idd is er ook een, ben er vast en zeker nog een paar vergeten
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

In het begin rustig opbouwen, niet gelijk teveel en te zwaar willen doen.
            Als je even op het forum tussen stickies kijkt bij split schema's zie je daar wel een paar goede voorbeelden van een benentraining tussen staan.
            Succes!!

Comment

Romanian Deadlift niet vergeten! Licht beginnen met benen trainen en langzaam opbouwen.

Comment

Originally posted by julkie1 View Post
                Beste bodybuilders,

Ik ben 15 jaar en fitness nu ongeveer anderhalf jaar, ik heb nooit me benen getraind omdat ik dacht dat voetbal wel genoeg was.
                Maar daar wou ik nu toch maar mee beginnen, wat is het best om mee te beginnen?
                Squatten? Of normale oefeningen van de circuit training?
                Allemaal afhankelijk van de rest van je training.. benen net als alles gewoon rustig opbouwen maar wel zorgen voor rust !

dus hoe zit jou training in elkaar ? wat doe je wanneer en hoevaak etc

Comment

Squatten en deadliften (+variaties daarin). De rest hoef je het komende jaar nog niet aan te denken.

Comment

squat/deadlift staan op nummer 1 die je moet doen.
                    lunges en mooie 45graden leg press staan bij mij op 2de plek.
                    daarnaast calf raises/seated calf raises en voor de benen leg curl en leg extension (mits je geen knie klachten hebt)

En je hebt natuurlijk duizend varianten van de konings oefeningen (squat/deadlift)
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Ik train dus 2 keer per week.
                      Maar het zou dus geen probleem zijn om als eerste been oefening een squat of deadlift te doen?

Comment

Geen probleem? Is het beste
                        Begin met een squat iig. RDL kan erna. Als je conventional deadlift doet zou ik die als laatste doet. Een makkelijke oefening als calf raise kan natuurlijk nog wel erna.
                        Lid van de 200 club

Comment

ik zou als ik 2x/week train de ene dag een heup-dominante hoofd-oefening en andere dag quad-dominante hoofd-oefening, met 1 stevige oefening daarnaast, die de andere spiergroep stimuleert. Dus denk aan:

Dag 1: Deadlift, Front Squat
                          Dag 2: Back Squat, Romanian Deadlift

Zou zelf de hoofdoefening 3x5 doen en de side-oefening 5x5 maar dat ligt er maar net aan wat je doelen zijn..

Comment

begin al zeker met je been training, maar zoek maar eens filmpjes en artikels op van hoe te squatten en te DL'en.. mark rippetoe , elliot strengthcamp, ...

leer en begrijp waarom een bepaalde manier slecht is voor je knieen en de andere juist goed.

succes
                            powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

met 2 keer per week zou ik voor degelijk fullbody schema uit de stickies gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X