Ik doe nu sinds een anderhalf maand de deadlift, 3x5.
In het begin zonder dat ik het zelf door had voerde ik een touch&go uit, waardoor ik bovenin uit en in ademde alvorens de volgende rep te maken.
Nu doe ik dus echt de Deadstop en adem op de onderstaande manier.
Ik ervaar nu na een set van 5reps een korte duizeligheid van een paar seconden.
Ik heb begrepen van meerdere mensen dat dit "normaal" is en erbij hoort met een zware deadlift. Is dit eigenlijk wel normaal en gezond?
Hoe moet het wel niet als ik in de toekomst op 150kg zit of zwaarder.
Ik heb met geen 1 andere oefening last ervan, behalve met de deadlift.
Kan het ook gewenning zijn, aangezien ik de deadlift nog maar een anderhalf maand doen. En daarnaast zit ik ook nog een maand op dieet, waar ik na 4wk mee ga ophouden en overstap op bulken.
In het begin zonder dat ik het zelf door had voerde ik een touch&go uit, waardoor ik bovenin uit en in ademde alvorens de volgende rep te maken.
Nu doe ik dus echt de Deadstop en adem op de onderstaande manier.
Ik ervaar nu na een set van 5reps een korte duizeligheid van een paar seconden.
Ik heb begrepen van meerdere mensen dat dit "normaal" is en erbij hoort met een zware deadlift. Is dit eigenlijk wel normaal en gezond?
Hoe moet het wel niet als ik in de toekomst op 150kg zit of zwaarder.
- De stang ligt op de grond met gewichten, ik kom in mijn startpositie onderin.
- Ik neem een hap adem, zet mijn core thight en hou mijn adem vast totdat ik bijna bij de lockout ben en blaas dan een beetje lucht uit.
-Hou de rest vast op de weg naar beneden, eenmaal beneden blaas ik de rest uit.
-Neem weer een hap adem hou het vast, core thight en doe de volgende rep.
- Ik neem een hap adem, zet mijn core thight en hou mijn adem vast totdat ik bijna bij de lockout ben en blaas dan een beetje lucht uit.
-Hou de rest vast op de weg naar beneden, eenmaal beneden blaas ik de rest uit.
-Neem weer een hap adem hou het vast, core thight en doe de volgende rep.
Ik heb met geen 1 andere oefening last ervan, behalve met de deadlift.
Kan het ook gewenning zijn, aangezien ik de deadlift nog maar een anderhalf maand doen. En daarnaast zit ik ook nog een maand op dieet, waar ik na 4wk mee ga ophouden en overstap op bulken.
Comment